Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2015, 16:30   #141
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom is in deze kwestie niet echt belangrijk, de vraag is eerst of ze het het effectief gedaan hebben.

Nu, moest de politie nooit zijn boekje te buiten gaan (zijn er echt volwassen mensen met een normaal IQ die daaraan twijfelen?) dan zou er geen comité P nodig zijn....
Waarom riskeert iemand zijn job lijkt mij juist heel belangrijk.
Zonder comité P zou ik sneller geloven dat ze hun boekje te buiten gaan.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 16:32   #142
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga nogal eens graag op vakantie naar Turkije.
Maar mocht ik gewaar worden dat die Turkse flikken daar te ambetant doen, bijvoorbeeld zagen over de monokini's van de Duitse dames die daar ook veel aanwezig zijn of whatever, dan zal ik daar gauw weg zijn.

De Vlaamse belastingsambtenaren doen wat ze moeten doen, en als ze mij zo zwaar belasten, dan moeten zij (zij !) zich daar niet voor verontschuldigen.
Idem dito met de flikken.

.

Elementaire beleefdheid mag toch verwacht worden van vriend politie als je al dan niet als zwaarbelaste burger vernederd wordt? De gendarmen hebben ze al buitengewerkt.

Denkt de politie echt dat ze met excuses hun autoriteit verliezen?

Laatst gewijzigd door Jakko : 14 december 2015 om 16:33.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 16:34   #143
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Waarom zouden de flikken iemand pesten?
Meen je dat ? Ik schat dat de helft van de agenten zijn dag vult met mensen te couilloneren. Flitsen, bonnetjes schrijven voor fout parkeren, gsm in de auto gebruiken, fietser die zijn licht vergeet. Mensen die dat consequent dag in dag uit doen gaan dat op de duur normaal vinden.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 16:36   #144
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik nooit gezegd.
TV verslaafde vergist zich van persoon
Oud 14 december 2015, 16:44   #145
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Elementaire beleefdheid mag toch verwacht worden van vriend politie als je al dan niet als zwaarbelaste burger vernederd wordt? De gendarmen hebben ze al buitengewerkt.

Denkt de politie echt dat ze met excuses hun autoriteit verliezen?
Zijn er cijfers over het % klachten die door het comité P terrecht bevonden worden?
Oud 14 december 2015, 16:47   #146
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Meen je dat ? Ik schat dat de helft van de agenten zijn dag vult met mensen te couilloneren. Flitsen, bonnetjes schrijven voor fout parkeren, gsm in de auto gebruiken, fietser die zijn licht vergeet. Mensen die dat consequent dag in dag uit doen gaan dat op de duur normaal vinden.
Ik dacht dat u de capaciteiten had om mijn bericht in zijn juiste context te plaatsen. Blijkbaar heb ik me vergist. Dus zal ik het maar eens uitleggen.

Guinevereke vroeg zich af waarom de acteur in kwestie zou liegen over wat er gebeurd is. Ik repliceer met een soortgelijke vraag maar dan langs de andere kant bekeken om aan te tonen dat haar vraag eigenlijk nergens op slaat. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom de acteur zou liegen en er zijn uiteraard zoveel redenen te bedenken waarom de flikken iemand een kloot zouden aftrekken. Wij waren er niet bij en conclusies trekken in de 1 of andere richting is dan ook onmogelijk. Het feit dat ons Guineviereke dat wel doet, toont nog maar eens aan hoe bevooroordeeld ze is. En als je dat bent, sta je natuurlijk te pas en te onpas racisme te schreeuwen.

Nu goed Pandareus?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 16:48   #147
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zijn er cijfers over het % klachten die door het comité P terrecht bevonden worden?
Ja, die zijn er.
Hier een paar conclusies:

"5.5.10 Conclusies
Het Vast Comité P heeft voor de periode 2009-2014 94 rechterlijke eindbeslissingen gekregen
betreffende vervolgingen ingesteld lastens leden van de geïntegreerde politie voor diefstal, huisdiefstal,
diefstal als ambtenaar, afpersing, misbruik van vertrouwen, oplichting, heling, flessentrekkerij en
verduistering. 57% van die beslissingen – 54 dossiers om precies te zijn – werden in het Frans
uitgesproken.
In 57 van die rechterlijke eindbeslissingen worden leden van de geïntegreerde politie schuldig verklaard
aan “diefstal”. In de meeste dossiers wordt slechts één lid van de geïntegreerde politie vervolgd. Op
tuchtrechtelijk vlak blijkt uit de beschikbare informatie dat: de bevoegde tuchtoverheid over de feiten
werd ingelicht in 36 van de 57 dossiers (waarvan de “diefstal” strafrechtelijk bewezen werd);
tuchtstraffen werden uitgesproken in 18 van deze 36 dossiers.
De inspecteurs nemen het grootste aandeel in in de voor “diefstal” vervolgde (104 op 157) en schuldig
verklaarde (44 op 70) leden van de geïntegreerde politie.
Tot slot blijkt het, gezien de twijfels omtrent het exhaustieve karakter van de overgemaakte informatie,
niet mogelijk om enige les te trekken in verband met een eventuele toename of vermindering van het
aantal dossiers voor “diefstal”."

Bron: comitep.be
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 16:49   #148
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ze, net als de meeste werknemers, zelf geen werk zoeken.
Hoe vaak ik ze niet eens zie reageren wanneer ik iemand onder hun ogen een overtreding zie begaan.
Oud 14 december 2015, 16:50   #149
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn er hier zoveel mensen wereldvreemd?
Nu doe je weer alsof je de context van mijn vraag niet begrepen hebt. Grappig hoor, maar speciaal voor Pandareus heb ik het uitgelegd. Voor het geval dit eens geen trolberichtje van uwentwege is, kan je de uitleg daar terugvinden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 14 december 2015, 16:52   #150
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, die zijn er.

