Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2016, 17:54   #141
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zoals ik voorspelde.
De kans dat Vuye en Wouters in de partij blijven is onbestaande.
Bovendien zal zo goed als de volledige Vlaams-nationalistische achterban van de N-VA afhaken. (Op de schoofzakken na)
Het is nog niet voldoende dat de belgicisten hier alle uren een anti-N-VA draad openen, ook onze Knuppel laat zich niet onbetuigd.

Je kan misschien samen met je vriend E. Gidius een beweging oprichten. Blokker Pericles, die beweert dat de N-VA dagelijks duizenden stemmen aan het VB verliest, zal jullie 100 % steunen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 17:59   #142
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ik heb toch de indruk dat BDW niet goed beseft dat niet Vuyghe maar hij zelf hij het vuur aan de lont heeft gestoken door drie jaar voor de verkiezingen zijn kaarten al op tafel te gooien wat door iedereen als een fameuze bocht werd gezien.
Ik snap echt niet dat een verstandig man als Dewever zulke stomme uitspraken kan doen.
Blijven regeren in de zo gehate Belgische traditie? Of terugkeren naar de zuiverheid van de Vlaams-nationalistische ambitie en daarbij alle verworven posten en posities opofferen?
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 18:10   #143
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zelfs dat niet.
Wat blijft er dan nog over?
Een ultra liberaal programma, een VLD +? Wie van hun kiezers is daarmee gediend?
Dat die dan bij de VLD gaan.
Welk ultraliberaal programma? Als ik het N-VA-programma lees en het beleid van N-VA bekijk, dan zie ik dat niet. Zelf geen liberaal light programma. Dat er grote gelijkenissen zijn met het Open Vld-programma, daar heeft u dan weer wel gelijk in.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 18:15   #144
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En bij de volgende verkiezingen met moeite nog 15%.
Waarom niet onder de kiesdrempel? Wanneer je fors overdrijft moet je het goed doen.
Oud 19 september 2016, 18:27   #145
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Bij de VLD zetten ze voorzitters af als die durven zich aan het partijprogramma houden, bij N-VA doen ze dat voorlopig enkel met leden van het partijbestuur. Tenslotte is er in die partij geen voorzitter te vinden die zich aan dat programma wenst te houden.

Laat ons hopen dat de hausse van de N-VA hiermee definitief van de baan is. De partij heeft zich - in navolging van de VLD onder Verhofstadt - kapot geregeerd. En dat na amper twee jaar, en dan nog zonder de PS in die regering. Ze zijn zowaar nog slechter dan de blauwen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 18:32   #146
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Waarschijnlijk.
En Storme zal volgen.
Wat is me dat voor een fake partij.
Nooit gezien in de Belgische politiek, zelfs bij de CD&V niet.

Laatst gewijzigd door robert t : 19 september 2016 om 18:39.
Oud 19 september 2016, 18:38   #147
robert t
Europees Commissaris

Standaard

[quote=robert t;8239978]Wat weet jij daarvan, blokkerke? In dS van vandaag zegt Storme dat hij weigert stelling te nemen. Hij voegt eraan toe dat het wel zal koelen zonder blazen.

Jij hoopt natuurlijk dat Storme naar het VB komt. Ijdele hoop jongen.
Oud 19 september 2016, 18:46   #148
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Bye the way...hoe zou het met Termont zijn, het is stilletjes geworden rond hem...doofpot!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 18:48   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het is nog niet voldoende dat de belgicisten hier alle uren een anti-N-VA draad openen, ook onze Knuppel laat zich niet onbetuigd.

Je kan misschien samen met je vriend E. Gidius een beweging oprichten. Blokker Pericles, die beweert dat de N-VA dagelijks duizenden stemmen aan het VB verliest, zal jullie 100 % steunen.
Flauw Robert. Je weet best dat ik al eerder bedenkingen heb.
Ik heb ook nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik teleurgesteld ben omdat de N-VA de herziening van artikel 195 niet geëist heeft. Ja, geëist. Dat was het minste dat De Wever had moeten doen. Zonder dat had hij niet in een regering mogen stappen. En ook dat heb ik meermaals laten horen.
Wat de laatste dagen gebeurde is nog veel erger en doet voor mij definitief de deur dicht.
Ik snap niet goed dat jij daar zonder meer genoegen mee neemt.
Oud 19 september 2016, 18:49   #150
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Blijven regeren in de zo gehate Belgische traditie? Of terugkeren naar de zuiverheid van de Vlaams-nationalistische ambitie en daarbij alle verworven posten en posities opofferen?
Zuiverheid van de Vlaams-nationalistische Beweging?? Verworven posten opofferen? En waar is dat dan wel gebeurd. Niet in WO II in ieder geval. Ook niet in een steriele meer dan dertigjarige oppositie van het VB: veel schreeuwen langs de kant maar niets presteren. Niets, nada, rien, nothing!

Door altijd aan de kant te blijven staan hebben de Vlaams-nationalistische kornuiten niets gerealiseerd en zich de kaas van het brood laten eten. Edoch, de traditio's , ja die hebben uiteindelijk de Vlaamse zaak uitstekend gediend: een Vlaams Parlement, vastlegging van de Taalgrens, verder federalisering, een smak geld naar Vlaanderen, splitsing Halle - Vilvoorde en dies meer.

En de Vlaams-nationalisten ondertussen? Wel, die deden wat ze altijd doen: niet bijster veel. Ze keken met lede ogen naar die Vlaamse verwezenlijkingen. Want eigenlijk hadden zij het moeten geweest zijn die de politieke kar hadden moeten trekken en BHV moeten splitsen in plaats van te jammeren en te schreeuwen. Maar het waren weer eens de traditionele partijen die het hebben moeten doen. Zo zit het in mekaar.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2016 om 18:56.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 18:50   #151
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=robert t;8239979]
Citaat:
Wat weet jij daarvan, blokkerke? In dS van vandaag zegt Storme dat hij weigert stelling te nemen. Hij voegt eraan toe dat het wel zal koelen zonder blazen.

Dat Storme geen stelling wil innemen is anders niet bepaald geruststellend.
Oud 19 september 2016, 19:23   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zuiverheid van de Vlaams-nationalistische Beweging?? Verworven posten opofferen? En waar is dat dan wel gebeurd. Niet in WO II in ieder geval. Ook niet in een steriele meer dan dertigjarige oppositie van het VB: veel schreeuwen langs de kant maar niets presteren. Niets, nada, rien, nothing!

Door altijd aan de kant te blijven staan hebben de Vlaams-nationalistische kornuiten niets gerealiseerd en zich de kaas van het brood laten eten. Edoch, de traditio's , ja die hebben uiteindelijk de Vlaamse zaak uitstekend gediend: een Vlaams Parlement, vastlegging van de Taalgrens, verder federalisering, een smak geld naar Vlaanderen, splitsing Halle - Vilvoorde en dies meer.

En de Vlaams-nationalisten ondertussen? Wel, die deden wat ze altijd doen: niet bijster veel. Ze keken met lede ogen naar die Vlaamse verwezenlijkingen. Want eigenlijk hadden zij het moeten geweest zijn die de politieke kar hadden moeten trekken en BHV moeten splitsen in plaats van te jammeren en te schreeuwen. Maar het waren weer eens de traditionele partijen die het hebben moeten doen. Zo zit het in mekaar.
:trololol:
Oud 19 september 2016, 19:30   #153
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?
Ik denk het niet.
Is hij dan lid van de partijraad ? (ik weet het, jullie houden van ongelooflijk hybride en quasi onbegrijpelijke structuren...)

Ik neem nu wel even aan dat je ernstig bent en niet gaat verwijzen naar "afdelingen" of "provincies" en andere futiliteiten. Anders kunnen we bezig blijven.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 19:31   #154
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

[quote=robert t;8239979]
Citaat:
Wat weet jij daarvan, blokkerke? In dS van vandaag zegt Storme dat hij weigert stelling te nemen. Hij voegt eraan toe dat het wel zal koelen zonder blazen.

Matthias Storme zal inderdaad nooit naar het VB overlopen, hij heeft een viscerale afkeer van het VB, en dan laat ik nog in het midden wat hij denkt over de "intellectuele" minkukkel De Winter.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 19:33   #155
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waar beslist De Wever dat?

Beter lezen mijn beste, beter lezen!
Ja... probeer de illusie nog wat te cultiveren dat er iemand is die de GL durft tegenspreken als die zijn mening wil doordrukken.
Oud 19 september 2016, 19:36   #156
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Zouden we niet beter kunnen zeggen dat het Vlaams Belgisch journaille telkens weer en opnieuw in zijn opzet slaagt???
't is de fout van de media !

Oud 19 september 2016, 19:37   #157
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik heb heimwee naar grote Vlaams nationalistische leiders als Staf Declercq. Deze man verenigde de Vlaamse Beweging en sloot geen compromissen met het Belgische regime. Na de inval van de Duitsers werd consequent en terecht gekozen tegen de Belgische staat.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 19:38   #158
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb heimwee naar grote Vlaams nationalistische leiders als Staf Declercq. Deze man verenigde de Vlaamse Beweging en sloot geen compromissen met het Belgische regime. Na de inval van de Duitsers werd consequent en terecht gekozen tegen de Belgische staat.
Heb jij dat nog meegemaakt?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2016, 19:40   #159
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Dat is wel de taak van het VB zelf , Marie ik ben overtuigd zijn FDW en héél zijn entourage dan echt een bende watjes ? een bende onnozele poesjes ?
Zo zou ik ze zeker niet omschrijven. Wel als een bende uitschot en stront. Maar géén watjes, en ook geen onnozele poesjes. (arme beestjes... met zoiets vergeleken worden...)
Oud 19 september 2016, 19:43   #160
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb jij dat nog meegemaakt?
Max reed in '35 de Tour in dienst van Félicien Vervaecke.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be