![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uw goed recht. Net zoals ik wel legalisatie wil.
En als ik in discussie ga met mensen die een andere kijk op de dingen hebben hoop ik altijd dat die argumenten aanbieden die mijn kijk op de zaken wat nuanceren of veranderen. Als je je standpunt wil verdedigen moet je immers ook de argumenten van de tegenstander kennen. Daarom wou ik graag met u in discussie. Jammer genoeg haalt u nergens argumenten aan die steek houden. Het enige waar u me aan helpt twijfelen (maar dat deed ik al lang voor ik deze discussie startte) is dat mijn voorstel (legaliseer desnoods zonder de strafste soorten) de vrijheid beperken van mensen die wel straffe soorten willen roken. Maar daar weet ik helaas geen andere oplossing voor. Hoewel het eigenlijk ook geen probleem is. U kan ze nog steeds zelf kweken. Illegaal weliswaar maar daar heeft u geen probleem mee, dus... Anderzijds is legalisatie in de weg staan omdat je de vrije keuze voor straffere soorten wil behouden evenzeer een aanslag op de vrijheid van anderen. Want op die manier ontneem je hen de mogelijk op een legale manier wiet te kopen. Dus als het over die keuzevrijheid gaat kiezen we tussen twee dingen: iedereen kan legaal wiet kopen (met eventueel een beperking qua thc-gehalte) of niemand kan legaal wiet kopen (maar kan dat illegaal wel doen zonder de beperking van thc-gehalte in rekening te moeten brengen.) Kortom; mijn voorstel beperkt de vrijheid van enkelingen (zij die enkel de straffere soorten willen gebruiken), uw voorstel beperkt de vrijheid van alle gebruikers (zij die gewoon legaal wiet willen kopen). Het is dus een beetje raar dat u mij verwijt te denken voor anderen terwijl u, met uw voorstel, voor nog veel meer anderen denkt. Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 november 2015 om 14:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Mijn best gedaan? With my eyes closed. Maar u blijft hangen en dan stopt het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jijzelf hebt al meerdere keren (zoals ook nu weer) gereageerd met 'als jij mijn argumenten niet wil aannemen blijf je hangen en dan stopt het'. Ik kan u evenzeer verwijten dat u blijft hangen in uw argumenten. Maar dat deed ik niet, want dat heeft geen nut in een discussie. Weerleg mijn argumenten met duidelijke, heldere uitleg (desnoods met bronnen) en ik speel weer mee. Blijf herhalen dat ik 'blijf hangen' en geef geen tegengas op mijn argumenten en dan stopt het inderdaad.
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() Shops verkopen geen haarlakwiet. Pubers doen dat. En dat voor een 30 jarig lang blower zeg
![]() Dat motiveert mijn toewijding niet bepaald . |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() sorry peche, maar te veel coffeeshops verkopen brol. Zelfs de "gevestigde namen". Er zijn er genoeg die nog lopen showen met prijzen die ze in de jaren stillekes hebben gewonnen, maar ondertussen wel natte of uitgedroogde cannabis verkopen aan 15 euro de gram. Of vol gruis. Glas.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 9 november 2015 om 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Haarlak misschien niet nee, dat is iets uit de jaren stilletjes, maar jij mag mij eens uitleggen hoe een shop kan weten dat hun inkoop echt zuiver op de graat is? Er zijn tegenwoordig producten op de markt die als enkel doel hebben de wiet te verzwaren. Nauwelijks op te sporen. Maar volgens jou kunnen coffeeshops dat dus wel?
Hebben die allemaal een HPLC in huis om hun wiet te checken? Of geloof jij dat bewerkte wiet sowieso met een loep te herkennen is? Heb je in de links die ik je gaf niet gelezen dat de besproken rommel uit coffeeshops kwam? Geloof jij echt dat alle shopeigenaren wilde weldoeners zijn die enkel wakker liggen over het feit dat ze hun klanten kwaliteit willen aanbieden maar over hun winst niet wakker liggen? Als je dan toch wil geloven dat shops uitsluitend kwaliteit aanbieden en de rommel enkel door straatdealers verdeeld wordt ben je wel zeer naief. Citaat:
Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 9 november 2015 om 15:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rommel vind je alleen bij straatdealers...
