Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2015, 00:33   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat slaag als een tang op een varken Jan vdB.

1) Het VN plan gaf de toen aanwezige inwoners van het gebiedje toegewezen aan de Joden alle rechten, dus die moesten hun huizen niet uit van de VN
2) Elkaar pesten en doodslaan was al eeuwenlang een lokale hobby.
3) Het waren de jonge buurlanden die hun krijghordes Israël binnenstuurden en de lokale niet joden "vroegen" even aan de kant te gaan staan.
Neen, de vergelijking spoort perfect: je gaat over de hoofden van een meerderheid een land toewijzen aan een ander volk. Een gruwelijk onrecht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 01:16   #142
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Al eens gekeken op de landkaart over wat voor een klein plekje aarde het gaat als het gaat over de staat Israël ? Joden zijn overal buiten gejaagd , uit Europa door de nazi's , in noord afrika en midden oosten door de moslims en nog zijn er die ze hun geen klein stukje grond gunt. Het zijn maar de joden die er iets van gemaakt hebben van dat stukje grond .
Het is heel erg hoe dat de joden overal zijn weggejaagd en vervolgd, maar er woonden mensen in Palestina.
Die werden en worden ook weggejaagd.
En waarom is 'die er iets van gemaakt hebben van dat stukje grond' een argument?
Als uw buurman beter zijn tuin kan onderhouden dan u, heeft hij dan recht uw tuin in te palmen?
Wie zegt trouwens dat de Palestijnen iets 'fout' deden met hun gronden voor de Joden ze kwamen afpakken?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 01:18   #143
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Jan van den Berghe ontkent Israëls bestaansrecht op basis van twijfelachtige argumenten en is tegenstander van een tweestatenoplossing. Net zoals ik Eliyahu's Groot-Israëlgedachte afkeur, keur ik ook een Groot-Palestina af. Verder verkondig ik niet anders dan dat ik voor een tweestatenoplossing ben.
U claimt hier 'onpartijdigheid', maar ik denk dat u de enige bent die dat gelooft.
Oud 2 december 2015, 01:19   #144
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 2 december 2015 om 01:20.
Oud 2 december 2015, 04:02   #145
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Het is heel erg hoe dat de joden overal zijn weggejaagd en vervolgd, maar er woonden mensen in Palestina.
Die werden en worden ook weggejaagd.
En waarom is 'die er iets van gemaakt hebben van dat stukje grond' een argument?
Als uw buurman beter zijn tuin kan onderhouden dan u, heeft hij dan recht uw tuin in te palmen?
Wie zegt trouwens dat de Palestijnen iets 'fout' deden met hun gronden voor de Joden ze kwamen afpakken?
Brits mandaat gebied Palestina, er is nooit 'n onafhankelijk land geweest dat Palestina heette, noch inwoners die zich destijds palestijnen noemden. Arabieren net als alle andere arabieren in omringende landen die ze zelf ook veroverd hadden, 'afgepakt' van 'n andere dus, want dat was en is nog steeds de favoriete hobby van mohamedanen.

Hetgeen er ronddoolde destijds werd niet verjaagd, maar is vertrokken op vraag van de naburige mohamedaanse landen, omdat zij dat - vers opgericht - varkentje wel eens zouden wassen m.a.w., ze gingen de joden de zee indrijven, wat faliekant mislukt is.

Bovendien hebben joden niks afgepakt, dat stuk land werd hen toegewezen, waarvan dan nog eens 80 % afgeknabbeld werd om mohamedanen ter wille te zijn.

Joden hebben hun Israël 3dubbel en dik verdiend na eeuwenlange vervolgingen, genocides en andere rotzooi tegen hen.
Mohamedanen hebben plek zat in de omringende mohamedaanse paradijzen, maar zelfs daar is dat stelletje terroristen niet gewenst.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 12:16   #146
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Brits mandaat gebied Palestina, er is nooit 'n onafhankelijk land geweest dat Palestina heette, noch inwoners die zich destijds palestijnen noemden. Arabieren net als alle andere arabieren in omringende landen die ze zelf ook veroverd hadden, 'afgepakt' van 'n andere dus, want dat was en is nog steeds de favoriete hobby van mohamedanen.

Hetgeen er ronddoolde destijds werd niet verjaagd, maar is vertrokken op vraag van de naburige mohamedaanse landen, omdat zij dat - vers opgericht - varkentje wel eens zouden wassen m.a.w., ze gingen de joden de zee indrijven, wat faliekant mislukt is.

Bovendien hebben joden niks afgepakt, dat stuk land werd hen toegewezen, waarvan dan nog eens 80 % afgeknabbeld werd om mohamedanen ter wille te zijn.

Joden hebben hun Israël 3dubbel en dik verdiend na eeuwenlange vervolgingen, genocides en andere rotzooi tegen hen.
Mohamedanen hebben plek zat in de omringende mohamedaanse paradijzen, maar zelfs daar is dat stelletje terroristen niet gewenst.
als buitenstaander stel ik mij toch de vraag of het wel zo'n goed idee was, om juist d�*�*r de joden een stuk land toe te wijzen. Dat ze een lap grond verdienden, ga ik niet ontkennen, maar waarom juist daar ???En hun wederzijdse "sprookjesboeken" aanvaard ik niet als argument. Ok, de gebeurtenissen van WOII zinderden nog na, en er kon de joden niks geweigerd worden.
Maar joden gaan laten wonen te midden van Arabische en/of islamitische vijanden, was imo problemen zoeken.
Iemand enig idee hoeveel doden er reeds vielen in dat conflict (zowel joods als niet-joods). En het zal er niet op verbeteren. Israël bestaat nu 68jaar, en is 68jaar in oorlog ; en binnen 50jaar zal dat nog altijd hetzelfde zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 12:35   #147
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
als buitenstaander stel ik mij toch de vraag of het wel zo'n goed idee was, om juist d�*�*r de joden een stuk land toe te wijzen. Dat ze een lap grond verdienden, ga ik niet ontkennen, maar waarom juist daar ???En hun wederzijdse "sprookjesboeken" aanvaard ik niet als argument. Ok, de gebeurtenissen van WOII zinderden nog na, en er kon de joden niks geweigerd worden.
Maar joden gaan laten wonen te midden van Arabische en/of islamitische vijanden, was imo problemen zoeken.
Iemand enig idee hoeveel doden er reeds vielen in dat conflict (zowel joods als niet-joods). En het zal er niet op verbeteren. Israël bestaat nu 68jaar, en is 68jaar in oorlog ; en binnen 50jaar zal dat nog altijd hetzelfde zijn.
De enigen die problemen zoeken zijn de mohamedanen, die trouwens overal ter wereld problemen zoeken of veroorzaken.

Uit angst daarvoor moet de rest van de wereld zich dan maar aanpassen?

Ik dacht 't niet, de enige manier om daarmee om te gaan is telkens weer keihard terugslaan, dat is de enige taal die ze kennen en appreciëren.
Oud 2 december 2015, 12:42   #148
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enigen die problemen zoeken zijn de mohamedanen, die trouwens overal ter wereld problemen zoeken of veroorzaken.

Uit angst daarvoor moet de rest van de wereld zich dan maar aanpassen?

Ik dacht 't niet, de enige manier om daarmee om te gaan is telkens weer keihard terugslaan, dat is de enige taal die ze kennen en appreciëren.
Ik had het over "68jaar geleden", dat het vanwege de Int. Gemeenschap niet erg intelligent was om juist d�*�*r de joden een stuk land te geven. Ze moesten zich niet afvragen of er problemen zouden volgen , enkel wanneer. T'is gemakkelijk (langs beide kanten) om te zeggen "ik heb daar recht op" ; maar tegen welke prijs ???
En zelfs veel joden zijn het met mij eens, want er wonen nog altijd meer joden buiten Israël, dan erin.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 13:11   #149
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik had het over "68jaar geleden", dat het vanwege de Int. Gemeenschap niet erg intelligent was om juist d�*�*r de joden een stuk land te geven. Ze moesten zich niet afvragen of er problemen zouden volgen , enkel wanneer. T'is gemakkelijk (langs beide kanten) om te zeggen "ik heb daar recht op" ; maar tegen welke prijs ???
En zelfs veel joden zijn het met mij eens, want er wonen nog altijd meer joden buiten Israël, dan erin.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar zelfs 68 jaar geleden moest er al rekening gehouden worden met de gevoeligheden van de mohamedanen?

De tijd kan nu eenmaal niet terug gedraaid worden, Israël is 'n feit en vrede zal er nooit zijn zo lang mohamedanen dat feit niet erkennen.
Oud 2 december 2015, 13:54   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens dezelfde logica zouden we hier dus mensen uit hun huizen moeten zetten omdat hun Germaanse voorouders eeuwen geleden het land van de Gallo-Romeinen hebben ingepalmd.

