![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ja of nee tegen onafhankelijk Vlaanderen? | |||
Ja, absoluut! Laat die Vlaamse leeuw nu eindelijk eens klauwen! |
![]() ![]() ![]() |
37 | 80,43% |
Nee, geen denken aan! Belgium till I die! |
![]() ![]() ![]() |
9 | 19,57% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
N-VA was een partij met weinig bestuurservaring en moest opeens op 3 niveaus (gemeente, Vlaanderen en federaal) op zoek naar sterke figuren. Zelfs in geroutineerde matchspartijen is dat niet altijd simpel, laat staan in een partij die 10 jaar geleden nog nauwelijks kon overleven. Een aantal foutieve castings kan je niet vermijden, al bij al is er op dit moment geen slechte balans op te maken, op personeelsgebied. De nieuwe voorzitter zal wel een zeer sterk figuur moeten worden, ik ben eens benieuwd. Francken is een mogelijkheid maar dan verlies je een sterk figuur in de regering.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet wat stemmen.
Ik ben voor een eendrachtig Europa. Maar als VL zich gaat splitsen en vechten om Brussel vertragen we alleen maar de boel en poneren we het slechte voorbeeld. En dan moet Vlaanderen Brussel alleen dragen, terwijl er in Wallonië nog heel wat welvaart te vinden is. De Ardennen opgeven is me ook al te veel. Het is zo'n schoon stuk natuur en is nu nog van ons. Na een splitsing niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() En Europa dan?
Zouden wij niet beter naar een eendrachtig Europa streven dan naar meer scheidingen? Wie gaat de sociale zekerheid van Brussel dragen? Hoe gaan ze dat oplossen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() Maak je geen zorgen, de EU gaat het niet toelaten. Zoveel is duidelijk na de hetze na Schotland en Catalonië.
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op 14 juni 1992 verklaarde Filip Dewinter in het VRT-programma De Zevende Dag: "Wat mij betreft is het Verdrag van de Rechten van de Mens ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst, al de rest is larie en apekool." En Gerolf Annemans deed daar een dag later nog een schep bovenop in een interview met De Morgen op 15 juni 1992: "Het Vlaams Blok voelt zich inderdaad niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening houden." Bij MIJN weten hebben deze twee personen hun uitspraken nog steeds NIET teruggetrokken, en zijn NOG steeds lid van het vernieuwde blok, nl het Vlaams belang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We kunnen dan zelfs bij Europa de walen beschuldigen van separatisme als ze van hun oren maken. ![]()
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() De waanzin voorbij !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou een natie op grotere schaal en als puntje bij paaltje komt, niet hetzelfde doen en naar handelen?
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Europa heeft zijn gezag al lang verloren. Ze staan er bij en ze kijken ernaar, meer kunnen ze niet doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Neen Wallonië ook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Europa met één regering zal er nooit komen. Europa is goed voor veel zaken maar anderzijds is er bij de grote landen zelfs geen bereidheid om veel bevoegdheden af te staan aan Europa. Dan mogen de kleintjes wel van alles willen, er zal geen verandering komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Eendracht maakt macht!
Ik heb ons land haar volkslied en grondwet bekeken. Er is al zoveel misgelopen door van onze oude normen en waarden af te stappen, moet het nog meer ontsporen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Ik ben teleurgesteld geweest. Maar mijn teleurstelling mag de rest niet treffen.
We moeten terug naar dat wat was. |
![]() |
![]() |