![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Staatssecretaris
|
![]() Je blijft maar doordrammen op het zelfde punt dat er in feite geen is. De werkloosheid spitst zich vooral toe op laaggeschoolden. Voor dat soort profielen is er ook buiten Limburg geen werk. En al helemaal niet als het allochtonen betreft, die een heel groot deel van de Limburgse laaggeschoolde werkzoekenden uitmaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://www.vereeck.be/nl/in-de-pers/...ljoen-euro-mis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Dan moeten de vlamingen ook niet zagen dat veel limburgers niet in staat zijn om buiten de provincie te gaan werken. Het openbaar vervoer om bvb iemand van het maasland naar bvb Vlaams brabant te brengen ontbreekt compleet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() De meesten zijn gewoon intellectueel niet in staat om elders te gaan werken en wonen en verzinnen dan maar uitvluchten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
|
![]() Citaat:
Uitvluchten? Ge moet vanuit Maaseik maar eens dagelijks naar Brussel gaan werken. Dan zwijg ik nog over wie uit Molenbeersel, Kessenich, Ophoven enz. moet komen. En verhuizen is niet voor iedereen een optie. Buiten het feit dat men gebonden is door familie (partner die werkt, kinderen) enz. is de woning meestal een probleem. Wie zijn huis voor 200.000 euro kan verkopen, maar elders 250.000 of meer + onkosten moet neerleggen zal 2x nadenken alvorens te vertrekken. Want welke werkgever geeft direct een contract van onbepaalde duurt? Uitvluchten? De Vlaamse overheid draagt veel schuld: slecht of onbestaande openbaar vervoer dat mensen op een redelijke termijn naar hun werk brengt. En bar slecht beleid i.v.m. de wegen infrastructuur. EN dat men niet meer afkomt met de bewering dat de plaatselijke overheid inspraak heeft. Citaat:
PS hebt gij ook bronnen voor uw argumenten? Laatst gewijzigd door pajoske : 23 oktober 2015 om 12:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Pajoske, uw quote schetst niet helemaal de waarheid. De lokale overheden erkennen dat de N74 een soort kanker is die het maasland in twee splitst: een zeer drukke, gevaarlijke weg die pal door woonwijken raast. Het verkleinen naar 2x1 rijstrook en het verlagen van de snelheid is niet meer als logisch, en zelfs wenselijk voor de ontwikkeling van bvb maasmechelen als woon- en winkelgebied. Het kan ook omdat er nu vanuit de E314 naar de Europalaan een alternatieve verbinding is, zonder stoplichten, buiten de bebouwde kom.
Maargoed, ik kan begrijpen dat u als handelaar het vanuit uw standpunt bekijkt. Maar objectief gezien is de rijksweg echt een vuile, smerige weg die het centrum van maasmechelen verloedert. De gemeente heeft ook onderzoek gedaan en heeft vastgesteld dat nederlanders de N74 gebruiken als sluiproute om de A2 te vermijden. Tja, sorry, maar daar dient die weg niet voor. Ik ben dus een zeer grote voorstander van een verkleining van de N74. Combineer dat met een tramlijn en je hebt iets dat veel aangenamer en beter functioneert. PS: Er heeft tientallen jaren op diezelfde weg een tramlijn gelegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zoals heel dikwijls aangehaald, de lokale overheden wensten niet liever dat die weg waarover je steeds zeurt deze transformatie kreeg. Je moet dus op je eigen maaslandse besturen kakken als je daar tenminste intellectueel voor in staat bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
In mijn jeugd was die ganse rijksweg (napoleonsweg) een 2x1 baan met dikke bomen langs. En ik heb als kind nog op die tram gezeten. Maar de alternatieve routes via het kanaal, of via de voet van het Kempisch plateau zijn toen verworpen. De groene jongens weet ge wel. Maar waarom is de (omleidings-)route langs het kanaal in Rekem tot Boorsem nog niet gemaakt? Waarom is de omleidingsroute langs Maasmechelen nog altijd niet verder doorgetrokken dan het huidige eindpunt in Eisden? Waarom heeft men de parallelle weg (heirbaan) vol gezet met verkeershinderlijke toestanden zodat alle langzaam landbouwverkeer noodgedwongen over de rijksweg moet rijden? Waarom heeft men overal bouwvergunningen gegeven langs die drukke weg? Nu staat het verkeer regelmatig letterlijk vast. Als ik vandaag van mijn woonplaats naar mijn geboorteplaats moet rijden doe ik er met de wagen ongeveer het dubbel van tijd over tegenover vroeger. Met het openbaar vervoer is nog erger. Want in plaats van de grote baan te volgen slingert de bus van de lijn door alle dorpen. Ik heb het al eerder geschreven. De Romeinen waren met hun paard sneller van Maaseik in Maastricht dan met het huidige openbaar vervoer (2 uur). afstand=30 km auto: 40 min via Nederland (=36km) 45 min. via n78 paard: gewone galop 20-25km/u ( anderhalf uur) fiets: (50+er) tempo: 16-18km/u ( 1 uur en 3 kwartier) openbaar vervoer: 15km/u (2 uur) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() dpg begrijpt niet dat langdurig werklozen niet de middelen hebben om te verhuizen.
dpg begrijpt ook niet dat een verhuis kostelijk is: je moet (als je koopt) opnieuw schrijfgeld betalen (10 %) en alle hypotheekkosten. enz... in dit land is verhuizen voor eigenaars en gezinnen erg moeilijk, dankzij de roverheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
De lokale overheid overheid wilde die transformatie niet. De lokale overheid is al jaren bezig om een 'voorlopige' transformatie terug weg te krijgen. Maar zij lopen tegen een muur in Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet de eerste keer dat je over de N78 zeurt, vorige keren heb ik je genoeg linken gegeven waaruit bleek dat de gemeenten inspraak hadden bij de aanpassingen. Je post wat goed in uw kraam past en de rest negeer je steeds opnieuw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet de eerste keer dat je over de N78 zeurt, vorige keren heb ik je genoeg linken gegeven waaruit bleek dat de gemeenten inspraak hadden bij de aanpassingen. Je post wat goed in uw kraam past en de rest negeer je steeds opnieuw. |
|
![]() |
![]() |