![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaag weer rellen in Gentse binnenstad door krakers.
Krakers protesteren tegen afbraak van huisjes omdat de burgemeester er een parkje wil zetten. In een tijd dat huurwoningen bijna onbetaalbaar worden is het nodig om er de laatste goedkope met de grond gelijk te maken en er boompjes te gaan zetten. Uiteraard is er weer ergens een nieuw sociaal complex ook in de maak, tegen huurprijzen die natuurlijk ook weer bijna niet meer haalbaar zijn voor de werkmensen in die buurt. Gent, de stad die stilaan onleefbaar wordt door boete's, huurprijzen en overbetutteling waar geen mens achter gevraagd heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb juist de beelden gezien op het nieuws.
Ik meen dat de derde fiets die men van het dak naar beneden gooide, de fiets van mijn dochter was: gestolen in Gent aan haar studentenkot. Tsja, Gent wordt duur om sociaal te wonen, maar ook om sociaal te studeren: iedere trimester een nieuwe okkazie fiets ... dat loopt ook op. Ik vind dat ook erg dat men lelijke mensen zo uitsluit in de maatschappij. En die krakers moeten toch wel erg lelijk zijn, dat ze zo hun gezicht willen verbergen, zelfs al zitten ze boven op een dak. Agalav heeft ondertussen al laten weten dat ze de volgende keer het vuil enkel maar mogen op straat smijten, als ze het eerst gesorteerd hebben. En liefst in een erkende vuilzak gestoken eerst. Persoonlijk wil ik ze ook aanraden om een brand- en familiale verzekering af te sluiten. Als een van de werkmanshuisjes van hun geburen in de fik geraakt door per ongeluk wat in de verkeerde richting te smijten ... die oude menskens die daar wonen zijn zo rap niet meer ... en die verschieten ook zo vlug van zo'n verfbommeke.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 december 2004 om 21:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Lokaal Raadslid
|
![]() AVS Nieuws :
Buurtbewoner :" Nee met die krakers hebben we nooit last gehad! Ze zijn altijd heel correct geweest en de meeste zijn inderdaad al vertrokken, enkel een paar van de harde kern blijft over " Buurtbewoner (over de gehele situatie Brugse Poort) :" Ja wa wilde als ge al die mensen die hier al heel hun leven wonen uit hun huis zet en hun huizen met de grond gelijk maakt om er een parkske van te maken ?!!" VRT Nieuws : Krakers zijn uitschot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Vreemdeling
|
![]() feit is wel dat die krakers daar niet hun hele leven wonen, en zichzelf iets wat niet vazn hen is toe-eigenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat ze even zwaar gestraft worden als dat oud vrouwtje dat een zakje huisvuil naast de vuilbak deponeerde.
Van het dak spuiten dat uitschot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Winkelwagentjes, gepiekt vermoed ik, ... kruiwagens, enz... enz... een straat afsluiten, ...
Hoorde dien opperflik daar zeggen, zolang ze op het dak zitten is er niks aan de hand, ... hallo, ! ! ! der had zo eens een karreke van den delhaize of den aldi op een van zijn flikken hunne kop moeten vallen, wat dan, trouwens het is zowiezo al vernielen van eigendom, inbraak, vandalisme, en verstoring van de openbare orde, ! De SIE dat dak op, da crapuul goe wa bijwerken met de matrak, de doos in en hune steun inhouden om de schade te betalen, ... Maar och 't zijn sociaal zwakeren nie waar,... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 2 december 2004 om 08:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() T'zijn toch huizen die ze gaan afbreken, dus wat is het probleem met die vernielingen?
En die huizen onteigenen om dan "dure sociale flats" neer te poten is geen diefstal zeker, nee dat is een weldaad waarschijnlijk. Bouwmaatschappijen zijn weldoeners geworden. Ja ja, wie krijgt hier steekpenningen? Steek maar de handen in de lucht. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan je toch niet ontkennen zeker dat ze expres de goedkope en meestal al wat oudere huisjes en flats "renoveren of heropbouwen" om dan daarna het driedubbele te vragen van voorheen. Die oude waren nochtans meestal in prima staat en niemand vroeg er achter, behalve de huisbazen en in dit geval is het de stad die de privé onteigend en hun eigen flats gaan neerpoten via alweer andere privé maatschappijen. Ring ring...gaat de bel eindelijk eens af?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de tv beelden staafden uw bewering niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door woollywalter : 7 december 2004 om 14:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens de beruchte buurt de "brugse poort"; schuif 500 meter op en gans "mallem dorp " dorp staat leeg en dat ook na de renovatie en uitzetting van gans de wijk! Iets daarnaast circa 100 meter in vogelvlucht een gans flatgebouw. Nog eens 50 meter daarnaast een oud fabrieksgebouw dat 30 jaar ligt te verkommeren met de bedoeling "flatjes" op te zetten. Dus leg mij eens de noodzaak uit a.u.b.? Hierzie; steekpenningen zullen het wel zijn! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |