Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 28 augustus 2016, 23:02   #141
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tóra�* Bekijk bericht
Een vleugje hoop voor Frankrijk zou net bestaan uit politici die zich tegen autoritair-repressieve dingen zoals het boerkini-verbod verzetten.

Frankrijk is het Saudi-Arabië van Europa. Een autoritaire modderput zonder enig besef van basismensenrechten, dat zijn vieze smurrie over alle omliggende landen tracht te spuiten.
Dit dus. Het is nogal stupide om tegen religieuze/sociale dwang te zijn, maar dan te gaan juichen bij overheidsdwang/intimidatie.

Iets met onlogisch, paradoxaal en nog allerlei dingetjes.
Nietzsche is offline  
Oud 29 augustus 2016, 00:09   #142
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen mensen niet veroordelen voor dingen die ze (nog) niet gedaan hebben. Er zijn mogelijk wel andere dingen waar aan gewerkt kan worden qua preventie. Om misdaad te ontmoedigen dient er misschien eens nagedacht te worden of er wat scheelt aan de strafmaat of de methode van rehabilitatie van criminelen.
Blijkbaar is de strafmaat niet echt van tel voor criminelen.
Kijk naar de VS, daar is de strafmaat in onze ogen torenhoog voor soms (relatief) lichte misdaden, maar dat weerhoudt er velen niet van om toch de criminele toer op te gaan.

Ik denk dat, in het geval van criminele allochtonen alhier, het afnemen van hun (Europese) nationaliteit en terugzending naar het land van hun tweede nationaliteit, de enige manier is om een daling van de misdaadstatistieken te bekomen.
Dat bespaart tegelijk op de toekomstige kosten en dito slachtofferleed, voor hun escapades die veelal nog volgen na het uitzitten van hun eventuele (te lichte) straf.
Citaat:
Als ze kunnen profiteren van uitkeringen en de rest van de sociale zekerheid, dan toont dit dat het systeem wellicht niet werkt. En als het systeem wel werkt, dan kan het probleem liggen aan het wangebruik. Misschien is het zo dat een bepaalde zuil Moslimimmigranten behandelt als gesubsidieerd kiesvee?
Het correcte antwoord zit idd in de vraagstelling zelf.
Citaat:
In dat geval zou de oprichting van islamitische zuil-instituten soelaas kunnen bieden.
Niet wenselijk, gezien dat de implementering van de islam in Europa sterker maakt.
Citaat:
De middeleeuwen?
Die overgang is gepaard gegaan met sloten bloed, iets wat we niet nog eens wensen over te doen omdat een bepaalde geloofsgroep daar niet van wil weten.

https://fenixx.org/2016/01/19/wij-zi...den-aanpassen/
Citaat:
Vanuit dat standpunt is er ook nog altijd hoop. Islam (of religie an sich) blijkt niet de factor te zijn van grote kinderwensen, die factor is de inkomensklasse. Ik veronderstel dat de (veelal islamitische) immigranten in ons land laaggeschoold en dus laagverdienend zijn. Dit probleem is dus verbonden aan de kwestie sociale zekerheid en het gehele armoedeprobleem. Toename van inkomen leidt tot afname van kinderen.
Kan wel kloppen, alleen wordt dat armoedeprobleem bestendigt door de import van nieuwe immigranten en gezinsherenigingen uit arme landen.
Maw, de meerderheid van die ongeschoolde nieuwkomers – veelal uit islamitische gebieden – brengen naast hun materiele- en kennisarmoede eveneens hun kinderdrang mee naar hier en er is nu al een tekort aan werk, behuizing, scholen en leerkrachten.

En wat die armoede betreft, die lost men niet op door armoezaaiers te importeren, want dan zaait en oogst men armoede in eigen land, zonder dat die arme landen daar beter van worden:

https://www.youtube.com/watch?v=DdHtrcXGYck

Blijkbaar is ook het geweld en de niet-toepassing of het ontbreken van politionele bescherming, één van de oorzaken die armoede daar in stand houden:

http://www.ijmuk.org/ted

Verder ben ik van oordeel dat het monetaire systeem aka centrale banken en de interestdiefstal mbt de bevolking, op zich de hoofdoorzaak is van armoede in de wereld, armoede die zich momenteel ook gevoelig uitbreid in de zgn ‘welvarende’ westerse landen.
Belgie alleen al betaalt elke maand 1 miljard euro aan de interesten op de staatschuld en moet zelfs continue bijlenen om die interesten te kunnen blijven betalen.
Een dodelijke val, die elke opgebouwde welvaart (opnieuw) leegzuigt.
Citaat:
Johnson wijkt ver af van enkele doorsnee libertarische standpunten. Hij wenst bijvoorbeeld enorme uitbreiding van de Amerikaanse discriminatiewetgeving ten nadele van vrije meningsuiting/vrijheid van religie, tot haast op het niveau van “thoughtcrime” toe.

Buiten dat zijn er nog enkele kleinere dingen die storend zijn. Qua abortus zijn libertairen het doorgaans niet eens, maar Johnson doet er een schepje bovenop door overheidssubsidies aan Planned Parenthood te steunen. De opdringerige Obamacare-reguleringen die bv. zorgverzekeraars dwingen om gratis anticonceptiva aan te bieden wilt hij ook behouden (qua health care zijn de rest van zijn uitspraken contradictorisch). Hij wilt verder ook dat de VS onvoorwaardelijk steun geeft aan Israël.

Hij zit dichter bij het Objectivisme van Rand of de rechtervleugel van de Democrats, en vrij ver weg van het libertarisme.
Ok, qua ‘toughtcrime’ en corruptie een kopie van judas Verhofstadt dus en zowat de hele EU-bende, maar dan in de Amerikaanse versie.
Met de rest van je tegenwerpingen ga ik ook akkoord.
Bedankt voor de onderbouwing.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 29 augustus 2016 om 00:12.
Diego Raga is offline  
Oud 29 augustus 2016, 00:58   #143
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Blijkbaar is de strafmaat niet echt van tel voor criminelen.
Kijk naar de VS, daar is de strafmaat in onze ogen torenhoog voor soms (relatief) lichte misdaden, maar dat weerhoudt er velen niet van om toch de criminele toer op te gaan.
Daar zitten we dan ook met een groot politieprobleem. Rehabilitatie van gevangenen lijkt weinig tot niet te gebeuren, en er wordt overmatige aandacht besteed aan een hopeloze war on drugs.

Citaat:
Ik denk dat, in het geval van criminele allochtonen alhier, het afnemen van hun (Europese) nationaliteit en terugzending naar het land van hun tweede nationaliteit, de enige manier is om een daling van de misdaadstatistieken te bekomen.
Dat bespaart tegelijk op de toekomstige kosten en dito slachtofferleed, voor hun escapades die veelal nog volgen na het uitzitten van hun eventuele (te lichte) straf.
Voor zover we binnen het systeem van natiestaten werken kan dat een oplossing zijn. Misschien dan toch wel proportioneel met de misdaad in kwestie.

Citaat:
Het correcte antwoord zit idd in de vraagstelling zelf.

Niet wenselijk, gezien dat de implementering van de islam in Europa sterker maakt.
Ik denk dat het erg waarschijnlijk is dat de Islam pas kan "verwestersen" als het gebruik maakt van westerse institutionele vormen. Als de Moslims hier instituties zouden oprichten in functie van bv. subsidies in ons zuilensysteem, zijn dat organisaties naar Belgische vorm en volgens Belgisch recht, en binnen Belgische normen voor zover ze gesubsidieerd willen blijven. Buiten kwesties zoals familierecht is Sharia dan al erg ver weg.

We hebben een voorbeeld van Islam dat zich aan de lokale cultuur aangepast heeft, namelijk in het oude Chinese keizerrijk, waar Moslimimmigranten etnisch sterk vermengd raakten met de lokale bevolking, hun moskeeën in Chinese stijl bouwden, en uiteindelijk zelfs de Islam begonnen te formuleren binnen een Confuciaans kader. Nu nog steeds zijn de Hui-chinezen grotendeels islamitisch. Interessant is dat de voornaamste scholen van de Chinese Islam nog steeds cultureel heel Chinees zijn. Op het einde van de negentiende-eeuw ontstond er via buitenlandse invloed een Wahabistische groep die sterk tegen de Chinese cultuur was. Uiteindelijk heeft ook die groep zich grotendeels geïntegreerd. Enkel een recentere groep salafisten zijn erg tegen de Chinese invloed, maar ze hebben enkel kunnen overleven omdat het communistisch regime tijdens de “Grote Sprong Voorwaarts” die groep aangemoedigd heeft. Deze groepen maken nu vooral ruzie met elkaar in plaats van met buitenstaanders.

Of om het korter te zeggen, Islam kan integreren. Maar dan moeten we misschien wel zelf cultureel iets te bieden hebben.

Citaat:
Kan wel kloppen, alleen wordt dat armoedeprobleem bestendigt door de import van nieuwe immigranten en gezinsherenigingen uit arme landen.
Maw, de meerderheid van die ongeschoolde nieuwkomers – veelal uit islamitische gebieden – brengen naast hun materiele- en kennisarmoede eveneens hun kinderdrang mee naar hier en er is nu al een tekort aan werk, behuizing, scholen en leerkrachten.
Australië en de Verenigde Staten hebben erg strenge eisen wat immigratie betreft. Er kan naar hen gekeken worden. Maar uiteindelijk is die “economische immigratie” een probleem dat zich telkens verspreidt. Indien niet hierheen, dan maar ergens anders.
Citaat:
Verder ben ik van oordeel dat het monetaire systeem aka centrale banken en de interestdiefstal mbt de bevolking, op zich de hoofdoorzaak is van armoede in de wereld, armoede die zich momenteel ook gevoelig uitbreid in de zgn ‘welvarende’ westerse landen.
Belgie alleen al betaalt elke maand 1 miljard euro aan de interesten op de staatschuld en moet zelfs continue bijlenen om die interesten te kunnen blijven betalen.
Een dodelijke val, die elke opgebouwde welvaart (opnieuw) leegzuigt.
Ja, daar kan ik je zeker in volgen. Ik ben pragmatisch als libertariër, ik stel niet dat we plotsklaps overheid afschaffen en de kous is af. Maar zoals je zelft aangeeft is het huidige systeem ook niet houdbaar. Het bankensysteem lijkt soms wel toverij, waar geld ex nihilo verschijnt en weer verdwijnt, en als enige echte geld de rente overblijft. De Arabische wereld is bezig met een alternatief voor het bankensysteem, maar ik zou niet kunnen zeggen of het überhaupt op wat trekt.
Oud 29 augustus 2016, 11:37   #144
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

We zullen niet te snel victorie kraaien, maar het ziet er naar uit dat Sarkozy het begrepen heeft, en er slechts één oplossing mogelijk is.
Hopelijk houdt hij, indien volgend jaar verkozen, voet bij stuk :

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/bu...?eid=1.2755028

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 29 augustus 2016, 11:50   #145
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
We zullen niet te snel victorie kraaien, maar het ziet er naar uit dat Sarkozy het begrepen heeft, en er slechts één oplossing mogelijk is.

Die klootzak heeft ons opgezadeld met al die refugees hier door de grenzen in Syrië open te bombarderen. Ik herken mijn eigen stad niet meer.
Peche is offline  
Oud 29 augustus 2016, 11:55   #146
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht

Denk als je hoopt dat hij voet bij stuk zou houden, je aan het verkeerde adres bent. Daarvoor ga je bij MLP & MMLP moeten zijn.
fallen_angel is offline  
Oud 29 augustus 2016, 12:06   #147
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fallen_angel Bekijk bericht
Denk als je hoopt dat hij voet bij stuk zou houden, je aan het verkeerde adres bent. Daarvoor ga je bij MLP & MMLP moeten zijn.
Oh maar, ik maak mij niet zoveel illusies, hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 29 augustus 2016, 23:37   #148
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Daar zitten we dan ook met een groot politieprobleem. Rehabilitatie van gevangenen lijkt weinig tot niet te gebeuren, en er wordt overmatige aandacht besteed aan een hopeloze war on drugs.
Als ‘het Westen’ daar orde op zaken moet stellen komt er oorlog van, daarom dienen die landen zelf hun interne problemen op te lossen.
Bij ons zijn er ook genoeg problemen die schreeuwen om een oplossing.
Citaat:
Voor zover we binnen het systeem van natiestaten werken kan dat een oplossing zijn. Misschien dan toch wel proportioneel met de misdaad in kwestie.
Wel, voor bv met een kapot achterlicht rond te rijden zal een boete volstaan, net zoals voor iedereen.
Met een overval, geweldpleging, verkrachting en/of moord zouden ze mi hun laatste kans verspeeld hebben.

Ook met (sociale) fraude of andere oplichtingspraktijken, zouden 1 of 2 waarschuwingen moeten volstaan, los van de wettelijke veroordeling die eveneens voor iedere betrapte fraudeur zou mogen gelden.

Wat drugsverkoop betreft, legaliseer dat burgerspook, verdeel dat met overheidstoezicht en vergunningen enzo en de grote dealers hebben geen job meer en vallen gelijk uit de markt.
Citaat:
Ik denk dat het erg waarschijnlijk is dat de Islam pas kan "verwestersen" als het gebruik maakt van westerse institutionele vormen. Als de Moslims hier instituties zouden oprichten in functie van bv. subsidies in ons zuilensysteem, zijn dat organisaties naar Belgische vorm en volgens Belgisch recht, en binnen Belgische normen voor zover ze gesubsidieerd willen blijven. Buiten kwesties zoals familierecht is Sharia dan al erg ver weg.
Dit lijkt me wishfull thinking en sta me toe m’n eerder gedacht daarover opnieuw neer te zetten;
“Niet wenselijk, gezien dat de implementering van de islam in Europa sterker maakt.”

En gezien moslimimmigranten in geen enkel land ter wereld voor een positief batensaldo zorgen, kan je er gif op nemen dat ze blijvende kosten met zich gaan meebrengen, kosten die in de nek van de werkende autochtoon vallen, even los van de wettelijke struikroverij aka taksen, accijnzen en belastingen, die onze overheden reeds op de gecreëerde produktiemeerwaarde van hun bevolkingen plegen.
Citaat:
We hebben een voorbeeld van Islam dat zich aan de lokale cultuur aangepast heeft, namelijk in het oude Chinese keizerrijk, waar Moslimimmigranten etnisch sterk vermengd raakten met de lokale bevolking, hun moskeeën in Chinese stijl bouwden, en uiteindelijk zelfs de Islam begonnen te formuleren binnen een Confuciaans kader. Nu nog steeds zijn de Hui-chinezen grotendeels islamitisch. Interessant is dat de voornaamste scholen van de Chinese Islam nog steeds cultureel heel Chinees zijn. Op het einde van de negentiende-eeuw ontstond er via buitenlandse invloed een Wahabistische groep die sterk tegen de Chinese cultuur was. Uiteindelijk heeft ook die groep zich grotendeels geïntegreerd. Enkel een recentere groep salafisten zijn erg tegen de Chinese invloed, maar ze hebben enkel kunnen overleven omdat het communistisch regime tijdens de “Grote Sprong Voorwaarts” die groep aangemoedigd heeft. Deze groepen maken nu vooral ruzie met elkaar in plaats van met buitenstaanders.
Dat de Chinese regering naar ‘westerse’ normen niet echt policor is tov de moslims die daar wonen, dan heeft dat vooral te maken met het voorkomen van onrust.

http://www.metronieuws.nl/xl/raar/20...ijdens-ramadan

Zó geïntegreerd lijken Chinese moslims me daar toch niet echt te zijn, zelfs al dienen ze als gesteld voorbeeld van integratie.
Waar wél trouwens ?
Citaat:
Of om het korter te zeggen, Islam kan integreren.
Hun koranische voorschriften verbieden dat en slechts een (veel te) kleine minderheid slaagt daar in.
Citaat:
Maar dan moeten we misschien wel zelf cultureel iets te bieden hebben.
Wie het hier niet aanstaat is vrij om te vertrekken.
Dat doe ik ook als het me ergens niet bevalt en eis geen veranderingen als dusdanig, tot het mij wél zou bevallen en zeker niet als ik langs alle kanten van de kassa mag passeren van diezelfde gemeenschap ‘die me sociaal-cultureel niets te bieden zou hebben’.
Citaat:
Australië en de Verenigde Staten hebben erg strenge eisen wat immigratie betreft. Er kan naar hen gekeken worden. Maar uiteindelijk is die “economische immigratie” een probleem dat zich telkens verspreidt. Indien niet hierheen, dan maar ergens anders.
Als ze ‘ergens anders’ behoefte zouden hebben aan talenten die niet op eigen terrein beschikbaar zijn, geen probleem.
En als dat buitenlands werkcontract beëindigt is, wordt de ex-werker met de glimlach uitgewuifd en bedankt/gewaardeerd voor de bewezen diensten.
Of dient die ex-werker dan soms levenslang een uitkering te krijgen en toelating om heel z’n familie over te brengen, die dan uiteraard ook allemaal ‘recht hebben’ op een win for life ?

Nérgens ter wereld, worden immigranten en ‘vluchtelingen’ met zoveel égards behandeld dan in het Westen, waardoor de kansen voor autochtonen op de arbeidsmarkt verminderen en de overheidkosten stijgen.
[quote]Ja, daar kan ik je zeker in volgen. Ik ben pragmatisch als libertariër, ik stel niet dat we plotsklaps overheid afschaffen en de kous is af. Maar zoals je zelft aangeeft is het huidige systeem ook niet houdbaar. Het bankensysteem lijkt soms wel toverij, waar geld ex nihilo verschijnt en weer verdwijnt, en als enige echte geld de rente overblijft. [quote]
Het (centrale) bankensysteem zoals we dat kennen, is de grootste oplichting uit de hele menselijke geschiedenis.
Degenen die dit wilden hervormen, presidenten, senatoren ed, hebben het daarvoor mogen bekopen met hun leven.

Wie vormen het private internationale bankenkartel ?

http://www.visionair.nl/politiek-en-...-bankenkartel/

Alleen al daarom zouden die waardevernietigers en oorlogssponsors voor een tribinaal dienen te verschijnen.

Ondertussen is een rentevrij geldsysteem perfect mogelijk, een systeem waarbij inflatie letterlijk onbestaande is.
Citaat:
De Arabische wereld is bezig met een alternatief voor het bankensysteem, maar ik zou niet kunnen zeggen of het überhaupt op wat trekt.
Islamitisch bankieren/lenen is zgz rentevrij, al komt er een werkingskost aan te pas.
Het grote voordeel echter is, dat de lener z’n lening op 70/75 jaar kan terugbetalen.
Dat betekent dat de afbetaling zowat een derde bedraagt, ipv een afbetaling op 25 jaar.
Dit is zelfs voor de laagste inkomens haalbaar en tegelijk geniet de lener het eigendomsrecht van z’n woning en mag ie deze zelfs verhuren aan derden.
Principe is dat de bank de eigendom koopt/bouwt die de lener wenst en elke maand koop die een ‘aandeel’ van de woning.
Dit contract kan worden overgedragen op bv je kinderen of anders koopt de bank jou deel van de eigendom terug en zoekt dan een andere koper.
Uiteraard zullen er ook wel doornen aan hangen, maar meer dan deze algemeenheden ken ik er ook niet van.

Simpel gesteld, mi is dat systeem heel wat menselijker, dan de uitperserij die onze ‘reguliere’ banken hanteren.
Oud 30 augustus 2016, 00:17   #149
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ‘het Westen’ daar orde op zaken moet stellen komt er oorlog van, daarom dienen die landen zelf hun interne problemen op te lossen.
Bij ons zijn er ook genoeg problemen die schreeuwen om een oplossing.
Goh, de VS is in zowat alle betekenissen van het woord “het Westen.” Nu, ik denk niet dat interventie in de VS nodig is. De huidige situatie wordt stilaan onhoudbaar, en op een of andere manier gaat daar een oplossing komen. Gewelddadige revolutie, politieke tours-de-force, …

Citaat:
Wat drugsverkoop betreft, legaliseer dat burgerspook, verdeel dat met overheidstoezicht en vergunningen enzo en de grote dealers hebben geen job meer en vallen gelijk uit de markt.
Uiteraard. Maar het bestrijden van drugs lijkt vooral een leuk middel te zijn voor politieke partijen die willen tonen hoe deftig en familievriendelijk ze zijn. Een contraproductieve verkiezingsstunt die geld en manschappen kost.

Citaat:
Dat de Chinese regering naar ‘westerse’ normen niet echt policor is tov de moslims die daar wonen, dan heeft dat vooral te maken met het voorkomen van onrust.

http://www.metronieuws.nl/xl/raar/20...ijdens-ramadan

Zó geïntegreerd lijken Chinese moslims me daar toch niet echt te zijn, zelfs al dienen ze als gesteld voorbeeld van integratie.
Ik sprak dan ook over het oude Chinese keizerrijk. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het communistische regime rampzalig geweest is voor China op enorm veel vlakken.

Je artikel geeft trouwens aan dat het om pure pesterijen gaat van de partij. De vermelding van de Oeigoeren is namelijk een geheel andere kwestie, dat zijn geen etnische Chinezen maar etnische Turken die zich eeuwen geleden aan de Chinese keizers onderworpen hadden. Het communistische regime zit die regio al een halve eeuw te koloniseren als het ware, en dat is de voornaamste oorzaak van die spanningen. Als ik me niet vergis werd het verzet tegen het Chinese regime gesteund door de Sovjetrussen, en is het pas relatief recentelijk dat het culturele conflict een expliciet religieuze connotatie kreeg (voornamelijk door toedoen van Al Qaida en Daesh).

Citaat:
Hun koranische voorschriften verbieden dat en slechts een (veel te) kleine minderheid slaagt daar in.
Misschien dat Moslims iets kunnen leren van het christelijke concept inculturatie.
Citaat:
Wie het hier niet aanstaat is vrij om te vertrekken.
Dat doe ik ook als het me ergens niet bevalt en eis geen veranderingen als dusdanig, tot het mij wél zou bevallen en zeker niet als ik langs alle kanten van de kassa mag passeren van diezelfde gemeenschap ‘die me sociaal-cultureel niets te bieden zou hebben’.
Ik ben hier geboren en getogen, met een stamboom van Vlaamse boeren tot in de 15e eeuw. Ik ben helemaal niet tevreden met de staat van ons land en onze cultuur. Moet ik dan ook maar vertrekken.

Maar bon, die opmerking duidde op het cultureel integreren. Ons Westers model voorziet dat mensen totaal doorgaans acultureel in ons land kunnen wonen, zolang ze de wetten naleven. Ontheemde immigranten die zich niet kunnen her-wortelen. Ik zie bijvoorbeeld veel mensen klagen over Europese moskeeën die gebouwd worden in kitscherige Midden-Oosterse stijlen, terwijl onze eigen institutionele architectuur evenmin regionalistisch is.

Citaat:
Nérgens ter wereld, worden immigranten en ‘vluchtelingen’ met zoveel égards behandeld dan in het Westen, waardoor de kansen voor autochtonen op de arbeidsmarkt verminderen en de overheidkosten stijgen.
Is die gastvrijheid, tegen het redelijke in, dan geen deel van ons Westerse waardenpakket?

Citaat:
Islamitisch bankieren/lenen is zgz rentevrij, al komt er een werkingskost aan te pas.
Het grote voordeel echter is, dat de lener z’n lening op 70/75 jaar kan terugbetalen.
Dat betekent dat de afbetaling zowat een derde bedraagt, ipv een afbetaling op 25 jaar.
Dit is zelfs voor de laagste inkomens haalbaar en tegelijk geniet de lener het eigendomsrecht van z’n woning en mag ie deze zelfs verhuren aan derden.
Principe is dat de bank de eigendom koopt/bouwt die de lener wenst en elke maand koop die een ‘aandeel’ van de woning.
Dit contract kan worden overgedragen op bv je kinderen of anders koopt de bank jou deel van de eigendom terug en zoekt dan een andere koper.
Uiteraard zullen er ook wel doornen aan hangen, maar meer dan deze algemeenheden ken ik er ook niet van.

Simpel gesteld, mi is dat systeem heel wat menselijker, dan de uitperserij die onze ‘reguliere’ banken hanteren.
Als de Moslims dat nu eens zouden importeren, dan kan het bij de baten in jouw analyse.

Laatst gewijzigd door Tóraí : 30 augustus 2016 om 00:25.
Tóraí is offline  
Oud 30 augustus 2016, 15:15   #150
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Goh, de VS is in zowat alle betekenissen van het woord “het Westen.” Nu, ik denk niet dat interventie in de VS nodig is. De huidige situatie wordt stilaan onhoudbaar, en op een of andere manier gaat daar een oplossing komen. Gewelddadige revolutie, politieke tours-de-force, …
Ik dacht dat het ging over de politionele willekeur in derde wereldlanden, maar zoals je schrijft, staat de VS ook een en ander te wachten. In Europa ook trouwens.
Citaat:
Uiteraard. Maar het bestrijden van drugs lijkt vooral een leuk middel te zijn voor politieke partijen die willen tonen hoe deftig en familievriendelijk ze zijn. Een contraproductieve verkiezingsstunt die geld en manschappen kost.
Niks aan toe te voegen.
Citaat:
Ik sprak dan ook over het oude Chinese keizerrijk. Ik denk dat we het er allemaal over eens zijn dat het communistische regime rampzalig geweest is voor China op enorm veel vlakken.

Je artikel geeft trouwens aan dat het om pure pesterijen gaat van de partij. De vermelding van de Oeigoeren is namelijk een geheel andere kwestie, dat zijn geen etnische Chinezen maar etnische Turken die zich eeuwen geleden aan de Chinese keizers onderworpen hadden. Het communistische regime zit die regio al een halve eeuw te koloniseren als het ware, en dat is de voornaamste oorzaak van die spanningen. Als ik me niet vergis werd het verzet tegen het Chinese regime gesteund door de Sovjetrussen, en is het pas relatief recentelijk dat het culturele conflict een expliciet religieuze connotatie kreeg (voornamelijk door toedoen van Al Qaida en Daesh).
Waarmee wordt aangetoond dat culturele/religieuze ideologieën die uitermate verschillen van elkaar, niet op hetzelfde gebied kunnen samenleven.
Eén van de twee zal zich steeds dienen te assimileren.
Citaat:
Misschien dat Moslims iets kunnen leren van het christelijke concept inculturatie.
Zoiets als de kerstening in het oude Europa ?
Mss dient de koran dan intergeculturaliseerd te worden.
Verder zie ik geen enkel gebod of verbod in de islam, waar andere culturen beter van worden, maar mss vergis ik me hierin.
Citaat:
Ik ben hier geboren en getogen, met een stamboom van Vlaamse boeren tot in de 15e eeuw. Ik ben helemaal niet tevreden met de staat van ons land en onze cultuur. Moet ik dan ook maar vertrekken.
Dat hoeft uiteraard niet, maar mocht ik bv als niet-Europeaan van de derde of vierde generatie hier ontevreden zijn/blijven, dan zou ik zelf m’n conclusies trekken.
Citaat:
Maar bon, die opmerking duidde op het cultureel integreren. Ons Westers model voorziet dat mensen totaal doorgaans acultureel in ons land kunnen wonen, zolang ze de wetten naleven. Ontheemde immigranten die zich niet kunnen her-wortelen.
Zoals reeds geschreven, nérgens ter wereld worden nieuwkomers zoveel mogelijkheden tot integratie en inburgering aangeboden als in het Westen, dus als het hier niet lukt dan zal het nergens lukken en wordt het tijd om de koffers te pakken en te vertrekken naar een/het land waar je eigen religie/ideologie wordt beleden.
Pas daar zal de klager zich gelukkig (-er) voelen.
Citaat:
Ik zie bijvoorbeeld veel mensen klagen over Europese moskeeën die gebouwd worden in kitscherige Midden-Oosterse stijlen, terwijl onze eigen institutionele architectuur evenmin regionalistisch is.
Dat laatste is ook waar, maar kosten-efficiëntie in bouwwerken noopt tot simplisme in bouwstijl.
De bouwkundige architectuur uit bv het oude Athene, Rome of de late middeleeuwen zijn daarom gewoonweg niet meer haalbaar vandaag.
Citaat:
Is die gastvrijheid, tegen het redelijke in, dan geen deel van ons Westerse waardenpakket?
Tegenover gastvrijheid staat een minimum aan respect en goed gedrag van de gast tov zijn gastheer.
Als zelfs d�*t elementaire gegeven ontbreekt, dan vliegt bij mij elke ’gast’ buiten.

Ik wens ons Westerse waardenpakket dan ook niet om te ruilen voor een zelfvernietigende oikofobie.
Citaat:
Als de Moslims dat nu eens zouden importeren, dan kan het bij de baten in jouw analyse.
Dat monetaire systeem hoeven we niet eens over te nemen van moslims, gezien we dat hier perfect zelf zouden kunnen implementeren, alleen zijn er (machtige) belanghebbenden die dat niet zo zien zitten.
Zo zou het kúnnen..,:

Rentevrije banken: http://www.visionair.nl/politiek-en-...evrije-banken/

…maar momenteel zit het zaakje zo in elkaar:

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1289

Zelfs in de lessen economie wordt deze mondiale oplichterij niet (kritisch) aangekaart en de hele politieke bende collaboreert lustig mee, om de bevolking financieel uit te persen.
Oud 30 augustus 2016, 20:40   #151
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee wordt aangetoond dat culturele/religieuze ideologieën die uitermate verschillen van elkaar, niet op hetzelfde gebied kunnen samenleven.
Eén van de twee zal zich steeds dienen te assimileren.
Kan wel kloppen. Uiteindelijk vonden de christenen bijvoorbeeld ook veel overeenkomsten het Confucianisme en het Taoïsme, zoals ook christenen en middeleeuwse (!) moslims durfden voort te bouwen op de Aristoteliaanse ideologie.

Ik zie twee mogelijke modellen voor samenleven in Europa. Het eerste is al eens geprobeerd, namelijk het Normandische model. Het andere is een sterk verzuilde minarchie.

Citaat:
Zoiets als de kerstening in het oude Europa ?
Die verliep niet echt keurig, maar voor de Romeinse en Byzantijnse culturen gaat het wel op. Ook Oost-Europa en Ierland. Ik denk verder bijvoorbeeld ook aan Jezuïeten die het christendom is een confuciaans jasje om het in China aan de man te brengen, om het contrast te scheppen met de moslims die dat pas lang na hun intrede deden.

Eigenlijk, nu ik er bij stil sta lijken de moslims in ons land weinig bezig te zijn met het zoeken van bekeerlingen. Misschien is die religieuze “luiheid” een groot struikelblok voor culturele aanpassing. Als je de inheemse bevolking niet zoekt te overtuigen, doe je sowieso al minder moeite om de inheemse bevolking aan te trekken.

Citaat:
Dat hoeft uiteraard niet, maar mocht ik bv als niet-Europeaan van de derde of vierde generatie hier ontevreden zijn/blijven, dan zou ik zelf m’n conclusies trekken.
Dat is redelijk.

Citaat:
Dat laatste is ook waar, maar kosten-efficiëntie in bouwwerken noopt tot simplisme in bouwstijl.
De bouwkundige architectuur uit bv het oude Athene, Rome of de late middeleeuwen zijn daarom gewoonweg niet meer haalbaar vandaag.
Oh, maar pakweg Greco-Romeinse proportie is perfect haalbaar in een minimalistisch jasje. Internationaal heb je bijvoorbeeld het zogenaamde “starved classicism”, en in Nederland (en ook een beetje in Vlaanderen) de Bossche School. Vergroot het model van de kapel van de Tiltenberg, vind een passelijke vorm voor de minaret, en je hebt een geschikte sobere doch smaakvolle moskee.

Citaat:
Tegenover gastvrijheid staat een minimum aan respect en goed gedrag van de gast tov zijn gastheer.
Als zelfs d�*t elementaire gegeven ontbreekt, dan vliegt bij mij elke ’gast’ buiten.
Dat is eveneens redelijk. Gastvrijheid dient eigenlijk van twee kanten te komen.

Citaat:
Ik wens ons Westerse waardenpakket dan ook niet om te ruilen voor een zelfvernietigende oikofobie.
Ik stel mij vooral eigenlijk de vraag wat ons Westers waardenpakket nog inhoudt. Oikofobie lijkt soms de enige constante.

Citaat:
Dat monetaire systeem hoeven we niet eens over te nemen van moslims, gezien we dat hier perfect zelf zouden kunnen implementeren, alleen zijn er (machtige) belanghebbenden die dat niet zo zien zitten.
Ja, maar als we toch met zoveel moslims zitten hier, dan dikken die eventueel de aantallen van de geïnteresseerden aan.

Als ik wat rondzoek dan blijken het ook vaak moslims die op zoek zijn naar mogelijkheden omtrent rentevrij bankieren in Vlaanderen en Nederland.

Citaat:
Zo zou het kúnnen..,:

Rentevrije banken: http://www.visionair.nl/politiek-en-...evrije-banken/

…maar momenteel zit het zaakje zo in elkaar:

http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1289

Zelfs in de lessen economie wordt deze mondiale oplichterij niet (kritisch) aangekaart en de hele politieke bende collaboreert lustig mee, om de bevolking financieel uit te persen.
Jammer dat die alternatieven in voorbereiding allemaal Nederlands zijn. En, nu ik goed kijk, zijn twee van die websites al offline gehaald.

Interessant wel dat die JAK al zo lang bestaat. Het filmpje ga ik bekijken na het versturen van dit bericht.
Oud 30 augustus 2016, 21:52   #152
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is eveneens redelijk. Gastvrijheid dient eigenlijk van twee kanten te komen.

Ik stel mij vooral eigenlijk de vraag wat ons Westers waardenpakket nog inhoudt. Oikofobie lijkt soms de enige constante.

Ja, maar als we toch met zoveel moslims zitten hier, dan dikken die eventueel de aantallen van de geïnteresseerden aan.

Als ik wat rondzoek dan blijken het ook vaak moslims die op zoek zijn naar mogelijkheden omtrent rentevrij bankieren in Vlaanderen en Nederland.

Jammer dat die alternatieven in voorbereiding allemaal Nederlands zijn. En, nu ik goed kijk, zijn twee van die websites al offline gehaald.

Interessant wel dat die JAK al zo lang bestaat. Het filmpje ga ik bekijken na het versturen van dit bericht.
Er is nog een vleugje hoop voor Frankrijk...
Boduo is offline  
Oud 30 augustus 2016, 22:43   #153
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er is nog een vleugje hoop voor Frankrijk...
Sarkozy met z'n straffe uitspraken, die ie prompt vergeet eens verkozen?
Sarkozy: ‘Mag boerkiniverbod niet? Dan passen we grondwet aan’
Citaat:
De Franse ex-president Nicolas Sarkozy wil een grondwetswijziging doorvoeren zodat het boerkiniverbod in de grondwet past. Hij zegt die belofte te maken als hij de Franse presidentsverkiezingen volgend jaar wint.

Sarkozy (61) reageert daarmee op het oordeel van de Franse Raad van State, die vrijdag bepaalde dat een verbod op het verhullende kledingstuk tegen de grondwet ingaat. ‘Een serieuze inbreuk op de fundamentele vrijheden,’ noemde de Raad het verbod.

Kritiek op besluit Raad van State

Sarkozy heeft stevige kritiek op het besluit. ‘De Raad van State heeft het over vrijheid, vrijheid, steeds weer vrijheid, maar wat is vrijheid als er een tirannie van de minderheden heerst?’ zei hij in een interview met de Franse radiozender RTL.
SDX is offline  
Oud 31 augustus 2016, 00:20   #154
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Kan wel kloppen. Uiteindelijk vonden de christenen bijvoorbeeld ook veel overeenkomsten het Confucianisme en het Taoïsme, zoals ook christenen en middeleeuwse (!) moslims durfden voort te bouwen op de Aristoteliaanse ideologie.
Ik denk dat veel van de verdiensten van Aristoteles ook vandaag nog opgeld (kunnen) maken, net zoals de ideeën die Confucius geformuleerd heeft.
Een synthese van gelijk welke ideologie met bovenvernoemde maatschappijmodellen, lijdt dan ook steevast tot de kristallisatie van een hogere cultuurvorm.
Citaat:
Ik zie twee mogelijke modellen voor samenleven in Europa. Het eerste is al eens geprobeerd, namelijk het Normandische model.
De beschrijving van die periode op die pagina lijkt ok, maar die ‘ok’ was dan ook louter en alleen te danken aan de fysieke overmacht én de tolerantie van de Noormannen:

“This civilization resulted from numerous exchanges in the cultural and scientific fields, based on the tolerance showed by the Normans towards the Greek-speaking populations and the Muslim settlers.”

