![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
|
![]() On Sat, 09 Oct 2004 17:31:53 +0200, "Karel \"de Jazz\" Jansens"
<[email protected]> wrote: >Fullator wrote: > >> On Fri, 08 Oct 2004 21:52:27 +0200, "Karel \"de Jazz\" Jansens" >> <[email protected]> wrote: >> >> >> >>>Ze konden moeilijk anders, de spilindex is (zwaar) overschreden. Maar >>>dat is natuurlijk ook reclame voor het sociaal-economisch beleid van >>>Purper, nietwaar? >> >> >> Is hij "zwaar" overschreden? Ik meende dat hij zeer nipt was >> overschreden. Zal ik dus even alweer moeten nakijken. Je doet me nogal >> werken, zeg ! > >Wel, ik vind 2,03% zwaar, zeker van een index die kunstmatig laag >wordt gehouden door er simpelweg de meest belastende factoren uit te >schrappen. De spilindex kan maar overschreden worden met veelvouden van 2% om een indexaanpassing te krijgen. Bij 1,97 is hij hiervoor dus niet overschreden. Bij 2,03% is hij met 0,03% overschreden. Ik vind dat niet "zwaar". Als we telkens een indexaanpassing moesten krijgen als de spilindex overschreden wordt - zonder drempel - dan hadden we elke maand opslag. Dus: de spilindex wordt haast maandelijks overschreden, zonder veel effect. Pas als de *gecumuleerde* overschrijding boven twee % uitkomt, en dat kan maanden tot zelfs jaren duren, volgt een indexaanpassing. De laatste drempeloverschrijding is dus het samengetelde effect van meerdere maanden (wanneer heb je je laatste indexaanpassing gehad?). In feite probeert men de index met kunstgrepen af te remmen (vb. de gezondheidsindex). Met 0.04% minder hadden we helemaal niets gehad. Fullator |
![]() |
#142 |
|
![]() "Fullator" <lvolders@forget_it.telenet.be> schreef in bericht news:[email protected]... > On Sat, 09 Oct 2004 17:31:53 +0200, "Karel \"de Jazz\" Jansens" > <[email protected]> wrote: > > >Fullator wrote: > > > >> On Fri, 08 Oct 2004 21:52:27 +0200, "Karel \"de Jazz\" Jansens" > >> <[email protected]> wrote: > >> > >> > >> > >>>Ze konden moeilijk anders, de spilindex is (zwaar) overschreden. Maar > >>>dat is natuurlijk ook reclame voor het sociaal-economisch beleid van > >>>Purper, nietwaar? > >> > >> > >> Is hij "zwaar" overschreden? Ik meende dat hij zeer nipt was > >> overschreden. Zal ik dus even alweer moeten nakijken. Je doet me nogal > >> werken, zeg ! > > > >Wel, ik vind 2,03% zwaar, zeker van een index die kunstmatig laag > >wordt gehouden door er simpelweg de meest belastende factoren uit te > >schrappen. > > De spilindex kan maar overschreden worden met veelvouden van 2% om een > indexaanpassing te krijgen. Bij 1,97 is hij hiervoor dus niet > overschreden. Bij 2,03% is hij met 0,03% overschreden. Ik vind dat > niet "zwaar". > > Als we telkens een indexaanpassing moesten krijgen als de spilindex > overschreden wordt - zonder drempel - dan hadden we elke maand opslag. > > Dus: de spilindex wordt haast maandelijks overschreden, zonder veel > effect. Pas als de *gecumuleerde* overschrijding boven twee % uitkomt, > en dat kan maanden tot zelfs jaren duren, volgt een indexaanpassing. > > De laatste drempeloverschrijding is dus het samengetelde effect van > meerdere maanden (wanneer heb je je laatste indexaanpassing gehad?). > > In feite probeert men de index met kunstgrepen af te remmen (vb. de > gezondheidsindex). Met 0.04% minder hadden we helemaal niets gehad. > > Fullator De groenten- en fruitprijzen zijn hoger geworden. Hadden ze in Delhaize en Carrefour nu eens wat minder van die dure exotische fruitsoorten en andere primeurgroenten uit niet EU-landen ingevoerd dan was de index zeker onder de 2,00% gebleven. Maar het was zeker ook het gevolg van DHL en BHV waardoor politici en hun kabinetten te weinig tijd konden besteden aan het remmen van de index. Hadden ze het kunnen zien aankomen dan hadden ze toch even een subsidie toegekend aan de groenten- en fruitinvoerders of de afgevlakte(gezondheids)index zelf nog wat meer afgevlakt of wat meer gezond gemaakt door de biologische groenten en bananen uit de index te halen. Het blok zal er natuurlijk weer door vooruitgaan want hoeveel banen gaat het weer kosten en hoeveel meer onveilig wordt onze maatschappij er weer door nu er weer zoveel meer euro's bij de gepensioneerden en de sociaal zwakken zitten. WN. (door een slecht geweten, de slaap niet kunnen vatten) |
![]() |
#143 |
|
![]() "xeno" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Fri, 08 Oct 2004 10:49:11 GMT, marcose > <[email protected]> wrote: > >>Dat is juist de opzet: houd de Vlamingen verdeeld dan winnen de Walen >>altijd. Ik zie geen uitweg hieruit tenzij het VlBl 50% haalt en die >>mogelijkheid zit er ook in. Al haalt het blok 50 % De verdeeldheid binnen de Federale regering ligt altijd 60% voor Vlamingen 40 % Walen Dus keep on dreaming omarr |
![]() |
#144 |
|
![]() "omarr" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "xeno" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... > > On Fri, 08 Oct 2004 10:49:11 GMT, marcose > > <[email protected]> wrote: > > > >>Dat is juist de opzet: houd de Vlamingen verdeeld dan winnen de Walen > >>altijd. Ik zie geen uitweg hieruit tenzij het VlBl 50% haalt en die > >>mogelijkheid zit er ook in. > > Al haalt het blok 50 % De verdeeldheid binnen de Federale regering ligt > altijd > 60% voor Vlamingen 40 % Walen > > Dus keep on dreaming > > omarr > Ironie van het verhaal: Geen splitsing BHV maar gelijkaardige rechten voor vlamingen op franstalig teritorium ! Wat zijn vlamingen toch altijd dom, het lijkt in de genen ingebakken. WN. |
![]() |
#145 |
|
![]() "omarr" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > Al haalt het blok 50 % De verdeeldheid binnen de Federale regering ligt > altijd > 60% voor Vlamingen 40 % Walen > > Dus keep on dreaming Ach, in 1830 volstond 5 pct om een staat op te breken. Krokkebaas |