![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
en DAT is de doorn in het oog van de (neo-)liberalen. Dus zoveel mogelijk kakken op organisaties die werknemers verenigen.
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon een vraagje: wat hebben die "organisatie die werknemers verenigen" dan wel bereikt door de afgelopen stakingen? Wat hebben ze bereikt voor de werknemer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() een aandeelhoudersvereniging != werknemersvereniging
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 2 augustus 2016 om 11:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() -afschaffing Truckersysteem,
-afschaffing kinderarbeid, -gewaarborgd minimumloon -gewaarborgd vakantie -vakantiegeld -ziektedagen -afschaffing 14uur werkdagen -etc etc...
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leest u even de vraag opnieuw: het ging immers over de recente stakingen. Niemand ontkent de belangrijke rol die de vakbonden in het verleden hebben gespeeld. Wat ze nu echter vaak doen, is getuigen van een reactionaire houding, daar ze vroeger voor verandering stonden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Another Jack;8185140]Inderdaad Jack. Zelfs mijn echtgenote stond er huiverachtig tegenover.
Een jobke aan de staat was een verzekerd inkomen. En daar draait het bij velen rond. Pas te laat of bij het einde van hun loopbaan beseffen ze dat hun weinig beroepseer gegund werd dank zij de omerta. In de pas lopen is dikwijls hun voornaamste prestatie geweest. En .....dat..... weten vooral ook onze politiekers. Daarom ook volgt er nooit een onderzoek naar de reden waarom sommige mensen klokkenluider werden. Ge kunt de overheid langs geijkte wegen bijvoorbeeld laten weten wanneer een ambtenaar een zware fraudeur is en je kunt aan de andere kant zaken aan de pers lekken met het oogmerk een gerechtelijk onderzoek in gevaar te brengen. Er is dus wel degelijk een verschil tussen de doelstellingen van klokkenluiders. Waar de ene ten bate van de gemeenschap handelt is de andere meestal zelf een maffia-lid. Gewoon stellen dat ze beiden een straf verdienen is gangsterisme. En zo gaat het er nu aan toe. Er is dus werk aan de winkel voor oprechte en eerlijke politiekers. Nu worden klokkenluiders zonder enige vorm van rechtspraak veroordeeld zowel in hun beroepsleven als in hun privé-leven. Mooi is dat!!!! Is dat democratie? En pas dan zou er een passende straf (of zelfs beloning alhoewel dat niet hoeft) kunnen worden toegekend indien dit onderzoek gebeurt door een neutrale instantie. (niet politiek gebonden dus) De blijvende jarenlange stilte omtrent deze problematiek is vooral tekenend. Dit is geen toeval meer te noemen. En Jack; als zelfs de echtgenote het zekere voor het onzekere verkiest dan wordt het moeilijk nietwaar om uw zienswijze door te drukken. Ik had dus dat jobke zo vlug mogelijk moeten opgeven. Pas recent beseft zij dat ook. Maar dat zijn vijgen na Pasen nietwaar Jack? Ik weet het Jack. Ik weet het verdomd reeds lang. Maar.....sommigen houden in dit leven teveel rekening met de mening van anderen. ![]() Ook dat is soms fout want.......een tweede leven is ons niet gegund. Laatst gewijzigd door werkman : 2 augustus 2016 om 14:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ze geen Freya van den Bossche of ne Kris Peeters hadden om de zonnepanelers over te subsidieren ?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerlijkheid gebiedt mij toch te zeggen dat de subsidies rond de zonnepanelen veel beter zijn uitgewerkt in Wallonië dan in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U wilde meer vlaanderen en nu betaald u daar de rekening voor. De regeling voor subsidies van zonnepanelen was in Wallonië inderdaad helemaal anders. Nu wil u wellicht wel dat de Walen meebetalen om die vlaamse subsidie-profiteurs hun gat op te vullen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Sywen;8185250]samen staan werknemers sterk.
en DAT is de doorn in het oog van de (neo-)liberalen. Dus zoveel mogelijk kakken op organisaties die werknemers verenigen.[/QUOTE] Gij kunt ook zeer selectief lezen hoor en alleen weerhouden wat in uw kraam past. Als je mijn vorige bijdrage objectief en begripvol zou gelezen hebben dan had je nu geweten wat ik tegen sommige vakbonden heb. En dat is vooral hun innige verwevenheid met sommige politieke partijen inzake hun jacht op jobkes. Lees het eens opnieuw en kom dan aan de uier hangen met een zinnige reactie. En sorry maar ik moet uw kracht van verandering tegenspreken want ik ben geen neo-liberaal. Ik heb wel mijn persoonlijke motieven en die volstaan ruimschoots. Ik trek uitsluitend conclusies uit feiten en voorvallen en heb geen partij nodig om conclusies te kunnen trekken. Klaar ? ![]() En dat er neo-liberalen op dit forum gebruik zouden maken van alles wat hier gezegd en geschreven wordt om de vakbonden aan te vallen is hun zaak maar niet de mijne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet moeilijk ook. Ge moet mij niet wijsmaken dat alles wat we zelf doen, beter doen. Maar dat wil nog niet zeggen dat Belgie, niet beter af is, met een confederaal stelsel. Ook Wallonie heeft zijn zwakke punten, die de daar eens zo welvarende industrie hebben genekt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() [quote=Another Jack;8185140]Zo zitten er veel in den bak ......
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Onze frank zou zelfs niet meer geaccepteerd worden als internationaal betalingsmiddel maar Peeters zou alvast geen onderzoek naar de te hoge inflatie in België moeten laten doen..
![]() |
![]() |
#159 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar die wel van verschoten. Op een einde jaar liet ik op een bord de netto betaalde lonen aan hen en de bruto betaalde lonen + kosten optekenen. Na het ongeloof kwam de verbijstering.
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() [quote=werkman;8185422]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |