Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

Discussietools
Oud 5 november 2004, 12:29   #141
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ja, dat zal het zijn. En wanneer ik kritiek heb op de "democratische" partijen, dan is dat omdat ik tegen de democratie ben.
Distel,
Kan je écht niets beters verzinnen?

Alle Vlamingen zijn varkensneukers
(In navolging van Sint Theo Van Gogh)
Een gat is een gat zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!
(anders: vrijheid van meningsuiting, weet je wel)
filosoof is offline  
Oud 5 november 2004, 12:36   #142
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Distel,
Kan je écht niets beters verzinnen?

Een gat is een gat zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!
Erg he, wanneer ik met 1 zin een heel bericht van jou ontkracht?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 5 november 2004, 12:48   #143
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Toch wel: ik heb mijn taal ter beschikking.
En mijn hart en ziel.

Ik maak me ernstig zorgen over het draagvlak van de rechtsstaat nu ik de indruk heb dat meer en meer mensen dat omleggen niet principieel veroordelen, maar enkel 'omdat dit nu eenmaal de wet is'.
Was het ooit anders? Waar en wanneer?Voor hoelang?
"rechtstaat" wil juist zeggen dat er wetten zijn en dat die ook toegepast worden, voor het geval je d�*t niet wist
In het geval TVG faalde de rechtstaat idd: hij schond prima facie art 1 & 2 van de NL Grondwet (en mogelijk nog enkele bepalingen over "smaad" en "laster" uit het SWB), zonder dat de OvJ meende te moeten vervolgen(én onpopulair, gezien het overlijden en de cultus van PF én riskant na een testcase over een grijze ezel) . Wijlen PF was zich duidelijk bewust van het risico op vervolging dat hij liep en wenste dan ook deze artikels te schrappen of aan te passen.
Nu heeft een zwakbegaafde (dit is te zacht uitgedrukt) zich geroepen gevoeld het recht (of zijn eigen enge visie erop dan toch) in eigen handen te nemen. Omdat de rechtstaat niet werkte... Het kadert wel in het modieuze privatizeringsidee: minder staat, meer privéinitiatief...
Er loopt inderdaad "iets mis" met de rechtstaat, d�*�*r heb je gelijk in. (Maar waar?)

Een gat is een gat, zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2004 om 13:02.
filosoof is offline  
Oud 5 november 2004, 12:49   #144
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verdien jij nu de doodstraf?
Of zijn de bewoners van het Vlaamse gewest verdraagzame mensen die de vrije mening respecteren, ook als die mening discutabel is?
Verdient de dorpsgek de dood met de kogel omwille van zijn zever?

Stel dat er een wet bestond die onzin strafbaar stelde.
Is de doodstraf dan een correcte strafmaat?
Mag die onzinwet door een individu toegepast, geïnterpreteerd, en standrechterlijk uitgevoerd worden, zonder de normale rechtsgang te volgen?
Oud 5 november 2004, 12:52   #145
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was het ooit anders? Waar en wanneer?
"rechtstaat" wil juist zeggen dat er wetten zijn en dat die ook toegepast worden, voor het geval je d�*t niet wist
In het geval TVG faalde de rechtspraak idd: hij schond art 1 & 2 van de NL Grondwet (en mogelijk nog enkele bepalingen over "smaad" en "laster" uit het SWB), zonder dat de OvJ meende te moeten vervolgen. wijlen PF was zich duidelijk bewust van het risico op vervolging dat hij liep en wenste dan ook deze artikels te schrappen of aan te passen.
Nu heeft een zwakbegaafde (dit is te zacht uitgedrukt) het recht (of zijn enge visie erop dan toch) in eigen handen genomen. Omdat de rechtstaat niet werkte... Het kadert wel in het modieuze privatizeringsidee: minder staat, meer privéinitiatief...
Om het even welke wet Van Gogh schond.
Het individu mag het recht niet in eigen handen nemen.
En de doodstraf toepassen lijkt me al helemaal bij het haar getrokken.
Oud 5 november 2004, 12:54   #146
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu heeft een zwakbegaafde (dit is te zacht uitgedrukt) het recht (of zijn enge visie erop dan toch) in eigen handen genomen.
Je keurt het dus goed dat rechtspleging door zwakzinnigen geschiedt.
Rare kronkels.
Oud 5 november 2004, 12:56   #147
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het geval TVG faalde de rechtspraak idd: hij schond art 1 & 2 van de NL Grondwet (en mogelijk nog enkele bepalingen over "smaad" en "laster" uit het SWB), zonder dat de OvJ meende te moeten vervolgen.
Misschien beseffen de vervolgers dat wetten die indruisen tegen de vrije meningsuiting met de grootste omzichtigheid dienen gehanteerd worden, of zelfs stilaan uit het strafwetboek behoren gelicht te worden?

