![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verdraagzaamheid noemen ze dat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een aantal gebieden was Napoleon inderdaad redelijk vergeleken met wat voor hem bestond.
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() als ik uw commentaar lees over de Walen en de pers zou je er goed aan doen van uwen bek te houden en niemand anders te verwijten maken over verdraagzaamheid of racisme .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat anders is, is dat de franstaligen het totaal niet gewoon zijn dat hen de levieten, die ze meer dan dubbel en dik verdienen, worden gelezen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op meerdere vlakken niet. De rechtspositie van de vrouw bijvoorbeeld. In de Code werd de getrouwde vrouw gedegradeerd tot een willoos burger, terwijl onder het Oude Bestel vrouwen ruime rechten hebben naar bezit, inspraak en macht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Europees Commissaris
|
![]() Het gezin gedegradeerd tot een bordeel. Dat las ik laatst in het boek "Kunst und Unkunst." (Hohenrain Verlag)
Wat is dat toch erg.
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Trouwens, weinigen weten dat nog maar tot 1976 mocht een getrouwde vrouw geen eigen bankrekening openen zonder toelating van haar echtgenoot...
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lang voor Brussel een stadsgewest was, bestond het systeem al in andere federale landen, hoor... Wil je voorbeelden om jou nog belachelijker te maken, of ga je u een beetje kalmeren?
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() een stadsgewest is geen gewest; het is en blijft een stad. Een stad met de allure van een gewest...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had u verwittigd... Wat is Berlijn volgens jou?
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ge neemt me te letterlijk. Lees je even gans mijn post ? Ik zal wat andere voorbeelden geven, van rechten waarover een dader niet meer moet zeveren: - je steelt iets meer dan een zwanworst in een winkel waar camera's hangen: de winkelier zet de beelden te kijk op de sociale media. Pech voor de dief. - je zit als veroordeelde in het gevang. Je bent bijgevolg niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Geen werklozensteun. Geen pensioenopbouw. Je vrouw en je kinderen mogen desgevallend zich richten tot het ocmw. 'k heb nu geen tijd en vooral geen goesting om verder leuk na te denken over mooie voorbeelden, maar het volgende zit daar voor mij bij: iemand met een andere nationaliteit pleegt een misdrijf in Vlaanderen: hij wordt berecht in het Nederlands, en krijgt een tolk naar een van de werktalen van de EU. Niks geen andere taal. Woont hij al een paar jaar in Vlaanderen: niks geen tolk . .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |