Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ik zou stemmen op
CD&V 1 0,87%
O VLD 3 2,61%
SP.A 3 2,61%
N-VA 39 33,91%
Groen 5 4,35%
Vlaams Belang 43 37,39%
Anders 21 18,26%
Aantal stemmers: 115. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2015, 21:05   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Forummacht?

Ik kan enkel concluderen dat het wat zielig gesteld is met dit forum.
Bwa. Dat valt best mee als ik zie hoe jouw geloofsgenoten reageren omdat ze hun keutel niet kwijt geraken in een wereld die niet de hunne is.
Oud 21 december 2015, 21:10   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Je hebt gelijk, de Vlaming is een grote schijtluis.
Jij bent geen Vlaming, zeker?
Je schrijft nochtans behoorlijk Nederlands.
Enfin, taalkundig gezien toch.
Inhoudelijk trekt wat jij uitkraamt op geen hol.

Nu ga jij natuurlijk zeggen dat je geen Vlaming bent maar een Belg, Europeaan en wereldburger. Kortom alles behalve een Vlaamse schijtluis.
Oud 21 december 2015, 21:30   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Gedeeltelijk gelijk. Er zijn inderdaad op dit forum een aantal mensen die alles slecht zien als het door iemand van een andere strekking geopperd wordt.
En die het niet kunnen laten van victorie te kraaien ofwel te spartelen als onschuldigen.
Voor wat betreft uw mededeling over politici wil ik U er wel op wijzen dat er zelfs zijn die in het parlement allesbehalve actief kunnen genoemd worden.
Het volstaat dat de top van hun partij bepaalde stellingen uitdoktert om hun diets te maken hoe ze het knopje moeten indrukken.
Zo werkt het in een particratie.
Tot hier ben ik het roerend met je eens. We leven niet in een democratie, zelfs niet in representatieve democratie maar in een particratie. Het parlement is voor 30% gevuld met opvolgers die NIET door de kiezers maar door hun partij verkozen werden. Je ziet van hier dat die hun "werkgevers" tegen de kop zullen lopen door op het knopje van hun eigen keuze te drukken.

Wie het archief van dit forum raadpleegt weet dat er wel degelijk politici waren die dit forum bezochten. Wellicht was dat de eerste en laatste keer voor de meeste onder hen, maar wat er overschiet van de BUB doet hier nog steeds zijn ding.

Niet dat het veel uitmaakt. Noch voor de BUB nog voor eender welke andere partij. Wat de burgers denken telt voor hen alleen kort voor de verkiezingen. Eens die voorbij zijn kakken ze op de burgers en doen ze verder hun zin.

Polls opstarten op een politiek forum is zinloos in die zin dat daar alleen politiek geïnteresseerden aan deelnemen op vrijwillige basis. De verkiezingen in Belgique zijn verplicht. Ook voor politiek complete analfabeten. Dat doet de vraag rijzen welke uitslag het ernstigst mag worden genomen. Hoe dan ook. Voor mij maakt het alvast duidelijk waarom de kiesdwang in Belgique niet afgeschaft geraakt. Ook niet nu het percentage kiezers dat de kiesdwang naast zich neerlegt bij elke verkiezing groter wordt.

Wat deze poll betreft. Ik vind het reuzeleuk dat een fanatieke moslima hem opstartte. En dat ze het deksel nog geen beetje op haar neus kreeg. Ze weet nu dat haar fanatieke soort hier, op een enkele naïeveling na, op geen steun hoeft te rekenen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 december 2015 om 21:38.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2015, 22:53   #144
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij bent geen Vlaming, zeker?
Je schrijft nochtans behoorlijk Nederlands.
Enfin, taalkundig gezien toch.
Inhoudelijk trekt wat jij uitkraamt op geen hol.

Nu ga jij natuurlijk zeggen dat je geen Vlaming bent maar een Belg, Europeaan en wereldburger. Kortom alles behalve een Vlaamse schijtluis.
Ik voel mij allesbehalve Vlaming. Ik voel mij wel Limburger

en mijn gevoel over U is wederzijds : alle onzin die U uitkraamt is gebrainwashte bullshit van uw partijtje.
Oud 21 december 2015, 23:52   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het maakt niet uit hoe jij je voelt. Limburg is een provincie in Vlaanderen.
Volgens je eigen zeggen ben je dus evengoed een.....juist.

Ik ben ook Limburger. Ik heb er in alle geval de eerste 60 jaar van mijn leven gewoond. Maar ik zal het volk waartoe ik behoor nooit voor schijtluizen uitschelden.

In tegenstelling tot jou laat ik me door geen énkele partij brainwashen of indoctrineren. D�*t zijn immers de schijtluizen. Schijtluizen van de francofonie.
Oud 22 december 2015, 01:38   #146
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zouden die politici ook beginnen te bleiten wanneer ze merken dat sommigen hier niet weten dat met "vrij onderwijs" men eigenlijk "katholiek onderwijs" bedoelt?
Och, politici zijn wel meer gewoon dan dit. Er zijn er zelfs die kunnen rekenen, ...denken ze. Toch nog een stapje verder dan iemand die gewoon per vergissing vrij onderwijs schreef maar bedoelde Gemeenschapsonderwijs.

Maar gij hebt u nog nooit vergist natuurlijk. Ken je dat, dat van die eerste steen werpen.

Ik ben er van overtuigd dat politici die lezen wat ik geschreven heb en hoe gij er op reageerde hier maar alleen zullen gelachen hebben met uw armoedige kleinzieligheid die alleen maar blijk geeft van onmacht en frustratie omdat dat groen streepje, ondanks alle antireclame en cordon-shit, toch nog steeds het grootste is.

Zelfs uwen hoed opvreten zal er niets aan veranderen.

Laatst gewijzigd door Garry : 22 december 2015 om 01:54.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 11:01   #147
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het maakt niet uit hoe jij je voelt. Limburg is een provincie in Vlaanderen.
Volgens je eigen zeggen ben je dus evengoed een.....juist.

Ik ben ook Limburger. Ik heb er in alle geval de eerste 60 jaar van mijn leven gewoond. Maar ik zal het volk waartoe ik behoor nooit voor schijtluizen uitschelden.

In tegenstelling tot jou laat ik me door geen énkele partij brainwashen of indoctrineren. D�*t zijn immers de schijtluizen. Schijtluizen van de francofonie.

Jouw partij heeft het regionalisme/confederalisme allang de rug toegekeerd.

Overigens Limburgers worden door de rest van Vlaanderen met de nek aangekeken en zelfs vergeleken met Wallonië. Waarom zouden wij ze dan nog moeten steunen ook ?

Laatst gewijzigd door non-conformist : 22 december 2015 om 11:02.
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2015, 11:07   #148
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens Limburgers worden door de rest van Vlaanderen met de nek aangekeken en zelfs vergeleken met Wallonië. Waarom zouden wij ze dan nog moeten steunen ook ?
Hier zie, de woordvoerder van Limbabwe.
Oud 22 december 2015, 11:12   #149
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Hier zie, de woordvoerder van Limbabwe.
Tuurlijk jongen. Tuurlijk.

Heb je nog argumenten ?
Oud 22 december 2015, 11:59   #150
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN

hamac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk jongen. Tuurlijk.

Heb je nog argumenten ?
O, ik reageerde op een argument? Was me totaal ontgaan.
Oud 23 december 2015, 00:31   #151
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

och, Antwerpenaren en West Vlamingen komen ook niet overeen,...zeggen ze. Ik ben nochtans een echte sinjoor en ik woon al geruime tijd in West Vlaanderen en ik heb hier massa's vrienden. 't Hangt allemaal voor een groot stuk van u zelf af.

Vroeger heb ik ook een tijd in Brasschaat gewoond en naast mij woonde een Gentenaar, " stropke". De vent lag met iedereen overhoop zo erg dat de politie niet eens meer kwam wanneer hij belde voor de ene of de andere. Dus Gentenaren en Antwerpenaren gaan ook niet samen, .... dat zou dan uw conclusie zijn.

Ik heb een bouw in Oostende en het huis ernaast woonde een Brusseles met een Waal. Ze hadden met heel de straat ambras. Heel in het begin dat ik dat gebouw daar gekocht had kwam ze bij mij haar nood klagen omdat ze met iedereen in de straat zever had. Als dat zo is, heb ik geantwoord, zal dat wel aan uw eigen liggen. Vanaf toen sprak ze tegen mij ook niet meer.