En ja, blijkbaar werd dat toen als een na te streven leefmodel gezien, al bleven de Noormannen/Europeanen het voor het zeggen hebben:

“For the following two hundred years, Sicily under the Norman's rule became a model and an example which was universally admired throughout Europe and Arabia.”

Maar helaas, aan alle liedjes komt een einde, vooral aan die van de islamitische ‘verdraagzaamheid’:

“In 1224 however, Frederick II, responding to religious uprisings in Sicily, expelled all Muslims from the island, transferring many to Lucera over the next two decades.”

Maw, als de toenmalige moslims niet in de numerieke minderheid zouden geweest zijn en de Noormannen in de pan zouden gehakt hebben, dan zou er van die culturele kruisbestuiving geen sprake geweest zijn.
Voorbeelden genoeg te vinden in de huidige moslimlanden, waarvan er velen ooit Christelijk waren, voor de bevolking door de oorlogs- en onderwerpingszucht van de islam steevast gewelddadig veroverd/onderdrukt werd.
Ook in de moslimlanden van vandaag zie ik nergens die roemruchte synthese tussen moslims ea bevolkingsgroepen, ook niet inEuropese landen.
Citaat:
Het andere is een sterk verzuilde minarchie.
Volledig akkoord, al zullen de huidige poco's dat zo lang mogelijk willen verhinderen, getuige de ongevraagde opdringing van een zich steeds uitbreidende en macht toe-eigenende overheid.
Citaat:
Die verliep niet echt keurig, maar voor de Romeinse en Byzantijnse culturen gaat het wel op. Ook Oost-Europa en Ierland. Ik denk verder bijvoorbeeld ook aan Jezuïeten die het christendom is een confuciaans jasje om het in China aan de man te brengen, om het contrast te scheppen met de moslims die dat pas lang na hun intrede deden.
De boodschap van Christus vertoont dan ook veel overeenkomsten met die van Confucius.
Het verschil tussen het christelijk en het islamitisch geloof echter, ligt in de boodschap van hun resp. profeten.
De ene predikte vrede en geweldloosheid, de andere predikte onderwerping, discriminatie, bedreiging en geweld.
Terwijl de ene z’n bloed gaf, deed de andere het in beken stromen.
Citaat:
Eigenlijk, nu ik er bij stil sta lijken de moslims in ons land weinig bezig te zijn met het zoeken van bekeerlingen. Misschien is die religieuze “luiheid” een groot struikelblok voor culturele aanpassing. Als je de inheemse bevolking niet zoekt te overtuigen, doe je sowieso al minder moeite om de inheemse bevolking aan te trekken.
Dat ideologisch separatisme tov hun gastlanden hebben ze dan ook uitsluitend aan zichzelf te danken, wegens zo voorgeschreven in hun marsbevel koran.
Citaat:
Oh, maar pakweg Greco-Romeinse proportie is perfect haalbaar in een minimalistisch jasje. Internationaal heb je bijvoorbeeld het zogenaamde “starved classicism”, en in Nederland (en ook een beetje in Vlaanderen) de Bossche School. Vergroot het model van de kapel van de Tiltenberg, vind een passelijke vorm voor de minaret, en je hebt een geschikte sobere doch smaakvolle moskee.
Mooie verhoudingen, net zoals de oude Grieks-Romeinse bouwmeesters dat zagen en iets ouder hun Egyptische collega’s.
Zou het kunnen dat Le Corbusier daar z’n mosterd vandaan gehaald heeft, voor de ontwerpen van z’n kubistische woonstijl ?

Hoe dan ook en enkele begeesterende uitzonderingen niet te na gesproken, maar vandaag de dag is het huilen met de pet op, als men de ruimtelijke ordening van de laatste 40 jaar eens met een open oog bekijkt.
Alleen spuuglelijke ‘efficiëntie’ lijkt nog de norm te zijn.

Citaat:
En aan één kant van de samenleving is die mi redelijk zoek, als ze er al ooit geweest is.
Citaat:
Dat hebben we dan ook te danken aan de cultuurmarxistische waardenafbraak via onderwijs en media, wat resulteert in desinteresse van de eigen geschiedenis, acute verveling, geestloosheid, nihilisme en existentiële leegheid, kortom, oikofobie:

Het cultureel marxisme is de grootste bedreiging van onze tijd

“Het cultureel marxisme (of progressivisme) heeft als doel traditionele waarden af te breken. De ideologie staat lijnrecht tegenover het kapitalisme, het christendom, de traditionele familie en het nationalisme. Verder heeft het de hippiecultuur, het cultuurrelativisme en de seksuele revolutie sterk beïnvloed. Het waren vooral studenten en jongvolwassenen die zich voelden aangetrokken tot deze nieuwe stroming. In de jaren ’60 en ’70 vond de zogenaamde “mars door de instituties” plaats in verschillende West-Europese landen, zoals Frankrijk, Duitsland en Nederland.”

http://curiales.nl/2015/03/13/cultureel-marxisme/

"Weg met ons" lijkt idd nog het enige Leitmotiv te zijn, vooral gepercipieerd door de EU-judassen van dienst.
Citaat:
Ja, zo kan je ’t ook wel stellen.
Citaat:
Het zijn dan ook uitsluitend moslims die van dit systeem gebruik kunnen maken, over niet-moslims geen woord:

“Laatste feit is dat met bankfilialen in een tiental steden in Vlaanderen men het merendeel van de Vlaamse moslims kan bedienen.”

http://www.scriptiebank.be/scriptie/...ren-vlaanderen

Als je je bankdirecteur eens met het schaamrood op de wangen wil zien staan, moet je hem daar maar ’s over aanspreken. 
Citaat:
Geen probleem voor dat alternatief, zelfs het IMF heeft zo’n radicaal plan in haar schuif steken, al houdt het dat liever uit de besprekingen over de schuldaflossingen van minder fortuinlijke landen:

Editing A Program for Monetary Reform

https://en.wikipedia.org/w/index.php...edit&section=4

The Chicago Plan Revisited

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Ch...Plan_Revisited

De schurken van de (private) FED en de ECB zuigen ondertussen interestgewijs verder de (wereld-)economie leeg.

Citaat:
Ja, al sinds 1931:

“JAK Members Bank does not charge or pay interest on its loans, a principle it shares with Islamic banking.”

https://en.wikipedia.org/wiki/JAK_Members_Bank

Helaas heeft het grootste deel van de bevolking weinig tot geen kennis, mbt geldcreatie en vinden interest en inflatie zelfs heel normaal.
Er is dus nog een lange weg af te leggen, vooraleer de schuldeneconomie naar de kelders van de geschiedenis kan verwezen worden.
Oud 31 augustus 2016, 00:37   #155
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Sarkozy met z'n straffe uitspraken, die ie prompt vergeet eens verkozen?
Sarkozy: ‘Mag boerkiniverbod niet? Dan passen we grondwet aan’
Judas Sarkozy ziet liever een raciale mix in Europa, desnoods opgelegd door de overheid (hijzelf en z'n hierbij belanghebbende vrienden dus):

Sarkozy - “The goal is to meet the challenge of racial interbreeding"

https://www.youtube.com/watch?v=ORZB6_taHDw

Deze nar pleit niet minder dan voor "een Euro-Aziatisch-Negroïde ras van de toekomst, dat een voorkomen zal hebben als de oude Egyptenaren."

De ideologie die Europa in haar greep houdt

http://curiales.nl/2015/10/24/coudenhove-kalergi-eu/
Oud 31 augustus 2016, 01:07   #156
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat veel van de verdiensten van Aristoteles ook vandaag nog opgeld (kunnen) maken, net zoals de ideeën die Confucius geformuleerd heeft.
Een synthese van gelijk welke ideologie met bovenvernoemde maatschappijmodellen, lijdt dan ook steevast tot de kristallisatie van een hogere cultuurvorm.
Islam had die evolutie kunnen ondergaan tijdens het gouden tijdperk, maar politieke factoren hebben ervoor gezorgd dat anti-rationalistische literalisten de bovenhand haalden. Veel van die grote Islamitische geleerden (zoals Averroes) zijn zelfs nu nog geliefder in het westen dan in hun eigen streken. Zonde.

Citaat:
De beschrijving van die periode op die pagina lijkt ok, maar die ‘ok’ was dan ook louter en alleen te danken aan de fysieke overmacht én de tolerantie van de Noormannen:

[…]

Ook in de moslimlanden van vandaag zie ik nergens die roemruchte synthese tussen moslims ea bevolkingsgroepen, ook niet in Europese landen.
Ja, en dat lijkt me in de huidige situatie niet werkbaar. Desondanks hebben ze een mooie erfenis achtergelaten.

