Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2016, 00:53   #141
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Fout, hoor. In 2010 ging het om een proefopstelling die welgeteld één week heeft geduurd.
Interesseert me niet, uw vraag ging daar NIET over.

Je hebt gewoon ongelijk:

Je kan er niet naast kijken: het aantal handelspanden dat momenteel te huur of te koop staat in Aarschot swingt de pan uit. Begin dit jaar bleek uit een studie dat de leegstand op vijf jaar tijd verdubbeld was: van 35 naar 61 panden. Ondertussen ligt het aantal nog hoger. Jarenlang was een aanpassing van het verkeerscirculatieplan dat tijdens de vorige legislatuur ingevoerd werd, onbespreekbaar. Door de invoering van het plan werd onder meer de verkeersstroom ter hoogte van de Bonewijk doorgeknipt. Het stadsbestuur bekijkt nu samen met de handelaars hoe er opnieuw meer dynamiek in het centrum kan gebracht worden. Een aanpassing van het circulatieplan is geen heilig huisje meer.

en de rest allemaal te lezen in vorige posten.

Ik zeg dat niet de kranten schrijven dat:

bron: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-a...arkt-a2163992/

en kronkelen dat ze doen, nadat vele panden de fles opgegaan zijn...

Citaat:
Geen passage

"We denken eraan om een kiss-and-ridezone aan te leggen op de Grote Markt waar bijvoorbeeld een half uur mag geparkeerd worden", zegt schepen van Lokale Economie Mattias Paglialunga (CD&V). "Natuurlijk moet nog bestudeerd worden hoe dit praktisch kan. Een andere denkpiste is om de Martelarenstraat terug gedeeltelijk te 'bevloeien' met verkeer. Ik ga er niet onnozel over doen: we worden nu geconfronteerd met een streng mobiliteitsplan. Handelszaken die het moeten hebben van passage, hebben het moeilijk in de Martelarenstraat. Op het Schaluin, waar er wel auto's mogen rijden, doen de zaken het veel beter. Daar moeten we conclusies uit trekken. Natuurlijk is het spijtig dat een zaak als De Kroonslager vertrekt."

"De zaak stopt definitief", zegt Lieve Vanderheyden van De Kroonslager. "Het gebouw is ook verkocht. Het circulatieplan is één van de oorzaken. Bovendien heb ik een andere job aangeboden gekregen, en dan moet je durven kiezen."

Naast het herintroduceren van gemotoriseerd verkeer in het centrum, wordt ook de vernieuwing van de Grote Markt bestudeerd. Opmerkelijk, want een handvol jaar geleden werd die al eens volledig heraangelegd. "De mensen moeten geen schrik hebben dat alles terug opengegooid zal worden", zegt schepen Paglialunga. "We bekijken momenteel wat er bovengronds mogelijk is: de aanleg van een waterpartij, wat meer groen, een speelruimte. Het studiebureau heeft carte blanche gekregen maar het is niet zo dat er veel infrastructuurwerken zullen nodig zijn."

Centrummanager ...]
Prutsers daar in Aarschot...

Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2016 om 01:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 01:29   #142
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

... en in andere steden.

Steeds blijkt het zo dat het volledig verkeersvrij maken van de binnenstad, en-of het parkeeraangebod in de binnenstad drastisch te beperken nefast te zijn voor de meeste middenstanders.

De meeste klanten willen nu eenmaal vlotte bereikbaarheid en voldoende waardevol aanbod, en als ze dat buiten de stad vinden is der rekening snel gemaakt. En een koffietje drinken ofzo kunnen ze daar meestal ook of doen ze gewoon thuis.

een van de vele bronnen, nu eens Torhout:
Citaat:
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-t...dood-a2586531/

TORHOUT 16/01/2016 - 02u50
CENTRUMMANAGER MOET SHOPPEN NIEUW LEVEN INBLAZEN

"Winkelstraten bloeden dood"

De stad wil met een strenger reglement op leegstand en de aanwerving van een centrummanager de winkelstraten in Torhout nieuw leven inblazen. "Een centrummanager kan nieuwe inspiratie geven", gelooft schepen Kristof Audenaert. Olivier Maes en Marleen Beernaert van kledingzaak Scalini wachten daar niet meer op: zij verhuizen vandaag uit het centrum.

