Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2015, 09:24   #141
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mijn visie is dat belonen voor normaal gedrag ZEER slecht is voor kinderen.
Dan zit je daarin compleet verkeerd. Positieve stimulans is beter dan negatieve. En met belonen bedoel ik uiteraard geen cadeau of snoep of zo. Ik bedoel het in de zin van "proficiat, dat heb je goed gedaan" of "kom hier, dat ik u ne kus kan geven". Dergelijke zaken helpen veel meer dan wat petsen geven als ze iets niet goed doen. Maar nogmaals, het vergt wat meer moeite, dat geef ik toe.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 09:26   #142
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Sommige mensen denken echt dat je met kleine kinderen een redelijk, logisch gesprek kunt voeren teneinde uit te leggen waarom het iets niet mag doen.

Dat lukt ongeveer voor 5 �* 10 minuten. Daarna loop je de risico om het tot in den treure te herhalen.
Dat klopt, je moet het inderdaad heel vaak herhalen tot ze het effectief begrijpen. Dat is veel werk ja. Als je dat werk niet in je kinderen wil steken, moet je er maar geen maken. Kinderen verdienen wel wat meer dan petsen krijgen uit opvoedkundige luiheid.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 12 februari 2015, 09:27   #143
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zoals al iemand zei.....als uw kleine naar een pitbull loopt die juist aan zijn eten is begonnen zou ik toch ook niet direct aan pedagogische opvoedingstechnieken denken maar hem zo gauw ik kon tegenhouden op eender welke manier
Tegenhouden doe je gewoon door uwe kleinen op te nemen en weg te halen bij de pitbull. Hem/haar wat petsen geven terwijl die kleine niet eens beseft dat hij iets doms gedaan heeft is dwaas en oneerlijk. Zo zal het kind dat ook aanvoelen.
Oud 12 februari 2015, 09:46   #144
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tegenhouden doe je gewoon door uwe kleinen op te nemen en weg te halen bij de pitbull.
en hoe vaak als je kleine blijft volharden? ga je je bed ernaast zetten?
mij, nichtje heeft het toch een paar weken volgehouden (elke keer ze hier was).
en een bezoek dat als hoofd- en enige thema heeft:"kleine laat de kat gerust"' is op den duur ook niet meer interessant
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 09:49   #145
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zit je daarin compleet verkeerd. Positieve stimulans is beter dan negatieve. En met belonen bedoel ik uiteraard geen cadeau of snoep of zo. Ik bedoel het in de zin van "proficiat, dat heb je goed gedaan" of "kom hier, dat ik u ne kus kan geven". Dergelijke zaken helpen veel meer dan wat petsen geven als ze iets niet goed doen. Maar nogmaals, het vergt wat meer moeite, dat geef ik toe.
Neen, het schept verwachtingen dat normaal zijn beloond moet worden, op welke manier dan ook. Kinderen die de hemel in geprezen worden door hun ouders voor normaal gedrag, wat doen die als ze opeens op school geen complimentjes meer krijgen ? Of beter nog, als ze opeens in een omgeving zitten waar de sfeer wat negatiever is ? Ik kan u legio voorbeelden gevan van kinderen/mensen die het daar heel moeilijk mee hebben. Kinderen moeten niet opgevoed worden dat normaal zijn al zeer goed is. Het is wat het is, normaal.

Als mijn zoon iets doet dat wel zeer goed is, zoals zijn mama en papa uit het niets een knuffel geven, dan halen we hem wel aan. Maar voor simpelweg zijn bord leeg te eten beloon ik hem al lang niet meer. Hij doet dat overigens zo ook.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 09:51   #146
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en hoe vaak als je kleine blijft volharden? ga je je bed ernaast zetten?
Je moet dat ad infinitum blijven herhalen, zo simpel is het. Althans, volgens de zelfverklaarde pedagogen hier alleszins.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 09:54   #147
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen speld tussen te krijgen in mijn logica.

Probeer anders eens, in plaats van wat losse, ongefundeerde berichtjes van twitter-niveau te plaatsen.
Och gossie, de quasi intellectueel gaat andere wijzen op zijn/haar berichten.

Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 09:56   #148
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, het schept verwachtingen dat normaal zijn beloond moet worden, op welke manier dan ook. Kinderen die de hemel in geprezen worden door hun ouders voor normaal gedrag, wat doen die als ze opeens op school geen complimentjes meer krijgen ? Of beter nog, als ze opeens in een omgeving zitten waar de sfeer wat negatiever is ? Ik kan u legio voorbeelden gevan van kinderen/mensen die het daar heel moeilijk mee hebben. Kinderen moeten niet opgevoed worden dat normaal zijn al zeer goed is. Het is wat het is, normaal.

