![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik vraag opnieuw: hoort daar ook champagne bij? Of is de favoriete drank van de machthebbers nog suikervrijer dan cola zero? Al goed dat de moddervette minister van volksgezondheid niet tot het N-VA-kamp behoort, want d�*n zou je de wolven pas goed horen huilen.
![]() |
![]() |
#143 |
Minister
|
![]() Het rare is dat het blijkbaar dus niet uitmaakt ofdat er suiker, zoetstof of geen een van de twee in zit. Hiermee willen ze dus duidelijk maken dat eender wat drinken ongezond is. DAT is niet toelaatbaar. Wat maakt een frisdrank een frisdrank? Wat maakt de suikertaks de suikertaks? De hele betekenis gaat gewoon verloren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
elke voedingsdeskundige zal u immers bevestigen dat het weinig zinvol is suikers te vervangen door nep-suikers allerhande. de duurzame weg is de verandering van smaakgewoonte. door te kiezen voor dranken zonder suikerexplosie dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Belgique zal de bevolking NOOIT meer inspraak krijgen via directe democratie. Gezien de zo geroemde "eenheid" tussen Vlamingen en Franstaligen zou dat het einde van Belgique betekenen.
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Monsanto heeft een vuile rol gespeeld om aspertaam goedgekeurd te krijgen. De huidige Amerikaanse minister van defensie was daarbij betrokken. Van Stevia zou heel waarschijnlijk nooit sprake zijn geweest indien aspertaam een gezond zoetmiddel was. http://wetenschap.infonu.nl/diversen...ijke-stof.html http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...etter-RNBAVUKN
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor ze ziek werden hadden ze allemaal geen last van hun gezondheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wellicht omdat ze er botweg de ballen niet voor hebben dat te doen. Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 12 oktober 2015 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie heeft daar destijds over geklaagd? Citaat:
Citaat:
Hopelijk realiseren zowel De Block als van Overtveldt zich "dat de standaard economische analyse leert dat elke belastingverhoging een negatieve impact heeft op de activiteit die belast wordt".
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() --------------------------------------------------------------------------------
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik heb dat altijd zo'n lulkoek gevonden. Het is toegelaten in kleine hoeveelheden. Dat sommige mensen die er geen erg in hebben wel degelijk massa's van het goedje naar binnen spelen, daar fietsen ze dan vrolijk omheen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik weet ook van niet beter en mijd daarom het goedje. Exit: eens gegoogeld op "aspartaam gezond". Evenveel links naar websites die beweren dat het totaal niet schadelijk is, als links naar websites die het tegendeel beweren, en eentje die stelt dat het onschadelijk is, mits de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid niet overschreden wordt. Dan weet je het wel...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 12 oktober 2015 om 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() Het doet me een beetje denken aan de hetze tegen draadloos internet dat schadelijk "zou" zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Parlementslid
|
![]() Volgens de Europese Voedselwarenautoriteit (EFSA) is aspartaam veilig bij normaal gebruik...
Voor een normaal persoon komt dat neer op maximaal 40mg/kilogram lichaamsgewicht per dag. In 1l Cola Light zit 240mg aspartaam, iemand van 70kg mag dus in theorie meer dan 11l per dag daarvan drinken, niet dat dit mogelijk is want dan leg je het loodje door watervergiftiging. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kunt zelf de proef op de som nemen en het eens opzoeken. Je kunt er gif op innemen dat bepaalde studies betaald zijn door de industrie. Ik drink niet veel frisdrank, (het is te zeggen, één blik per dag) en dan nog enkel ice tea van lipton, maar zal nooit een light drinken. Ieder doet daarvan natuurlijk wat ie wil...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Onlangs nog las ik in een artikel dat één op twee Amerikaanse mannen en één op drie vrouwen in zijn leven met kanker zal gediagnoseerd worden. Van ganse dagen appels te eten en zeelucht op te snuiven zal dit wel niet komen. Probleem is natuurlijk dat je zo'n tendensen moeilijk kunt linken aan die of die leef-of voedingsgewoonte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand doet een uitspraak "aspartaam is kankerverwekkend" en ik moet bewijzen dat het niet zo is... Ooit zei een collega eens tegen mij ivm draadloos internet: "Kunt gij bewijzen dat het niet schadelijk is?" ![]() |
|
![]() |
![]() |