![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bepaalde beslissingen om die problemen op te lossen, moeten voorgelegd worden in de OR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ipv de echte broodnodige veranderingen te doen laat men het personeel betalen. Nu de vakbond speelt daarin een vuile rol want de echt broodnodige veranderingen houdt zij namelijk tegen om haar macht en vrijgestelden te behouden. De echt broodnodige verandering is dat er zo weinig mogelijk door ambtenaren moet gedaan worden bij het spoor. Het geheel privatiseren is geen goed idee, dat is uit tal van buitenlandse voorbeelden gebleken. Maar zeer veel van de onderdelen geeft men beter in privéhanden. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 28 mei 2016 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik werk al bijna 40 jaar bij dezelfde firma. Natuurlijk worden er bij ons in de OR dingen besproken die er besproken dienen te worden, maar onze afgevaardigden stellen zich steeds constructief op. Veel heeft dat echt niet om handen. Eén van onze teamleden is afgevaardigde. De eerste maandag van de maand heeft ie OR, hij werkt die maandag in de hoofdzetel en de twee uurkes die de OR duurt is hij vrijgesteld van werk. Voor de rest draait ie gewoon mee in ons team. O ja, soms hebben ze ook opleidingen vanuit de vakbond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat bedoel ik dan weer met helaas de andere tak van de stakers. Diegenen die genieten van de chaos. Diegenen die er van genieten dat andere mensen een vakantiedag moeten opofferen om hun vakantiedag te behouden. Je zou andere manieren kunnen zoeken maar de onwil is groot (en in dit gevan was zeker een spontane staking niet nodig). Ik kwam een tijdje geleden zo'n "stakers" tegen om het met een mooi woord te zeggen. De zatte bende in afvalzakjes was met rotjes aan het spelen en begonnen zelfs naar voorbijfietsende kinderen te gooien. Toen ik hen daar op aansprak hoe gevaarlijk dat was en dat dit niets met een staking te maken had kwam er uiteraard niet veel verstandigs uit hun zatte mond (mutte gaah nen toek oep a bakkes... je kent het gespuis wel). Het opperhoofd van de marginale bende kwam gelukkig om er voor te zorgen dat ze geen proces aan hun been hadden.
Zo ook met de betoging in Brussel. Veel krapuul dat de boel kort en klein slaat en er van geniet. Ik vind het jammer dat de overheid tegen zo'n krapuul niet gigantisch hard tegen optreedt. Zoals ik al zei, ik kan me in de standpunten van deze (en niet de vorige) staking vinden. Maar als je "Ik, ik, ik en de rest kan stikken, de beuk erin, de boel plat" zit te blaten, moet je niet verschieten als je van de rest van de hele samenleving een klap terug krijgt waar je niet goed van bent. Jullie zouden het zo anders kunnen aanpakken en de publieke opinie aan de kant kunnen krijgen, maar door de vakbond is dat wel anders. De meeste van de mensen interesseren zich niet meer in de redenen van de staking. Die willen gewoon kunnen genieten als de stakers "terug gekloot worden" door eender welke maatregel dan ook. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een staking? Het is toch de bedoeling om, zoals ik al zei, alternatieven te zoeken voor een staking? Jullie zijn "in principe" toch tegen diegenen die de beslissing hebben genomen en niet tegen de klant ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat bedoel ik dan weer met helaas de andere tak van de stakers. Diegenen die genieten van de chaos. Diegenen die er van genieten dat andere mensen een vakantiedag moeten opofferen om hun vakantiedag te behouden. Je zou andere manieren kunnen zoeken maar de onwil is groot (en in dit gevan was zeker een spontane staking niet nodig). Ik kwam een tijdje geleden zo'n "stakers" tegen om het met een mooi woord te zeggen. De zatte bende in afvalzakjes was met rotjes aan het spelen en begonnen zelfs naar voorbijfietsende kinderen te gooien. Toen ik hen daar op aansprak hoe gevaarlijk dat was en dat dit niets met een staking te maken had kwam er uiteraard niet veel verstandigs uit hun zatte mond (mutte gaah nen toek oep a bakkes... je kent het gespuis wel). Het opperhoofd van de marginale bende kwam gelukkig om er voor te zorgen dat ze geen proces aan hun been hadden.
Zo ook met de betoging in Brussel. Veel krapuul dat de boel kort en klein slaat en er van geniet. Ik vind het jammer dat de overheid tegen zo'n krapuul niet gigantisch hard tegen optreedt. Zoals ik al zei, ik kan me in de standpunten van deze (en niet de vorige) staking vinden. Maar als je "Ik, ik, ik en de rest kan stikken, de beuk erin, de boel plat" zit te blaten, moet je niet verschieten als je van de rest van de hele samenleving een klap terug krijgt waar je niet goed van bent. Jullie zouden het zo anders kunnen aanpakken en de publieke opinie aan de kant kunnen krijgen, maar door de vakbond is dat wel anders. De meeste van de mensen interesseren zich niet meer in de redenen van de staking. Die willen gewoon kunnen genieten als de stakers "terug gekloot worden" door eender welke maatregel dan ook. Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een staking? Het is toch de bedoeling om, zoals ik al zei, alternatieven te zoeken voor een staking? Jullie zijn "in principe" toch tegen diegenen die de beslissing hebben genomen en niet tegen de klant ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() Je doet maar. Je werkt er de onvermijdelijke privatisering alleen nog maar sneller mee in de hand.
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hard gewerkt, of hard gestaakt ???
![]() |
#152 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dus, collegialiteit ten top ? Jullie begrijpen dat wilde stakingen privatisering en het protest van de gewone mens in de hand werken, er is misschien wel een alternatief voor een staking, maar op deze manier rekken we het nog wel een paar jaar en de nieuwe mensen of de collega's die nog wel verder moeten werken kunnen stikken? Patrikke, patrikke patrikke en de rest kan stikke...
Laatst gewijzigd door Tommeke : 29 mei 2016 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn werkcollega's hebben mij uitgekozen om hun vertegenwoordiger bij de vakbond te zijn. Ikzelf heb nog voorgesteld om het niet te worden maar mijn werkcollega's wilden en stonden erop dat ik het deed. Omdat ik tegen de baas durf in te gaan en omdat ik mij niet laat doen. Dat is niet ikke,ikke, ikke maar wij, wij en wij. Nog een paar jaar en dan in welverdiend pensioen na 42 jaar hard gewerkt te hebben. En in die paar jaar blijf ik mijn werkcollega's verdedigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar die privé maatschappij zal er niet komen, juist gelijk die zelf rijdende treinen en de minimale dienstverlening bij de NMBS er niet gaat komen. Peeters zei iets over een paradox. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opperhoofd van de grote rode vakboungd heeft het gezegd: " Uch rode broeders, we gaan staken tot het einde, ik heb gezegd, uch". Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 mei 2016 om 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zelfrijdende treinen gaan er nooit komen ... U doet me wat denken aan Charles Watson, de baas van IBM, die in de jaren '40 verklaarde dat computer nooit echt zouden aanslaan, dat er wereldwijd maar een markt voor 5 stuks zou zijn. Waarom zou men geen zelfrijdende treinen inzetten ? De technologie is er, nu nog enkel het wettelijk kader creëren. En geen vuilzakdragend vakbondslid dat daar iets aan kan veranderen. Nog een leuke link voor U : http://fortune.com/2016/05/07/deutsc...-driving-cars/
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kon ook niet gebeuren.Het is gewoon wachten op de eerste ongevallen met die zelf rijdende auto's en dan is er weer discussie over wie verantwoordelijk is. Maar u zegt hetzelf: in de jaren 40 tot nu. Is een hele lange tijd. In België is de infrastructuur er niet voor zelf rijdende treinen en dat gaat een eeuwigheid duren voordat dat allemaal in orde is. 30 jaren plan. |
|
![]() |
![]() |