![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U beseft toch dat de wetten van vraag en aanbod ook gelden op arbeid, met een zekere sociale correctie omdat er sociaal overleg is. Dat betekent dat als men de belastingen zou afschaffen het loon gaat tot stand komen op een nieuw evenwicht dat een hoger nettoloon betekent voor de werknemer en een lager brutoloon voor de werkgever. Het is u die er geen ballen van kent. Ergo de belastingen worden betaald door zowel werkgever als werknemer, net zoals de btw de facto wordt betaald door zowel de klant als de handelaar. Ik kan er ook niet aan doen dat u geen economie gestudeerd hebt of er niets van begrepen heeft. http://upers.kuleuven.be/sites/upers...n_schokken.ppt vanaf 52 tot het eind. Een bedenking wie betaalt de werkgever zodat die het brutoloon aan de werknemer kan betalen. Man dat doet allemaal niet ter zake. Dat is de ecomische kringloop die geen begin en einde heeft. Leven en laten leven. Laatst gewijzigd door stuyckp : 9 september 2016 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want in veel gevallen is er geen of te weinig consumptie bij die werkgever. Het loon en bruto / netto heeft niks met omzet, Noch consument te maken. De rekening blijft dezelfde. Mocht dat in uw cursus economie niet staan, wel schrijf het er zelf bij.
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Me dunkt dat velen nog een lange weg te gaan hebben alvorens ze een beetje klaar geraken voor deze wereld.
![]() |
#145 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat je nu voor eens en altijd een overzicht geeft van: 1) van bruto naar netto (wat niet eenvoudig is ivm gezinssamenstelling, kinderen....) maar laat het ons houden bij een alleenstaande voor alle gemakkelijkheid. 2) van bruto naar totale loonkost. Dus hou rekening met de werkGEVERS-bijdrage, dertiende maand, vakantiegeld (arbeider of bediende-aan jou de keuze), verzekeringen, al dan niet kledijvergoeding, woon-werkverkeer, tweede pijler, maaltijdcheques....... Ik ben benieuwd. Laat het duidelijk zijn dat jouw antwoord voor het grootste deel zal uitmaken van de reactie, doch voor alle partijen gaat dit hopelijk klaar en duidelijkheid scheppen. Ik ben zelfstandige MET werknemers, dus maak aub dat je je huiswerk grondig hebt gemaakt. Ik kijk uit naar jouw antwoord! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De prijs die de klant betaald zal in grote mate afhankelijk zijn van de loonkost. Dat lijkt me nogal wiedes. Linkske ook niet gelezen zeker, of alle professoren en mensen die gestudeerd hebben dwalen en jij ziet als enige het licht. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals.... Jij bent werkgever en betaalt hem/haar 17 € bruto per uur. Leg me nu eens klaar en duidelijk uit hoeveel hij/zij volgens jou kost per trimester. Ga je de uitdaging aan? Ik kijk ernaar uit! Je mag kiezen of het bediende of een arbeider is. Ga je gang! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb hem de vraag gesteld....ik kijk uit naar het antwoord! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gaan ze sterretjes zien. No money, no game
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard per sector/ beroep komen er nog kosten bij. Ook van de werkgever trouwens, zoals al de rest. Op een of andere manier proberen jullie mensen wijs te maken dat het niet de werkgever is die alles betaald. Rare jongens.
![]() |
![]() |
#152 |
Parlementslid
|
![]() Jaja, doch kennelijk ligt het bij ook bijzonder moeilijk. Hoe komt het dat jij 'sterretjes' ziet?
Laatst gewijzigd door coro : 9 september 2016 om 13:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Moet je o zo nodig veel 'googlen' alvorens hier een antwoord te geven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Parlementslid
|
![]() Wie zegt dat? Overigens....... 'betaalt' moet met een 't'! en niet met een 'd'!.... Rare jongen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Volgens uw redenering heb je geen klanten nodig, want die betalen de rekening niet. Volgens u toch niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zowel werknemer als werkgever betalen. Echt niet moelijk hoor. Roep uw papa er misschien even bij. Laatst gewijzigd door stuyckp : 9 september 2016 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met € 17 bruto zal die normaliter ongeveer € 31 aan de werkgever kosten oftewel zo'n € 5239. Mambo rekent als vakman minstens € 45 aan zijn klanten. Dus zijn winst op elk uur is zo'n € 14 minimum oftewel € 2.366 per maand, waarvan hij minstens zo'n € 1.100 netto overhoudt. Rara waarom het in Duitsland beter ondernemen is terwijl een werknemer aan de werkgever meer kost ?
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience." Laatst gewijzigd door non-conformist : 9 september 2016 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag blij zijn als ze compatibel is, maar niks garandeert dit. Maar het is me nog altijd een raadsel wat jij probeert te bewijzen? Dat de financiën van de onderneming niet van de financier komen maar dat de ingehuurde werknemers hun eigen financiën meebrengen? Want dat vertel je hier nu al een tijdje.
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mist een stuk of 100 zaken hier.
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() Oh, maar ik verneem graag welke zaken. Ben altijd bereid te leren.