![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Je kan misschien samen met je vriend E. Gidius een beweging oprichten. Blokker Pericles, die beweert dat de N-VA dagelijks duizenden stemmen aan het VB verliest, zal jullie 100 % steunen. |
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Minister-President
|
Welk ultraliberaal programma? Als ik het N-VA-programma lees en het beleid van N-VA bekijk, dan zie ik dat niet. Zelf geen liberaal light programma. Dat er grote gelijkenissen zijn met het Open Vld-programma, daar heeft u dan weer wel gelijk in.
|
|
|
#144 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Minister-President
|
Bij de VLD zetten ze voorzitters af als die durven zich aan het partijprogramma houden, bij N-VA doen ze dat voorlopig enkel met leden van het partijbestuur. Tenslotte is er in die partij geen voorzitter te vinden die zich aan dat programma wenst te houden.
Laat ons hopen dat de hausse van de N-VA hiermee definitief van de baan is. De partij heeft zich - in navolging van de VLD onder Verhofstadt - kapot geregeerd. En dat na amper twee jaar, en dan nog zonder de PS in die regering. Ze zijn zowaar nog slechter dan de blauwen.
|
|
|
#146 |
|
Europees Commissaris
|
Laatst gewijzigd door robert t : 19 september 2016 om 18:39. |
|
|
|
|
|
#147 |
|
Europees Commissaris
|
[quote=robert t;8239978]Wat weet jij daarvan, blokkerke? In dS van vandaag zegt Storme dat hij weigert stelling te nemen. Hij voegt eraan toe dat het wel zal koelen zonder blazen.
Jij hoopt natuurlijk dat Storme naar het VB komt. Ijdele hoop jongen. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Minister
|
Bye the way...hoe zou het met Termont zijn, het is stilletjes geworden rond hem...doofpot!
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb ook nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik teleurgesteld ben omdat de N-VA de herziening van artikel 195 niet geëist heeft. Ja, geëist. Dat was het minste dat De Wever had moeten doen. Zonder dat had hij niet in een regering mogen stappen. En ook dat heb ik meermaals laten horen. Wat de laatste dagen gebeurde is nog veel erger en doet voor mij definitief de deur dicht. Ik snap niet goed dat jij daar zonder meer genoegen mee neemt.
|
|
|
|
#150 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Door altijd aan de kant te blijven staan hebben de Vlaams-nationalistische kornuiten niets gerealiseerd en zich de kaas van het brood laten eten. Edoch, de traditio's , ja die hebben uiteindelijk de Vlaamse zaak uitstekend gediend: een Vlaams Parlement, vastlegging van de Taalgrens, verder federalisering, een smak geld naar Vlaanderen, splitsing Halle - Vilvoorde en dies meer. En de Vlaams-nationalisten ondertussen? Wel, die deden wat ze altijd doen: niet bijster veel. Ze keken met lede ogen naar die Vlaamse verwezenlijkingen. Want eigenlijk hadden zij het moeten geweest zijn die de politieke kar hadden moeten trekken en BHV moeten splitsen in plaats van te jammeren en te schreeuwen. Maar het waren weer eens de traditionele partijen die het hebben moeten doen. Zo zit het in mekaar. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 september 2016 om 18:56. |
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
[quote=robert t;8239979]Dat Storme geen stelling wil innemen is anders niet bepaald geruststellend.
|
|
|
#152 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#153 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Is hij dan lid van de partijraad ? (ik weet het, jullie houden van ongelooflijk hybride en quasi onbegrijpelijke structuren...)
Ik neem nu wel even aan dat je ernstig bent en niet gaat verwijzen naar "afdelingen" of "provincies" en andere futiliteiten. Anders kunnen we bezig blijven. |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
[quote=robert t;8239979]Matthias Storme zal inderdaad nooit naar het VB overlopen, hij heeft een viscerale afkeer van het VB, en dan laat ik nog in het midden wat hij denkt over de "intellectuele" minkukkel De Winter.
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#157 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik heb heimwee naar grote Vlaams nationalistische leiders als Staf Declercq. Deze man verenigde de Vlaamse Beweging en sloot geen compromissen met het Belgische regime. Na de inval van de Duitsers werd consequent en terecht gekozen tegen de Belgische staat.
|
|
|
|
|
|
#158 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zo zou ik ze zeker niet omschrijven. Wel als een bende uitschot en stront. Maar géén watjes, en ook geen onnozele poesjes. (arme beestjes... met zoiets vergeleken worden...)
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|