Jij vertrouwt de rechtspleging uiteraard liever toe aan 'zwakzinnige' extremisten.........
Oud 5 november 2004, 12:57   #148
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

@ DAB: herinner je je vraag ivm het draagvlak van de rechtsstaat.

Citaat:
QED dacht ik zo (om eens de populariserende tist uit te hangen).
Oud 5 november 2004, 13:05   #149
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Erg he, wanneer ik met 1 zin een heel bericht van jou ontkracht?
Dacht je? Herlees het dan eens, maar aandachtig, ditmaal...

Een gat is een gat, zegde de boer en hij kroop op zijn varken: deze oude vlaamse spreuk bewijst wel dat het waar is!
filosoof is offline  
Oud 5 november 2004, 13:07   #150
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Was het ooit anders? Waar en wanneer?Voor hoelang?
In het geval TVG faalde de rechtspraak idd: hij schond art 1 & 2 van de NL Grondwet (en mogelijk nog enkele bepalingen over "smaad" en "laster" uit het SWB), zonder dat de OvJ meende te moeten vervolgen(onpopulair, gezien het overlijden en de cultus van PF) . Wijlen PF was zich duidelijk bewust van het risico op vervolging dat hij liep en wenste dan ook deze artikels te schrappen of aan te passen.
Nu heeft een zwakbegaafde (dit is te zacht uitgedrukt) zich geroepen gevoeld het recht (of zijn eigen enge visie erop dan toch) in eigen handen te nemen. Omdat de rechtstaat niet werkte... Het kadert wel in het modieuze privatizeringsidee: minder staat, meer privéinitiatief...
Er loopt inderdaad iets mis met de rechtstaat, d�*�*r heb je gelijk in. (Maar waar?)

Kijk eens aan, zwakbegaafden (sinds wanneer ben jij gerechtspsycholoog Filosoof) mogen islamitische slachtpartijen organiseren wanneer ze menen dat de rechtsstaat niet werkt.
La justice en de rechtsstaat op zijn extremistisch multikullies....

Allah is een varken wiens excrementen door moslim-geitenneukers de wereld ingedragen worden en het geprefereerd voeier zijn van multikullies. (In navolging van Theo Van Gogh)
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 13:09   #151
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dacht je? Herlees het dan eens, maar aandachtig, ditmaal...

Heb ik gedaan. Mijn antwoord blijft overeind.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 5 november 2004, 13:16   #152
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Misschien beseffen de vervolgers dat wetten die indruisen tegen de vrije meningsuiting met de grootste omzichtigheid dienen gehanteerd worden, of zelfs stilaan uit het strafwetboek behoren gelicht te worden?