Het Ottomaanse Rijk heeft periodes van tolerantie gekend. Op bepaalde vlakken vormde het Ottomaanse systeem een voorloper op de verzuiling. Zeker geen ideaal geheel, maar dat bijvoorbeeld het Athosschierland relatief ongeschonden is blijven bestaan…

Citaat:
De boodschap van Christus vertoont dan ook veel overeenkomsten met die van Confucius.
Het verschil tussen het christelijk en het islamitisch geloof echter, ligt in de boodschap van hun resp. profeten.
De ene predikte vrede en geweldloosheid, de andere predikte onderwerping, discriminatie, bedreiging en geweld.
Terwijl de ene z’n bloed gaf, deed de andere het in beken stromen.
Inderdaad, maar met wat wollige interpretatie, contextualisering en wat goede wil moet er toch wat mogelijk zijn. De dingen onder het kopje “Recent movements” klinken enigszins hoopvol. Bij veel religieuze boeken krijg je eigenlijk hetgeen je er zelf in stopt, de eigen attitude is doorgaans bepalend.

Citaat:
Mooie verhoudingen, net zoals de oude Grieks-Romeinse bouwmeesters dat zagen en iets ouder hun Egyptische collega’s.
Zou het kunnen dat Le Corbusier daar z’n mosterd vandaan gehaald heeft, voor de ontwerpen van z’n kubistische woonstijl ?
Niet direct, maar zeker Hans Van Der Laan zit in dezelfde mosterdpot. De Fibonacci-cijfers, de gulden snede en menselijke proporties zijn veelvoorkomende sleutelwoorden in beide proportiesystemen. Modulor bij Le Corbusier, het plastisch getal bij de Bossche School. Alleen is het eerste eerder gefocust op de mens, en het tweede op de wiskunde.

Citaat:
Hoe dan ook en enkele begeesterende uitzonderingen niet te na gesproken, maar vandaag de dag is het huilen met de pet op, als men de ruimtelijke ordening van de laatste 40 jaar eens met een open oog bekijkt.
Alleen spuuglelijke ‘efficiëntie’ lijkt nog de norm te zijn.
Ja, het is echt zonde. Ik zie weinig beterschap in de toekomst.

Citaat:
Dat hebben we dan ook te danken aan de cultuurmarxistische waardenafbraak via onderwijs en media, wat resulteert in desinteresse van de eigen geschiedenis, acute verveling, geestloosheid, nihilisme en existentiële leegheid, kortom, oikofobie:
Ik waag me niet aan verbrandde termen als cultuurmarxisme, maar de resultaten zijn er inderdaad, hoe het kind ook genoemd wordt.

Citaat:
Het zijn dan ook uitsluitend moslims die van dit systeem gebruik kunnen maken, over niet-moslims geen woord:
Nu ja, idealiter hebben zijn hun specifieke Islamitische banken, en wij iets van onszelf, maar als er nog niets is dan kan samenwerking wederzijds voordelig zijn.

Citaat:
Helaas heeft het grootste deel van de bevolking weinig tot geen kennis, mbt geldcreatie en vinden interest en inflatie zelfs heel normaal.
Er is dus nog een lange weg af te leggen, vooraleer de schuldeneconomie naar de kelders van de geschiedenis kan verwezen worden.
Dat probleem, en het eerdere probleem qua architectuur, valt misschien aan te pakken via onderwijs. Onderwijs is een onderwerp dat me steeds meer aanspreekt, zeker gezien de doorgaans bedenkelijke kwaliteit ervan. Als ik ooit kinderen op de wereld zet, dan lijkt thuisonderwijs de meest morele keuze. Maar als wat gelijkgezinden samen iets zouden kunnen oprichten…
Oud 1 september 2016, 00:54   #157
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Islam had die evolutie kunnen ondergaan tijdens het gouden tijdperk, maar politieke factoren hebben ervoor gezorgd dat anti-rationalistische literalisten de bovenhand haalden. Veel van die grote Islamitische geleerden (zoals Averroes) zijn zelfs nu nog geliefder in het westen dan in hun eigen streken. Zonde.
Idd, Averroes was een toonbeeld van empirische én religieuze wijsheid, een zeldzame gave die hij echter moest bekopen met een verbanning en een veroordeling, inbegrepen de vernietiging van z’n geschriften, opgelegd en uitgevoerd door de radicale gelovigen van zijn tijd, de ‘anti-rationalistische literalisten’, zoals u ze eufemistisch beschrijft.

Die toestanden hebben we hier echter ook gehad, met de kerkelijke pilaarbijters uit de middeleeuwen, die elke wereldse kritiek op hun dogma ook zagen als een boodschap van de duivel en daar even duivels tegen optraden.

Ondertussen zijn we die periode ontgroeid, al kan ik me niet van de indruk ontdoen, dat vandaag de dag er tevens een censuurcommisie bestaat, die onwelvallige kritiek op het huidige politieke beleid met evenveel naarstigheid bestrijd en/of veroordeeld als hun gelovige collega’s van destijds elke vermeende vorm van blasfemie bestreden.
Citaat:
Ja, en dat lijkt me in de huidige situatie niet werkbaar. Desondanks hebben ze een mooie erfenis achtergelaten.
Helaas en zoals je eerste zin al aangeeft, hebben ze ondertussen toch al een eeuw of wat kennis kunnen maken met de moderniteit, maar zelfs die evolutie wordt genegeerd/bestreden, zij het ondertussen wel met de middelen die dezelfde moderniteit vertegenwoordigt.

Of hoe de moslimgemeenschap zichzelf in een schizofrene toestand gebracht heeft, door enerzijds ‘traditioneel’ te willen blijven en anderzijds te genieten van de produkten en de seculiere samenleving die de huidige moderniteit te bieden heeft.
Citaat:
Het Ottomaanse Rijk heeft periodes van tolerantie gekend. Op bepaalde vlakken vormde het Ottomaanse systeem een voorloper op de verzuiling. Zeker geen ideaal geheel, maar dat bijvoorbeeld het Athosschierland relatief ongeschonden is blijven bestaan…
Daar vielen dan ook geen vrouwen of andere rijkdommen te veroveren en die monnikengemeenschap vormde geen gevaar als dusdanig voor de toenmalige sultans van dienst.
Citaat:
Inderdaad, maar met wat wollige interpretatie, contextualisering en wat goede wil moet er toch wat mogelijk zijn. De dingen onder het kopje “Recent movements” klinken enigszins hoopvol.
Ik heb een link in je link aangeklikt en las het volgende:

House of Peace

“The ideal society, according to the Qur’an is Dar as-Salam, literally, "the house of peace" of which it intones: And Allah invites to the 'abode of peace' and guides whom He pleases into the right path.[3]

According to Islam there will be an era in which justice, plenty, abundance, well-being, security, peace, and brotherhood will prevail among humanity, and one in which people will experience love, self-sacrifice, tolerance, compassion, mercy, and loyalty. Muhammad says that this blessed period will be experienced through the mediation of the Mahdi, who will come in the end times to save the world from chaos, injustice, and moral collapse. He will eradicate godless ideologies and bring an end to the prevailing injustice. Moreover, he will make religion like it was in the days of Muhammad, cause the Qur'an's moral teachings to prevail among humanity, and establish peace and well-being throughout the world.”

Sorry, maar dat klinkt ongeveer als “Wij van WC-eend adviseren WC-eend, pas d�*n zullen alle WC’s proper zijn…”
En zachtjes uitgedrukt, vermoed ik dat de zin in bold aantoonbaar fout is, een leugen zelfs.

De “moral teachings” van de koran die zgz vrede en welvaart over de wereld zal brengen, is een farce van formaat, gezien de hoge prijs van die ‘morele lessen’ bekering, onderdanigheid of de dood betekende voor de niet-moslim.
De bloedige geschiedenis van de islam laat zien wat dat in de praktijk betekende, tot vandaag de dag.
Van dien boer wens ik zeker geen (regressieve) eieren.
Citaat:
Bij veel religieuze boeken krijg je eigenlijk hetgeen je er zelf in stopt, de eigen attitude is doorgaans bepalend.
Klopt, al is de mening/attitude van de meerderheid van ‘gematigden’ helemaal niet relevant tov de mening/attitude van de literalisten aka extremisten.
De geschiedenis van het communisme, nazisme en zionisme, om maar ’n paar a-religieuze dogma’s als vb te noemen en -tig miljoenen slachtoffers maakten, laten dat ook duidelijk zien.
Citaat:
Niet direct, maar zeker Hans Van Der Laan zit in dezelfde mosterdpot. De Fibonacci-cijfers, de gulden snede en menselijke proporties zijn veelvoorkomende sleutelwoorden in beide proportiesystemen. Modulor bij Le Corbusier, het plastisch getal bij de Bossche School. Alleen is het eerste eerder gefocust op de mens, en het tweede op de wiskunde.
Scherp antwoord en to the point. De gulden snede is dan ook terug te vinden in zowat elk klein en groot aspect van de natuur tot de kosmos toe.
Het is de zichtbare handtekening van de scheppende levenskracht, die leven en vorm instigeert tot systemen waarin bewustzijn zich kan ontwikkelen en voor�*l; zich bewust worden van zichzelf.
Citaat:
Ja, het is echt zonde. Ik zie weinig beterschap in de toekomst.
Die zorg deel ik met je mee.
Citaat:
Ik waag me niet aan verbrandde termen als cultuurmarxisme, maar de resultaten zijn er inderdaad, hoe het kind ook genoemd wordt.
Het cultuurmarxisme staat nochtans duidelijk en wel gedocumenteerd, als een giftige erfenis van de Frankfurt School:

https://www.marxists.org/subject/frankfurt-school/

Politieke correctheid is ook een (false) vlag die deze stinkende lading dekt:

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...e-correctheid/
Citaat:
Nu ja, idealiter hebben zijn hun specifieke Islamitische banken, en wij iets van onszelf, maar als er nog niets is dan kan samenwerking wederzijds voordelig zijn.
Samenwerking zal een utopie blijven.
Niet-moslims worden uitgesloten van islamitisch bankieren/lenen en de westerse banksters, evenals hun politieke collabo’s, wensen dat alles bij het oude geldsysteem blijft.
Hét werkbare alternatief, nl het Chicago Plan Revisited, wordt angstvallig uit het publieke debat gehouden.
U begrijpt wel waarom.
[quote]Dat probleem, en het eerdere probleem qua architectuur, valt misschien aan te pakken via onderwijs. Onderwijs is een onderwerp dat me steeds meer aanspreekt, zeker gezien de doorgaans bedenkelijke kwaliteit ervan. Als ik ooit kinderen op de wereld zet, dan lijkt thuisonderwijs de meest morele keuze. [quote]
Daar is wel iets van, al vermoed ik dat het niet eenvoudig is om als ouder(s) je kinderen intellectueel rijp te maken voor de univ, maar ze zijn er wel degelijk.
Citaat:
Maar als wat gelijkgezinden samen iets zouden kunnen oprichten…
Helaas, nét iets te laat…
M’n oudste is dit jaar afgestudeerd aan de Hogeschool van Gent en de jongste heeft net haar eerste jaar KULeuven achter de rug.
Echter, voor degenen die nog geïnteresseerd zijn om hun kinderen dmv thuisonderwijs les te geven, is dit alvast een goede insteek:

http://www.greenevelien.com/blog/thuisonderwijs

Oud 1 september 2016, 06:21   #158
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Hij snoept het frans uitschot van het front national stemmen af en voor de rest draait de aarde verder.

Maak maar veel reclame voor hem, hoe meer hoe beter.
Naar voorbeeld van de N-VA die dat ... ???
Oud 1 september 2016, 12:41   #159
Tóraí
Lokaal Raadslid

Tóraí's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, Averroes was een toonbeeld van empirische én religieuze wijsheid, een zeldzame gave die hij echter moest bekopen met een verbanning en een veroordeling, inbegrepen de vernietiging van z’n geschriften, opgelegd en uitgevoerd door de radicale gelovigen van zijn tijd, de ‘anti-rationalistische literalisten’, zoals u ze eufemistisch beschrijft.

Die toestanden hebben we hier echter ook gehad, met de kerkelijke pilaarbijters uit de middeleeuwen, die elke wereldse kritiek op hun dogma ook zagen als een boodschap van de duivel en daar even duivels tegen optraden.

Ondertussen zijn we die periode ontgroeid, al kan ik me niet van de indruk ontdoen, dat vandaag de dag er tevens een censuurcommisie bestaat, die onwelvallige kritiek op het huidige politieke beleid met evenveel naarstigheid bestrijd en/of veroordeeld als hun gelovige collega’s van destijds elke vermeende vorm van blasfemie bestreden.
Het Christendom heeft het geluk gehad dat het niet de macht won via plotse verovering, maar door geleidelijke verandering van het politieke landschap in het Romeinse keizerrijk. Het Greco-Romeinse intellectueel erfgoed werd niet iets waar men mee worstelde, maar iets dat men zich eigen maakte.

Citaat:
Helaas en zoals je eerste zin al aangeeft, hebben ze ondertussen toch al een eeuw of wat kennis kunnen maken met de moderniteit, maar zelfs die evolutie wordt genegeerd/bestreden, zij het ondertussen wel met de middelen die dezelfde moderniteit vertegenwoordigt.

Of hoe de moslimgemeenschap zichzelf in een schizofrene toestand gebracht heeft, door enerzijds ‘traditioneel’ te willen blijven en anderzijds te genieten van de produkten en de seculiere samenleving die de huidige moderniteit te bieden heeft.
Ik denk dat Salafisme de negatieve synthese is van Islam en de moderniteit. Een theologische benadering gelijkaardig aan de moderne protestantse scheurgroepen, met geweld en praxis zoals gewapende seculier-ideologische activisten. Alle factoren die de Islam mogelijk milder maken moeten weg. De heiligencultus, soefisme, historisch erfgoed, …

Wat misschien ontbrak in het Midden-Oosten is een beweging zoals onze Romantiek, een reactie op de moderniteit van de Verlichting, zonder gewoonweg een terugkeer te zijn naar de vorige situatie.

Citaat:
Daar vielen dan ook geen vrouwen of andere rijkdommen te veroveren en die monnikengemeenschap vormde geen gevaar als dusdanig voor de toenmalige sultans van dienst.
Rijkdommen wel, maar daar snoepten ze van via belastingen.

Uiteindelijk begonnen de Ottomanen wat gulzig te worden met hun belastingen, tegen de achttiende eeuw. De zoektocht naar nieuwe inkomsten leidde uiteindelijk tot de oprichting van een Academie, die een epicentrum werd van de Griekse Verlichting. Die Griekse Verlichting leidde uiteindelijk tot de Griekse Onafhankelijkheidsoorlog. Karma, misschien?

Citaat:
Ik heb een link in je link aangeklikt en las het volgende:

House of Peace

“The ideal society, according to the Qur’an is Dar as-Salam, literally, "the house of peace" of which it intones: And Allah invites to the 'abode of peace' and guides whom He pleases into the right path.[3]

According to Islam there will be an era in which justice, plenty, abundance, well-being, security, peace, and brotherhood will prevail among humanity, and one in which people will experience love, self-sacrifice, tolerance, compassion, mercy, and loyalty. Muhammad says that this blessed period will be experienced through the mediation of the Mahdi, who will come in the end times to save the world from chaos, injustice, and moral collapse. He will eradicate godless ideologies and bring an end to the prevailing injustice. Moreover, he will make religion like it was in the days of Muhammad, cause the Qur'an's moral teachings to prevail among humanity, and establish peace and well-being throughout the world.”

Sorry, maar dat klinkt ongeveer als “Wij van WC-eend adviseren WC-eend, pas d�*n zullen alle WC’s proper zijn…”
En zachtjes uitgedrukt, vermoed ik dat de zin in bold aantoonbaar fout is, een leugen zelfs.

De “moral teachings” van de koran die zgz vrede en welvaart over de wereld zal brengen, is een farce van formaat, gezien de hoge prijs van die ‘morele lessen’ bekering, onderdanigheid of de dood betekende voor de niet-moslim.
De bloedige geschiedenis van de islam laat zien wat dat in de praktijk betekende, tot vandaag de dag.
Van dien boer wens ik zeker geen (regressieve) eieren.
Ja, dat is de gangbare interpretatie. Daarom dat ik die “Recent movements” hoopvol vond, omdat die afwijken van de gangbare interpretatie.

Citaat:
Scherp antwoord en to the point. De gulden snede is dan ook terug te vinden in zowat elk klein en groot aspect van de natuur tot de kosmos toe.
Het is de zichtbare handtekening van de scheppende levenskracht, die leven en vorm instigeert tot systemen waarin bewustzijn zich kan ontwikkelen en voor�*l; zich bewust worden van zichzelf.
Mijn eerste kennismaking met de Gulden Snede als kind was indertijd een videoband van “Donald Duck in Mathmagic Land”. Iets uit de jaren ’50, toen er nog een maatschappelijk geloof in vooruitgang én schoonheid was. Toen zelfs kindervermaak nog net dat beetje “meer” had.

Citaat:
Het cultuurmarxisme staat nochtans duidelijk en wel gedocumenteerd, als een giftige erfenis van de Frankfurt School:

https://www.marxists.org/subject/frankfurt-school/

Politieke correctheid is ook een (false) vlag die deze stinkende lading dekt:

http://www.dagelijksestandaard.nl/20...e-correctheid/
Ja, maar men breidt het dan meestal uit tot gewoonweg de toepassing van Marxistische kritiek op menswetenschappen. Soms wel koddig (Hoewel ik dan liever een common man’s of labour approach zou zien dan de hele Marxiaanse santekraam), maar uiteindelijk ook de reden waarom ik de academische menswetenschappen opgegeven heb.

Citaat:
Daar is wel iets van, al vermoed ik dat het niet eenvoudig is om als ouder(s) je kinderen intellectueel rijp te maken voor de univ, maar ze zijn er wel degelijk.

Helaas, nét iets te laat…
M’n oudste is dit jaar afgestudeerd aan de Hogeschool van Gent en de jongste heeft net haar eerste jaar KULeuven achter de rug.
Echter, voor degenen die nog geïnteresseerd zijn om hun kinderen dmv thuisonderwijs les te geven, is dit alvast een goede insteek:

http://www.greenevelien.com/blog/thuisonderwijs

Met Green Evelien ben ik goed bekend. Ze is misschien wel meer praktisch dan theoretisch. Verder heb ik via-via ook contacten met Amerikaanse thuisonderwijzers. Heel wat interessante curricula wat betreft “classical education” ook.

Ja, dan zit ik qua leeftijd dicht bij je kinderen. Ik had je eigenlijk jonger geschat. Ik vrees voor de generaties na mij die les volgen aan dezelfde scholen als ik. Ik heb in mijn schoolperiode de afbraak meegemaakt, de laatste leerkrachten van de oude stempel en de net gevestigde lading leerkrachten van een nieuwere stempel. Een weinig evenwichtig eindresultaat.
Oud 2 september 2016, 19:56   #160
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Het Christendom heeft het geluk gehad dat het niet de macht won via plotse verovering, maar door geleidelijke verandering van het politieke landschap in het Romeinse keizerrijk. Het Greco-Romeinse intellectueel erfgoed werd niet iets waar men mee worstelde, maar iets dat men zich eigen maakte.
Ik kan me best voorstellen dat het vrede-predikende Christendom goed onthaald werd door een groot deel van de gewone bevolking destijds, die hierin een soort van bescherming zag tegen de herhaalde plunderingen van wisselende en invallende krijgsheren.

Ook de monniken hebben idd veel bijgedragen aan de cultivering van de landbouw, inbegrepen de scholen waar (een deel van) de bevolking onderwezen werd in allerlei soorten kennis, daar waar ze voordien van verstoken waren gebleven, alsook de materiele bijstand aan armen en zieken.
Citaat:
Ik denk dat Salafisme de negatieve synthese is van Islam en de moderniteit. Een theologische benadering gelijkaardig aan de moderne protestantse scheurgroepen, met geweld en praxis zoals gewapende seculier-ideologische activisten. Alle factoren die de Islam mogelijk milder maken moeten weg. De heiligencultus, soefisme, historisch erfgoed, …
Dan rijst de vraag of Mohammed een salafist avant la lettre was of niet.
Indien ja, dan zouden de zgn ‘gematigde’ moslims zich openlijk van hem dienen af te keren.
Indien neen, blijft hij toch een onverdraagzame geweldenaar die andersdenkenden en critici liet afslachten:

http://www.answering-islam.org/Dutch...dedichters.htm

Hoe men dat ook bekijkt, geweld blijkt inherent te zijn aan de islam an sich, hoe ‘vredelievend’ men dit dogma ook mag voorstellen.
En �*ls men een waarlijk goede en/of vredevolle moslim kent, dan ligt dat niet aan de islam als zodanig, maar heel waarschijnlijk aan het goede/aangeboren karakter van die mens zelf.
Citaat:
Wat misschien ontbrak in het Midden-Oosten is een beweging zoals onze Romantiek, een reactie op de moderniteit van de Verlichting, zonder gewoonweg een terugkeer te zijn naar de vorige situatie.
De Romantiek kon zich vrijelijk uiten in allerlei dialogen en kunstvormen en had ook de Verlichting als basis waartegen ze zich kon afzetten.
De islam gaf die vrijheid niet, omdat elke poging tot vooruitgang op intellectueel gebied in de kiem werd gesmoord waarbij idd, zoals je schrijft, ook het ‘softe’ soefisme werd vervolgd, hoewel zelfs de ‘softheid’ van die islamstroming met een stevige korrel zout mag genomen worden:

http://www.kifkif.be/cult/over-het-s...-schallenbergh

Nogmaals, zelfs met de ‘meest tolerante’ islamversie als beleid, zouden mensen als jij en ik het redelijk moeilijk hebben om daardoor geregeerd te worden, gezien ook het soefisme redelijk veraf staat van het libertaire karakter van vrijdenken.
De (islamitische) bron ervan is en blijft ‘conservatief’, uiteraard gesproken vanuit onze westers perspectief en zienswijze.

Moslims zouden dan ook (eerst) een vorm van subtiele humor moeten leren ontwikkelen, waarbij relativisme, zelfspot en zelfs snedig sarcasme over de eigen (volkse) gedragingen niet geschuwd wordt, zoals dat bv wel mogelijk is in joodse en westerse samenlevingen.
De islamitische moppentappers en standup comedians zijn dan op slechts 1 hand te tellen en dan nóg voel je een soort van voorzichtige terughoudendheid, om vooral niet te ver te gaan.
Citaat:
Rijkdommen wel, maar daar snoepten ze van via belastingen.

Uiteindelijk begonnen de Ottomanen wat gulzig te worden met hun belastingen, tegen de achttiende eeuw. De zoektocht naar nieuwe inkomsten leidde uiteindelijk tot de oprichting van een Academie, die een epicentrum werd van de Griekse Verlichting. Die Griekse Verlichting leidde uiteindelijk tot de Griekse Onafhankelijkheidsoorlog. Karma, misschien?
Ik kan me niet ontdoen van een analoog gevoel, dat overeenkomt met de hedendaagse groeiende aversie van de Europese bevolkingen tegen hun nationale regeringen en de overkoepelende EU-dominantie, die gewoonweg negeren wat er leeft bij de ‘gewone’ man/vrouw en elke vorm van terechte beleidskritiek argumentloos bestempelen als ‘racisme en discriminatie’.

De afstand tussen ‘common sense’ en de wereldvreemde houding van de huidige poco-machthebbers leidt dan ook tot een kafkaanse vervreemding en zal in de toekomst mss wel leiden tot brandhaarden op eigen grond.
Laten we dan maar hopen dat het eindresultaat de moeite zal zijn.
Citaat:
Ja, dat is de gangbare interpretatie. Daarom dat ik die “Recent movements” hoopvol vond, omdat die afwijken van de gangbare interpretatie.
Ik hoop alvast met je mee, maar als zelfs de topjudassen van het Westen (VS+EU) collaboreren met SA en het IS-gebroed en die salafistische middeleeuwers zelfs van tonnen wapens voorzien, dan lijkt me die gestelde hoop wat voorbarig te zijn.
Zij hebben immers alle belang bij de huidige onderlinge verdeeldheid.
Citaat:
Mijn eerste kennismaking met de Gulden Snede als kind was indertijd een videoband van “Donald Duck in Mathmagic Land”. Iets uit de jaren ’50, toen er nog een maatschappelijk geloof in vooruitgang én schoonheid was. Toen zelfs kindervermaak nog net dat beetje “meer” had.
Haha, ‘n mooie weergave om jonge kinderen net d�*t iets meer mee te geven, ivm wiskunde en de proportionele schoonheid der dingen.
En idd, tot halfweg de jaren ’80 was er nog geloof in maatschappelijke vooruitgang, maar ondertussen is dat ook wel deftig afgekalfd, niet in het minst door de gecorrumpeerde lelijkheid van geopolitieke veroveringsdrang.
Citaat:
Ja, maar men breidt het dan meestal uit tot gewoonweg de toepassing van Marxistische kritiek op menswetenschappen. Soms wel koddig (Hoewel ik dan liever een common man’s of labour approach zou zien dan de hele Marxiaanse santekraam), maar uiteindelijk ook de reden waarom ik de academische menswetenschappen opgegeven heb.
Begrijpelijk, er lijkt vandaag wel geen andere visie (meer) mogelijk te zijn, mede geïnduceerd door de doorgeslagen dominantie van die Marxistische kritiek op de (eigen) cultuur in academische kringen, een intellectueel monopolie dat geen andere aanpak/visie meer toelaat, op straffe van uitsluiting en/of ‘slechte punten’.
Citaat:
Met Green Evelien ben ik goed bekend. Ze is misschien wel meer praktisch dan theoretisch. Verder heb ik via-via ook contacten met Amerikaanse thuisonderwijzers. Heel wat interessante curricula wat betreft “classical education” ook.
Vasthouden en verder rustig uitbouwen, zou ik zeggen, je zit alvast op ’t goeie spoor.
Citaat:
Ja, dan zit ik qua leeftijd dicht bij je kinderen. Ik had je eigenlijk jonger geschat.
Da’s leuk, grazie, irl word ik ook door iedereen steeds 10-15 jaar jonger geschat dan m’n ware leeftijd en weet je, daar kan ik best mee leven.
Citaat:
Ik vrees voor de generaties na mij die les volgen aan dezelfde scholen als ik. Ik heb in mijn schoolperiode de afbraak meegemaakt, de laatste leerkrachten van de oude stempel en de net gevestigde lading leerkrachten van een nieuwere stempel. Een weinig evenwichtig eindresultaat.
Schoolgaande jeugd wordt dan ook steeds meer onderwezen, om als kritiekloze economische slaafjes af te studeren.
In die link over thuisonderwijs doet John Gatto daar alvast ’n kritisch boekje over open, ervaren als ie is als ex-leraar.
Die maakt dan ook brandhout over de leermethodiek van het klassieke onderwijs, niet zozeer over de kennis an sich, maar op de manier waarop die wordt onderwezen.
Mss is dat ook wel de/een reden waarom er zoveel studenten vroegtijdig afhaken.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 2 september 2016 om 19:58.
Diego Raga is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be