Ook alleen daarom spoort deze Joodse logica niet.
Oud 2 december 2015, 13:55   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovendien hebben joden niks afgepakt, dat stuk land werd hen toegewezen, ...
Boven de hoofden van de meerderheid van de bevolking. Onrechtvaardig en onmenselijk.
Oud 2 december 2015, 14:05   #152
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Boven de hoofden van de meerderheid van de bevolking. Onrechtvaardig en onmenselijk.
Hadden ze geen vertegenwoordiging in de VN dan?

Ah juist, want het was nooit een land.

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 2 december 2015 om 14:06.
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 14:11   #153
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Volgens dezelfde logica zouden we hier dus mensen uit hun huizen moeten zetten omdat hun Germaanse voorouders eeuwen geleden het land van de Gallo-Romeinen hebben ingepalmd.

Het is nu wat het is. Men kan blijven mekkeren over wat nooit geweest is, of er nu proberen in te leven. Israël is een welvarende staat waar veel moslims enkel maar afgunst tegenover hebben omdat het Joden zijn die het realiseren. In plaats van meer dan 50 jaar in afgunst te leven en ter plaatste te trappelen, hadden ze beter wat meer opgekeken naar de Joden en er wat van opgestoken.

Maar neen, blijven hopen dat allah er iets zal aan veranderen. Dat heeft ze al heel veel opgebracht.
fallen_angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 15:14   #154
Zwitser

Standaard

Citaat:

Voor 1948 werden er in Palestina geen mensen "uit hun huizen gezet", en dat hat na 1948 ook niet hoeven te gebeuren als men de Joden toegelaten had om in vrede hun staat te stichten.

Om even een vergelijking met huizen verder te trekken: Beeld je een wijk in waar een deel van de huizen al een paar generaties leeg staat en verkommerd. Dan komen de afstammelingen van de oorspronkelijke bewoners van die huizen terug en beginnen die op te knappen. Op braakliggende gronden bouwen ze bovendien nieuwe huizen bij. Dat bevalt sommige buren niet, en ze vragen een bevriende knokploeg om die nieuwkomers er weer uit te gooien.

Dat loopt echter niet af zoals ze verhoopten...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 15:17   #155
Zwitser

Standaard

Citaat:
De klopt niet helemaal. Het land dat de VN aan de Joden toewees bestond grotendeels uit die districten waar ze in de meerderheid waren, plus het gedeelte van Palestina dat op dat moment niet gekultiveerd was.

De intentie van de Joden was altijd om daar een democratische staat op te richten, waar ook de niet Joodse inwoners volwaardige burgers zijn. Het is ironisch, maar het beste land in het Midden Oosten om als Arabier in geboren te worden is momenteel Israel...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 16:58   #156
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Het is ironisch, maar het beste land in het Midden Oosten om als Arabier in geboren te worden is momenteel Israel...
Dan denk ik dat je, ik noem maar iets, Qatar vergeet

Heel uw leven niet moeten werken
Gratis stroom, water, gezondheidszorg...

En geen 4 uur gepest worden aan een checkpoint als ge eens uw familie wilt gaan bezoeken
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2015, 20:02   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Hadden ze geen vertegenwoordiging in de VN dan?

Ah juist, want het was nooit een land.
En? Waren de Esten ooit "een land" voor ze na WO I onafhankelijkheid werden?

Of ziet u identiteit als iets statitisch?
Oud 2 december 2015, 20:03   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De klopt niet helemaal. Het land dat de VN aan de Joden toewees bestond grotendeels uit die districten waar ze in de meerderheid waren, plus het gedeelte van Palestina dat op dat moment niet gekultiveerd was.
Helemaal niet.

Oud 2 december 2015, 20:04   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De intentie van de Joden was altijd om daar een democratische staat op te richten, waar ook de niet Joodse inwoners volwaardige burgers zijn.
Die visie vind ik nergens in de geschriften van Herzl.
Oud 2 december 2015, 20:05   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor 1948 werden er in Palestina geen mensen "uit hun huizen gezet", en dat hat na 1948 ook niet hoeven te gebeuren als men de Joden toegelaten had om in vrede hun staat te stichten.

Om even een vergelijking met huizen verder te trekken: Beeld je een wijk in waar een deel van de huizen al een paar generaties leeg staat en verkommerd. Dan komen de afstammelingen van de oorspronkelijke bewoners van die huizen terug en beginnen die op te knappen. Op braakliggende gronden bouwen ze bovendien nieuwe huizen bij. Dat bevalt sommige buren niet, en ze vragen een bevriende knokploeg om die nieuwkomers er weer uit te gooien.

Dat loopt echter niet af zoals ze verhoopten...
U gaat voorbij aan de kern, nl. er wordt boven de hoofden van een Arabische meerderheid beslist om dat land aan een ander volk toe te wijzen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be