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De namen die ik gaf zijn niet de minste en hebben een reputatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Trouwens gruis weiger je toch? Dat verkopen ze aan 3 euro de gram.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
al eens nagedacht over extreem duursporten of zo ? genoeg natuurlijke stuf voor uw hersenen hoor! niet aan twijfelen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En af kicken zou ik het niet noemen. Momenteel is het alweer meer dan een maand geleden dat ik nog eens wiet gerookt heb. Ik zou het nu makkelijk kunnen laten. Maar evenzo is het alweer een dikke maand geleden dat ik nog eens een lekker sterk bierke gedronken heb. Ook dat zou ik in de toekomst gerust kunnen laten. Citaat:
Citaat:
Daarboven op nog eens extreme duursport gaan beginnen lijkt mij niet echt verstandig. Overigens; als extreme duursport echt goed voor je is, is dat wel het eerste 'extreme' dat goed is voor een mens. Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() coca ook ... graanjenever ... soit we dwalen af ![]() die eerste zin van je is wel confronterend ... er boenk op ![]() maar dat is een keuze waar je klaar voor moet zijn natuurlijk. tja, ik gebruikte de term extreem omdat iedereen die gebruikt, maar mits voorzichtig en lang genoeg opbouwen, is daar uiteraard niks extreem meer aan ... iedereen kan dat, je moet alleen de tijdsinvestering willen/kunnen doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb geen ervaring met grensshops, toen ik net met de wagen begon te rijden sloten die net. Die van Rotterdam en Amsterdam ken ik behoorlijk goed en zij hebben een reputatie. Bulldog, Trefpunt, Greenhouse, allemaal grote namen en cupwinnaars ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
LAten we bij de consensus blijven en niet vallen over woorden. Citaat:
Ik ben regelmatig in het zak gezet geweest, net daarom dat ik het in Nederland ging halen. Het verstand van goeie wiet beperkt zich naar mijn voorkeuren. Ik ga geen lerend vingertje over de ander zijn gebruik houden. Als jij je goed voelt bij een skunk, moet ik het daarom dan ook roken? Als ik me goedvoel bij Amnesia of Strawberry, moet jij het dan ook roken? Echter legt U wel de vinger boven mijn gebruik en niet andersom. Ik sta daar echt perplex van. Ik durf ervoor te wedden dat jij niet 1 shop bij naam kan noemen, ik zou U zo bij de hand kunnen nemen en een rondleiding door Amsterdam en Rotterdam kunnen geven. En ge zou mij later dankbaar zijn dat de pellen van uw ogen vielen. Citaat:
Toen ik zei dat er "nooit" problemen waren zal overroepen zijn geweest. Ik beken het. Je hebt op een puntje je gelijk gehaald. Ga het uitroepen en verkondig het woord voor je hele buurt. YESSSS!!!!! Citaat:
Citaat:
Het is schadelijk ja, het werkt dubbel zo hard, DUHHHH! In plaats van mij het zwijgen op te leggen, zeg wat het probleem is met straffere soorten? Enkel dat ze een legalisatie in de weg staat? Dat zou ik uit uw eerste posten er niet uit gehaald hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen, ik zit gedurig in dualen. Citaat:
Ik denk dat gij eens naar een high life cup moet gaan met een "Judge pass". En het is jammer dat U dat niet 30 jaar geleden hebt gedaan om met vandaag te vergelijken. Hoe iemand die 30 jaar blowed niet kan inzien hoeveel beter het geworden is, mij de vraag. Misschien uw dogma dat het "opgefokt" is? Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Peche daarentegen is naar mijn bescheiden mening constant onder invloed...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
LAten we bij de consensus blijven en niet vallen over woorden. Citaat:
Ik ben regelmatig in het zak gezet geweest, net daarom dat ik het in Nederland ging halen. Het verstand van goeie wiet beperkt zich naar mijn voorkeuren. Ik ga geen lerend vingertje over de ander zijn gebruik houden. Als jij je goed voelt bij een skunk, moet ik het daarom dan ook roken? Als ik me goedvoel bij Amnesia of Strawberry, moet jij het dan ook roken? Echter legt U wel de vinger boven mijn gebruik en niet andersom. Ik sta daar echt perplex van. Ik durf ervoor te wedden dat jij niet 1 shop bij naam kan noemen, ik zou U zo bij de hand kunnen nemen en een rondleiding door Amsterdam en Rotterdam kunnen geven. En ge zou mij later dankbaar zijn dat de pellen van uw ogen vielen. Citaat:
Toen ik zei dat er "nooit" problemen waren zal overroepen zijn geweest. Ik beken het. Je hebt op een puntje je gelijk gehaald. Ga het uitroepen en verkondig het woord voor je hele buurt. YESSSS!!!!! Citaat:
Citaat:
Het is schadelijk ja, het werkt dubbel zo hard, DUHHHH! In plaats van mij het zwijgen op te leggen, zeg wat het probleem is met straffere soorten? Enkel dat ze een legalisatie in de weg staat? Dat zou ik uit uw eerste posten er niet uit gehaald hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Neen, ik zit gedurig in dualen. Citaat:
Ik denk dat gij eens naar een high life cup moet gaan met een "Judge pass". En het is jammer dat U dat niet 30 jaar geleden hebt gedaan om met vandaag te vergelijken. Hoe iemand die 30 jaar blowed niet kan inzien hoeveel beter het geworden is, mij de vraag. Misschien uw dogma dat het "opgefokt" is? Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |