Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2016, 21:15   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik ben bevriend met enkele Italiaanse Belgen. De discussies die die hebben over de Italiaanse politiek zijn best pittig.

Ik ben het er wel mee eens dat meningsverschillen over de politiek in het thuisland niet mogen ontaarden in bedreigingen en geweld.

Maar Demirs voorstel gaat veel verder. Te ver naar mijn mening.
Waarom gaat het voorstel tot een enkele nationaliteit volgens u te ver? Wat is er daar mis mee?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2016, 23:50   #142
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom gaat het voorstel tot een enkele nationaliteit volgens u te ver? Wat is er daar mis mee?
Waarom zou een dubbele nationaliteit verboden moeten zijn?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 05:24   #143
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Alaboneure.

Ik roep nu op om alle forummers met Griekse namen (goden etc.) te boycotten omdat zij vieze dingen doen

Die goden etc. natuurlijk
Die mensen kunnen er niet aan doen dat ze van hun ouders dergelijke namen kregen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 05:32   #144
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik ben bevriend met enkele Italiaanse Belgen. De discussies die die hebben over de Italiaanse politiek zijn best pittig.

Ik ben het er wel mee eens dat meningsverschillen over de politiek in het thuisland niet mogen ontaarden in bedreigingen en geweld.

Maar Demirs voorstel gaat veel verder. Te ver naar mijn mening.
Ik ben bevriend met heel wat mensen die niet pro VB denken. De discussies die wij hebben over de politiek in het buitenland zijn best pittig. Zou dat dan ook niet meer mogen?
Oud 1 augustus 2016, 05:34   #145
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Waarom zou een dubbele nationaliteit verboden moeten zijn?
Misschien omdat niet iedereen een dubbele nationaliteit kan hebben?
Oud 1 augustus 2016, 07:27   #146
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Wat voor een nonsensicaal argument is me dat?

De helft van de wereldbevolking kan geen lul hebben. Zullen we het slagersmes bovenhalen?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 07:58   #147
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht

De helft van de wereldbevolking kan geen lul hebben. Zullen we het slagersmes bovenhalen?
Rechts voor zijn raap
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2016, 08:10   #148
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

[quote=Mindset;8179062]
Citaat:
Knap? dat wicht ziet eruit als een methhead met een kruisbeet.

Soit, dat leidt af van de essentie. Het is gewoon opvallend hoe rechts zicht steeds meer gaat gedragen als IS. Totalitair, militaristisch, dogmatisch.[/QUOTE]

dat is het gevaar idd. Maar nog een groter gevaar is dat de linksen dat niet inzien.
Buitengewone toestanden schreeuwen om buitengewone maatregelen. Die buitengewone toestanden (islamitische terreur) had links kunnen tegenhouden door te stoppen met in vreemdelingenimport electoraal opportunisme te zien.
Hoe kan dat ook anders met alles wat we tegenwoordig mogen meemaken in de wereld?

Of moeten we daar gelukkig met zijn met al die moorden en bommen?
Oud 1 augustus 2016, 13:34   #149
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals Zeus aanhaalde, is dit een onzinnig argument.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 1 augustus 2016, 15:56   #150
Sukkelaar

Standaard

Citaat:

Wat een nonsensicaal argument is dit?
Oud 1 augustus 2016, 15:58   #151
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Zoals Zeus aanhaalde, is dit een onzinnig argument.
Het was dan ook maar een vraag hé. Ken jij het echte antwoord?
Oud 1 augustus 2016, 16:14   #152
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was dan ook maar een vraag hé. Ken jij het echte antwoord?
U beweert dat dubbele nationaliteiten verboden moeten zijn. Los van het praktische probleem (sommige nationaliteiten kunt ge niet vrijwillig opgeven), vraag ik u om een goede reden.

U stelt daarbij dat 'anderen dat ook niet kunnen'. Moeten we dan ook Ferrari's verbieden omdat niet iedereen die kan kopen?

Ik hoef helemaal geen antwoord te geven; ik wil de dubbele nationaliteit niet verbieden. U moet een zinnig antwoord/argument geven.

Oud 2 augustus 2016, 21:05   #153
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
N-VA wil Orwelliaanse gedachtenpolitie creëren
Het Centrum voor Gedachten-Kontrole en Repressie hoeft allang niet meer opgericht te worden.
Rararara. Welke partijen richtten het op?
Oud 2 augustus 2016, 21:08   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Unia[1], voorheen het interfederaal Centrum voor gelijke kansen en bestrijding van discriminatie en racisme of kortweg het Interfederaal Gelijkekansencentrum en het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding (CGKR), is een Belgische openbare dienst, opgericht bij wet van 15 februari 1993, met als doel discriminatie te bestrijden. Het volgde het Koninklijk Commissariaat voor de Migranten op (1989-1993), waarmee Paula D'Hondt belast was geweest. In 1999 werd een Steunpunt tot bestrijding van armoede, bestaansonzekerheid en sociale uitsluiting bij het Centrum opgericht. Ten slotte is het Centrum bevoegd om de overheden te informeren over de migratiestromen en om de rechten van vreemdelingen te behartigen.