"5.5.10 Conclusies
Het Vast Comité P heeft voor de periode 2009-2014 94 rechterlijke eindbeslissingen gekregen
betreffende vervolgingen ingesteld lastens leden van de geïntegreerde politie voor diefstal, huisdiefstal,
diefstal als ambtenaar, afpersing, misbruik van vertrouwen, oplichting, heling, flessentrekkerij en
verduistering. 57% van die beslissingen – 54 dossiers om precies te zijn – werden in het Frans
uitgesproken.
In 57 van die rechterlijke eindbeslissingen worden leden van de geïntegreerde politie schuldig verklaard
aan “diefstal”. In de meeste dossiers wordt slechts één lid van de geïntegreerde politie vervolgd. Op
tuchtrechtelijk vlak blijkt uit de beschikbare informatie dat: de bevoegde tuchtoverheid over de feiten
werd ingelicht in 36 van de 57 dossiers (waarvan de “diefstal” strafrechtelijk bewezen werd);
De inspecteurs nemen het grootste aandeel in in de voor “diefstal” vervolgde (104 op 157) en schuldig
Tot slot blijkt het, gezien de twijfels omtrent het exhaustieve karakter van de overgemaakte informatie,
niet mogelijk om enige les te trekken in verband met een eventuele toename of vermindering van het

Dat zegt eigenlijk niet veel. We moeten ook weten in hoeveel % van de zaken men effectief tot vervolging over gaat.
Oud 14 december 2015, 16:55   #151
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, die zijn er.

"5.5.10 Conclusies
uitgesproken.

Ik had toch liever cijfers over politiegeweld.
Oud 14 december 2015, 17:03   #152
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
+ Cijfers over moslim geweld...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:15   #153
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
jaarverslag 2012 - pagina 106

En in stijgende lijn.

Nooit zoveel klachten over politiegeweld 2013

Laatst gewijzigd door Jakko : 14 december 2015 om 17:16.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:28   #154
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Nog een kleine opmerking :

het is opvallend hoe het hoofd van de Gentse politie hier buiten schot wordt gehouden.
Het zou eens in Antwerpen moeten gebeurd zijn.
Overal zouden weer de dreunende nazi-laarzen opduiken.
het hoofd van de Gentse politie is dan ook niet een flauwe afkooksel van het vnv, integendeel tot Antwerpen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:32   #155
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden de flikken iemand pesten?
omdat ze kunnen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 17:46   #156
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
het hoofd van de Gentse politie is dan ook niet een flauwe afkooksel van het vnv, integendeel tot Antwerpen.
De ene dus wél en de andere is dus niet verantwoordelijk voor het eventueel racistisch gedrag van zijn ondergeschikten afhankelijk van zijn veronderstelde politieke voorkeur.
Da's genoteerd.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 18:14   #157
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Soms denk ik ook van... als het dat maar is en het waait wel over. Er is wel een reden voor de 'profiling'.

Maar ik stel me toch vragen bij de werkwijze van de politie in het algemeen. Mogen die zomaar op straat rondkijken en lukraak mensen eruit pikken omdat de kop hen niet aanstaat?? Dat kan toch niet.
Er moeten toch échte aanwijzingen zijn: "verdacht gedrag" als schijnbaar doelloos rondslenteren dat langer dan 30 min duurt, geseind staan, enz.

Bende amateurs, zeg. Dus een klacht tegen de politie is wel op z'n plaats.
ge zoudt u ook vragen kunnen stellen over het moslim-geweld van de voorbije weken, dan zou je je misschien (heel misschien in uw geval) kunnen in de plaats stellen van politiemensen die de laatste maand(en) onder een zeer zware druk en stress moeten werken.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2015, 18:22   #158
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat u de capaciteiten had om mijn bericht in zijn juiste context te plaatsen. Blijkbaar heb ik me vergist. Dus zal ik het maar eens uitleggen.

Guinevereke vroeg zich af waarom de acteur in kwestie zou liegen over wat er gebeurd is. Ik repliceer met een soortgelijke vraag maar dan langs de andere kant bekeken om aan te tonen dat haar vraag eigenlijk nergens op slaat. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom de acteur zou liegen en er zijn uiteraard zoveel redenen te bedenken waarom de flikken iemand een kloot zouden aftrekken. Wij waren er niet bij en conclusies trekken in de 1 of andere richting is dan ook onmogelijk. Het feit dat ons Guineviereke dat wel doet, toont nog maar eens aan hoe bevooroordeeld ze is. En als je dat bent, sta je natuurlijk te pas en te onpas racisme te schreeuwen.

Nu goed Pandareus?
Oud 14 december 2015, 18:26   #159
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ge zoudt u ook vragen kunnen stellen over het moslim-geweld van de voorbije weken, dan zou je je misschien (heel misschien in uw geval) kunnen in de plaats stellen van politiemensen die de laatste maand(en) onder een zeer zware druk en stress moeten werken.
Ja, ik zie dat de hulpagent die in Ronse de hele dag in zijn lichtgrijze Peugeot 308 break zit mensen te couilloneren/flitsen omdat ze een paar kilometer te snel rijden nu door de zeer zware druk en stress in zijn auto zit met een kogelvrije vest.

I shit you not.
Oud 14 december 2015, 18:34   #160
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik zie dat de hulpagent die in Ronse de hele dag in zijn lichtgrijze Peugeot 308 break zit mensen te couilloneren/flitsen omdat ze een paar kilometer te snel rijden nu door de zeer zware druk en stress in zijn auto zit met een kogelvrije vest.

I shit you not.
niet iedereen woont in een onbetekenend boerengat, zoals gij.

Citaat:
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be