"In kleine steden bloeden de winkelstraten dood." Dat zegt Luc Van Mol, CEO van kledingketen Zeb. Van Mol is lang niet alleen in zijn analyse. De signalen in kleinere steden, zoals Torhout met zijn 20.000 inwoners, zijn al enkele jaren duidelijk: veel zaken sluiten en ruimen plaats voor een nachtwinkel of interimkantoor. "In kleinere steden bloeden de winkelstraten dood", zegt Van Mol. "Ze zijn te ouderwets, het parkeerbeleid zit niet goed en het aanbod van winkels verschraalt. De huurprijzen liggen bovendien hoog. Enkel uitzendkantoren kunnen ze nog betalen, maar niets is triestiger dan een winkelstraat vol interimbureaus. Het wordt heel moeilijk die evolutie tegen te houden. Gemeenten proberen het wel, maar het is vechten tegen de bierkaai. Her en der zullen er enkele 'local heroes' overblijven: winkels die zich onderscheiden met een uniek aanbod of hun extreme klantvriendelijkheid."

Torhoutbon
In Torhout zagen ze de jongste jaren in verscheidene straten leuke winkeltjes vertrekken of sluiten. Alleen al op de Markt is dat duidelijk. Een aantal horecazaken en kledingwinkels niet te na gesproken, is er bovendien weinig nieuws bijgekomen. "Het is een evolutie die je niet kan ontkennen", zegt schepen van Lokale Economie Kristof Audenaert (CD&V). "We zijn bovendien nog niet aan de top van het online shoppen en we ondervinden uiteraard concurrentie van Brugge en Roeselare. Met een strenger reglement op leegstand en de toekomstige aanwerving van een centrummanager hopen we een kentering teweeg te brengen. Die centrummanager moet samen zitten met de winkelcomités en zorgen voor meer eendracht. Samen met de aanpak van onze Markt, waar we geld voor hebben voorzien, kan dat Torhout een nieuwe impuls geven." Waar de stad al op inzette, was de komst van een Torhoutbon, een waardebon die alleen bij lokale handelaars kan ingeruild worden. Vorig jaar ging er voor 40.000 euro aan bonnen over de toonbank. "Daarmee steunen we als stad de lokale middenstand en dat werkt", aldus Audenaert.

Parkeren
Bij de lokale middenstand heerst minder optimisme. In lingeriezaak Bellino op de Markt staat Inge Beernaert (60) al 26 jaar ten dienste van haar klanten. "Ik ben in 1990 begonnen toen Torhout bloeide. Een paar jaar later ben ik van de Hofstraat naar de Markt verhuisd, een stap die ik nooit heb beklaagd. Hoewel het maar honderd meter van elkaar was, ging de omzet stevig omhoog. Maar de jongste jaren is dat verschil weer weggewerkt, onder meer door het autovrij maken van de Markt tijdens de zomer. Dat is nadelig voor de handelaars. Van een vernieuwing van ons marktplein maak ik me nog weinig illusies. Er wordt al over gesproken van het eerste jaar dat ik begon. We zijn 26 jaar verder en er is nog niks veranderd."

Olivier Maes en Marleen Beernaert van kledingzaak Scalini trekken na vandaag zelfs weg uit het centrum. Ze bouwden een nieuwe vestiging aan de rand van de stad, die opent op 4 februari. "We kiezen voor een nieuwbouw langs de drukke Roeselaarseweg, nadat we ruim twintig jaar in het centrum van de stad gevestigd waren", zegt Olivier. "Daar zullen we over veel meer ruimte beschikken en kunnen we groeien. Bovendien wordt parkeren er geen probleem. Dat zijn minpunten die we hier in het centrum hebben ervaren. We zijn overigens niet de eerste zaak die wegtrekt uit het stadscentrum. Ik denk dat er nog zullen volgen."

Innovatie
Unizo-voorzitter Tom Dekoninck betreurt de verhuis, maar snapt ze wel. "Het doet geen goed aan het winkelkarakter van de binnenstad als zo'n kwalitatieve zaak verhuist. De centrummanager zal bepaalde verzuchtingen van de handelaars op de politieke agenda moeten krijgen, zoals het parkeerbeleid of de mogelijkheid om grotere panden te realiseren. Torhout heeft wel innovatieve handelaars, maar ze zitten vaak verspreid. Als we hen kunnen concentreren rond de Markt en zijstraten, kunnen we ons centrum opwaarderen en heeft Torhout wél een toekomst als winkelstad in het Houtland."

Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2016 om 01:32.
Oud 7 mei 2016, 01:33   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht

een van de vele bronnen, nu eens Torhout:
En weer hilariteit.

Torhout is immers niet verkeersvrij. Je kan er immers in de onmiddellijke nabijheid van de markt zelfs nog altijd parkeren. Ook is de markt nog steeds toegankelijk voor autoverkeer.

Torhout is dus geenszins een voorbeeld van de gevolgen van het autovrij maken van hele straten en buurten. Totaal niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 01:39   #144
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Torhout is immers niet verkeersvrij.
Waar schreef ik dat Torhout steeds verkeersvrij is ?

Lees toch eens de tekst uit de krant wat staat daar?
lees aub de ganse context

Parkeren
Bij de lokale middenstand heerst minder optimisme. In lingeriezaak Bellino op de Markt staat Inge Beernaert (60) al 26 jaar ten dienste van haar klanten. "Ik ben in 1990 begonnen toen Torhout bloeide. Een paar jaar later ben ik van de Hofstraat naar de Markt verhuisd, een stap die ik nooit heb beklaagd. Hoewel het maar honderd meter van elkaar was, ging de omzet stevig omhoog. Maar de jongste jaren is dat verschil weer weggewerkt, onder meer door het autovrij maken van de Markt tijdens de zomer. Dat is nadelig voor de handelaars. Van een vernieuwing van ons marktplein maak ik me nog weinig illusies. Er wordt al over gesproken van het eerste jaar dat ik begon. We zijn 26 jaar verder en er is nog niks veranderd."

Olivier Maes en Marleen Beernaert van kledingzaak Scalini trekken na vandaag zelfs weg uit het centrum. Ze bouwden een nieuwe vestiging aan de rand van de stad, die opent op 4 februari. "We kiezen voor een nieuwbouw langs de drukke Roeselaarseweg, nadat we ruim twintig jaar in het centrum van de stad gevestigd waren", zegt Olivier. "Daar zullen we over veel meer ruimte beschikken en kunnen we groeien. Bovendien wordt parkeren er geen probleem. Dat zijn minpunten die we hier in het centrum hebben ervaren. We zijn overigens niet de eerste zaak die wegtrekt uit het stadscentrum. Ik denk dat er nog zullen volgen."

Innovatie
Unizo-voorzitter Tom Dekoninck betreurt de verhuis, maar snapt ze wel. "Het doet geen goed aan het winkelkarakter van de binnenstad als zo'n kwalitatieve zaak verhuist. De centrummanager zal bepaalde verzuchtingen van de handelaars op de politieke agenda moeten krijgen, zoals het parkeerbeleid of de mogelijkheid om grotere panden te realiseren. Torhout heeft wel innovatieve handelaars, maar ze zitten vaak verspreid. Als we hen kunnen concentreren rond de Markt en zijstraten, kunnen we ons centrum opwaarderen en heeft Torhout wél een toekomst als winkelstad in het Houtland."

Citaat:
En weer hilariteit.
Idd over jou.

Trouwens het artikel schrijft ook over andere kleine steden, Torhout is daar maar een vb van:
(een CEO van een kledingketen en andere menen...)

Citaat:
"In kleine steden bloeden de winkelstraten dood." Dat zegt Luc Van Mol, CEO van kledingketen Zeb. Van Mol is lang niet alleen in zijn analyse. De signalen in kleinere steden, zoals Torhout met zijn 20.000 inwoners, zijn al enkele jaren duidelijk: veel zaken sluiten en ruimen plaats voor een nachtwinkel of interimkantoor. "In kleinere steden bloeden de winkelstraten dood", zegt Van Mol. "Ze zijn te ouderwets, het parkeerbeleid zit niet goed en het aanbod van winkels verschraalt. De huurprijzen liggen bovendien hoog. Enkel uitzendkantoren kunnen ze nog betalen, maar niets is triestiger dan een winkelstraat vol interimbureaus. Het wordt heel moeilijk die evolutie tegen te houden. Gemeenten proberen het wel, maar het is vechten tegen de bierkaai. Her en der zullen er enkele 'local heroes' overblijven: winkels die zich onderscheiden met een uniek aanbod of hun extreme klantvriendelijkheid."

Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2016 om 01:53.
Oud 7 mei 2016, 01:52   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar schreef ik dat Torhout steeds verkeersvrij is ?
Dan is het dus geen illustratie voor de bewering dat verkeersvrije winkelstraten de neergang van de commercie is.
Oud 7 mei 2016, 01:55   #146
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is het dus geen illustratie voor de bewering dat verkeersvrije winkelstraten de neergang van de commercie is.
Torhout blijkt in de zomer verkeersvrij wat de omzet serieus doet dalen.

