![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Minister
|
![]() U vergeet de grootste verwoester van levens, nl: suiker. En dan heb ik het niet over glucose wat goed is maar sucrose. Doet met de lever zowat hetzelfde als alcohol. Je wordt er niet zat van (dus niet zelfbegrenzend), is meer verslavend dan cocaine (getest in labo's), ontregeld je lichaam en oorzaak van tal van hedendaagse ziektes zoals hartaandoeningen, overgewicht, diabetes edm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ten Years After Decriminalization, Drug Abuse Down by Half in Portugal http://www.forbes.com/sites/erikkain...f-in-portugal/ Citaat:
Laatst gewijzigd door Akufen : 29 april 2015 om 15:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben duidelijk lid van een gemeenschapspartij. Het is duidelijk wel een drama dat eenderwelke medeburger overlijdt aan longkanker veroorzaakt door roken. Zelfs al is hijzelf of zijzelf inderdaad de hoofdverantwoordelijke. Daarom ben ik genegen dat de wetgever allerhande maatregelen treft die maken dat het globaal verbruik van tabak vermindert. Het is exact dezelfde bekommernis die ik deel, als we spreken over het illegaal houden van de actueel illegale drugs. Het is exact dezelfde bekommernis die ik deel, als we spreken over eenderwelk item dat in dezelfde sfeer zit, zoals vb. die wild geïmporteerde geneesmiddelen. Waar mogelijks minder bedeelden zich zouden laten verleiden. enz. bla bla ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en we kunnen van alles extra geld overhouden, want "wie weet". We moeten aan preventie doen ... maar we zien welk effect alle moeite voor preventie ten gevolge hebben, als de op dit eigenste ogenblik kijken naar de nefaste gevolgen van alcohol. Ik wil met jou opnieuw in discussie gaan, zodra er een preventief beleid zal bestaan, dat als resultaat zal hebben dat het aantal doden in het verkeer, te wijten aan alcoholmisbruik, gehalveerd zal zijn. We zullen dan misschien één actueel illegale drug legaliseren, en het succesvolle preventieve beleid dat we dan kennen met die alcohol, toepassen op die nieuwe gelegaliseerde drug. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze weten, zowel hier bij ons als daar in Portugal, op geen stukken na hoeveel precies het druggebruik is of was.
Ze wisten het niet tien jaar terug, en ze weten het niet nu. Ik weet wel dat heel toevallig elke regering, waar ook ter wereld, die iets invoert, achteraf wel weet te bewijzen dat hun innovatie o zo succesvol was. En ik weet ook welk soort profs toevallig allemaal studies kunnen uitbrengen die pro legalisatie van illegale drugs zijn. En ook wie daar o zo graag in trapt, in die halve intentie-studies. .
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uiteraard is een verslaving aan heroine erg, en elke verslaafde is er één teveel, maar er zijn lang niet zoveel mensen verslaafd aan heroine dan dat er mensen last hebben van kanker of hart-en vaatziekten. Ik vind de campagne mbt tabak behoorlijk geslaagd. Ook de bob campagnes hebben hun vruchten afgelegd denk ik. Wat mij betreft moet er dringend een campagne komen ivm diabetes om er één te noemen. Dit is te wijten aan alcohol en suiker. Er is op dit moment zeker een zeker pull om mensen hiervan bewust te maken maar er is veel meer nodig dan dat. Wat betreft kanker is het nog veel moeilijker. 3 factoren bepalen dit: erfelijkheid, omgeving (waar je verblijft) en wat je eet. Wat mij betreft moet de regering eens het geweer van schouder veranderen en echt opkomen voor volksgezondheid ipv de kas te spijzen zogezegd om ons eigen goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Wat een gezever over dat krapuul,laten we ook eens stilstaan bij de familieleden van de 50 Indonesiërs die elke dag sterven door hun vergif.Met een gigantisch probleem kampen doet grijpen naar drastische en in mijn ogen juiste maatregelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind ik toch ook. Niettegenstaande het risico gepakt te worden hebben ze alles op alles gezet voor rap verdiend geld. Verkeerd gegokt dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het een keuze is, moet ge ze moeten kunnen maken, he. Als uw keuzes geen ongevraagde slachtoffers maken moet ge vrij zijn ze te maken.
En wat je schrijft is niet juist. Homosexualiteit is niet verboden in Iran. Homosexuele daden wel. Je mag homo zijn, zolang je maar geen homofiele daden pleegt. Dat laatste is eveneens een keuze. Zin hebben in drugs is ook niet verboden. Er kopen en verkopen en eventueel gebruiken, wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt dat je daarmee de misdadigers in de hand speelt. Enkel zij worden er rijk van. Wat de gebruikers betreft, die nemen ze toch, die drugs, als ze dat echt willen. Legaal of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry Trick maar het BHL-gehalte hier is me echt veel te hoog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom alleen maar "verminderen"? Het moet gewoon totaal volledig afgeschaft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Laten we alle caféhouders ophangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wilde even in context plaatsen wat de gevolgen zijn van dat algemeen principe, als je het aanhangt: "als de wet zegt dat het crimineel is, dan is het crimineel en roep ik boeh". Mijn punt is dat je pas echt een crimineel kan zijn als er een ongevraagd slachtoffer is van je daad. Bij eigen drugsgebruik is er geen slachtoffer van je daad. Je kan dus ook geen crimineel zijn. En mensen aan spul helpen dat ze zelf willen, daarbij is er ook geen slachtoffer. Dat kunnen dus ook geen criminelen zijn. |
|
![]() |
![]() |