Jij vertrouwt de rechtspleging uiteraard liever toe aan 'zwakzinnige' extremisten.........
Het is niet aan de rechterlijke macht om te oordelen of een wet "populair" is en moet toegepast worden(anders zouden nog maar weinig verkeersovertredingen gesanctionneerd worden en neigen we bovendien naar het amerikaanse systeem van de verkozen rechters)

Het is zeker niet de rol van de rechterlijke macht, wetten "de facto" uit het SWB en zéker niet uit de GW te lichten: daarover beslist de wetgevende macht.
Nog zo 'n principe van de rechtstaat: scheiding der machten.
Inderdaad: de rechtstaat heeft problemen.
Herlees mijn tekst: ik vertouw de rechtspleging liever niet toe aan wat jij en ik zwakzinnige extremisten noemen, (ook niet dat recht geprivatizeerd zou worden), maar dat het gebeurt is een indicatie dat de rechtstaat mogelijk faalt

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2004 om 13:23.
filosoof is offline  
Oud 5 november 2004, 13:20   #153
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is niet aan de rechterlijke macht om te oordelen of een wet "populair" is en moet toegepast worden(anders zouden nog maar weinig verkeersovertredingen gesanctionneerd worden en neigen we bovendien naar het amerikaanse systeem van de verkozen rechters)
Het is nog minder aan het individu om vonnissen te vellen en te voltrekken, die niet eens conform de wet zijn.

Citaat:
Die scheiding is in Van Goghs geval duidelijk zwaar geschonden.
Iemand zonder wetgevende, zonder rechterlijke en zonder uitvoerende macht voltrok een straatproces.
En dat keur jij goed.

Rare progressieve ideeën......
Oud 5 november 2004, 13:21   #154
Westland New Post
Banneling

Westland New Post's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rom
Weet je wel zeker dat je een volledig beeld van Theo van Gogh hebt The Piano?

Als je kritiek gaat geven op een door hem gemaakte serie als "Najib en Julia", plaats je jezelf in hetzelfde vaarwater als fundamentalistische moslims die vinden dat een moslimjongen geen blank vriendinnetje mag hebben.
Natuurlijk mogen moslims géén blank vriendinnetje hebben. Nogal logisch..rasvermenging is volkerenmoord.
Westland New Post is offline  
Oud 5 november 2004, 13:26   #155
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is zeker niet de rol van de rechterlijke macht, wetten "de facto" uit het SWB te lichten: daarover beslist de wetgevende macht.
Inderdaad de rechtstaat heeft problemen.
Herlees mijn tekst ik vertouw de rechtspleging liever niet toe aan wat jij en ik zwakzinnige extremisten noemen, maar dat het gebeurt is een indicatie dat de rechtstaat mogelijk faalt

Wat een zever.
Is het nog niet in je hoofdje opgekomen dat voor die moslimzot de regels van de rechtsstaat inferieur zijn aan de islamitische sharia-wetten? De wetten van allah kennnen de regels van de rechtsstaat niet, en erkennen ze ook niet. Het zou niet eens in de gedachte van een gehersenspoelde islamzot opkomen om zich zelf maar te wenden tot de seculiere rechtspleging.
Niemand, absoluut niemand dan hij zelf en zijn islamitische hersenspoeling hebben hem weerhouden beroep te doen op rechtspleging.
Niet de rechtsstaat faalt, maar de islam als ideologie faalt : de islam debiliseert en produceert zwakzinnige extremisten.

Allah is een varken wiens excrementen door moslim-geitenneukers de wereld ingedragen worden en het geprefereerd voeier zijn van multikullies. (In navolging van Theo Van Gogh)
Spolpoel is offline  
Oud 5 november 2004, 13:28   #156
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
[font=Arial]Dankzij Cohen en zijn voortdurende buigen voor de Abu Jah Jah's van deze wereld wordt langzaam maar zeker het klimaat geschapen waarin demagogen van extreemrechts met succes een beroep zullen doen op de overgebleven autochtonen. [/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial]Extreemrechts zal inderdaad verkiezingen gaan winnen omdat de partijen van het midden 't af laten weten. 't Ergste is nog dat ik hier, op deze site, gedwongen zal worden mijn afkeer te laten blijken van de die-hards wien Neerlands' bloed door de aad'ren vloeit. Mijn hele wezen verzet zich tegen het racisme dat als een veenbrand om zich heen grijpt; en tegelijk vraag ik me af waarom de traditionele partijen nog steeds niet van het succes van Fortuyn begrepen hebben.[/font]
[font=Arial][/font]
[font=Arial](Theo van Gogh himself)[/font]
Oud 5 november 2004, 13:30   #157
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
[font=Arial][/font][font=Arial]Mijn hele wezen verzet zich tegen het racisme dat als een veenbrand om zich heen grijpt; en tegelijk vraag ik me af waarom de traditionele partijen nog steeds niet van het succes van Fortuyn begrepen hebben.[/font]

Ik kon het niet laten dit nog eens te onderstrepen.
Oud 5 november 2004, 13:32   #158
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Het is nog minder aan het individu om vonnissen te vellen en te voltrekken, die niet eens conform de wet zijn.

Die scheiding is in Van Goghs geval duidelijk zwaar geschonden.
Iemand zonder wetgevende, zonder rechterlijke en zonder uitvoerende macht voltrok een straatproces.
En dat keur jij goed.

Rare progressieve ideeën......
Inderdaad, ik treed je bij, behalve je 2laatste lijntjes !
W�*�*r staat dat ik dat goedkeur??
Ik schrijf dat het een aanduiding is dat de rechtstaat problemen heeft, is d�*t een goedkeuring, constateren dat iets verkeerd loopt en een causaal verband vermoeden?!

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 november 2004 om 13:33.
filosoof is offline  
Oud 5 november 2004, 13:32   #159
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Het zou niet eens in de gedachte van een gehersenspoelde islamzot opkomen om zich zelf maar te wenden tot de seculiere rechtspleging.
Citaat:
Hasselt, 5 oktober 2004 De rechtbank in Hasselt heeft dinsdag in een kort geding besloten dat de provincie Belgisch Limburg hoofddoeken op school mag verbieden.
Volgens de rechter is godsdienstvrijheid "niet absoluut". Ook is het schoolreglement dat het dragen van hoofddeksels in de klas verbiedt "niet discriminerend".
Zes islamitische meisjes vroegen in het kort geding een bepaling te schrappen uit een reglement dat hoofddoeken op provinciale scholen in Limburg verbiedt. De meisjes vroegen de rechter de provincie een dwangsom op te leggen van 500 euro voor elke dag waarop zij niet met een hoofddoekje de klas in mogen.

De meisjes beraden zich nog op de uitspraak en overwegen een beroep. De provincie Limburg, die zelf tien beroepsopleidingen beheert, heeft inmiddels haar tevredenheid uitgesproken.
Zever is toch oooohhh zoooo makkelijk om te ontkrachten.
Oud 5 november 2004, 13:34   #160
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
[font=Arial]Dankzij Cohen en zijn voortdurende buigen voor de Abu Jah Jah's van deze wereld wordt langzaam maar zeker het klimaat geschapen waarin demagogen van extreemrechts met succes een beroep zullen doen op de overgebleven autochtonen. [/font]

[font=Arial]Extreemrechts zal inderdaad verkiezingen gaan winnen omdat de partijen van het midden 't af laten weten. 't Ergste is nog dat ik hier, op deze site, gedwongen zal worden mijn afkeer te laten blijken van de die-hards wien Neerlands' bloed door de aad'ren vloeit. Mijn hele wezen verzet zich tegen het racisme dat als een veenbrand om zich heen grijpt; en tegelijk vraag ik me af waarom de traditionele partijen nog steeds niet van het succes van Fortuyn begrepen hebben.[/font]

Om je plezier te doen Turkje, een portie politiek correcte demagogie van extreem multikuttie ...
Past bovendien uitstekend bij het racisme dat uw idool-varken propageert ...

Zonder dank Turkje 8)
Spolpoel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be