Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2015, 11:42   #141
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar is de mens niet opgebouwd uit die microwezens? Zouden we ze dan in eerste instantie niet terug moeten herontdekken in onszelf om hen en onszelf zo de kans te geven om eindelijk onze verdere evolutie terug in handen te nemen, maar dan bewust deze keer?
Neen. Niets doen en leren vertrouwen op de koers van het leven. Het doet dat al 12 miljard jaar en het zal haar koers niet wijzigen voor ons. We kunnen het onszelf en anderen wel moeilijker maken.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 11:43   #142
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De uitdaging is dus die eenheid te vatten in geheel en synchronisch alles terug op orde stellen. We weten nu dat de mens het niet beter doet dan de microwezens. ZE muteren meer kanker dan ooit.
De microwezentjes doen het zeker veel en veel beter dan wij, want het zijn veel hogere wezens.
En wij zijn inderdaad zeer slecht bezig, met name door onze hebzucht en de eenzijdigheid van de wetenschap, die alles eenzijdig materialistisch bekijkt, zonder in staat te zijn een betere ethiek te scheppen.
Dit vooral omdat ze niet meer in de Geest en de Ziel gelooft.

Amen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 11:51   #143
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oké, ik zie dat je de nadelen niet ontkent maar wel als onoverkoombaar aanvaardt. Zo ontken ik de wetenschappen niet en de mogelijke goede punten in haar, maar daar waar ik tegen ben is waar men de wetenschappen ophemelt en de doelen die die wetenschappen moeten nastreven uit de handen van de mensen neemt om over te laten aan enkele dwaze vakidioten en/of kapitalistische profiteurs die nog meer winsten ruiken... waaraan alles wat het mensengeslacht echt nodig heeft ondergeschikt wordt en waarbij zij de vrije mensen meer en meer aan slavernij overleveren...
Daarmede kan ik het eens zijn, dat wij slaven zijn geworden van het kapitalisme en dat we aldus de ondergang tegemoet gaan.
Citaat:
Jouw voorbeeld van de computer is daar zo een goed voorbeeld van. De vrijheid die het mij geeft om zo gemakkelijk met iedereen die in wat ik hier neerschrijf geinteresseerd is of zijn Eigen visie wil geven kan corresponderen waardeer ik ten zeerste; anders zijn de nevenverschijnselen waarbij, nodig of niet, zoveel mogelijk geproduceerd moet worden, de mode voortdurend gevolgd moet worden zodat wat nog goed is al op het stort wordt geworpen....
Inderdaad, de mens is uitzinnig geworden door alle materialistische mogelijkheden die wetenschap en techniek ons te bieden heeft zonder zich genoeg rekenschap te willen geven dat we daarmede onze aarde onbewoonbaar zullen maken.

De wetenschap gaat aan eigen succes te gronde.
Oud 3 april 2015, 11:54   #144
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar is de mens niet opgebouwd uit die microwezens? Zouden we ze dan in eerste instantie niet terug moeten herontdekken in onszelf om hen en onszelf zo de kans te geven om eindelijk onze verdere evolutie terug in handen te nemen, maar dan bewust deze keer?
Zo is het: bewuste evolutie in eenheid en samenwerking met de microwezentjes.
Oud 3 april 2015, 12:36   #145
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Niets doen en leren vertrouwen op de koers van het leven. Het doet dat al 12 miljard jaar en het zal haar koers niet wijzigen voor ons. We kunnen het onszelf en anderen wel moeilijker maken.
Niets doen en leren vertrouwen op? Het zijn niet de microwezentjes die hun koers gaan veranderen voor ons; het zijn wij die door beter inzicht gaan meewerken met de microwezentjes; want wijzelf zijn ook opgebouwd uit microwezentjes...
De microwezentjes zijn niet iets dat buiten de werkelijkheid staat; ze zitten er midden in.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 17:39   #146
microwezen
Parlementsvoorzitter

microwezen's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Wat is een morosoof?
Dat is nou handig van internet hé.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Morosofie
Het is het resultaat van denken!
microwezen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2015, 17:42   #147
microwezen
Parlementsvoorzitter

Stuur een bericht via ICQ naar microwezen Stuur een bericht via Yahoo naar microwezen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Als het om de Geest gaat, dan kan ik je mijn atoomtheorie aanraden, want daarmede kan ik het bestaan van God bewijzen.
Nee. Dat kan je niet.
Tenzij je cirkelredenaties of onzin als bewijs accepteert.
God bestaat omdat rozen stekels hebben en water nat is. Dat soort "bewijsvoering" dus.
Oud 3 april 2015, 17:50   #148
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Verklaar dan eens hoe denken in atheïsme resulteert?
Wat is er mis met "ik weet het niet (zeker)"
Een agnost weet niets van statistiek.
Een agnost zal dus eeuwig blijven twijfelen of die theepot er wel of niet is tussen de aarde en de zon.

