Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 7 januari 2016, 17:18   #141
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
trouwens, zonbron, Abu Jahjah is Libanees van oorsprong, en een shiiet van oorsprong. Hij zou banden hebben met Hesbollah, die vecht samen met Assad, en heeft de Amerikaanse, Saudische, etc. hulp aan de islamistische rebellen tegen Assad reeds scherp veroordeeld.
Zelf zegt hij niet gelovig te zijn. Er zijn ook ongelovigen die meevechten in de oorlog in Syrië, zo goed als altijd aan de kant van Assad. Maar ja men leest éAbou Jahjah", dat KLINKT radicaal, Arabisch, islamitisch, etc. en de leeghoofdige conclusies zijn vlug gemaakt...
Wat jij in de standaard zou gelezen hebben klopt niet met wat hij in2003 openlijk zei. Dat zijn geen leeghoofdige conclusies, dat zijn feiten.
Oud 7 januari 2016, 17:20   #142
Zac
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Lekker emotioneel dat vetgedrukt. Bij de populisten hier scoort dat héél goed. Wat heb ik toch ballen aan m'n lijf om zo subversief te doen.
720 arrestaties bij Oktoberfesten is niet niks.
Werden er zovéél gearresteerd in Keulen?
Zo typisch links om de zaken te proberen te verdoezelen met foutieve informatie. Als uw cijfer van 720 al klopt, dan zal het in 99% van de gevallen om openbare dronkenschap of aan dronkenschap gerelateerde misdragingen gaan. Niet om groepsverkrachting. Wat er in Keulen gebeurd is op oudejaarsavond vergelijken met de dronken uitspattingen op het Oktober Fest, is ronduit lachwekkend.
Zac is offline  
Oud 7 januari 2016, 17:20   #143
smiley

Standaard

[quote=tomm;7953342]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Moslims mogen liegen als het de islam vooruit helpt

Ik heb die tekst destijds zelf van de AEL website gecopieerd. Die tekst heeft abou later dienen te verwijderen.

Hier een linkje van sharialiefhebber jahjah

AEL wil sharia via democratie invoeren
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuw...invoeren.dhtml

Want mensen vergeten is dat dit van 12 jaar geleden is, ondertussen heeft hij 8 jaar in Libanon gezeten, en naar eigen zeggen heeft hem dat een ander mens gemaakt, hij heeft zich radicaal afgekeerd van het islamitisch radicalisme. Mensen kunnen veranderen op 12 jaar, niet?
Een ander mens ??? Ik zie geen verschil.
Oud 7 januari 2016, 17:20   #144
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lekker emotioneel dat vetgedrukt. Bij de populisten hier scoort dat héél goed. Wat heb ik toch ballen aan m'n lijf om zo subversief te doen.
720 arrestaties bij Oktoberfesten is niet niks.
Werden er zovéél gearresteerd in Keulen?
720 arrestaties voor poging tot stelen van bierpinten en dronkenschap!

Six million beers, 720 arrests, 48 lost kids
Crime, arrests, alcohol poisoning and beer consumption were all down this year while the number of people attempting to smuggle a souvenir mug out of the tents hit an all time high. This year's Oktoberfest has been declared a success.

Tens of thousands of revellers who tried to steal beer mugs have set a new record for naughtiness at Oktoberfest, Germany's annual lager and lederhosen extravaganza, Bavarian police said Sunday.

While crime dropped at this year's festival in Munich, which ended Sunday, police said orderlies confiscated 112,000 of the traditional one-litre "Masskrug" beer mugs from "souvenir hunters" trying to smuggle them out of the fair grounds, up from 81,000 last year.
http://www.thelocal.de/20141006/okto...uccessful-year

Een Britse zou verkracht zijn...

Dit tegenover een 1000-tal moslims die zich aan enkel honderden vrouwen vergijpen, met bierflesjes op hoofden slaan en vuurwerk regelrecht in de massa schieten.

Dit bevestigt wat ik reeds vermelde, U ervaart voor ons normale zaken als zijnde niet normaal en omgekeerd blijkt dat dus ook geldig te zijn.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 7 januari 2016 om 17:29.
zonbron is offline  
Oud 7 januari 2016, 17:22   #145
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Wat jij in de standaard zou gelezen hebben klopt niet met wat hij in2003 openlijk zei. Dat zijn geen leeghoofdige conclusies, dat zijn feiten.
Ik herhaal

"ik ben niet gelovig...waarom blijf je met die labels smijten? ik geloof niet in jou religie.Ben a-religieus dus geen batini"

https://twitter.com/aboujahjah/statu...51491601264640

"Salafisten vinden mij een vijand van het geloof' (Dyab Abou Jahjah)"

http://www.knack.be/nieuws/belgie/sa...al-108849.html

Bent u zelf eigenlijk gelovig?

Abou Jahjah: Nee. Ik ben een culturele moslim. Ik heb een fase in mijn leven gehad dat ik twijfelde. En ik heb ook iets aan dat geloof. Ik sta niet zo ver van de waarden van die religie.

Drinkt u alcohol?

Abou Jahjah: Niet veel, maar af en toe wel, ja.

Draagt uw vrouw een hoofddoek?

Abou Jahjah: Nee, en ze heeft dat ook nooit gedaan.
tomm is offline  
Oud 7 januari 2016, 17:29   #146
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie grootouders hebben hen naar hier gehaald uit die dorpen, maar hen aan hun lot overgelaten. Dan krijg je zulke toestanden.
Overigens waarom moeten autochtonen wegtrekken zodra er "vreemden" komen wonen?
Als overheid zou ik een "spreidingsplan" opstellen, veel allochtonen verplicht huisvesten in grotendeels autochtone wijken. Overigens gebeurt dat, met mondjesmaat, nu reeds. De Marokkaanse gezinnen die tot de middenklasse behoren verhuizen naar blanke wijken.
Niemand is met geweld naar hier gehaald, en voor zover ik weet zijn zij vrijwillig hier gebleven. Dus hou aub op met dat eeuwig gezeik van "aan hun lot over gelaten", zij hebben er immers zelf voor gekozen om hier te blijven.
Wel dan mogen we minstens toch wat goodwill terug verwachten.
Trouwens, er zijn hier de laatste vijftig jaar fortuinen gespendeerd aan integratiecursussen (waar ze nauwelijks op af kwamen) , bijscholingen, straathoekwerkers...........enz........enz.
Van volwassen mensen mogen we toch wel een volwassen gedrag verwachten, of niet soms. Verwende en ondankbare klootzakken zijn het. Ze zijn het niet meer waard dat er iets voor hen gedaan wordt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 7 januari 2016, 17:32   #147
smiley

Standaard

Citaat:
Ik herhaal

"ik ben niet gelovig...waarom blijf je met die labels smijten? ik geloof niet in jou religie.Ben a-religieus dus geen batini"

Hij liegt duidelijk indien hij zou beweren niet meer gelovig te zijn. De islam te hebben afgezworen. In tegenstelling tot een echte exmoslim kan hij geen slecht woord over de islam horen.

Citaat:

Omdat ie de sharia via de democratie wenst in te voeren en niet met terreur, het zwaard. Het is niet omdat hesbollah tegen IS vecht dat hebollah of al Qaeda enz daarom plots goei zijn.

Citaat:
[b]Bent u zelf eigenlijk gelovig?

Abou Jahjah: Nee. Ik ben een culturele moslim. Ik heb een fase in mijn leven gehad dat ik twijfelde. En ik heb ook iets aan dat geloof. Ik sta niet zo ver van de waarden van die religie.
Hij zegt hier dus dat ie geen exmoslim is. Hij zegt dat ie een moslim is.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 januari 2016 om 17:33.
smiley is offline  
Oud 7 januari 2016, 17:52   #148
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Is nog altijd niet hetzelfde als verkracht worden.
neen en ?

Als ge beweert dat het de cultuursafhankelijke minderwaardigheidsmetaliteit is ... goed maar besef dan even dat zowat overal ter wereld geldt én zelfs in het westen maar dan misschien onder een mildere vorm.

Het is pas als men ( en dan spreek ik over het in wetteksten en reglementen gieten ) dat anders wenst dat ge geconfronteerd wordt met die problmeatiek.
Indië is daar bv een zeer mooi voorbeeld van
Zij spreken nú over een hardnekking probleem dat ze maar niet onder controle krijgen...blik een kwart eeuw achteruit en er werd niet om gemaald dus was er ook geen probleem.
praha is offline  
Oud 7 januari 2016, 17:55   #149
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herhaal

Bent u zelf eigenlijk gelovig?

Drinkt u alcohol?

Abou Jahjah: Niet veel, maar af en toe wel, ja.

Draagt uw vrouw een hoofddoek?

Abou Jahjah: Nee, en ze heeft dat ook nooit gedaan.
Als die kerel niet gelovig is, wat zit hij dan al die zever te verkopen om zijn snertbroeders uit de wind te zetten? Gewoon een brutale bek opzetten om de mensen voor het hoofd te stoten?
En hoe komt het dat zijn broeders hem nog niet naar de andere wereld hebben geholpen? Wat een abominatie: een niet-gelovige moslim? Toch nog veel erger dan ongelovige honden zoals wij!

Laatst gewijzigd door andev : 7 januari 2016 om 18:00.
andev is offline  
Oud 7 januari 2016, 17:57   #150
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Is nog altijd niet hetzelfde als verkracht worden.
Bovendien is het niet alleen een veralgemening maar ook nog onzin.
Anselmo is offline  
Oud 7 januari 2016, 18:00   #151
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Inderdaad, puur hypothetisch gezien is het uiteraard perfect mogelijk dat 100 Duitse blanken hetzelfde uitsteken. Maar tot op heden is het niet gebeurd. In Duitsland op één nacht zomaar even in drie steden door telkens een gelijkaardige groep mannen. Het zou een geval kunnen zijn van de eerste en laatste keer. Maar dat verwacht ik zelf nu niet echt.
Om vergelijkbaar te zijn, moeten deze feiten door die blanke mannen dan nog in een ver buitenland -andere cultuur - b.v. Arabisch land, gepleegd geweest zijn.
Anselmo is offline  
Oud 7 januari 2016, 18:04   #152
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
trouwens, zonbron, Abu Jahjah is Libanees van oorsprong, en een shiiet van oorsprong. Hij zou banden hebben met Hesbollah, die vecht samen met Assad, en heeft de Amerikaanse, Saudische, etc. hulp aan de islamistische rebellen tegen Assad reeds scherp veroordeeld.
Zelf zegt hij niet gelovig te zijn. Er zijn ook ongelovigen die meevechten in de oorlog in Syrië, zo goed als altijd aan de kant van Assad. Maar ja men leest éAbou Jahjah", dat KLINKT radicaal, Arabisch, islamitisch, etc. en de leeghoofdige conclusies zijn vlug gemaakt...
Daar ben ik van op de hoogte. Maar ik heb er ooit nog andere zaken van gelezen of mss op TV gehoord. Geen idee nu. Ik heb die man zijn zaken in feite nooit echt opgevolgd. Ik zou zijn colums eens moeten lezen, maar DS is mijn ding niet. Ik onderneem wel eens een poging.

Wat ik wel weet is dat hij in Libanon spoedig partij zou moeten kiezen. Ongelovig of niet.
HIER
zonbron is offline  
Oud 7 januari 2016, 18:15   #153
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ah ja, van het Oktoberfest naar Woodstock ineens
Woodstock is een verlaten nest in de Catskill heuvels.
Wie zin heeft in bepotelen zal daar van een heel karige reis terugkomen.
BTW : Er is zelfs nooit enig festival geweest.
Anselmo is offline  
Oud 7 januari 2016, 18:21   #154
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
720 verdrongen beeld? Die tomatfeesten, Woodstock (bestaat nog steeds), daar gebeuren ook zo'n dingen.
... ja en toch is er nog een nuanceverschil hé
Naar zulke festiviteiten komen mensen die zich graag pottoe smoren, slikken of drinken warmee ik niet beweer dat ze dat allemaal doen en/ of dat een vrijgeleide zou zijn -> vandaar ook de nodige arrestaties en de kwalificering 'verkrachting'

Hier ging het over oudejaar...
Ik weet niet wat ik me daarbij precies moet inbeelden maar naar mijn mening mag je toch stellen dat daar volk komt kijken van elk slag al is het maar om het vuurwerk te bekijken.
Ook de 'methodiek' ( voor zover we dat mogen geloven ) was van een totaal ander kaliber
praha is offline  
Oud 7 januari 2016, 18:24   #155
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. De verschillen die u aanhaalt om het van de kernzaak af te leiden, zijn pas hilarisch, en achterhaald.
Met 'n blanke die in de billen knijpt in 'n autochtone vrouw, daar kunnen ze mee lachen. Doet 'n allochtoon dat, is het kot te klein. Uiteraard hoort niemand dat te doen (moet ik er natuurlijk weer bijzetten).
Laat het dan nog zo zin ( noem het zelfs een vorm van racisme mijn part ) maar beiden ( aanranding & verkrachting ) zijn nog steeds in eerste instantie klachtenmisdrijven, Bhairav
praha is offline  
Oud 7 januari 2016, 18:31   #156
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, er is een probleem met Noord-Afrikaanse jonge mannen, dat weet ik al 20 jaar. Ook mijn Marokkaanse vrienden en collega's zijn het daar volmondig mee eens. Een Marokkaanse vriendin verhuisde zelfs van Brussel naar Gent omdat er teveel "makakken" zitten in Brussel... (haar woorden). Links moet daar niet hypocriet over doen en gewoon zeggen waar het op staat. Anders neemt rechts het over, spinnen er garen uit, en verdoemen tergelijkertijd alle allochtonen of moslims zonder onderscheid.
Oplossing? Uiteraard repressie, meer politieaanwezigheid, ook in burger, maar burgerwachten, is een goed idee. In een land als Cuba zou zoiets vlug gedaan zijn, de CDR ziet alles. Ook in China kun je zoiets gewoonweg niet voorstellen. Ook in Rusland zou de politie hen kapotkloppen, en ook nog eens de Russen zelf. Allochtonen in Rusland zouden zelfmoord plegen moesten ze zoiets doen. Maar in het Westen kan het, omdat zowel de politiediensten laks zijn, de burgers bange kwezels zijn, en de wetten veel te flauw.
ni overdijven aub
Vandaag nog net een equêtte in de hand gehad.
Wat blijkt : de landen die ge daar noemt zaten bij de landen waar het grootste percentage vond dat het niet echt veilig was om je op straat te begeven
Landen met een vermeende vrij softe aanpak kwamen daar veel beter uit.
Dus daaruit zou blijken dat repressie 0.0 helpt
praha is offline  
Oud 7 januari 2016, 18:43   #157
smiley

Standaard

Slecht nieuws voor Merkel en consoorten

"Daders waren vooral recente Syrische vluchtelingen die het deden voor hun seksueel amusement"
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...musement.dhtml
Oud 7 januari 2016, 18:43   #158
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zac Bekijk bericht
Een aangerande vrouw uit Keulen vertelde dat ze op gegeven moment een vinger in elke lichaamsopening voelde. Stel je het omgekeerde eens voor. Marrokaanse meisjes en vrouwen worden de Turnhoutsebaan in Antwerpen aangerand door groepjes witte Belgen en krijgen een vinger in elke lichaamsopening gestopt. Ze zouden tot het einde van hun dagen worden opgejaagd en uiteindelijk vermoord om de eer van de familie te wreken. Wat doen wij? We halen de schouders eens op en gaan terug over tot de orde van de dag. Sorry dat ik het zo moet zeggen, maar laffe honden die zelfs niet opkomen voor hun eigen vrouwen, verdienen niet beter dan zo behandeld te worden. We hebben het allemaal aan onzelf te danken, omdat we laffe kaffers, ruggengraatloze kwallen geworden zijn.
grappig ... de volgende die pleit voor al onze hedendaagse normen en waarden
overboord te gooien en terug te gaan naar de middeleeuwen.

Ik begin meer en meer waarde te hechten aan de theorie "Jihad vs. McWorld" van politicoloog Benjamin Barber

Laatst gewijzigd door praha : 7 januari 2016 om 18:43.
praha is offline  
Oud 7 januari 2016, 18:54   #159
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ni overdijven aub
Vandaag nog net een equêtte in de hand gehad.
Wat blijkt : de landen die ge daar noemt zaten bij de landen waar het grootste percentage vond dat het niet echt veilig was om je op straat te begeven
Landen met een vermeende vrij softe aanpak kwamen daar veel beter uit.
Dus daaruit zou blijken dat repressie 0.0 helpt
Kan u ook de gegevens van die enquête met ons delen?
Gipsy is offline  
Oud 7 januari 2016, 19:48   #160
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is nog niet erg genoeg dat zogenaamde vluchtelingen westerse vrouwen opjagen, aanranden en verkrachten en dan gaat Apu Haha het nog een banaliseren en verdraaien ook.
Hij verdedigt de vrijheid van godsdienst, in praktijk gebracht. De verkrachters intensiveren gewoon het multiculturele samenleven, en wie daar kritiek op heeft, is duidelijk voor segregatie en dus een racist. Wie wijst op een verband met het leven en werken van de pedofeet (salami alibi walibi), legt onwenselijke, culturaliserende verbanden, en zou gerechtelijk moeten worden vervolgd.

Hoe meer aanrandingen, hoe meer Westerlingen zich zullen blootstellen aan strafrechtelijke vervolging. De koran verbiedt verzet tegen de djihâd, en zolang ons recht dat niet uitdrukkelijk doet, moet het toch al worden ingezet alsof het dat doet.

En waag het nu niet de uitspraken van Aboe Djadja te banaliseren. Geef die man liever een wekelijkse column in een Vlaamse krant! Het kan de vruchtbaarheid van uw dochter nog ten goede komen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be