Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2015, 18:55   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De Gipsy krijgt zowaar wat 'duc'-trekjes.
Ik ben dus niet de enige die dat gemerkt heeft.
Oud 13 april 2015, 19:09   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
We palen aan 4 miljoen Franstaligen met een hoofdstad die hoofdzakelijk Frans is en in het zuiden palen we aan Frankrijk met 67.000.000 inwoners. Bovendien is het Frans de mooiste taal ter wereld met een rijke cultuur aan schrijvers en artiesten.
Sjonge, sjonge....
Belgique paalt hoofdzakelijk in Wallonië aan Frankrijk. Vlaanderen paalt meer aan Nederland en Duitsland. En die landen doen het stukken beter van jouw fameuze Frankrijk, en godbetert Wallonië.

De Vlamingen zijn maar met 6 miljoen en ze zijn wereldberoemde schrijvers en schilders rijk. Tot in het Louvre wordt er gepronkt met de werken van "onze" Vlaamse meesters.
Oud 13 april 2015, 19:37   #143
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ben dus niet de enige die dat gemerkt heeft.
Nee Knuppel. Ik heb dat ook gemerkt hoor.
En we zullen dus niet de enigen zijn.
Als dat de praat van een volwassene is; uit de Franse cultuur nog wel; dan snap ik er niks meer van. En niet zozeer omwille van die cultuur maar omwille van onvolwassenheid.
En zoveel te langer dat het duurt; zoveel kinderachtiger dat het wordt.
Excuses voor zijn gedrag en zijn wartaal moeten wij niet verwachten.
Het ergste is nog wel dat hij denkt dat hij dat hier verkocht krijgt.
Goed geprobeerd. Zou hij het boek over "Lijmen-Het been" al gelezen hebben?
Aanbevolen! Misschien krijgt hij zo wat meer moraal.
Die Franse schrijvers zijn tenslotte geen grote moralisten.
Ik geef meer om de inhoud van een boek dan om de mooie taal.
Maar dat is weeral mijn mening.
Ben ik soms een debiele Vlaming omdat ik een mening heb?
Volgens Napoleon dus wel.

Laatst gewijzigd door werkman : 13 april 2015 om 19:39.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 21:42   #144
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We palen aan 4 miljoen Franstaligen met een hoofdstad die hoofdzakelijk Frans is en in het zuiden palen we aan Frankrijk met 67.000.000 inwoners. Bovendien is het Frans de mooiste taal ter wereld met een rijke cultuur aan schrijvers en artiesten.
Kijk, daarvoor heb je werkelijk geen enkel zinnig argument. Als "mooi" moet geïnterpreteerd worden als "muzikaliteit" dan moet het Frans met een grote lengte het afleggen tegenover het Italiaans. Italiaans dat bovendien een rijke cultuur aan schrijvers en artiesten heeft. Zowat een kwart van het wereld-kunstpatrimonium bevindt zich in Italië. Reden waarom de Fransen regelmatig in Italië met militair geweld binnen drongen en er heel wat kunstwerken roofden. Het begon met Karel VII einde 15e eeuw en het ging door tot en met Napoleon. De Fransen zijn gewoon enorme blaaskaken en pogen, pathetisch hopeloos, hun achterop lopen op vele vlakken goed te praten met een dom smoesje: "l'exception française"...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 21:44   #145
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liever caviar dan patatten.
Kaviaar is in ieder geval geen Frans product.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2015, 22:20   #146
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kijk, daarvoor heb je werkelijk geen enkel zinnig argument. Als "mooi" moet geïnterpreteerd worden als "muzikaliteit" dan moet het Frans met een grote lengte het afleggen tegenover het Italiaans. Italiaans dat bovendien een rijke cultuur aan schrijvers en artiesten heeft. Zowat een kwart van het wereld-kunstpatrimonium bevindt zich in Italië. Reden waarom de Fransen regelmatig in Italië met militair geweld binnen drongen en er heel wat kunstwerken roofden. Het begon met Karel VII einde 15e eeuw en het ging door tot en met Napoleon. De Fransen zijn gewoon enorme blaaskaken en pogen, pathetisch hopeloos, hun achterop lopen op vele vlakken goed te praten met een dom smoesje: "l'exception française"...
2!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 01:11   #147
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kaviaar, boekweitpannekoekjes en wodka, hemels!
Oud 14 april 2015, 18:40   #148
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De huidige caviar wordt ook in Frankrijk geproduceerd die trouwens nummer twee in de wereld is.