Citaat:
Agnosten zijn veel leuker. Ik zou in uw geval het onderschrift dus veranderen.
Agnostisme is het resultaat van relativeren.
Tot in de eeuwigheid.
Dan kan je beter je "ik weet het niet" pogen op te lossen en vooral te erkennen dat er nu eenmaal dingen zijn die je niet kán weten.

Bovendien is Dr Pepper niet te zuipen.

Laatst gewijzigd door microwezen : 3 april 2015 om 17:53.
Oud 3 april 2015, 17:59   #149
microwezen
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
wetenschappers alla HarrieChristus e.a.
Als jij Harrie als wetenschapper ziet, dan zegt dat een hoop over jouw denkwereld.
Rijp voor een dwangbuis
Oud 3 april 2015, 18:50   #150
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door microwezen Bekijk bericht
Een agnost weet niets van statistiek.
Een agnost zal dus eeuwig blijven twijfelen of die theepot er wel of niet is tussen de aarde en de zon.
Dat is wel heel maar dan ook heel ver uit context getrokken hoor gertje
Oud 3 april 2015, 18:55   #151
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets doen en leren vertrouwen op? Het zijn niet de microwezentjes die hun koers gaan veranderen voor ons; het zijn wij die door beter inzicht gaan meewerken met de microwezentjes; want wijzelf zijn ook opgebouwd uit microwezentjes...
De microwezentjes zijn niet iets dat buiten de werkelijkheid staat; ze zitten er midden in.
Kijk waar onze inzichten ons brachten? Hoe de microwezentjes in een stekelvarken hoogstwaarschijnlijk zullen uitsterven voor 2020.
Ik wil helemaal geen artificiële wereld.
Wat we wil kunnen doen is een nieuw scenario schrijven en nieuwe wetten naleven.
Te beginnen bij geboortebeperking en een compleet secularisme.
Ieder individu zou vrij moeten zijn haar/zijn eigen cultuur uit te bouwen in alle vrijheid.
Ik stel mij gerust kandidaat wereldleider.
Oud 3 april 2015, 18:59   #152
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De microwezentjes doen het zeker veel en veel beter dan wij, want het zijn veel hogere wezens.
En wij zijn inderdaad zeer slecht bezig, met name door onze hebzucht en de eenzijdigheid van de wetenschap, die alles eenzijdig materialistisch bekijkt, zonder in staat te zijn een betere ethiek te scheppen.
Dit vooral omdat ze niet meer in de Geest en de Ziel gelooft.

Amen.
Maar zijn we niet beter af zonder god?
Ik bedoel dan de hele ideologie er rond.
Los van god en terug onze menselijkheid in...
Oud 4 april 2015, 05:18   #153
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk waar onze inzichten ons brachten? Hoe de microwezentjes in een stekelvarken hoogstwaarschijnlijk zullen uitsterven voor 2020.
Wat we wil kunnen doen is een nieuw scenario schrijven en nieuwe wetten naleven.
Ieder individu zou vrij moeten zijn haar/zijn eigen cultuur uit te bouwen in alle vrijheid.
Met niets doen bedoel ik dan geen oorlog meer, geen exploitaties meer, geen vinger gewijs naar anderen. Doen wat het Niets u compelled te doen. Impulsen wat zijn dat, triggers van emoties?
Oud 4 april 2015, 07:42   #154
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles wat wij doen, ook wat jij voorstelt zal weer op een artificiële wereld uitlopen. Het vreemde is dat wij veel efficiënter kunnen zijn door steeds minder te doen, met dat 'doen' gezien in onze menselijke maatstaven van doen.
Oud 4 april 2015, 07:49   #155
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij Harrie als wetenschapper ziet, dan zegt dat een hoop over jouw denkwereld.
Rijp voor een dwangbuis
Om de theorie van Harriechristus uit te vinden of in elkaar te steken of... moet je een enorme wetenschappelijk geest hebben. Jij kunt er niet bij en ik ook niet...
Dat heeft natuurlijk niets te zien met het waarheidsgehalte en/of het al of niet absurde gehalte van wat hij beweert...
Maar dat is iets wat we van heel wat meer zogenaamde wetenschappers kunnen zeggen en wat van wel degelijk echte en goede wetenschappers in het begin van hun 'uitvindingen', 'inzichten' ook gezegd is geworden...

