![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik was vroeger, nog steeds, sportief totaal ongeschikt waarom allerlei maatregelen treffen, oogjes dichtknijpen en niveau naar onder aanpassen zodat ik toch die master LO zou kunnen halen? ik kan het niet en zou het nooit gekund hebben, iemand met dyslexie zal heel moeilijk tot onmogelijk vertaler kunnen worden. Wat is daar mis mee? Scorpio wat ik schrijft geldt ook voor het vak Nederlands geef je een dictee dan moet je op voorhand het onderwerp aangeven en ALLE fouten die met dat thema niets te maken hebben met je laten passeren. Een dictee op vergrotende trap? Fouten tegen d/t, hoofdletters, leestekens,... moet je dus vandaag laten passeren. Wie verzint die onzin? met zulke pedagogische plannen wordt het alleszins wel heel moeilijk om nog te buizen en lever je na 6j dus kinderen af die veel minder beheersen als vroeger en de profs op de unief bevestigen dat. Los vh feit of je nu binnen of buiten een context werkt. Lwaare ipv Loire is gewoon fout, iets anders beweren is flauwe kul. "Ge moogt het verbeteren maar geen punten aftrekken" is de facto niet verbeteren en zever in pakskes zoals gezegd een d/t fout valt nog mee maar dezelfde soort puntentelling/logica hanteren bij de chirurgen? Tijdens de proef open hartoperatie laten passeren dat de student de longen doorboord heeft met het argument:"daar ging het nu eventjes niet over" of "niet vakrelevant want longen behoren tot een ander vakgebied". Zou zo'n student echt mogen slagen? volgens de huidige pedagogische plannen wel Laatst gewijzigd door 1207 : 24 augustus 2016 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind dat absurd. Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 augustus 2016 om 08:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het zou en schande geweest zijn moest men 20j geleden het niveau zodanig naar beneden geschroefd hebben zodat ik toch licentiaat LO had kunnen worden. Voor mij alle eindtermen overboord gooien is absurd, dat einddiploma was gewoon waardeloos geweest, belachelijk of om te lachen.
Laatst gewijzigd door 1207 : 24 augustus 2016 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Interessant dat je die reactie schrijft trouwens, aangezien ik in hetzelfde bericht als hetgene waarop je nu reageert in detail heb geantwoord op je duidelijk sturende vragen over hoe ik evalueer, en dat antwoord in essentie gewoon neerkomt op 'ja'. Ik hoor dus graag van je wat er mis is met de dingen die ik daar aangeef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een dyslecticus zal nooit slagen als vertaler of als tolk. Het gaat hier over lager en middelbaar onderwijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() Leerkrachten moeten beseffen dat ze hun studenten voorbereiden op een plaats in de maatschappij. En die maatschappij heeft bepaalde verwachtingen.
Een werkgever verwacht een werknemer die een net verslag kan schrijven, zonder taalfouten. Een onderzoeksinstelling een wetenschapper die ook de abstracte kant van zaken kan doorgronden. Enz... Ik vind dat de bedoelingen van het moderne onderwijs goed zijn, vanuit een sociaal oogpunt. Een diploma biedt kansen. Zeker voor allochtonen. Maar je bereikt het tegenovergestelde als je niet de kwaliteit handhaaft. Dan krijg je diplomainflatie. Een diploma secundair onderwijs is bijgevolge op de arbeidsmarkt niks meer waard op dit moment. Voor basisjobs in de administratie vraagt men reeds bachelors. En dat mijn beste heren, is de fout van ons onderwijs. Wat ik schandalig vind, is dat ik in de eerste kan burg. ir. spelfouten moet verbeteren. En het zijn er veel. Ik zeg niet dat ik foutloos schrijf, maar als ik een verslag of paper publiceer, is dat nagelezen. In groepswerken vond ik echt massas fouten tegen de leestekens, dt regel, enz...terug. Ze laten elkaars fouten ook gewoon passeren. Jullie leveren mensen af die verzorgd taalgebruik niet belangrijk vinden. En dat is enorm ergerlijk want dat levert een zeer slordige en onprofessionele indruk af. Ik trok er punten voor af en er is zelfs een groep voor mogen terugkomen in september. Laatst gewijzigd door Tavek : 24 augustus 2016 om 08:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als je mensen laat doorgaan, maakt niet uit welk moment in hun schoolloopbaan, die hun stof niet voldoende kennen (om welke reden ook), dan zal je op een later tijdstip de rekening gepresenteerd krijgen. je kunt alle vereisten laten zakken maar dan krijgen de kinderen op de arbeidsmarkt de rekening gepresenteerd, die voorbeelden zijn ook bekend en legio. Je verschuift het probleem gewoon. de basis van school is kennis verwerven en op het einde vh jaar kijken of men die kennis beheerst. Je kunt gedeeltelijk hulp aanbieden maar opzettelijk fouten laten passeren en oogjes dichtknijpen? een privébedrijf zal het niet appreciëren als z'n boekhouder financiële temen niet correct kan schrijven of niet schriftelijk kan communiceren met klanten. De uitleg dat het niet vakrelevant is voor een boekhouder? dat pakt in het middelbaar, niet in het bedrijfsleven. Laatst gewijzigd door 1207 : 24 augustus 2016 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() PS: Zoals in de andere draad aangegeven: wij zijn ook niet vrij van fouten. Multiple Choice examens zijn een pest in het hoger onderwijs en toetsen onvoldoende de kennis van een vak. Er wordt op grote schaal gefoeteld met afstudeerscripties. Soms worden kantjes afgelopen en studenten vlot doorgelaten.
En de oorzaak is hetzelfde: in een effort om het hoger onderwijs te democratiseren heeft men financiering geregeld op basis van # diplomas ipv # studenten. Als je als departement geld wilt hebben, laat je zoveel mogelijk volk door. En proffen zijn sowieso vooral geinteresseerd in hun onderzoek (en dus doctorandi). Met als gevolg dat je als excellente studenten een MBA, MaNaMa, BaNaBa of PhD wenst te hebben om je nog te onderscheiden. Laatst gewijzigd door Tavek : 24 augustus 2016 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als die tandarts mijn rechtertand trekt i.p.v. mijn linkertand gaat die mij niet meer terugzien. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Kan even goed zijn dat jouw systematiek zo onduidelijk is dat jij één van de weinigen bent die hem deftig kan uitvoeren, in tegenstelling tot vele andere leerkrachten, en dat die fabuleuze techniek desondanks nog steeds niet in staat is om een antwoord te formuleren op de fundamentele kritieken die er geuit worden. Dat antwoord zie ik je trouwens nog steeds niet geven, buiten een herhaling van je tegenvraag. Citaat:
Een eenvoudig "mijn leerlingen doen het beter" en "de andere leerkrachten passen de techniek domweg niet goed toe", is heus geen verdediging van de systematiek die jij voorstaat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met 1207 zijn voorstel gaat hij er niet eens aan mogen beginnen. Laatst gewijzigd door Scorpio : 24 augustus 2016 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Al gaat het antwoord uiteraard opnieuw neerkomen op "mijn leerlingen zijn niet zo" en "andere passen de systematiek niet goed toe". O ja; de bewuste dochter is intussen tweede middelbaar en de primus van de klas op vlak van Frans. Vraag haar echter niet om in Frankrijk naar een bakker te gaan, om op resto zelf haar bestelling door te geven; verder dan "coca" of "sprite" geraakt ze niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |