Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2016, 09:58   #141
LETSPANIC
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Groen zit niet in een cordon, sp.a ook niet, pvda ook niet, en zit ook niet in de coalitie dus kan 0 komma 0 van haar programma uitvoeren.

Hoe komt het eigenlijk dat de meerderheid van de bevolking het door jou veronderstelde probleem niet ziet of niet erkent ? Je bent toch niet vergeten dat de nazi partij vlaams blok de laatste keer nog 5,7% van de kiezers kon vangen ?

Burgers zijn geen schapen en zullen zelf wel hun beslissing nemen. Los van de bespottelijke stelling dat er enkel communicerende vaten zijn tussen het blok en n-va. Bij elke verkiezing is er minstens 25% van de mensen die de laatste 24u nog moeten beslissen wat hun keuze is. Die mensen hun keuze weegt evenveel als een ouwe knar die denkt dat hij zijn toegang tot de hemel kwijt raakt als hij niet met een zwarte leeuw staat te zwaaien.
Dat: groen, Sp a , pvda en anderen niet in het ‘cordon’ zitten, Met de resultaten die ze moeizaam halen, is, uw opsomming eerder beschamend.

Ik bedoel maar: hoe fier kan men niet zijn, te moeten vaststellen dat uw partij zich op electoraal vlak, laat inhalen door uitgerekend: deze met het cordon?

Daarom, nogmaals: Tegen 2019 en met onveranderlijk maatschappelijke bewegingen in het vooruitzicht, zie ik er wel (partijen) die het cordon zullen willen gaan doorbreken en dit nog wel, met de staart tussen de benen.

Wat de resultaten van het ‘VB’ betreft, zit uw prognose (5,7%) ruim een jaar achter, (ten opzichte van de +/- 14 % van nu?) Dit is meer dan normaal, omdat de 'troetelvriendjes', de laatste tijden, in versneld tempo zijn gekomen.

Algemeen gekende toestanden, welke he ‘VB’ gedurende ‘DECENNIA’ , voorspelden. (Dit laatste zelf niet!!!) gewoon: productie van: 'GEZOND VERSTAND'

Het is zelfs spijtig te moeten vaststellen, dat de ‘vooruitgang’ van het ‘VB’ ergens gelinkt is aan het aantal mensenlevens, welke er mee gepaard gaan. Dit laatste kan slechts de verantwoordelijkheid van ‘politici’ aanspreken, die wegens ‘Multicul’ en, sinds decennia: ononderbroken 'moslim' pamperende praktijken, op hun geweten hebben.

Daar waar: verantwoordelijke, goed menende ‘VBers’ er even lang = hun ‘LATIJN ‘ hebben in gestoken!!!

Tja, nog een geluk dat Burgers geen schapen zijn! – Het tafereel is sprekend: Een ‘VB’ schaap, dat zich ‘Hallal’ laat kelen, ten behoeve van één of andere ‘moslim’ verplichting?!

De waarheid, niets dan mijn waarheid:
..............................Zo helpe mij God.
LETSPANIC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:01   #142
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waar zeg ik dat er verkiezingsfraude is geweest????

De Oostenrijkse situatie draait om veel meer dan wat fouten bij de telling en dat weet je maar al te goed.

De Oostenrijkse situatie draait erom dat de dag wanneer ze extreem rechts via democratische verkiezingen niet meer kunnen minimaliseren dat die dag de Oostenrijkse machthebbers er niet van terugschrikken om 'wat fouten bij de telling' uit te voeren...
En wat ons land betreft, inderdaad, nu doen ze het nog via de grootschalige mediamanipulatie van de bevolking, maar de dag dat die niet meer werkt, die dag vrees ik dat ze niet zullen terugschrikken van 'wat fouten bij de tellingen'... en die dag vrees ik dat de dienst doende justitie in ons land, die moet toezien op de goede afloop van de verkiezingsuitslag, zich afwezig of onbevoegd zal verklaren...

Wanneer ga je eindelijk eens antwoorden op de kern van de zaak of wordt dat, gezien de algemene nefaste Belgische toestanden, met de dag moeilijker en graaft men zich liever in in niets ter zake doende loopgraven of woordkramerijen???
Antwoorden op hypotheses die als basis enkel jouw fantasie hebben... Lijkt me weinig zinvol.
Je bouwt de ene hypothese bovenop de andere en probeert daar dan conclusies uit te trekken, maakt er een scenario van en noemt dat dan de kern van de zaak...

Ik blijf liever bij de realiteit.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:16   #143
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Antwoorden op hypotheses die als basis enkel jouw fantasie hebben... Lijkt me weinig zinvol.
Je bouwt de ene hypothese bovenop de andere en probeert daar dan conclusies uit te trekken, maakt er een scenario van en noemt dat dan de kern van de zaak...

Ik blijf liever bij de realiteit.
Een linkse die zichzelf op de borst slaat dat hij bij de realiteit blijft???
Laat me niet lachen... een grotere leugen ken ik niet...

Maar ik moet toegeven dat voor linksen hun zelfbedrog steeds weer en opnieuw als de realiteit wordt naar voren geschoven en dat ze met man en macht proberen de echte realiteit te verdoezelen of te massakreren totdat hij in hun links gedrocht lijkt in te passen...
Maar ja, je moet dan wel onbezoedeld en onvoorwaardelijk links zijn om dat gedrocht als de echte realiteit te zien...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 10:23   #144
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LETSPANIC Bekijk bericht
Dat: groen, Sp a , pvda en anderen niet in het ‘cordon’ zitten, Met de resultaten die ze moeizaam halen, is, uw opsomming eerder beschamend.

Ik bedoel maar: hoe fier kan men niet zijn, te moeten vaststellen dat uw partij zich op electoraal vlak, laat inhalen door uitgerekend: deze met het cordon?
waarom zou groen, sp.a of pvda in een cordon sanitaire vliegen ? Ik denk niet dat daar veel racisme of xenofobie vast te stellen is hoor.

Citaat:
Daarom, nogmaals: Tegen 2019 en met onveranderlijk maatschappelijke bewegingen in het vooruitzicht, zie ik er wel (partijen) die het cordon zullen willen gaan doorbreken en dit nog wel, met de staart tussen de benen.
dat verhaal horen we al jaren, je struikelt hier op het forum over diegenen die er zeker van zijn dat n-va de blokkers uit de schutkring gaat vrijlaten als hen dat goed zou uitkomen.
Zelfs al zegt BDW in prime time op televisie dat hij nooit iets zal meestemmen met het blok dan doen jullie nog alsof je het niet begrepen hebt.
Face it : n-va zal net zomin als enige andere partij het cordon doorbreken.

Citaat:
Wat de resultaten van het ‘VB’ betreft, zit uw prognose (5,7%) ruim een jaar achter, (ten opzichte van de +/- 14 % van nu?) Dit is meer dan normaal, omdat de 'troetelvriendjes', de laatste tijden, in versneld tempo zijn gekomen.

Ik gaf geen prognose, ik sprak van resultaten. Resultaten dat zijn verkiezingsuitslagen. De volgende federale en vlaamse resultaten krijgen we in 2019. Snap je het nu beter ?
En ja, door de terreuraanslagen staat het blok nu terug een pak hoger in de peilingen. Geeft niet, dat zal wel terug keren. En zelfs al halen ze in 2019 14% dan geeft dat ook niet. Er is plaats genoeg in het cordon sanitaire voor wat extra zitjes.

Citaat:
Algemeen gekende toestanden, welke he ‘VB’ gedurende ‘DECENNIA’ , voorspelden. (Dit laatste zelf niet!!!) gewoon: productie van: 'GEZOND VERSTAND'
Extreem rechts is enkel goed in haat aanwakkeren en de maatschappij verzuren met hun geklaag en gezaag. Zoiets noem ik niet 'voorspellen' en al zeker niet het product van gezond verstand.

Citaat:
Het is zelfs spijtig te moeten vaststellen, dat de ‘vooruitgang’ van het ‘VB’ ergens gelinkt is aan het aantal mensenlevens, welke er mee gepaard gaan. Dit laatste kan slechts de verantwoordelijkheid van ‘politici’ aanspreken, die wegens ‘Multicul’ en, sinds decennia: ononderbroken 'moslim' pamperende praktijken, op hun geweten hebben.
Het blok stijgt omdat er doden zijn gevallen door terreur, en jij legt de verantwoordelijkheid van die terreur bij de politici van de meerderheden van de laatste decennia ? Ik vrees dat je best medische hulp zoekt...

Citaat:
Daar waar: verantwoordelijke, goed menende ‘VBers’ er even lang = hun ‘LATIJN ‘ hebben in gestoken!!!
ja, laat PhDW nog wat roeptoeteren, dan zijn alle problemen opgelost.

Citaat:
Tja, nog een geluk dat Burgers geen schapen zijn! – Het tafereel is sprekend: Een ‘VB’ schaap, dat zich ‘Hallal’ laat kelen, ten behoeve van één of andere ‘moslim’ verplichting?!
Ik veronderstel dat zulke scenario's populair zijn aan de toog van vlaams blok café's maar ik zie er echt het grappige niet van in.
Oud 5 juli 2016, 11:52   #145
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom zou groen, sp.a of pvda in een cordon sanitaire vliegen ? Ik denk niet dat daar veel racisme of xenofobie vast te stellen is hoor.
??? Oh ja, anti-Vlaams racisme bestaat bij Belgische definitie niet...
Het land gaat er wel aan ten onder; maar dat is weer een realiteit die onze linkse vrienden weigeren te zien

Citaat:
dat verhaal horen we al jaren, je struikelt hier op het forum over diegenen die er zeker van zijn dat n-va de blokkers uit de schutkring gaat vrijlaten als hen dat goed zou uitkomen.
Zelfs al zegt BDW in prime time op televisie dat hij nooit iets zal meestemmen met het blok dan doen jullie nog alsof je het niet begrepen hebt.
Face it : n-va zal net zomin als enige andere partij het cordon doorbreken.
De NVa zal inderdaad elke vezel intelligentie, moed, doorzettingsvermogen en veel meer nodig hebben om er in te slagen om het Vlaamse volk uit het Belgische cordon te breken...

Citaat:
Ik gaf geen prognose, ik sprak van resultaten. Resultaten dat zijn verkiezingsuitslagen. De volgende federale en vlaamse resultaten krijgen we in 2019. Snap je het nu beter ?
En ja, door de terreuraanslagen staat het blok nu terug een pak hoger in de peilingen. Geeft niet, dat zal wel terug keren. En zelfs al halen ze in 2019 14% dan geeft dat ook niet. Er is plaats genoeg in het cordon sanitaire voor wat extra zitjes.
Tot daar een voorbeeld van hoe leeg het woord democratie voor onze linkse vrienden is geworden

Citaat:
Extreem rechts is enkel goed in haat aanwakkeren en de maatschappij verzuren met hun geklaag en gezaag. Zoiets noem ik niet 'voorspellen' en al zeker niet het product van gezond verstand.
Ik wist niet dat onze linkse vrienden, die ik volledig herken in uw beschrijving hierboven, nu tot het extreem rechtse kamp bekeerd zijn???

Citaat:
Het blok stijgt omdat er doden zijn gevallen door terreur, en jij legt de verantwoordelijkheid van die terreur bij de politici van de meerderheden van de laatste decennia ? Ik vrees dat je best medische hulp zoekt...
Wie moet medische hulp zoeken??? Zij die deze boel voorspeld hebben of zij die blijven doen alsof hun neus bloedt???
Oud 5 juli 2016, 16:11   #146
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Waarom engageer jij je niet?
Ja en waarom doet gij het zelf niet ? een ander in het vuur jagen is gemakkelijk hé Jack .. ske
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 16:34   #147
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En wat was Heat resultaat, als ik vragen mag?
Moet ge aan die rechter gaan vragen of hij zijne japon heeft verteert gekregen. De stoom kwam zowat uit zijn oren. Hij heeft nochtans goed geprobeerd om mijn argumenten onderuit te vegen maar ik heb hem de strop om gedaan door zijn eigen argumenten tegen hem te keren. Zaten ze daar met drie allerhande naar elkaar toe te fezelen maar hun haring bruinde niet.

Met drie samen om er mij in te klappen, echter zonder succes, dat was het resultaat.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 juli 2016 om 16:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 16:48   #148
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Moet ge aan die rechter gaan vragen of hij zijne japon heeft verteert gekregen. De stoom kwam zowat uit zijn oren. Hij heeft nochtans goed geprobeerd om mijn argumenten onderuit te vegen maar ik heb hem de strop om gedaan door zijn eigen argumenten tegen hem te keren. Zaten ze daar met drie allerhande naar elkaar toe te fezelen maar hun haring bruinde niet.

Met drie samen om er mij in te klappen, echter zonder succes, dat was het resultaat.
Je bent dus vrijgesproken?
Oud 5 juli 2016, 16:51   #149
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
??? Oh ja, anti-Vlaams racisme bestaat bij Belgische definitie niet...
Het land gaat er wel aan ten onder; maar dat is weer een realiteit die onze linkse vrienden weigeren te zien
Neen, maar ik ben wel héél nieuwsgierig naar jouw definitie van 'Anti-Vlaams racisme'.

Citaat:
De NVa zal inderdaad elke vezel intelligentie, moed, doorzettingsvermogen en veel meer nodig hebben om er in te slagen om het Vlaamse volk uit het Belgische cordon te breken...
Dat is inderdaad zo, ik weet wel niet of de productie van spek en eieren in Vlaanderen voldoende is...

Citaat:
Tot daar een voorbeeld van hoe leeg het woord democratie voor onze linkse vrienden is geworden
Dus jij vind dat de PS 'voor altijd' in de oppositie smijten anti-democratisch is?

Citaat:
Ik wist niet dat onze linkse vrienden, die ik volledig herken in uw beschrijving hierboven, nu tot het extreem rechtse kamp bekeerd zijn???
De cirkel Marie, de cirkel.

Citaat:
Wie moet medische hulp zoeken??? Zij die deze boel voorspeld hebben of zij die blijven doen alsof hun neus bloedt???
Als uw neus bloedt, heb je geen medische hulp nodig, behoudens heel uitzonderlijke gevallen.
Oud 5 juli 2016, 18:14   #150
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad veel gemakkelijker en veel meer lonend om de kop in het zand te blijven steken en braaf met de kudde mee te lopen;
Dat is democratie: de "kudde" beslist. als je dat niet wilt, dan is democratie niets voor jou. misschien een land uitzoeken met een dictator?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 19:46   #151
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Ik merk op dat je handig aan het vermijden bent om het uiteindelijke vonnis te becommentariëren. Vrijgesproken ? Of niet ?
Oud 5 juli 2016, 20:05   #152
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

[quote=Sywen;8161339]Dat is democratie: de "kudde" beslist. als je dat niet wilt, dan is democratie niets voor jou. misschien een land uitzoeken met
Citaat:
een dictator?[/
QUOTE]

ja een leuke dictator ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 22:14   #153
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent dus vrijgesproken?
Dat heb je goed opgemerkt. Wat anders?

Laatst gewijzigd door Garry : 5 juli 2016 om 22:20.
Oud 5 juli 2016, 22:45   #154
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik merk op dat je handig aan het vermijden bent om het uiteindelijke vonnis te becommentariëren. Vrijgesproken ? Of niet ?
Ik ben helemaal niets aan het vermijden.

Niemand kan beter uw zaak bepleiten dan u zelf gezien gij ze tot in de kern kent.

Wat van belang is zijn de geplogenheden en weten waar je mee bezig bent. De rest is echt niet zo moeilijk. Je niet laten imponeren door heel dat theater.
Oud 5 juli 2016, 22:51   #155
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Dat is democratie: de "kudde" beslist. als je dat niet wilt, dan is democratie niets voor jou. misschien een land uitzoeken met een dictator?
Er zijn anders genoeg politici die dat niet willen en die er alles aan doen om daar maar niet aan te moeten toegeven.

Onze democratie is op dat gebied terminaal ziek alleen zijn er nog vele die dat maar niet snappen.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 juli 2016 om 22:53.
Oud 6 juli 2016, 00:03   #156
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onzin. Niemand staat naast jou in het kieshokje. Je bent vrij te stemmen op wie je wil.
Ok,iederéén kan stemmen op wie hij wil dat is uiteraard democratie....

Maar wanneer iemand Minister wordt zonder tijdens de verkiezing op een lijst te hebben gestaan....

Zeg eens ,in hoeverre is dat nog democratisch aangezien niemand daarop gestemd heeft...

Hoe noemen we zulks....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 02:11   #157
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
Het probleempje is dat een intelligente goedmenende maar strenge verlicht dictator niet meer van de tijd is.
Anders, inderdaad, volledig mee eens.
Bij gebrek eraan houd ik mij aan een ietwat beperktere keuze maar waar men mij wel grotendeels gerust laat om mij eigen boontjes te doppen.
Dat houdt dan wel in zonder al die democratische hypocriete zoethoudertjes zoals kindergeld, eindejaarspremie, enkel en dubbel vakantiegeld, zwangerschapstoelage, terugbetaling weg/werkverkeer, geen eventueel dopgeld ...en ga maar verder.

Ondertussen wel uit persoonlijke overweging bewust maandelijks blijven bijdragen aan jullie pensioenen en sociale zekerheid(?), en medische overzeese bijdragen.
Dat ik qua inkomstenbelasting met de middenvinger in jullie regio's gezicht zwaai, moet je er dan maar bijnemen.
Het zal jullie niks langer of korter doen staken maar ik voel me er goed bij.
Oud 6 juli 2016, 10:00   #158
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, maar ik ben wel héél nieuwsgierig naar jouw definitie van 'Anti-Vlaams racisme'.
Racisme is racisme... enfin zolang we ten minste niet kijken naar la Belgique, Bruxelles en het anti-racisme centrum waar ze van mening zijn dat de Vlamingen niet gediscrimineerd kunnen worden omdat ze de meerderheid van dit land uitmaken.
Dat die meerderheid voortdurend en op alle manieren in de minderheid gezet worden door de 'grote' francofonie doet er voor hen niet toe... Zij hebben waarschijnlijk nog nooit over kolonialisme en de franse rol daarin geleerd...
Maar ja...Typisch franstalige houding om alleen maar over hun goede kanten te spreken en hun minder fraaie kanten systematisch onder de mat te vegen en juist het omgekeerde te doen met alle anderen die hun hegemonie durven aan te tasten, zoals die verdomde Vlamingen die na meer dan 180 jaar la Belgique nog altijd hun plaats niet blijken te kennen...
Maar ja, wat kun je anders verwachten van Vlaamse oorlogscollaborateurs (Hun franstalige collaborateurs die in getallen en in stoutheid niet onderdeden voor hun Vlaamse collega's zijn al de dag na de bevrijding diep ondergegraven en daar spreken ze nooit meer over zodat zelfs het franstalige geheugen van de huidige geindoctrineerde totaal niet meer weten dat ze bestaan hebben en dus automatisch er van uit gaan dat collaboratie alleen en alleen een Vlaamse zaak is en was)

Wanneer BDW over Berbers durft praten en hun mindere eigenschappen durft aan te halen is dat voldoende om zelfs een anti-racisme discussie en zogenaamde anti-racisme oproep te doen in het federale parlement en waar ze een regelrechte veroordeling voor racisme tegen BDW eisten. Maar toen de burgemeester van Bruxelles de Vlamingen openbaar beschuldigde dat ze hun Vlaamse uitschot naar Bruxelles zenden, een regelrechte racistische uitspraak tegen een heel volk in, pas de commentaire. Het ging dan ook maar om de Vlamingen die toch zo geliefd zijn in la Belgique...

Citaat:
Dat is inderdaad zo, ik weet wel niet of de productie van spek en eieren in Vlaanderen voldoende is...
We weten wel dat de overdragen van 16 miljard per jaar niet voldoende is en dus de vraag blijft inderdaad wat wel voldoende is om de franstalige Belgische honger te stillen...
Waarschijnlijk niets voordat ook de vissen aan de noorzee frans wauwelen...

Citaat:
Dus jij vind dat de PS 'voor altijd' in de oppositie smijten anti-democratisch is?
Willen ze een cordon rond het PS opbouwen???
Als ze erin slagen op democratische wijze de PS voor altijd in de oppositie te smijten, geen cordon zoals ze met het VB en de Vlamingen gedaan hebben....
Hoe zou dat dan anti-democratisch kunnen zijn???
Of als je het erover hebt dat in la Belgique niet veel democratisch meer gebeurt dan kan ik je natuurlijk alleen maar gelijk geven.

Citaat:
De cirkel Marie, de cirkel.
Inderdaad in la Belgique wordt zelfs een cirkel op bepaalde ogenblikken voor een rechte gehouden terwijl op andere ogenblikken een rechte wordt veroordeeld een cirkel te zijn...
Belgisch surrealisme waarschijnlijk...

Citaat:
Als uw neus bloedt, heb je geen medische hulp nodig, behoudens heel uitzonderlijke gevallen
.

Een neus die, ondanks verzorging, niet stopt met bloeden vraagt anders wel om grootschalige medische hulp
Oud 6 juli 2016, 10:16   #159
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja en waarom doet gij het zelf niet ? een ander in het vuur jagen is gemakkelijk hé Jack .. ske
Ik ben politiek geëngageerd.
Waarom neem jij geen verantwoordelijkheid?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 10:27   #160
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ok,iederéén kan stemmen op wie hij wil dat is uiteraard democratie....
Juist. De burger kiest in alle vrijheid zijn parlementair vertegenwoordiger.

Citaat:
Maar wanneer iemand Minister wordt zonder tijdens de verkiezing op een lijst te hebben gestaan....
Dat kan, zei het dat het niet de gebruikelijke weg is. Persoonlijk ben ik er geen voorstander van, tenzij misschien in een heel specifiek geval op een techisch departement. Maar globaal is het beter om politici eerst door de filter van de kieslijst te laten gaan dan ze rechtstreeks te droppen op een ministerpost.
Mieke Offeciers was indertijd zo een superbenoeming. Na zes maand bleek ze totaal niet te kunnen aarden in het politieke milieu en keerde terug naar het zakenleven. Kris Peeters is eerder een succes te noemen. Johan Van Overtveldt vind ik ook eerder een geslaagde benoeming.

Citaat:
Zeg eens ,in hoeverre is dat nog democratisch aangezien niemand daarop gestemd heeft...
Burgers stemmen niet voor een regering, enkel voor wie in het parlement zetelt. Principieel kun je een benoeming van een minister dus nooit ondemocratisch noemen.
Citaat:
Hoe noemen we zulks....
Perfect legaal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be