Maar ja als atheïst hang je wel een enorm hoog gehalte van geloof aan wat 'wetenschappers' beweren...

Als er op het ogenblik iemand, evenzeer als de theisten de wereld verkloten dan zijn het juist vele van jouw hooggeprezen wetenschappers...
Oud 4 april 2015, 07:53   #156
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Met niets doen bedoel ik dan geen oorlog meer, geen exploitaties meer, geen vinger gewijs naar anderen. Doen wat het Niets u compelled te doen. Impulsen wat zijn dat, triggers van emoties?
Het niets compelled u zoveel mogelijk niets te doen. Het is omdat wij toegeven aan allerlei impulsen, zonder hen de tijd te geven om echt te rijpen, dat wij ter plaatse blijven trappelen...
Oud 4 april 2015, 07:55   #157
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee. Dat kan je niet.
Tenzij je cirkelredenaties of onzin als bewijs accepteert.
God bestaat omdat rozen stekels hebben en water nat is. Dat soort "bewijsvoering" dus.
Ik kan mijn atoomtheorie zeer goed bewijzen en daarmede het bestaan van God.

Ten eerste omdat mijn atoomtheorie veel beter is dan het heelal van de wetenschap.

Ten tweede omdat ik daarmede een aantal essentiële dingen veel beter kan verklaren dan de wetenschap doet.

Ten derde omdat mijn atoomtheorie veel logischer is dan het heelal van de wetenschap.

Ten vierde omdat ik daarmede het bestaan van God kan bewijzen, die immers de hoogste waarheid is.

Mocht je dit alles niet kunnen begrijpen omdat het te moeilijk voor je is dan zou je mij tenminste het voordeel van de twijfel kunnen geven dat het wel eens waar zou kunnen zijn wat ik zeg.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 april 2015 om 08:13.
Oud 4 april 2015, 08:04   #158
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zijn we niet beter af zonder god?
Ik bedoel dan de hele ideologie er rond.
Los van god en terug onze menselijkheid in...
God is de hoogste waarheid van het heelal.
Hij is de eeuwige en oneindige Geest, die alles verklaart, de Logica van alles dus.
En deze Geest bestaat ook in ons.

Ja, wij mensen zijn als kinderen der Goden (de microwezentjes dus) ook zelf Goden.

De mens is een drie-eenheid van dier-zijn, mens-zijn en God-zijn.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 april 2015 om 08:32.
Oud 4 april 2015, 08:27   #159
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Alles wat wij doen, ook wat jij voorstelt zal weer op een artificiële wereld uitlopen. Het vreemde is dat wij veel efficiënter kunnen zijn door steeds minder te doen, met dat 'doen' gezien in onze menselijke maatstaven van doen.
Helemaal niet. Wat ik zeg: roei de huidige mensheid uit en hou de sterkste in stand.
Gedaan met vaccins, gedaan met dierenproeven om extra levens te kopen, gewoon de koers van het leven volgen.
Het feit dat de Average Joe naar een bank een levenslang contract moet tekenen voor onderdak spreekt boekdelen. Je moet dat eens in alle perspectieven plaatsen en plakken op onze geschiedenis als mens....
Iedereen zou al honderd huizen geërfd moeten hebben.
Oud 4 april 2015, 08:30   #160
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Het niets compelled u zoveel mogelijk niets te doen. Het is omdat wij toegeven aan allerlei impulsen, zonder hen de tijd te geven om echt te rijpen, dat wij ter plaatse blijven trappelen...
Als er een rots naar beneden rolt richting jou, denk je er dan beter of na of handel je dan best op impuls? Het is een relatieve materie.
Sommige zaken vragen verstand, maar andere zijn klaar als dag.
Diegene die verstand vragen laat je best met rust, en wij volgen beter het licht zodat we zien waar we lopen, in plaats van telkens in het donkere te blijven tasten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be