Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2015, 15:26   #141
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
New York is meerdere keren uitgeroepen tot de vuilste stad van de VS.
Ik kom regelmatig in NY en ik heb afgelopen decennium een ware revolutie gezien daar. Van troittoirs waar het vuilnis voor de voeten ligt en een central park dat eerder leek op een central dump is het nu een veel mooiere stad geworden. Er zijn ook massaal veel mensen aan het werk in de openbare dienst om de stad veiliger en mooier te maken.

We spreken hier wel over Harlem en Manhattan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 15:27   #142
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het jongske is verloren gelopen in Central Park

http://www.gva.be/cnt/dmf20150610_01...n-central-park
Is mij ook al overkomen.

Is ook vrij groot en heuvelachtig (de reden waarom er daar geen gebouwen op staan, het is bedrock). Dus het overzicht kan je snel kwijtspelen.
Oud 11 juni 2015, 20:31   #143
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik kom regelmatig in NY en ik heb afgelopen decennium een ware revolutie gezien daar. Van troittoirs waar het vuilnis voor de voeten ligt en een central park dat eerder leek op een central dump is het nu een veel mooiere stad geworden. Er zijn ook massaal veel mensen aan het werk in de openbare dienst om de stad veiliger en mooier te maken.

Harlem is een buurt van Manhattan.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 20:35   #144
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Harlem is een buurt van Manhattan.
I stand corrected.
Oud 11 juni 2015, 20:40   #145
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

De Wever heeft een vergadering in de ochtend waarop pers is uitgenodigd. Daarvoor gaat hij even gewoon met een werknemer joggen. Hij is wat laat, waarop hij zich verontschuldigd aan de journalisten ter plaatse. Die vinden het wel een ludieke anekdote, en sturen het door naar hun collega's hier. Het is kalm, het is in de vroege middag en ze willen op de redactievergadering kunnen zeggen dat ze "met iets bezig zijn". De eerste "artikeltjes" verschijnen.

Ik vraag me eigenlijk af hoe "machtig" die vierde macht is. Volgens mij zijn ze even lui als de overtypers van de Voelkische Beobachter.
Oud 11 juni 2015, 20:48   #146
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
I stand corrected.
Veel arme negers van Harlem kunnen trouwens de prijzen en huurkosten niet meer betalen en zijn gevlucht naar wijken zoals de Bronx. Het opgekuiste Harlem is serieus duur geworden zoals de rest van Manhattan.
Oud 11 juni 2015, 21:03   #147
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
New York is meerdere keren uitgeroepen tot de vuilste stad van de VS.
Ergens in de jaren zeventig en tachtig misschien. Maar ergens had ik de stad toen liever dan nu. Het is te clean en te saai geworden.
Oud 11 juni 2015, 22:31   #148
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergens in de jaren zeventig en tachtig misschien.
Niets van, New York is recentelijk meerdere keren uitgeroepen tot ofwel de vuilste stad van Amerika, of tot één van de vuilste steden van Amerika.

Ik ontken zeker niet dat het al aanzienlijk verbeterd is, maar het blijft een vuile stad.

En bijzonder lawaaierig.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 22:37   #149
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nooit bezocht maar het is duidelijk het moeite waard!!
https://www.youtube.com/watch?v=LKYORcCIxYo
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 22:44   #150
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Niets van, New York is recentelijk meerdere keren uitgeroepen tot ofwel de vuilste stad van Amerika, of tot één van de vuilste steden van Amerika.

Ik ontken zeker niet dat het al aanzienlijk verbeterd is, maar het blijft een vuile stad.

En bijzonder lawaaierig.
Dat is effectief zo. Het meest choquante vind ik de op en afrittencomplexen die als bruggen boven de straten zweven waaronder dan wordt gebasketbald, gegeten, gespeeld, verkocht en geparkeerd. Het verkeer is er gewoon suïcidaal ...

Als ik kon kiezen tussen New York of Aziatische steden (Hong Kong, Taipei, Singapore, Macao, Kuala Lumpur ...) dan zou mijn keuze zeer snel zijn gemaakt voor een van de laatsten.

"Bubonic plague carrying fleas found on New York city rats" (3 mrt 2015)

http://www.independent.co.uk/news/wo...-10083563.html

Meest geplaagde blokken:

http://ny.curbed.com/archives/2015/0...ted_blocks.php

Citaat:
Over the past few years, the city has been shoring up its efforts to decimate the rat population with things like its Rat Informational Portal (note the ironic acronym, RIP) and the Rat Reservoir program that will aim to change peoples' behavior that helps rats multiply. Now, a new interactive map created by Meredith Meyers and pointed to by The Verge shows exactly where the city needs to target. The map continuously updates to display the last 10,000 rat sightings reported to 311, with bright red spots signifying areas where it's wise to wear closed-toe shoes. In 2014, New York City received 24,511 rat complaints. Yikes!
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 22:56   #151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stormram Bekijk bericht
Dat is effectief zo. Het meest choquante vind ik de op en afrittencomplexen die als bruggen boven de straten zweven waaronder dan wordt gebasketbald, gegeten, gespeeld, verkocht en geparkeerd. Het verkeer is er gewoon suïcidaal ...

