Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2015, 08:30   #141
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor u zich waagt aan bijbelexegese, raad ik u aan eerst toch even het OT in zijn geheel te lezen. En dus niet alleen de Tien Geboden, maar wat er bijvoorbeeld nog allemaal in Numeri staat. Het kan helpen niet in groteske conclusies te vallen die hier neerpoort.
De 10 geboden worden toch altijd aangehaald als de basisrichtlijnen. Ik betwist helemaal niet dat de gemotiveerde homohater in het OT voeding vindt voor zijn obsessie.

Maar vooral: u gaat niet in op het punt dat doden in zeer uitdrukkelijke termen wordt afgewezen in de bijbel. En dan toch katharen, protestanten en kruidenvrouwtjes ombrengen.

Laatst gewijzigd door dalibor : 19 augustus 2015 om 08:41.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 08:40   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dalibor heeft een strak punt. "Gij zult niet doden" is 1 van de 10 geboden.
Dat komt omdat die stenen tafelen niet erg groot waren en het dus in SMS stijl moest neergeschreven worden. In feite moest er staan: "gij zult niet doden zonder dat we er eerst eens over gediscussieerd hebben", maar dat kon niet op die tafel gebeiteld worden.
Oud 19 augustus 2015, 08:49   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De 10 geboden worden toch altijd aangehaald als de basisrichtlijnen.
Natuurlijk, maar er is een verschil tussen het handelen van de overheid en die van het individu. Vandaar de noodzaak Numeri eens te lezen, als u de plaats van de doodstraf in het geheel van de morele afweging wilt begrijpen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 08:51   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Ik reageer omdat ik niet kan tegen mensen die anderen, die niemand iets misdaan hebben, als minderwaardig beschouwen.
Ik kan daar ook niet tegen. Bijgevolg zijn we het met elkaar volkomen eens. Daarom ook het noodzakelijk onderscheid tussen zonde en zondaar, zoals ik al eerder aanhaalde.
Oud 19 augustus 2015, 08:51   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik reageer omdat er zoveel zelfmoord is onder holebi's en ik dat vreselijk vind.
Zelfmoord is altijd vreselijk.
Oud 19 augustus 2015, 08:52   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik reageer omdat discriminatie van mensen die niemand kwaad doen niet meer van deze tijd is.
Het huwelijk voorbehouden tot een man-vrouwrelatie is nu eenmaal geen discriminatie. Zelfs het Hooggerechtshof in Frankrijk heeft zelfs tot die conclusie gekomen.
Oud 19 augustus 2015, 09:10   #147
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan daar ook niet tegen. Bijgevolg zijn we het met elkaar volkomen eens. Daarom ook het noodzakelijk onderscheid tussen zonde en zondaar, zoals ik al eerder aanhaalde.
We zijn het met elkaar eens? Da's dan ook de eerste keer. Gaan we vieren?

Geen zondaar zonder zonde. Niet los te koppelen van elkaar dus.
Het zou gewoon aangenamer zijn voor de mensen in kwestie om niet als zondaar beschouwd te worden owv hun sexualiteit.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 09:10   #148
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het huwelijk voorbehouden tot een man-vrouwrelatie is nu eenmaal geen discriminatie. Zelfs het Hooggerechtshof in Frankrijk heeft zelfs tot die conclusie gekomen.
Toch wel. Zelfs de VS is tot die conclusie gekomen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 19 augustus 2015, 09:12   #149
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfmoord is altijd vreselijk.
En totaal onnodig.

Holebi's verdienen meer steun van de maatschappij in het algemeen. De druk van buitenaf is soms te groot voor die mensen. Dat kunnen we niet aanvaarden als gemeenschap.
Oud 19 augustus 2015, 09:19   #150
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraagje aan Jan: kan jij je voorstellen dat één van je dochters in het huwelijk treedt met een man die in feite homo is, maar wegens geloofsovertuiging net doet of hij het niet is, en daarom maar trouwt. Met uw dochter dus. Geen sex voor het huwelijk ("ho, hij respecteert haar zo goed"). Het huwelijk zelf sexloos of sexarm, terwijl de man droomt van een sexuele of liefdesrelatie met een andere man.

Vind jij dat aanvaardbaar? (voor uw totaal onschuldige dochter in de eerste plaats). Want indien je homosexualiteit niet aanvaardt moet je toch ook rekening houden met de partners van deze mensen die mee een leugen leven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 augustus 2015 om 09:20.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 10:13   #151
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Vraagje aan Jan: kan jij je voorstellen dat één van je dochters in het huwelijk treedt met een man die in feite homo is, maar wegens geloofsovertuiging net doet of hij het niet is, en daarom maar trouwt. Met uw dochter dus. Geen sex voor het huwelijk ("ho, hij respecteert haar zo goed"). Het huwelijk zelf sexloos of sexarm, terwijl de man droomt van een sexuele of liefdesrelatie met een andere man.