Op 21 juli 2004 ontving de organisatie tijdens de Gentse Feesten op Sint-Jacobs, de "Prijs voor de Democratie" vanwege haar rol bij de veroordeling van de drie vzw's van het Vlaams Blok door het hof van beroep in Gent.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Unia_(...ekansencentrum)
Oud 3 augustus 2016, 08:06   #155
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het Centrum voor Gedachten-Kontrole en Repressie hoeft allang niet meer opgericht te worden.
Rararara. Welke partijen richtten het op?
N-VA heeft Matthias Storme aangesteld als bestuurder van het nieuwe Interfederaal Gelijkekansencentrum, het vroegere Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR). De keuze is opmerkelijk, want Storme staat bekend als een tegenstander van de antidiscriminatiewet.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...al-491727.html
Oud 3 augustus 2016, 09:03   #156
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
N-VA heeft Matthias Storme aangesteld als bestuurder van het nieuwe Interfederaal Gelijkekansencentrum, het vroegere Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding (CGKR). De keuze is opmerkelijk, want Storme staat bekend als een tegenstander van de antidiscriminatiewet.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/n-...al-491727.html
In een vroeger draadje over dit onderwerp was het ultieme antwoord van de ware N-VA fanatici dat "storme het systeem van binnenuit zou kapotmaken"

Hoe zou het gaan met zijn vorderingen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2016, 10:25   #157
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In een vroeger draadje over dit onderwerp was het ultieme antwoord van de ware N-VA fanatici dat "storme het systeem van binnenuit zou kapotmaken"

Hoe zou het gaan met zijn vorderingen ?
Maar dat is het standaard antwoord van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aanhang voor elk postje dat zij nu bezetten in het federale Belgie
Oud 4 augustus 2016, 11:04   #158
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

http://doorbraak.be/nl/nieuws/%E2%80...orlog%E2%80%9D

Nu krijgt de NV-A zelfs Grammens op haar dak. Terecht en onterecht. Ik vind het ook fout om de vrijheid van meningsuiting te beperken. Maar ik ga wel mee in de visie dat we in oorlog zijn. Dus volgens mij moeten we niet de belemmeren dat mensen hun extreme visies openbaar maken maar moeten we daar juist gebruik van maken. Dat Grammens in zijn symbolische wereldje geen oorlog ziet kan ik begrijpen maar als iemand die elke dag in de werkelijkheid van de armere wijken in de stad leeft zie ik dat anders. Het is geen oorlog zoals we oorlog gewoon zijn. Het is van aanschijn veranderd zoals dat nogal is gebeurd. Het is een oorlog om de geesten van de moslims. En die moeten we zien te winnen met zalven en slaan. De rotte appels moeten zo spoedig mogelijk uit de mand geslagen worden want drie kwart mand lijkt er al van te weten. Zoals we nu bezig zijn blijven de rotte appels gewoon in de mand liggen. Dat kan niet.

En de NV-A'ers mogen ook wel eens gaan inzien dat de economische doctrines die ze aanhangen mede verantwoordelijk zijn voor de hele situatie. Er moet een alternatief komen want nu stormen we weer met de ogen open op de afgrond.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 4 augustus 2016 om 11:07.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2016, 11:50   #159
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
http://doorbraak.be/nl/nieuws/%E2%80...orlog%E2%80%9D

Nu krijgt de NV-A zelfs Grammens op haar dak. Terecht en onterecht. Ik vind het ook fout om de vrijheid van meningsuiting te beperken. Maar ik ga wel mee in de visie dat we in oorlog zijn. Dus volgens mij moeten we niet de belemmeren dat mensen hun extreme visies openbaar maken maar moeten we daar juist gebruik van maken. Dat Grammens in zijn symbolische wereldje geen oorlog ziet kan ik begrijpen maar als iemand die elke dag in de werkelijkheid van de armere wijken in de stad leeft zie ik dat anders. Het is geen oorlog zoals we oorlog gewoon zijn. Het is van aanschijn veranderd zoals dat nogal is gebeurd. Het is een oorlog om de geesten van de moslims. En die moeten we zien te winnen met zalven en slaan. De rotte appels moeten zo spoedig mogelijk uit de mand geslagen worden want drie kwart mand lijkt er al van te weten. Zoals we nu bezig zijn blijven de rotte appels gewoon in de mand liggen. Dat kan niet.

En de NV-A'ers mogen ook wel eens gaan inzien dat de economische doctrines die ze aanhangen mede verantwoordelijk zijn voor de hele situatie. Er moet een alternatief komen want nu stormen we weer met de ogen open op de afgrond.
Er is geen alternatief, iedereen weet dat we al lang op koers liggen naar de financiële afgrond.

Bedankt CD&V, OVLD, Groen en SPa.

Leve Belgie.
Oud 4 augustus 2016, 11:58   #160
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Er is geen alternatief, iedereen weet dat we al lang op koers liggen naar de financiële afgrond.

Bedankt CD&V, OVLD, Groen en SPa.

Leve Belgie.
Lol, alsof de economische doctrines een Belgisch gegeven zijn ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be