![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 5 augustus 2016 om 04:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Vergeet ook niet dat vele kinderen uit de 19 naar 1000 Brussel hun humaniora gingen doen : een paar voorbeelden zijn Sint-Jan-Berchmans, Sint-Joris, het atheneum en voor de meisjes de school in de Moutstraat., Sint-Jan Baptist (Molenbeek) en in Koekelberg een school wiens naam mij nu ontsnapt Laatst gewijzigd door Sukkelaar : 5 augustus 2016 om 04:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Inderdaad Sukkelaar. Ze spraken in Vlaanderen niet allemaal marolliens. Zij spraken wel een taaltje dat soms onbegrijpbaar was voor Vlamingen uit een naastliggende gemeente. U spreekt van kinderen die destijds wel het geluk hadden om school te kunnen lopen na hun 14 jaar. Vroeger was dat niet vanzelfsprekend hoor. Wat ik vooral viseer zijn Vlamingen die de gelegenheid kregen door hun werk om Frans te leren de pretentie kregen om hun moedertaal te negeren tegenover andere Vlamingen. Alle middelen zijn goed voor dit soort volk om hun suprematie te uiten. Wat ik ook viseer zijn Walen die vele jaren tussen Vlamingen verblijven in dorpjes rondom Brussel er in slagen om hooghartig geen woord Nederlands te spreken. Wat bewijst dat het asociale pummels zijn. Maar moet daarom een Waalse landbouwer of werkman die zeer uitzonderlijk ook eens een vriend in Vlaanderen bezoekt daarom de les worden gelezen? Sommigen op dit forum menen dus van wel. Wel ik vind dat die benadering verkeerd is. Hun denken en handelen bewijst hun domheid dan. Ik doe daar dus niet aan mee. Ik ben steeds vroeger een zeer overtuigde Vlaming geweest maar dat moet niet noodzakelijk betekenen dat ik een domme Vlaming geweest ben. Achteraf beschouwd wel. Maar dat heeft andere oorzaken. Als sommige zogezegde Vlamingen zich bezig houden om hun gekwetste medestrijders; achtergebleven in de polders van Groeninghe; mee op het hoofd te timmeren met hun goedendag om ze doen te zwijgen dan hoeft het voor mij niet meer. Op naar de volgende generatie. Die mogen het voor mijn part oplossen. Ze zullen zelfs meer moeten oplossen dan verraad en kruiperij. De achtergelaten erfenis zal zwaarder zijn. Laatst gewijzigd door werkman : 5 augustus 2016 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met de rente aan zo goed als 0 % tegenover 5 a 10% voorheen blijft de schuldenberg toch oplopen? Ik vraag me af waar de besparingen dan zijn? Wat als de rente terug oploopt en dat zal ooit gebeuren? Zouden ze daar in Brussel al eens bij stil gestaan hebben?
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo gauw Vlaanderen economisch volledig kapot is hebben ze Belgie niet meer nodig. Dus ja, laat de rente maar stijgen. De 'Vlaamse' politici denken dat het nooit gaat stoppen, de drang naar profiteren gebruikt teveel zuurstof, nadenken is er niet meer bij.
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
'Mijn partij zal alleen in een Belgische regering stappen als het de laatste is.' Dat had Bart De Wever ook moeten zeggen. Als zijn partij drie verkiezingen na elkaar de poot stijf had gehouden en intussen had ingebeukt op de Belgische staat, hadden de Vlamingen gekregen waar ze recht op hebben. Waarom laat de N-VA zich afleiden door sociaaleconomische en veiligheidsdossiers? GRAMMENS: De diepere reden ken ik niet, maar wat ik zie is dat de N-VA een grotere gedaanteverwisseling heeft ondergaan dan om het even wat ik in mijn 60-jarige beroepsleven heb meegemaakt. Sinds de Tweede Wereldoorlog is het niet meer voorgekomen dat een partij zo compleet haar principes verloochent. De N-VA is niet meer de partij van vóór de verkiezingen van 2014, maar een geheel andere partij. Er was in 2013 de bocht van Bracke: de sociaaleconomische hervormingen gaan voor. GRAMMENS: Het spijt me, maar Siegfried Bracke neem ik niet ernstig. Niet omdat het een gewezen collega-journalist is, hoor, maar ik kan het gewoon niet helpen. Als ik die man op televisie zie, begin ik te lachen. Wat een pantoffelheld, zeg. (grinnikt) Is de N-VA geen nationalistische partij meer? GRAMMENS: Ik kan alleen maar vaststellen dat hier een Vlaams-nationalistische partij, die als belangrijkste bestaansreden de Vlaamse zelfstandigheid heeft, precies het tegendeel doet van wat ze haar kiezers beloofde. Sinds de verkiezingen doet de N-VA niets anders dan België zo sterk mogelijk maken. Op elk gebied. Zowel de N-VA-ministers als de partij in haar geheel sloven zich daarvoor uit. En België wordt ook sterker met de dag, dat voel je aan alles. Ik begrijp niet dat de Vlamingen dat zo gemakkelijk aanvaarden. Ik zou een opstand verwachten. http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...ad-737963.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zogauw Vlaanderen volledig is uitgeperst wordt het overbodige ballast voor Franstalig Belgique en wordt plan B ten uitvoer gebracht.
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de N-VA is meer traditio dan de traditio's, waarom stemmen ze er dan niet op.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de brandstofprijs echter zakt,treedt het cliquet systeem in actie waarbij de helft van de daling wordt omgezet in accijns... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wegens het programmapunt dat de de N-VA in de diepvries stak om Belgique weer op poten proberen te helpen.
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Simpel gezegd: Als de prijs van de brandstof stijgt, stijgen de accijnzen ook, maar als de brandstofprijzen zakken blijven de accijnzen wat ze waren.
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen het regeerakkoord gesloten werd was er nog geen vluchtelingeninvasie.
![]() |
#159 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
@ Knoeppel, het communautaire was nooit een punt, maar dat komt vanzelf terug, er is nu al gemekker over wat er moet gebeuren als Nederland zijn aardgasleveringen stopt aan belgië in 2030. We zullen in 2019 eens zien hoe hard la belgique te redden is, met een nog meer scheefgetrokken verkiezingsuitslag in beide "landsdelen".
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Sinds Leterme en zijn fameus kartel is de schuld inderdaad zwaar gestegen...
|
![]() |
![]() |