![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik begin U een gevaarlijk persoon te vinden, waar kan ik U aangeven? Wat speelt er allemaal in uw hoofd man. Al uw kinderen vergiftigen. Wil U ze allemaal naar de hemel sturen, nu ze nog zuiver van zonde zijn en U offert uzelf op? Misschien vergeeft Jaweh U dan wel en kom je toch bij vrouw en kinderen in de hemel .... Laatst gewijzigd door Odol : 11 december 2015 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezond verstand? Wat is dat dan eigenlijk als dit leven zinloosheid is? Welke referentie haalt u plotseling boven dat past bij die zinloosheid? Redelijkheid kan niet samengaan met zinloosheid en omgekeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hou mijn hart vast voor de dag dat u van uw geloof zou afvallen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Nauwelijks. De vraag naar de zin van het bestaan vooronderstelt al een referentiepunt dat buiten dat bestaan ligt. Voor een atheïst is die vraag eigenlijk een absurditeit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vissen die dood zijn kan men niet vermenigvuldigen, wijn kan wel water worden maar water kan geen wijn worden .... Verder moet je je vragen maar is wat duidelijker specifieren. Wat verstaat U onder redelijkheid en waarom zou dat niet kunnen samengaan met het besef zinloosheid van het leven an sich. En lees dat nu eens goed, het leven op zich heeft geen bepaalde zin, mensen geven zelf al dan niet zin aan hun leven. Jan waarom zou je je kinderen ombrengen? Wie was alweer bereid om zijn zoon aan God te offeren ... Laatst gewijzigd door Odol : 11 december 2015 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]() marxisme, leninisme zijn de ideologieën, communisme de concrete, totalitaire uitwerking ervan, en dit betreft het sociaal-economische model, niet het moreel-ethische.
Ik had het over moreel-ethisch materialisme, niet over economisch; alle economische modellen zijn materieel en materialistisch geïnspireerd |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als de zin ontbreekt, waarom zouden we iemand neerschieten? Maw, welk nut zou het dienen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leven noch dood hebben zin, volgens u. Dus ja, iemand doodschieten dient tot niets, maar ook iemand in leven houden, dient tot niets. Alles is zinloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is natuurlijk kort door de bocht. Iemand in leven houden kan zinvol zijn. Dit hangt af van het te verwachten genot van de persoon in kwestie en van de omgeving die waarde hecht aan zijn of haar leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dus u volop onderdompelt in de subjectiviteit van de morele afweging. Dan kunnen er dus krachten bestaan die het leven van bepaalde mensen ontkennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik pleit schuldig, ook ik ben emotioneel en een juiste balans tussen emotie en rede houdt me gelukkig. |
|
![]() |
![]() |