Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 14 augustus 2016, 14:44   #141
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind het onzin om de vergelijking te maken.
De hele holocaustsituatie heeft niets te maken met vandaag.
1. Omdat moslims( behalve door hun broeders) niet vervolgd worden, de vergelijking met Joden, die niet in parken mochten, met een gele ster opliepen, publiekelijk getreiterd en vervolgd werden,gaat dus totaal niet op.
2. Denk dat iedereen wel weet dat er nu IS bestaat, die een wereldwijd kalifaat tot de doelstellingen heeft en probeert om door middel van terreur en chaos vooral het Westen te destabiliseren en ja, in welke mate dit gedachtengoed kan rekenen op steun onder moslims hier, ligt aan hoe je dit formuleert.
3. Betekent dit dat wij " iets moeten weten of ontkennen?" We op een of andere wijze te vergelijken zijn met een bevolking die zich niet verzette tegen een dictator in oorlog? Nee, natuurlijk niet, en jezelf zo gaan gedragen is voor bange muizen.
2!

Zo is dat, er is geen vergelijking mogelijk.

De vergelijking trekken is zelfs 'n schandelijk minimaliseren van 't lijden van eenieder die gemarteld, vermoord werd in die kampen.
SDX is offline  
Oud 14 augustus 2016, 14:44   #142
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nu nog linken naar de pagina waar er over de endlosung geschreven wordt, zoals uw vriend hier beweerde.
Ik heb er een blik op geworpen, hij is erg racistisch bezig (wat te verwachten viel natuurlijk), het behoeft zelfs geen concrete verwijzing, ieder wie dit leest merkt dat gewoon, enfin uitgezonderd zij die een speciale agenda hebben of course en de heel simpelen van geest...
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 15:18   #143
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik heb er een blik op geworpen, hij is erg racistisch bezig (wat te verwachten viel natuurlijk), het behoeft zelfs geen concrete verwijzing, ieder wie dit leest merkt dat gewoon, enfin uitgezonderd zij die een speciale agenda hebben of course en de heel simpelen van geest...
Of een combinatie van beide factoren...
Another Jack is offline  
Oud 14 augustus 2016, 15:19   #144
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk vooral dat Geertvdb gelijk heeft, and so do many others as it was proved.
Denk jij nu echt dat een mix Nederlands/Engels de bewijskracht van je geneuzel verhoogt?
Wapper is offline  
Oud 14 augustus 2016, 15:24   #145
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat een mix Nederlands/Engels de bewijskracht van je geneuzel verhoogt?
Hoeft zelfs niet, geschiedenis heeft dat uitgewezen...
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 15:34   #146
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Of een combinatie van beide factoren...
Ja, gelukkig zit dat Vb in het cordon. Daar zitten ze goed.
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 15:43   #147
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeft zelfs niet, geschiedenis heeft dat uitgewezen...
De geschiedenis van je geneuzel?
Wapper is offline  
Oud 14 augustus 2016, 15:46   #148
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is niet verboden.
Oud 14 augustus 2016, 16:28   #149
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, gelukkig zit dat Vb in het cordon. Daar zitten ze goed.
Nee dus, bepaald arrogant geweest dat cordon. Natuurlijk moet je niet ingana op het gekraai van racisten en die zitten ook onder wie op het belang stemt. Maar ook veel boze mensen, in onvrede met het beleid, doen alsof ze niet bestaan is dom.
alice is offline  
Oud 14 augustus 2016, 16:34   #150
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En wat ziet Koolzaad dan niet volgens jou? Of zijn er dingen die jij wel ziet?
Wat Koolzaad niet ziet?

Citaat:
de meeste aanslagplegers worden niet gedreven door religie of ideologie
ziende blind heet zoiets
fallen_angel is offline  
Oud 14 augustus 2016, 16:54   #151
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik denk vooral dat Geertvdb gelijk heeft, and so do many others as it was proved.
Lieve help, er is helemaal niets bewezen.

Hoe ga je bewijzen hoeveel Duiters het toen gelezen hebben? Kan je niet.

En finaal is dit een non discussie. De bewering wir haben es nicht gewusst kan je noch ontkrachten, noch bevestigen. Geloof wat je wil.

Ik geloof dat alle informatie aanwezig was om het te geloven, maar dat er velen (meerderheid/minderheid?) het niet wilden geloven.
fallen_angel is offline  
Oud 14 augustus 2016, 16:54   #152
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

-

Laatst gewijzigd door fallen_angel : 14 augustus 2016 om 16:54.
fallen_angel is offline  
Oud 14 augustus 2016, 16:55   #153
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Lieve help, er is helemaal niets bewezen.

Hoe ga je bewijzen hoeveel Duiters het toen gelezen hebben? Kan je niet.

En finaal is dit een non discussie. De bewering wir haben es nicht gewusst kan je noch ontkrachten, noch bevestigen. Geloof wat je wil.

Ik geloof dat alle informatie aanwezig was om het te geloven, maar dat er velen (meerderheid/minderheid?) het niet wilden geloven.
Bemlala is toch maar wat aan het trollen.
Oud 14 augustus 2016, 16:59   #154
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik vind het onzin om de vergelijking te maken.
De hele holocaustsituatie heeft niets te maken met vandaag.
1. Omdat moslims( behalve door hun broeders) niet vervolgd worden, de vergelijking met Joden, die niet in parken mochten, met een gele ster opliepen, publiekelijk getreiterd en vervolgd werden,gaat dus totaal niet op.
2. Denk dat iedereen wel weet dat er nu IS bestaat, die een wereldwijd kalifaat tot de doelstellingen heeft en probeert om door middel van terreur en chaos vooral het Westen te destabiliseren en ja, in welke mate dit gedachtengoed kan rekenen op steun onder moslims hier, ligt aan hoe je dit formuleert.
3. Betekent dit dat wij " iets moeten weten of ontkennen?" We op een of andere wijze te vergelijken zijn met een bevolking die zich niet verzette tegen een dictator in oorlog? Nee, natuurlijk niet, en jezelf zo gaan gedragen is voor bange muizen.
Een muis die wegloopt voor een uil, is die bang of realistisch?
fallen_angel is offline  
Oud 14 augustus 2016, 17:04   #155
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
2!

