![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor forumleden die me niet uitschelden voor onbenul, me niet graag zouden failliet zien gaan. Wat voor een KMO altijd een drama is want niet zelden zijn hun privé eigendommen verpand. Of niet erg ziek zouden zien worden zoals me toegewenst werd.
Ik heb in eerste instantie "zieken" tussen haakjes gezet. Omdat het in vele bedrijven een plaag is. Steeds dezelfden die absoluut niet ziek zijn maar toch een doktersbriefje binnenbrengen. Om hun vakantie te verlengen of te vervroegen. Om hun huis op te knappen of doodgewoon omdat ze geen goesting hebben te gaan werken, of omdat het zonnig weer is. Meestal zijn ze dan nog zeer dom want dat vertellen ze aan hun werkgenoten die soms komen werken als ze ziek zijn en die daar ook absoluut niet content met zijn. Zij moeten niet zelden harder werken om de "zieke" te vervangen. En dat komt dan aan de oren van de personeel verantwoordelijke of de baas. Eén keer, twee keer en veelvuldige keren. Dat weegt zéér zwaar op de financien van een KMO. In 2013 dus heb ik er zo 5 ontslagen omdat vanaf 2014 de eenheidswet kwam met zéér lange en dure ontslagvergoedingen. Ik had het reeds veel eerder moeten doen maar dit was het breekpunt om het te doen. Vakbonden beseffen zelf niet dat zij de doodgravers van de werkgelegenheid zijn. Elke maatregel die een werknemer duurder of minder flexibel maken heeft zijn gevolgen voor aanwervingen en ontslagen. Laatst gewijzigd door Gipsy : 17 augustus 2015 om 11:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 12:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Je spreekt over een exportprobleem naar Europa, zit je dan zelf buiten Europa? Of bedoelde je importprobleem?
Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 12:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vergeet maar dat je alleen staat! Je hebt volkomen gelijk. Doorgaans zijn het de werknemers (en hun vakbonden) die zich geen idee kunnen vormen wat de gevolgen zijn van een zieke werknemer voor de werkgever. Maak je er vooral niet druk om en weet dat het die onwetenden zijn die gaan bepalen wat een werkgever zou moeten doen! Ken je het....'de beste stuurlui staan aan wal'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Werkgevers zouden moeten vergoed worden om zieken in dienst te houden.
Nu worden ze beboet. Vreemd genoeg bestaat er daar geen verzekering voor bij mijn weten. Voor werkgevers die zieken in dienst houden. Nochtans mocht iedere werknemer nu eens zijn duit in zulks potje doen kunnen ze ziek worden als ze zin hebben. En heeft de werkgever ook geen verlies. Want daar draait de discussie om. Voila alweer een probleem door mij opgelost.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 augustus 2015 om 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Factor x is onberekenbaar. Dus een normaal arbeids beleid gedeeld door x is het verschil tussen houden of stoppen. En dat is niet te berekenen. Vandaar dat er een verzekering nodig is om dat gat te vullen. En zo ontstaat vrede.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 augustus 2015 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door tandem : 17 augustus 2015 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat betekent voor bedrijven een omzetstijging noodzaak van minstens 100%. In jaren van groei met ochgot 0,8% of zo....nogal een probleem. De boer kan maar zaaien wat hij heeft.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 augustus 2015 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat klopt met de realiteit. Muziek spelen geen werk? En uw installatie opbouwen en afbreken? Nog nooit mentaal kapot geweest na een concert vanwege de concentratie? Nog nooit onder zware spots of een gloeiend hete zon gespeeld zodat uw kleren achteraf doornat waren van het zweet? Vreemd. PS ge weet toch dat elk betaald optreden door de fiscus aanzien wordt als werken? Dat er beperkingen zijn voor muzikanten die een uitkering genieten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Kortzichtig bekeken heb je gelijk, er komt wel wat meer bij kijken waarmee duidelijk wordt hoe weinig er van economie begrepen wordt. Monopoly is iets anders natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() Ik vind het onvoorstelbaar dat profiteurs en echte zieken in één mand gesmeten worden.
Wat met mensen die kanker krijgen, die behandeling is niet op 2 maand achter de rug....
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen die het tegendeel kan aantonen in real life is vrij om er aan te beginnen natuurlijk.
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt omdat er nu eenmaal geen 2 manden zijn.
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Het gaat vandaag al niet meer over menselijkheid, enkel nog over geld en perverse effecten. Psychologen roepen depressie uit tot DE ziekte van de 21ste eeuw, het gezond verstand is bij sommigen dan ook totaal zoek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() Toch wel hoor. Je moet ze alleen willen zien.
Dus voor jou is het perfect aanvaardbaar dat een échte zieke dezelfde maatregelen voorgeschoteld krijgt als de profiteur?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” Laatst gewijzigd door Maori : 17 augustus 2015 om 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Bedoel je hier 'real life' waar de Rational Fools de wetten dicteren alsof er nog nooit een boek geschreven werd? Ik vrees met je mee dan, het is nog amper geloofwaardig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Misschien is het raadzamer om de problemen bij de bron aan te pakken, misschien dat snel blijkt dat er nog veel meer ziek zijn. Psychologen noemen het een auto-immuun ziekte, geheel onbewust daarvan doen we gewoon verder met ze te cultiveren. Anno 2015 nota bene
|
![]() |
![]() |