Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2015, 13:35   #141
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Ik wou dat ik een beetje in het zwart kon gaan werken zodoende ik een beetje meer zou hebben om rond te komen, maar dat is helaas niet mogelijk.
Oud 4 juni 2015, 13:36   #142
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Wij laten onze kinderen voortaan in het zwart werken. Hoe staat het nu met die VDAB-opleidingen voor prostitutie en drugshandelaar? We blijven - en onze kinderen zeker - een beetje op onze honger zitten eigenlijk. Of mogen we dat zelf organiseren via LETS? Geen dank achteraf, AUB!!!
Jij hebt kennelijk de grootste moeite om op een zeer eenvoudige vraag een antwoord te formuleren hé!

Iemand vroeg zich, uit bezorgdheid en menselijkheid, af of het wel goed met je gaat! Welnu, ik vrees dat ik het antwoord ken! Zoek dringend hulp.

Graag gedaan!
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 13:42   #143
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coro Bekijk bericht
Jij hebt kennelijk de grootste moeite om op een zeer eenvoudige vraag een antwoord te formuleren hé! Iemand vroeg zich, uit bezorgdheid en menselijkheid, af of het wel goed met je gaat! Welnu, ik vrees dat ik het antwoord ken! Zoek dringend hulp. Graag gedaan!
Heb het toch al gezegd, op de dienst DMMA gaan we het Dunning-Krugereffect uitleggen. We zullen het doen inclusief wiskundige bewijzen en praktijkvoorbeelden vanuit de studie die we gemaakt hebben. Be prepared!!!
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 14:06   #144
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Ik wou dat ik een beetje in het zwart kon gaan werken zodoende ik een beetje meer zou hebben om rond te komen, maar dat is helaas niet mogelijk.
Waarom is dat niet mogelijk, politiek promoot het vandaag. VDAB helpt ook een handje.

Laatst gewijzigd door tandem : 4 juni 2015 om 14:07.
Oud 4 juni 2015, 14:15   #145
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom is dat niet mogelijk,
Artrose graad 4 binnen de drie weken een knieprothese.
Citaat:
politiek promoot het vandaag. VDAB helpt ook een handje.
Ben gaan horen moet eerst 1 dag werken voor ik een werkloosuitkering krijg en mits ik niet goed te been ben mja.
Oud 4 juni 2015, 14:19   #146
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Artrose graad 4 binnen de drie weken een knieprothese. Ben gaan horen moet eerst 1 dag werken voor ik een werkloosuitkering krijg en mits ik niet goed te been ben mja.
Nu zwart en wit niet meer echt bestaat, wordt het een pak makkelijker. Werkgevers kunnen je dan ook in het zwart betalen, hiertussen bestaat uiteraard een wisselwerking. Misschien is dit een interessante tip?
Citaat:
Ben je op zoek naar een geschikte werknemer met een arbeidshandicap? GTB kan je helpen met vragen over de aanwerving en de tewerkstelling van mensen met een arbeidshandicap.

http://www.gtb-vlaanderen.be/

Laatst gewijzigd door tandem : 4 juni 2015 om 14:21.
Oud 4 juni 2015, 14:23   #147
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben gaan horen moet eerst 1 dag werken voor ik een werkloosuitkering krijg en mits ik niet goed te been ben mja.
Zoiets kan je toch makkelijk regelen met een sociaal vriendelijke werkgever? Even inschrijven voor een dagje?
Oud 4 juni 2015, 14:30   #148
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoiets kan je toch makkelijk regelen met een sociaal vriendelijke werkgever? Even inschrijven voor een dagje?
Niet zo eenvoudig hoor het OCMW ging dat voor mij normaal regelen sta al een tijdje te wachten en maar bellen maar nog niets uit de bus gekomen.
Oud 4 juni 2015, 14:34   #149
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet zo eenvoudig hoor het OCMW ging dat voor mij normaal regelen sta al een tijdje te wachten en maar bellen maar nog niets uit de bus gekomen.
Kan VDAB je niet even voor een dagje inschrijven? Misschien even contact opnemen met Fons Leroy, anders moet je misschien nog lang wachten.
Oud 4 juni 2015, 14:42   #150
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kan VDAB je niet even voor een dagje inschrijven? Misschien even contact opnemen met Fons Leroy, anders moet je misschien nog lang wachten.
Bedankt voor de info.
Oud 4 juni 2015, 14:46   #151
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedankt voor de info.
Z'n e-mail adres kan je wellicht wel vinden? Ik zou het probleem en de vraag even stellen, hij is CEO en kan je wellicht wel voor een dagje inschrijven. Zo kunnen we elkaar helpen, kleine moeite.
Oud 4 juni 2015, 16:57   #152
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja Tandem zei al dat ik me eerst op een lijst moest zetten.
Maar dan liever vrijwilligerswerk dan lets.
Excuses, welke lijst en wat is lets?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Gelukkig dat ik ze dan nog nooit nodig heb gehad
Maar ik kan u bij de hand nemen en mensen aanwijzen die heel wat gedaan kregen. Alles is voor hen betaald door de OCMW. En ergens ben ik daar voor op mijn geen getrapt. Enkele hebben niet de minste bedoeling er iets van te maken en hun routine wordt gewoon onderhouden. Zonder de minste controle, of is op gesprek gaan en de sukkel uithangen een controle?

Klopt, de ene krijgt al meer gedaan dan de andere. Je moet de truccen van de foor daarvoor ook kennen... In de bushaltes en wachtzalen van ocmw's wordt er meermaals over opgeschept.

Meestal door de bevolkingsgroepen die het ocmw ook meer benutten. Zij weten dan ook niet hoeveel moeite wij ons ooit getroost hebben om dit stelsel op te bouwen en beseffen niet dat de mensen die gaan werken hier dagelijks voor betalen.

Enkele voorbeelden?
Auto tunen -> laat garage factuur opmaken en kom wenen dat je je kind niet meer naar school kan brengen en je moeder niet meer kan gaan bezoeken in het bejaardentehuis, zo gefixed
Vind je het leefloon wat weinig en is je ocmw zo star dat het je niet meer geeft dan hetgeen ze verplicht zijn?
Haal je geld cash af en zie dat het in de helft van de maand al weg is, ga dan klagen. Bij vraag naar waar het is zeg je: dokter dokter veel geld gevraagd - kind ziek - en eten, honger en wasmachine kapot en werkman wou enkel in zwart make komme!
Algauw zal u geld in handen worden gedrukt (meestal in de vorm van een betaalkaart waarop bv nog 100 �* 200 euro op staat).

Dat zijn praktijken die dagelijkse kost zijn. Ga maar eens na of ze waar zijn of niet.
Paddenstoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 17:14   #153
tandem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Excuses, welke lijst en wat is lets?
LETS is het systeem waarmee VDAB zwartwerk promoot, wordt nu ook ondersteund door politiek.
Citaat:
Ruilen is in

Wie dacht dat ruilhandel niet meer van deze tijd is, heeft het mis. Ruilen is weer helemaal ‘in’ dankzij de opkomst van LETS, een systeem voor lokale ruilhandel. Emmy van de ruilkring in Leuven vertelt: “Ik schuif graag ergens mijn benen onder tafel om mee te eten. In ruil daarvoor klus ik bij andere ‘letsers’ of ‘verlets’ ik noten uit mijn tuin.” Het LETS-systeem ontstond in de jaren ’80 in Canada. Door een opstoot van werkloosheid in de stad Counterbay verdienden de mensen er niet langer genoeg om te voorzien in hun dagelijkse behoeften. Daardoor begonnen ze goederen en diensten met elkaar te ruilen. Ze deden dit volgens een welbepaald systeem dat LETS werd gedoopt. LETS staat voor ‘Local Exchange Trading system’ of op z’n Nederlands ‘lokaal uitwisseling- en ruilsysteem’.

http://www.vdab.be/magezine/aug10/ruilen.shtml

Laatst gewijzigd door tandem : 4 juni 2015 om 17:14.
Oud 4 juni 2015, 17:17   #154
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Z'n e-mail adres kan je wellicht wel vinden? Ik zou het probleem en de vraag even stellen, hij is CEO en kan je wellicht wel voor een dagje inschrijven. Zo kunnen we elkaar helpen, kleine moeite.
Ja heb hem nogmaals bedankt!
Oud 4 juni 2015, 18:37   #155
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Staat u dan niet op de ziekenkas als arbeidsongeschikte?

Indien u erkent bent als arbeidsongeschikte heb ik al gehoord dat het absoluut een slecht idee is om anders te doen (dus te werken). Indien er dan iets gebeurt of uw aandoening verergerd, zou de ziekteverzekering / werkongevallenverzekering (?) zich kunnen terugtrekken.

Weet iemand hier meer over? Komt er dus op neer dat je met attest arbeidsongeschiktheid / invaliditeit - al wil je aan het werk gaan - dat beter niet kan doen indien het doktersadvies negatief is.
Oud 4 juni 2015, 18:38   #156
Paddenstoel
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u hiermee?
Iemand inschrijven als werkende (onder dimonacontract) zonder dat deze effectief werkt is fraude. Niet meer of niet minder. Daaraan zal een overheidsinstantie nooit meewerken.

Waarom wordt er één dag gebruikt als maatstaf bij meneer begrijp ik wel niet goed?
Oud 4 juni 2015, 19:04   #157
Indomitable
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paddenstoel Bekijk bericht
Staat u dan niet op de ziekenkas als arbeidsongeschikte?

Indien u erkent bent als arbeidsongeschikte heb ik al gehoord dat het absoluut een slecht idee is om anders te doen (dus te werken). Indien er dan iets gebeurt of uw aandoening verergerd, zou de ziekteverzekering / werkongevallenverzekering (?) zich kunnen terugtrekken.

Weet iemand hier meer over? Komt er dus op neer dat je met attest arbeidsongeschiktheid / invaliditeit - al wil je aan het werk gaan - dat beter niet kan doen indien het doktersadvies negatief is.
Nee, ik ben sedert september teruggekeerd (15 jaar in Spanje gewoond) naar Belgie toen ik te horen kreeg dat mijn moeder terminaal ziek was om haar thuis te verzorgen die onlangs 14 mei overleden is. Ik moet volgens de RVA 1 dag werken om uitkeringsgerechtigde te zijn. Op dit ogenblik krijg ik gelukkig nog 541.56€ per maand van het OCMW wat uiteraard niet voldoende is nu ik zelf op de sukkel zit met mijn knie net een kijkoperatie gekregen waarbij de orthopedisch chirurg tot ontdekking kwam dat ik artrose heb in de vierde graad en mijn knie ernstig beschadigd is en mij hierbij aanraad voor een protheseknie. En pijnstillers krijg je niet gratis.
Oud 4 juni 2015, 19:49   #158
Zac
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Het blijkt een nieuwe trend om onbelast legaal zwartwerk te promoten, eerder had VDAB al reclame gemaakt voor dit soort zwartwerk. Hoe moeten we het Belgische arbeidsmarktbeleid nu interpreteren?
Rutten is een kieken.
Zac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 22:18   #159
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij ? Lukt het in de fruitpluk ? Lukt de communicatie met je hoogst interessante grafiekjes en tekeningetjes een beetje met de sikhs of bulgaren die ook fruit aan het plukken zijn ? Zie je Frank Thevissen soms in zijn nieuwe rol ? Hoe gaat het nog met hem ? En heb je al veel fruitplukkers kunnen overtuigen van je opgewarmde chicago plan ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2015, 22:20   #160
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
advies van een dopper...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be