Als mijn zoon iets doet dat wel zeer goed is, zoals zijn mama en papa uit het niets een knuffel geven, dan halen we hem wel aan. Maar voor simpelweg zijn bord leeg te eten beloon ik hem al lang niet meer. Hij doet dat overigens zo ook.
Waar lees je dat normaal gedrag beloond wordt? Je kan natuurlijk dingen aanhalen die er niet staan om uw gelijk te halen, maar dat is dan evenzeer uit onmacht als het petsen geven aan uw kinderen.
Oud 12 februari 2015, 10:02   #149
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar lees je dat normaal gedrag beloond wordt? Je kan natuurlijk dingen aanhalen die er niet staan om uw gelijk te halen, maar dat is dan evenzeer uit onmacht als het petsen geven aan uw kinderen.
Laten we zo zeggen: voed jij uw kinderen op zoals jij wenst, ik zal dat ook wel op mijn manier doen
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 10:15   #150
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegenhouden doe je gewoon door uwe kleinen op te nemen en weg te halen bij de pitbull. Hem/haar wat petsen geven terwijl die kleine niet eens beseft dat hij iets doms gedaan heeft is dwaas en oneerlijk. Zo zal het kind dat ook aanvoelen.
Ik hoor het al jij verkiest de hondenbeet ipv de pets...want ja ..in feite weet die hond toch ook niet beter.....die beseft dat ook niet die verdedigd gewoon zijn bak eten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 10:17   #151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet dat ad infinitum blijven herhalen, zo simpel is het. Althans, volgens de zelfverklaarde pedagogen hier alleszins.
Inderdaad dat worden dan van die volwassenen aan wie je later ook altijd alles moet blijven herhalen maar die toch maar steeds met hun kop tegen de muur blijven lopen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 10:36   #152
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad dat worden dan van die volwassenen aan wie je later ook altijd alles moet blijven herhalen maar die toch maar steeds met hun kop tegen de muur blijven lopen.
En later klagen ze dat hun ouders niet streng genoeg geweest zijn toen ze klein waren.

Al ontelbare keren meegemaakt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2015, 10:41   #153
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoor het al jij verkiest de hondenbeet ipv de pets...want ja ..in feite weet die hond toch ook niet beter.....die beseft dat ook niet die verdedigd gewoon zijn bak eten.
waar lees jij dat? Voor honden verkies ik wel de Pavloviaanse manier. Ik schat echter mijn kinderen hoger in dan een hond. Maar bedankt om te duiden dat jij dat anders ziet.
Oud 12 februari 2015, 10:42   #154
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En later klagen ze dat hun ouders niet streng genoeg geweest zijn toen ze klein waren.

Al ontelbare keren meegemaakt.
Jij verwart petsen geven met streng en rechtvaardig. Niet erg hoor, valt wel vaker voor.
Oud 12 februari 2015, 12:32   #155
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laten we zo zeggen: voed jij uw kinderen op zoals jij wenst, ik zal dat ook wel op mijn manier doen
Op het eerste zicht lijkt daar niets verkeerd mee, tenminste toch als je er van uit gaat dat iedereen een normaal en redelijk denkend mens is.

Als ervaringsdeskundige - ik noem mezelf zo omdat ik in mijn eerste vijftien levensjaren 'opgevoed' ben in een orgie van fysieke en mentale terreur - weet ik dat dit niet het geval is.
Oud 12 februari 2015, 12:57   #156
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Op het eerste zicht lijkt daar niets verkeerd mee, tenminste toch als je er van uit gaat dat iedereen een normaal en redelijk denkend mens is.

Als ervaringsdeskundige - ik noem mezelf zo omdat ik in mijn eerste vijftien levensjaren 'opgevoed' ben in een orgie van fysieke en mentale terreur - weet ik dat dit niet het geval is.

Het is natuurlijk niet zwart/wit hé. Ik heb ook nu en dan wel eens een tik gekregen, maar tis niet dat ik er een trauma aan overgehouden heb. Er is een verschil tussen eens tik op gat te krijgen van de hand van uw ouders, of afgeranseld worden met een riem zodat de striemen er blijven in staan...
Oud 12 februari 2015, 13:05   #157
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige mensen denken echt dat je met kleine kinderen een redelijk, logisch gesprek kunt voeren teneinde uit te leggen waarom het iets niet mag doen.
Vraag je misschien eens af hoe het komt dat sommige mensen dat denken (eigenlijk is het 'weten')

Citaat:
Dat lukt ongeveer voor 5 �* 10 minuten. Daarna loop je de risico om het tot in den treure te herhalen.
Je pedagogische creativiteit is echt ver te zoeken.
Meppen maar, boy!
En als dat na 5 �* 10 minuten niet meer lukt: het meppen tot in den treure herhalen, want een andere remedie lijk je niet te (willen) kennen...
Oud 12 februari 2015, 13:09   #158
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je schuift ons alweer zaken in de schoenen die met de kwestie geen hol uitstaans hebben.
Herhaling is uiteraard af en toe een tactiek bij het aanleren van gewenst gedrag en grenzen, maar er staan heel wat meer wapens in ons geweldloos arsenaal....
Hoe los je je opvoedkundige probleem trouwens op als het 'pedagogisch tikken' geen uitwerking meer heeft?
Want geloof me: de houdbaarheid of bruikbaarheid van een of meerdere kletsen is beperkter dan je zou vermoeden....
Oud 12 februari 2015, 13:11   #159
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij verwart petsen geven met streng en rechtvaardig. Niet erg hoor, valt wel vaker voor.
Het is nog veel erger: de kindertoekers gaan er van uit dat geweldloos opvoeden gelijk staat aan NIET opvoeden.
Moet het ons dan verwonderen dat ze nog harder falen in communicatie met kinderen als ze een volwassen gesprek intellectueel dermate armtierig benaderen?
Oud 12 februari 2015, 13:14   #160
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez-vooruit.
Nog zo een creatieveling van de orde van de losse pols...
Mocht het je interesseren hoe je je pittbull-etensbakprobleem geweldloos kan benaderen misschien een concrete tip: als je weet hebt dat de hond-kleuter situatie zich gaat voordoen, kan je PREVENTIEF al eens met de kleine het gevaar aankaarten...

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 februari 2015 om 13:15.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be