Mijn schoondochtertje is een Limburgs, afkomstig van peer. 't Is het liefste kind dat ge u kunt dromen. Woont nu ook al enkele jaren in West Vlaanderen en ik kan haar reuze goed hebben. Maar dat komt waarschijnlijk door dat ik tot het kiespubliek van het Vlaams Belang behoor dat ik zo verdraagzaam ben.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 december 2015 om 00:41.
Oud 23 december 2015, 00:36   #152
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Knuppel haar partij? Dat denk ik niet dat die het confederalisme allang de rug heeft toegekeerd. Als ik mij niet vergis heeft die haar partij nooit het confederalisme in haar programma gevoerd.
Oud 23 december 2015, 11:48   #153
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
och, Antwerpenaren en West Vlamingen komen ook niet overeen,...zeggen ze. Ik ben nochtans een echte sinjoor en ik woon al geruime tijd in West Vlaanderen en ik heb hier massa's vrienden. 't Hangt allemaal voor een groot stuk van u zelf af.

Vroeger heb ik ook een tijd in Brasschaat gewoond en naast mij woonde een Gentenaar, " stropke". De vent lag met iedereen overhoop zo erg dat de politie niet eens meer kwam wanneer hij belde voor de ene of de andere. Dus Gentenaren en Antwerpenaren gaan ook niet samen, .... dat zou dan uw conclusie zijn.

Ik heb een bouw in Oostende en het huis ernaast woonde een Brusseles met een Waal. Ze hadden met heel de straat ambras. Heel in het begin dat ik dat gebouw daar gekocht had kwam ze bij mij haar nood klagen omdat ze met iedereen in de straat zever had. Als dat zo is, heb ik geantwoord, zal dat wel aan uw eigen liggen. Vanaf toen sprak ze tegen mij ook niet meer.

Mijn schoondochtertje is een Limburgs, afkomstig van peer. 't Is het liefste kind dat ge u kunt dromen. Woont nu ook al enkele jaren in West Vlaanderen en ik kan haar reuze goed hebben. Maar dat komt waarschijnlijk door dat ik tot het kiespubliek van het Vlaams Belang behoor dat ik zo verdraagzaam ben.
Ga je ontkennen dat de rest van Vlaanderen Limburg verfoeit ? Moeten er echt een paar voorbeelddraden bovenkomen ?
Oud 23 december 2015, 11:56   #154
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten er echt een paar voorbeelddraden bovenkomen ?
Graag. Buiten typische 'plagerijen' tussen buren (of het nu gaat om naburige gemeenten, provincies, landen... zo'n plagerijen zie je erg vaak tussen mensen die eigenlijk veel meer met elkaar delen dan ze verschillen) zie ik niet in hoe wij Limburg zouden verfoeien.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 12:04   #155
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

http://forum.politics.be/showthread....hlight=Limburg
http://forum.politics.be/showthread....Limburg&page=4
...
Oud 23 december 2015, 13:18   #156
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je ontkennen dat de rest van Vlaanderen Limburg verfoeit ? Moeten er echt een paar voorbeelddraden bovenkomen ?
We zijn al lang vragende partij om met de Hollanders Limburg te wisselen voor Zeeuws Vlaanderen, maar ze willen niet.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 18:35   #157
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We zijn al lang vragende partij om met de Hollanders Limburg te wisselen voor Zeeuws Vlaanderen, maar ze willen niet.
Wij vlamingen zouden met heeel veel plezier aantwaarpe 't stad verkopen aan holland, of elke geïnteresseerde, desnoods aan Marokko. De haven is het enige zinvolle, die komt dan onder bevoegdheid van de vlaamse regering en aantwaarpe kan de pot op.
We kunnen dan eindelijk op VRT mensen die aantwaarps broebelen behandelen als buitenlanders en de beelden ondertitelen, of nog beter, door iemand die AN praat laten nalezen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 20:55   #158
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Direct mee akkoord.
Oud 23 december 2015, 22:25   #159
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wij vlamingen zouden met heeel veel plezier aantwaarpe 't stad verkopen aan holland, of elke geïnteresseerde, desnoods aan Marokko. De haven is het enige zinvolle, die komt dan onder bevoegdheid van de vlaamse regering en aantwaarpe kan de pot op.
We kunnen dan eindelijk op VRT mensen die aantwaarps broebelen behandelen als buitenlanders en de beelden ondertitelen, of nog beter, door iemand die AN praat laten nalezen.
Ik zie het probleem met Antwerpen niet ??
https://www.youtube.com/watch?v=GWCSXnjslRw

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2015, 22:30   #160
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wij vlamingen zouden met heeel veel plezier aantwaarpe 't stad verkopen aan holland, of elke geïnteresseerde, desnoods aan Marokko.
Zohoooot!
Kadoo doen, en rap weglopen voor ze het teruggeven of geld vragen om het te houden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be