Als ik kon kiezen tussen New York of Aziatische steden (Hong Kong, Taipei, Singapore, Macao, Kuala Lumpur ...) dan zou mijn keuze zeer snel zijn gemaakt voor een van de laatsten.

"Bubonic plague carrying fleas found on New York city rats" (3 mrt 2015)

http://www.independent.co.uk/news/wo...-10083563.html

Meest geplaagde blokken:

http://ny.curbed.com/archives/2015/0...ted_blocks.php
Ik niet.Ik hou ook wel van een propere stad maar een stad als Singapore waar je de gevangenis invliegt als je per ongeluk uw papieren zakdoekje verliest kan me niet bekoren.Kuala Lumpur is dan weer een strenge islamitische stad waar democratie een loos woord is en ze nog nooit van mensenrechten hebben gehoord en door dit feit al een heel gevaarlijke stad ...Vrijheid heeft een prijs....Akkoord in NY riskeer je meer dat je horloge wordt gejat...maar als je in de problemen komt heb je rechten terwijl dat in Kuala Lumpur helemaal niet zeker is en dat is voor mij van veel groter belang inzake veiligheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 juni 2015 om 22:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2015, 23:44   #152
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robertson Bekijk bericht
de wever leert nu al kont neuken. of zou het stemmen ronselen zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...anhattan.dhtml
Stemmen ronselen, sowieso, maar desalniettemin een goed signaal.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 01:37   #153
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Volgens mij heeft deze fascistische belastingregering weeral serieus diep in onze zakken gezeten. Waar was anders dat hele afleidingsmanoeuvre, dat een tweetje tussen De Wever en De Crem die graag nog eens in de spotlights staat, voor nodig ? Enkele dagen schreven de columnisten over niets anders. Perfect voor de pickpockets dus om in uw zakken te zitten.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 10:57   #154
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Volgens mij heeft deze fascistische belastingregering weeral serieus diep in onze zakken gezeten. Waar was anders dat hele afleidingsmanoeuvre, dat een tweetje tussen De Wever en De Crem die graag nog eens in de spotlights staat, voor nodig ? Enkele dagen schreven de columnisten over niets anders. Perfect voor de pickpockets dus om in uw zakken te zitten.
Dat zou kunnen, maar het probleem ligt bij onze pers. Een serieuze pers zou hier niet verder op ingaan, aangezien het in de praktijk NIKS verandert.

Ze zouden beter kijken naar beslissingen die genomen worden en die duiden.

DRIE dagen hebben ze zitten zeveren over iets wat De Wever zegt...
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 12:55   #155
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Ik ben vorig jaar in september een week in New York geweest. Vriendelijke mensen, bereid tot hulp. Ik heb op die week niemand horen roepen, niemand kwaad gezien of enige vorm van criminaliteit gezien. En het hotel was midden in Manhattan, 1 straat van de Empire state building.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 15:06   #156
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kuala Lumpur is dan weer een strenge islamitische stad waar democratie een loos woord is en ze nog nooit van mensenrechten hebben gehoord en door dit feit al een heel gevaarlijke stad..
???

Streng islamitisch?
Een stad waar islamvrouw de ene dag met, en de andere zonder hoofddoek rondlopen.
Heel gevaarlijke stad?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 19:52   #157
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En bijzonder lawaaierig.
Hebt ge daar ook links naar dat New York uitgeroepen is tot vuilste stad. Misschien de Bronx of zo, en dan nog. Uw rattenlinks bewijzen niet veel. Ook in Singapore lopen er veel ratten rond en die stad wordt aangeduid als één der properste steden in de wereld.
Oud 12 juni 2015, 20:06   #158
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Ik ben vorig jaar in september een week in New York geweest. Vriendelijke mensen, bereid tot hulp. Ik heb op die week niemand horen roepen, niemand kwaad gezien of enige vorm van criminaliteit gezien. En het hotel was midden in Manhattan, 1 straat van de Empire state building.
Ik heb er 2 jaar gewoond en gewerkt in 80-81-82 toen was er nog relatief veel criminaliteit maar dat nam niet weg dat de stad boeiend was en je wordt enorm gedreven. Het is een gevoel dat ik alleen in New York gekend heb. Toen ik terug naar Belgie kwam heeft het zeker 2 jaar geduurd om me terug aan te passen.
Oud 12 juni 2015, 20:14   #159
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt ge daar ook links naar dat New York uitgeroepen is tot vuilste stad. Misschien de Bronx of zo, en dan nog. Uw rattenlinks bewijzen niet veel. Ook in Singapore lopen er veel ratten rond en die stad wordt aangeduid als één der properste steden in de wereld.
Ik heb geen flauw benul wat je bedoelt met rattenlinks, ik heb niets gezegd over ratten.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2015, 20:22   #160
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen flauw benul wat je bedoelt met rattenlinks, ik heb niets gezegd over ratten.
Sorry verward met Stormram. Maar u stelt iets zonder een link aan te brengen. Er zijn in de US een pak vuilere steden. De "gevoelige" gemeentes in Brussel zijn ook geen toonbeeld van properheid.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 juni 2015 om 20:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be