![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het is pas vanaf wanneer iemand komt beweren dat het subsidiesysteem moet behouden blijven, met uitzondering op de Kerk, dat ik er tegen ben. |
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Maar dat wil nog niet zeggen dat er helemaal geen mogen zijn terwijl andere organisaties er naar hartenlust ontvangen. |
|
|
|
|
|
|
#144 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
(voor een politieke ideologie bestaat ook geen enkel bewijs) |
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Elk gebouw heeft toch zijn eigen nut? Jij kijkt toch ook veel liever theater, of luistert toch ook het liefst naar een zanger in een zaal waar hij zijn voorstelling het best kan opvoeren? |
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ik versta daaronder persoonlijk meer het Scheppingsverhaal dan over water lopen. Wetenschappelijk is immers bewezen dat het onmogelijk is om met een Adam en een Eva de hele mensheid te beginnen. Maar over water lopen is nu eenmaal een ondergeschikt uitgangspunt : ik geloof dat die man over water liep. Tegen grondwet in : volledig akkoord, vandaar ben ik ook tegen de Islam. En niet tegen subsidies, maar tegen de hele beleving ervan. In de RK-leer echter, zult u niet zo'n gevallen vinden. verplichtingen : Niet akkoord, als ik mij inschrijf in de voetbalclub verwachten ze van mij ook dat ik elke zaterdag kom trainen... Zolang je vrijwillig die verplichten doet is er geen enkel probleem. middelen voor religieuze symboliek : Hoe kom je er ook op? Dit is zo vergezocht dat ik mij afvraag waarom dit er toe zou doen? Heeft het enig belang in deze discussie dat Katholieke een hostie in hun mond stoppen??? Boeddhisme : Het spijt me dat ik niet de totalitaire dictator in dit land ben, want dan had ik de boeddhistische gemeenschap zeker gesubsidieerd. Net zoals ik een argument als 'omdat het merendeel ook voor zo'n secularisatie is' verafschuw, doe ik dit ook met "argumenten" die mij verantwoordelijk zouden stellen voor de huidige gang van zaken. |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het Christendom zet nergens aan tot een Heilige Oorlog, dus ik zie ook niet in waarom men het dan over dezelfde kam als de Islam zou scheren... Je moet een organisatie niet beoordelen op zijn verleden of op zijn volgers, maar op zijn uitgangspunten. |
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het is net nog van andere dat ik zou willen horen dat ze niet tegen subsidies van de Kerk zijn, maar tegen subsidies in het algemeen. En het "probleem" zit dus ook bij Garry : hij maakt hier geen draad aan over subsidies, maar uitgelezen bij subsidies van de Kerk. Dan begint zijn starterspost ook nog eens in een stijl van "omdat jij toch geen gelijk hebt, weten we allemaal dat ik gelijk heb..." |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Als ik zou kunnen, gaf ik u subsidies (zolang andere organisaties ook subsidies krijgen) |
|
|
|
|
|
|
#151 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Vergeet niet : U bent in discussie met MIJ. Dat betekent dat u MIJ argumenten moet voorleggen en geen argumentloze uitspraken moet doen die slechts Garry en Paul "zekerheid geven van hun overtuiging" , als u begrijpt wat ik bedoel... |
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
2. Nergens in het NT wordt opgeroepen tot moord. Integendeel, het wordt afgeraden. 3. Wat die marginaliteit hier komt doen snap ik voor geen meter. Misschien moet u er eens aan denken dat de tegenpartij liever argumenten ziet dan uitspraken... Laatst gewijzigd door AVV.VVK : 14 maart 2015 om 10:13. |
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Banneling
|
Er zijn nog steeds mensen in functie waar veel rook van misbruik over hun schouders hangt.
Waar komt hun loon vandaan denk je? Een instituut wiens ideologie op religie gefundeerd is, zou in de eerste plaats haar fondsen van de religieuzen moeten halen en niet van de staat. Want echt, dit is een massa discriminatie! |
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een partij krijgt dotatie per stemmen. En zetels per stemmen. Hoe meer stemmen, hoe meer geld en macht dus. De argumentatie voor een secularisme was overigens duidelijk, discriminatie Want wederom, waar is mijn dotatie voor ayahuasca en peyote kerken op te richten? Geef mij ineens ganse hangaren en ik zal mijn gelovige kudde voorzien in plaats van andersom! |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Banneling
|
Voila en dan is het best da we beter onszelf voorzien ipv te schooien bij de staat he
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ze doen zich in grote delen van het Westen zo voor. Maar geef hen een vinger, en ze pakken je hele arm. Voorbeeld? Kijk hoe ze aanslagen plegen in de us van a, tegen artsen en klinieken die abortussen legaal uitvoeren. Mocht er ooit over gestemd kunnen worden, in een volksraadpleging of intern de partij waar ik deel van uit maak: je kent mijn stem. En ik de jouwe. Geen probleem. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#159 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dacht dat ook, maar toch voor alle zekerheid eens gecheckt en het volgende blijkt: “1) Wat werd er in 2011 en 2012 begroot en welk bedrag werd er uitgegeven? 2) Wat werd er begroot voor 2013? Dit telkens voor de erkende godsdiensten, de georganiseerde vrijzinnigheid en het boeddhisme. Antwoord ontvangen op 26 juli 2013 : Er werden eveneens subsidies toegekend ter waarde van : 2 117 000 euro voor de Centrale Vrijzinnige Raad ; 450 000 euro voor het Executief van de Moslims van België ; 216 000 euro voor de Boeddhistische Unie van België.“ http://www.senate.be/www/?MIval=/Vra...R=8000&LANG=nl Valt me wel wat tegen, gezien de boeddhistische grondslag symbool staat voor (totale) onthechting van alle ervaringen en verschijningen (incl. geld, ntl), wegens de illusoire geaardheid ervan. Benieuwd wat Gautama daar van zou gevonden hebben... Terloops, mocht een religie na 3 of 5 jaar nog niet zelfbedruipend zijn, dan is het wsl niet interessant genoeg en dan mogen voor mijn part de subsidies stoppen, net zoals dat ook voor elke andere instelling, club of bedrijf zou mogen gelden. Publieke gelden kunnen veel beter gebruikt worden dan dit. |
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het is niet omdat Katholieken ooit oorlog hebben gevoerd/voeren, dat het Katholicisme daar ook toe aanzet. |
|
|
|
|