Bepaalde handelaars trekken dan hun conclusies:

Parkeren

Steden met een slecht parkeerbeleid verliezen nu eenmaal een hoop extra klanten, bepaalde handelaars trekken dan hun conclusies:

Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2016 om 01:58.
Oud 7 mei 2016, 01:57   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
onder meer door het autovrij maken van de Markt tijdens de zomer. Dat is nadelig voor de handelaars.
Waarschijnlijk weet u niet goed hoe de markt van Torhout in elkaar steekt, net alsof u ook niet weet wat dat "autovrij maken" daar betekent.

De Torhoutse markt heeft de vorm van een cirkel met het gemeentehuis in het midden, omzoomd door straten. De straat met de naam "Markt" werd gedeeltelijk verkeersvrij gemaakt, juist op vraag van de horecazaken die zich daar bevinden. Op die manier kunnen ze immers grote terrassen uitbouwen.

In de zomer wordt de straat (N32) aan de andere kant geknipt. Je kan er dus met de auto wel in, maar niet doorrijden. Dat gebeurt steeds in de zomermaanden. Ook eens te meer met goedkeuring van horecazaken als bijvoorbeelde Picasso, schuin tegenover het gemeentehuis.
Oud 7 mei 2016, 02:00   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Torhout blijkt in de zomer verkeersvrij wat de omzet serieus doet dalen.

Bepaalde handelaars trekken dan hun conclusies:
In Torhout zijn er in de onmiddellijke omgeving van de markt meer dan vijfhonderd parkeerplaatsen... U kent Torhout overduidelijk niet.

Het probleem van Torhout ligt gewoonweg anders: het is zo stilaan een slaapstadje aan het worden. Ook is er sprake van een sterk verouderende middenstand die niet ingespeeld heeft op de wensen en verlangens van een modern publiek.
Oud 7 mei 2016, 02:02   #149
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk weet u niet goed hoe de markt van Torhout in elkaar steekt, net alsof u ook niet weet wat dat "autovrij maken" daar betekent.

De Torhoutse markt heeft de vorm van een cirkel met het gemeentehuis in het midden, omzoomd door straten. De straat met de naam "Markt" werd gedeeltelijk verkeersvrij gemaakt, juist op vraag van de horecazaken die zich daar bevinden. Op die manier kunnen ze immers grote terrassen uitbouwen.

In de zomer wordt de straat (N32) aan de andere kant geknipt. Je kan er dus met de auto wel in, maar niet doorrijden. Dat gebeurt steeds in de zomermaanden. Ook eens te meer met goedkeuring van horecazaken als bijvoorbeelde Picasso, schuin tegenover het gemeentehuis.
Ik ? Die mevrouw die daar al 26 jaar een zaak heeft bedoel je dan zeker ? :

Parkeren

Bij de lokale middenstand heerst minder optimisme. In lingeriezaak Bellino op de Markt staat Inge Beernaert (60) al 26 jaar ten dienste van haar klanten.

" Ik ben in 1990 begonnen toen Torhout bloeide. Een paar jaar later ben ik van de Hofstraat naar de Markt verhuisd, een stap die ik nooit heb beklaagd. Hoewel het maar honderd meter van elkaar was, ging de omzet stevig omhoog. Maar de jongste jaren is dat verschil weer weggewerkt, onder meer door het autovrij maken van de Markt tijdens de zomer. Dat is nadelig voor de handelaars. Van een vernieuwing van ons marktplein maak ik me nog weinig illusies. Er wordt al over gesproken van het eerste jaar dat ik begon. We zijn 26 jaar verder en er is nog niks veranderd. "

Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2016 om 02:02.
Oud 7 mei 2016, 02:05   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ? Die mevrouw die daar al 26 jaar een zaak heeft bedoel je dan zeker ? :
Citaat:
Ook is er sprake van een sterk verouderende middenstand die niet ingespeeld heeft op de wensen en verlangens van een modern publiek.
Oud 7 mei 2016, 02:08   #151
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Torhout zijn er in de onmiddellijke omgeving van de markt meer dan vijfhonderd parkeerplaatsen... U kent Torhout overduidelijk niet.

Het probleem van Torhout ligt gewoonweg anders: het is zo stilaan een slaapstadje aan het worden. Ook is er sprake van een sterk verouderende middenstand die niet ingespeeld heeft op de wensen en verlangens van een modern publiek.
Alles kan. Maar toch staat het in de krant, natuurlijk willen die ook verkopen, maar als ook al een CEO gaat janken in een krant over dit en dat en het parkeerbeleid, naja...