http://www.lesechos.fr/19/12/2012/le...la-planete.htm

Laatst gewijzigd door Gipsy : 14 april 2015 om 18:45.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 18:46   #149
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huidige caviar wordt ook in Frankrijk geproduceerd die trouwens nummer twee in de wereld is.

http://www.lesechos.fr/19/12/2012/le...la-planete.htm
parbleu!
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 18:51   #150
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Kaviaar, boekweitpannekoekjes en wodka, hemels!
Gewoon puur met een plastieken lepeltje (of nacre maar dat is altijd niet gemakkelijk te vinden) komt het best tot zijn recht.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2015, 20:49   #151
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een typische reactie van een Vlaamse kerktoren boerenpummel die de finesse van de Franse taal niet begrijpt.
Ploink.
Oud 15 april 2015, 09:14   #152
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Sommigen op dit forum zitten hier in alle anonimiteit op het lijk van wijlen Steve Stevaert te dansen. Hij was misschien geen heilig boontje, maar zijn degenen die op zijn lijk dansen dan zoveel beter?
Het is o zo stoer om in alle anonimiteit op het lijk van een ander die zich niet meer kan verdedigen te zitten dansen. Wat een helden. En die vinden zichzelf dan o zo beschaafd. Hun laagje beschaving is in ieder geval erg dun.

Zelfs bij hooligans is het not done om verder te blijven schoppen en slaan als een tegenstanders reeds op de grond ligt. Als de tegenstander uitgeschakeld is, dan stopt het gevecht.

Ook Johnny Rotten, zanger van de in de tweede helft van de jaren 1970 beruchte punkband Sex Pistols en later van PIL, onthield zich bij het overlijden van Thatcher van lijkenpikkerij. En Johnny Rotten was nochtans niet te beroerd om mensen te choqueren in zijn jonge jaren. Hij was een felle tegenstander van Thatchers politiek in de jaren 1980. "Maar ik zal niet op haar graf dansen. Ik was haar vijand bij leven maar ik wil na haar dood niet haar vijand zijn", zei hij daarover. "Als iemand overlijdt, moet je die respect betuigen. Vijand of niet. Mensen die haar dood vieren, daar wil ik niets mee te maken hebben. Wat voor politiek bieden ze me? Dat je op andermans graf mag dansen? Dat is verwerpelijk", aldus Johnny Rotten. "Haar beleid was vreselijk en ze spotte met de mensen. Toen ik jong was, had ik problemen met haar en het heeft ons allemaal moeite gekost om haar invloed op ons leven te overstijgen. Maar dat betekent nog niet dat ik haar dood ga vieren, zo ben ik niet". Bron

Ook keizer Karel V vond dat je de doden met rust moest laten. Als Karel V en Alva in 1547 in de Slotkerk te Wittenberg staan, stelt Alva voor het graf van Luther te openen en diens lichaam op te graven en te verbranden. Maar Karel antwoordt: "Ik voer geen oorlog tegen de doden, maar tegen de levenden! Verontrust de doden niet". Bron

Met andere woorden : wie danst op het lijk van een dode tegenstander heeft minder etisch besef dan hooligans. Ze zijn geen haar beter dan IS-strijders die de lijken van gedode tegenstanders onteren of achter een wagen aansleuren. Ze zouden beter eens een voorbeeld nemen aan de vaak verguisde Johnny Rotten.

Wil dit dan zeggen dat men geen kritiek mag hebben op de doden? Geenszins. Maar dit kan ook zonder lijkenpikkerij.
Los van heel het gedoe rond Stevaert, ik zie niet waarom je iemand die je bij leven niet especteerde plots wel zou moeten respecteren wanneer die persoon doodvalt. Een eikel die sterft is een dode eikel, en niet plots een arme drommel waar we respect voor moeten hebben. Dat wilt niet zeggen dat je doelgericht in mensen hun gezicht moet gaan juichen over zijn dood, maar je moet nu ook geen sereniteit gaan veinzen terwijl je eigenlijk heel content bent.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 01:59   #153
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gewoon puur met een plastieken lepeltje (of nacre maar dat is altijd niet gemakkelijk te vinden) komt het best tot zijn recht.
Geef Quercus maar een zilveren lepeltje...
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2015, 07:22   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En?

Wat wilt u daar nu aan verbinden? Dat we misschien de speeltuin zijn van de Fransen? Of dat we hen moeten na-apen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be