![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten mensen verplicht worden mee te strijden? | |||
Ja, en doodstraf bij desertie |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,67% |
Ja, en gevangenis bij desertie |
![]() ![]() ![]() |
7 | 19,44% |
Neen, het heeft geen nut. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 38,89% |
Ben je gek? Wat gaan die mietjes van tegenwoordig tegen het vreemde gevaer beginnen? |
![]() ![]() ![]() |
9 | 25,00% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Parlementslid
|
![]() Het voordeel van soldaat geweest te zijn is dat men zichzelf beter leert kennen.
Legio Patria Nostra
Laatst gewijzigd door Riksken : 9 november 2004 om 16:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wat zou jij doen als de zon een gigantische kaasbol zou blijken? Of dat zo is is buiten de kwestie, vandaar de als in de vraag natuurlijk.
![]() |
![]() |
#146 |
Staatssecretaris
|
![]() Sommige hier onder jullie spreken over oorlog alsof het een leuk pc game is.
Oorlog is nooit de beste oplossing van een probleem.Oorlog brengt alleen ellende,pijn,haat en geweld naar boven. Wat de dienstplicht betreft.Het is normaal dat als er oolog is dat deze terug word ingevoerd nadat alle vrijwillers eerst zijn opgenomen. Nu ik denk evenwel niet dat bij desertie het doodschieten van deze soldaat de beste oplossing is. In een oorlog kan angst soldaten domme dingen laten doen maar ook het gemis van geliefden en zo meer kan soldaten er zo naar verlangen dat ze toch even de miserie van oorlog willen missen.Dit is een perfecte normale menselijke reactie. Dus het doodschieten van soldaten bij desertie is nooit goed te praten.Men kan eventueel hun ook wel straffen met alternatiece straffen. Ik persoonlijk hoop dat er nooit geen oorlog komt waarin ik moet meevechten maar als het gaat om dit land te beschermen en mijn volk tegen extremistische moslims dan zal ik mijn plicht doen.maar laat ons hopen dat dit nooit zal moeten. Voor diegene die toch graag eens oorlogje willen hebben raad ik aan om de talloze boeken van vooral WO1 maar ook WO2 te lezen.Misschien veranderd hun gedacht dan misschien. of misschien kunnen ze ook nog eens de talloze beelden van de ex-joegoslavië oorlog nog eens herbekijken en de talloze genocides en systematische verkrachtigingen en zo meer. Aan diegene die doen alsof oorlog een lolletje is stel ik de vraag willen jullie dat hier ook????? Willen jullie dat risico lopen dat je familie word uitgemoord of dat jullie vriendin verkracht word door deze oorlogsgebruiken??? |
![]() |
![]() |