Citaat:
Steden met een slecht parkeerbeleid verliezen nu eenmaal een hoop extra klanten, bepaalde handelaars trekken dan hun conclusies:

Citaat:
... wensen en verlangens van een modern publiek
En redelijk ergens kunnen parkeren maakt daar voor de meesten toch een bepaald deel van uit, neem ik toch maar aan.

Als men bepaalde winkels in 2 steden terugvindt zal men dikwijls daar gaan winkelen waar men zijn auto veel klantvriendelijker kan parkeren, dat bepaalt mee de keus.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2016 om 02:15.
Oud 7 mei 2016, 02:10   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles kan. Maar toch staat het in de krant, natuurlijk willen die ook verkopen, maar als ook al een CEO gaat janken in een krant over dit en dat en het parkeerbeleid, naja...
In Torhout kan je tot op heden nog steeds parkeren op het deel achter het gemeentehuis, in alle zijstraten met daarnaast ook nog eens een pak parkeerplaatsen in de onmiddellijke omgeving van de markt. Ik was er een maand geleden nog en die kant van de markt stond vol auto's.
Oud 7 mei 2016, 02:17   #153
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Torhout kan je tot op heden nog steeds parkeren op het deel achter het gemeentehuis, in alle zijstraten met daarnaast ook nog eens een pak parkeerplaatsen in de onmiddellijke omgeving van de markt. Ik was er een maand geleden nog en die kant van de markt stond vol auto's.
Daar kan ik niet over oordelen, ik lees wat/wie die krant citeert.

500 parkeerplaatsen lijkt me ook weinig (tijdens drukke dagen), als ik zie wat andere steden zo bieden omgerekend per inwoner.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 mei 2016 om 02:21.
Oud 7 mei 2016, 02:26   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar kan ik niet over oordelen, ik lees wat/wie die krant citeert.

500 parkeerplaatsen lijkt me ook weinig (tijdens drukke dagen), als ik zie wat andere steden zo bieden omgerekend per inwoner.
Even nagekeken op de website van de stad Torhout: het gaat nog om een pak meer parkeerplaatsen. Allemaal gratis.

Daarnaast kan er ook geparkeerd worden in de onmiddellijk omgeving van de kerk (rechtover de markt), maar dat is betalend.
Oud 7 mei 2016, 02:28   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als men bepaalde winkels in 2 steden terugvindt zal men dikwijls daar gaan winkelen waar men zijn auto veel klantvriendelijker kan parkeren, dat bepaalt mee de keus.
Wat is "klantvriendelijk parkeren"? Binnen rijden in de winkel?
Oud 7 mei 2016, 10:45   #156
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik wil hem in Steve green (nu nog 250.000$ vinden). Daar kan je pas groentjes mee ergeren.
Ja, best wel cool
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 10:46   #157
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even nagekeken op de website van de stad Torhout: het gaat nog om een pak meer parkeerplaatsen. Allemaal gratis.

Daarnaast kan er ook geparkeerd worden in de onmiddellijk omgeving van de kerk (rechtover de markt), maar dat is betalend.
En nu gaat men in roodgroene droomstad Gent parkeren buiten het centrum ook al betalend maken.

Sterk bezig he, wil men soms Amsterdam naar de kroon steken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb nooit beweerd dat De Wever geen klootzak is. Maar ik heb hem nooit horen vloeken. Noch pornoactrices versieren.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 12:13   #158
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter

Aurora_Borealis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
En nu gaat men in roodgroene droomstad Gent parkeren buiten het centrum ook al betalend maken.

Men wil in Gent vooral de illusie wekken dat de parkeeroverlast wordt veroorzaakt door de bezoeker van buitenaf. Echter onderzoeken hebben aangetoond dat reden nummer één van de overlast de bewoners zelf zijn, dankzij de nogal royaal uitgedeelde bewonerskaarten (bezoekers eisen gemiddeld 5% van alle beschikbare parkeerplaatsen op).
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2016, 13:46   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht

Op zon- en feestdagen moet je toch niet betalen in Gent, net zoals je in bepaalde zones ook niet moet betalen op zaterdag.
Oud 7 mei 2016, 20:08   #160
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

De man heeft gelijk. Een bezoek aan een stadscentrum is vaak de moeite niet meer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be