Vind jij dat aanvaardbaar? (voor uw totaal onschuldige dochter in de eerste plaats). Want indien je homosexualiteit niet aanvaardt moet je toch ook rekening houden met de partners van deze mensen die mee een leugen leven.
Jan gaat hem dan van zijn ziekte afhelpen door middel stroomstoten , uitdrijvingen en dagenlang bidden op de blote knieën.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 12:40   #152
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Moslims mogen de kuffar niet imiteren, dus misschien vandaar dat sommige het haram vinden.
Mag je iets haram "vinden" in de islam? Volgens mij IS iets haram of het IS het niet (volgens de Koran dan). Zo is volgens mij mensen van gebouwen gooien echt wel haram an sich.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 16:01   #153
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Mag je iets haram "vinden" in de islam? Volgens mij IS iets haram of het IS het niet (volgens de Koran dan). Zo is volgens mij mensen van gebouwen gooien echt wel haram an sich.
waar haal je dat nu uit? Volgens "De Weg van de Moslim" is de gepaste straf voor homosexualiteit net dat: homo's van het hoogste gebouw gooien en dan stenigen.

Homobewegingen hebben gepoogd om dit boek te laten verbieden, maar mevr. Onkelinks zag in die publicatie geen graten.
Nu oefenen de jongetjes het zelf ginds in Syrië.

http://www.islamproducten.nl/6-de-we...im-deel-1.html

leuk:
Citaat:
Het uitvoeren van straffen die vermeld staan in de Koran en de islamitische literatuur, waarvan een aantal in het voormelde boek, is een exclusieve bevoegdheid van de islamitische rechter binnen een islamitische rechtstaat en niet die van een imam of een groepering. Er bestaan geen imams die het publiek oproepen of aanmoedigen tot het uitvoeren van deze straffen en vooral niet in een land met diverse culturen en levensovertuigingen zoals Nederland. Er is daarom geen reden om zich zorgen te maken over teksten die bedoeld zijn voor de islamitische rechters in de ‘voorbeeldige’ islamitische staat. Moeten wij ook afstand nemen van het Wetboek van Strafrecht uit vrees voor eigenrichting en uit vrees dat onbevoegde individuen of groeperingen de straffen die erin vermeld staan gaan uitvoeren?
blijkbaar moeten we ons dus wèl zorgen maken hé?
http://www.al-yaqeen.com/print/nieuws/876/

Ook in Nederland mocht het boek netjes worden uitgegeven.
Citaat:
Het openbaar ministerie deed onderzoek naar de strafbaarheid van drie boeken. Een ervan was 'De weg van de moslim', die verkocht werd in de El Tawheed-moskee in Amsterdam. Ook 'Fatwas of muslim women' lag daar in de boekwinkel. Een jaar geleden werd er overal in het land aangifte gedaan tegen deze twee boeken, die in veel moskeeën en islamitische boekwinkels te verkrijgen zijn. In 'De weg van de moslim' stond een passage over sodomie, waarmee homoseks werd bedoeld: 'Men zoekt de hoogste constructie, waarvan men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit. Vervolgens doodt men ze met stenen.' Het andere boek zou vrouwenbesnijdenis aanmoedigen.

Maar volgens het openbaar ministerie zijn de passages niet strafbaar. In een zeven pagina's lange motivatie legt het OM uit dat de gewraakte zinnen in hun context gelezen moeten worden. Over 'De weg van de moslim': ,,Dit gedeelte is een zakelijke weergave van wat andere moslimgeleerden door de eeuwen heen over sodomie hebben gezegd'', aldus het OM. Ook de opmerkingen over vrouwenbesnijdenis zijn letterlijk misschien wel strafbaar, maar in hun context niet.

Dat ligt anders voor het derde boek dat het OM onderzocht: 'Gids voor de islamitische opvoeding'. Vorig jaar eiste GroenLinks een verbod op het boek vanwege beledigende teksten over vrouwenbesnijdenis, het slaan van vrouwen en het joodse volk. Maar verboden wordt het niet. Wat erin staat over slaan en besnijden, moet net als de andere passages in zijn context gelezen worden, concludeert het OM.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...trafbaar.dhtml

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 19 augustus 2015 om 16:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 16:10   #154
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ik zag vandaag een moslima fietsen, alleen een stukje van haar gewaad kwam tussen de spaken, waardoor ze viel.

Ze werd toen uitlachen door 3 erg aantrekkelijke, blonde dames.

Tja....
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 16:16   #155
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Was dat nu een straf van Allah voor die fietster, of enkel een grapje van den Akhbare ?
Oud 19 augustus 2015, 16:18   #156
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik zag vandaag een moslima fietsen, alleen een stukje van haar gewaad kwam tussen de spaken, waardoor ze viel. Ze werd toen uitlachen door 3 erg aantrekkelijke, blonde dames. Tja....
Ik zou proesten van het lachen! Sorry...
Leica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 16:18   #157
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik zag vandaag een moslima fietsen, alleen een stukje van haar gewaad kwam tussen de spaken, waardoor ze viel. Ze werd toen uitlachen door 3 erg aantrekkelijke, blonde dames. Tja....
Oud 19 augustus 2015, 16:18   #158
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Ze deed ook erg spastisch toen ze erachter kwam dat mensen haar haar konden zien. Echt, het was alsof ze direct naar het hellevuur ging.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2015, 16:19   #159
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
Oud 19 augustus 2015, 16:20   #160
Leica
Schepen

Standaard

Citaat:
Ze deed ook erg spastisch toen ze erachter kwam dat mensen haar haar konden zien. Echt, het was alsof ze direct naar het hellevuur ging.
Had haar geholpen en knip het af!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be