Zo is dat, er is geen vergelijking mogelijk.

De vergelijking trekken is zelfs 'n schandelijk minimaliseren van 't lijden van eenieder die gemarteld, vermoord werd in die kampen.
Tuurlijk is het geen exacte vergelijking, maar ga je ontkennen dat er geen duidelijke parallelle patronen te zien tussen de opgang van het nazisme in Duitsland en deze van de islam in West-Europa?

Van de appeasement, gedachtegoed tot de rol van media?
fallen_angel is offline  
Oud 14 augustus 2016, 17:07   #156
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee dus, bepaald arrogant geweest dat cordon. Natuurlijk moet je niet ingana op het gekraai van racisten en die zitten ook onder wie op het belang stemt. Maar ook veel boze mensen, in onvrede met het beleid, doen alsof ze niet bestaan is dom.
Over het eerste deel in je repliek ben ik het eens want dat zijn inderdaad nogal eens een racisten. Maar vooral dat laatste van dat tweede alarmeert me omdat het juist die lieden zijn die imo. achteraf lopen te mekkeren dat ze zogezegd van niks wisten (yeah right). Het gevaar zit hem vooral in de bende meelopers. Zoals nu met die doe-het-zelf terroristen die eigenlijk ook niet dezelfde drive zouden hebben als hun leiders.
bembem is offline  
Oud 14 augustus 2016, 17:13   #157
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zijde waarvan de terreur komt zijn objectief gezien de fascisten. In dit geval; IS. Je gaat toch ook niet een bekende gangster in je huis inviteren voor koekjes en thee? Die slaagt al je tanden uit je bek en berooft je en dan moeten wij ons nog schuldig voelen omdat die gangster een slechte jeugd heeft gehad. Ja maar ja; zo kan je alles relativeren. En van het slachtoffer de schuldige maken. Kunnen we dan ook niet beter alle rechtbanken ook maar dichtdoen als we toch bezig zijn?
TV-verslaafde is offline  
Oud 14 augustus 2016, 17:13   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geertvdb heeft gewoon een punt en dat kan niemand ontkennen. Niets kwetst méér dan de waarheid.
Niemand ontkent de holocaust, bembem. Dat maak jij ervan.

Geertvdb had het over het boek van Hitler waarin zou staan hoe hij de Joden zou "lozen". Geert hoort dus bij de duizenden mensen die dat boek kochten. Ik deed dat niet en weet dus niet of het klopt dat Hitler zijn plannen met de Joden in zijn boek uiteen zette. Als ik dat boek wél had gelezen wist ik precies waar te lezen stond wat Geert beweert. Met die tekst google je in no time het bewijs op. Waarom deed geert dat niet ipv anderen op te dragen om bewijs voor zijn woorden te zoeken?

Er zijn twee mogelijkheden. Ofwel weet geert dat zijn bewering niet te bewijzen is, ofwel is hij niet slim genoeg om de bewijzen zélf op te zoeken en daarnaar te linken. Geert kan of wil dat niet. Het bewijs voor hetgeen hij beweert moeten anderen opzoeken. Op die manier verlies je je geloofwaardigheid.

Met zijn stelling dat �*lle Duitsers wisten wat er precies gebeurde in de kampen is het hetzelfde. Iedereen h�*d kunnen weten wat daar gebeurde omdat de Joden die ernaartoe werden gestuurd van de aardbodem verdwenen. Ik heb meer dan één reden opgesomd waarom niet iedereen wist, of wilde weten, wat er in de kampen gebeurde, en de redenen daarvoor. Mét de link erbij. Boter aan de galg want ondanks de bewijzen die de stellingen van geert tegenspreken blijft hij bij hetgeen er in zijn hoofd is geprent.

Nogmaals. NIEMAND ontkent hier de holocaust. Het is beestachtig wat Hitler gedaan heeft, maar hij was niet de enige dictator die massaal mensen heeft uitgeroeid. Noch waren het alleen Joden. Wat mij stoort is de fixatie op Hitler en het straal negeren van andere massamoordenaars. Leopold II, om maar één voorbeeld te noemen. Die man heeft geen 6 miljoen Joden op zijn geweten maar 10 miljoen zwarten. Maar daar kunnen geen Vlaams-nationalisten aan gelinkt worden, nietwaar?
Oud 14 augustus 2016, 17:13   #159
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Een muis die wegloopt voor een uil, is die bang of realistisch?
Bent u een uil? Het is uw opmerking he?
Ik pleit er niet voor je kop in het zand te steken, maar wel om je hersens te blijven gebruiken.
alice is offline  
Oud 14 augustus 2016, 17:15   #160
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Over het eerste deel in je repliek ben ik het eens want dat zijn inderdaad nogal eens een racisten. Maar vooral dat laatste van dat tweede alarmeert me omdat het juist die lieden zijn die imo. achteraf lopen te mekkeren dat ze zogezegd van niks wisten (yeah right). Het gevaar zit hem vooral in de bende meelopers. Zoals nu met die doe-het-zelf terroristen die eigenlijk ook niet dezelfde drive zouden hebben als hun leiders.
Wat is dat voor onzinnig geneut?
Wie ontevreden is met het beleid is niet per definitie wat jij er van probeert te maken, hou toch op met dit gelul wat voor een "mening "moet door gaan!
alice is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be