Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2016, 16:08   #141
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als die Vlaamse expat 50 plaatselijke personeelsleden moet leiden, mogen we dat dan beschouwen als 'rechtstreeks in contact staan met de plaatselijke bevolking"?
Je mag er trouwens van op aan dat die plaatselijke bevolking zich dubbel zal plooien om Engels te leren om de expat in de watten te leggen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:09   #142
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Je mag er trouwens van op aan dat die plaatselijke bevolking zich dubbel zal plooien om Engels te leren om de expat in de watten te leggen.
Klopt.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:12   #143
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Er landen meer Nederlandstaligen dan Amerikanen in Zaventem.

En de Nederlandstaligen reizigers
hebben wel veel aan een Nederlandstalige taxichauffeur in de luchthaven van Zaventem.
Als ik land in Zaventem, daal ik af naar het treinstation om de trein naar Antwerpen te nemen. Ik weet niet waarom ik een taxi zou nodig hebben. Veel mensen die in Zaventem terugkeren van vakantie zullen dat doen. Anderen worden afgehaald door familie of vrienedn.

Toeristen moeten dikwijls in Brussel zelf zijn. Dus al landen er misschien veel Vlamingen in Zaventem; een grote hoop daarvan heeft geen taxi nodig.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:12   #144
Anitta
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20161013_02517356

"De kennis van het Nederlands wordt een voorwaarde voor taxichauffeurs in Vlaanderen.

Dat antwoordde minister van Mobiliteit Ben Weyts donderdag in het Vlaams parlement op een vraag van Annick De Ridder (N-VA)."

Groot gelijk .
die chauffeur moet zijn klep toe houden en mij veilig van A naar B brengen, meer verwacht ik daar niet van, zijn liefdes perikelen laten mij Siberisch koud. den ben moet zich verder met niets bemoeien want hij brengt er toch niets van terecht.

Laatst gewijzigd door Anitta : 14 oktober 2016 om 16:14.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:13   #145
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
En treinen? Of is dit een verkeerde vraag?
Eén minuut vóór 12 vertrekt de laatste trein uit de luchthaven.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:14   #146
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
En treinen? Of is dit een verkeerde vraag?
Nu je het over treinen hebt... Weet dat er verschillende treinen die van Brussel over Luik naar Maastricht doorreden, zwaar beboet zijn geworden door de Nederlandse overheid omdat de treinchauffeurs geen Nederlands kenden...

Aangehaald werd de grote onveiligheid die dat met zich meebracht...

La Belgique heeft ten andere het bewijs geleverd van de grote onveiligheid die het niet spreken van de streektaal inhoudt door een paar treinongevallen met dodelijke afloop...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:15   #147
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anitta Bekijk bericht
die chauffeur moet zijn klep toe houden en mij veilig van A naar B brengen, meer verwacht ik daar niet van, zijn liefdes perikelen laten mij Siberisch koud. den ben moet zich verder met niets bemoeien want hij brengt er toch niets van terecht.
Als er afgerekend wordt op het einde v.d. rit, moet jij dan ook je klep houden ?
Oud 14 oktober 2016, 16:17   #148
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ofwel hebben, meestal links georienteerde organisaties, meestal heel sterk geruggesteund door de grote francofonie (de Vlamingen zouden er maar eens moeten aan denken om niet alleen de buitenlanders maar ook hen, franstaligen) jarenlang, bij elke poging van een Vlaamse overheid om de vreemdelingen onze taal te leren alles gedaan om dat Vlaamse voorstel te boycotten met dezelfde argumenten die men hier nu aanhaalt om zo gezegd te bewijzen dat een taxi-chauffeur heel goed in Vlaanderen mag en kan rondrijden zonder een woord Nederlands te kennen...
Het woord discriminatie, ingaande tegen de taalvrijheid, Vlaamse bekrompenheid en ander minder fraaie bewoordingen werden telkens uit de kast gehaald...
Hebt gij ooit een taalexamen moeten afleggen om in Duitsland rond te rijden? Waarom zou een taxichauffeur dat nodig hebben en gij niet? Hebt gij meer ervaring in het verkeer dan die beroepschauffeur?
Met verkeersveiligheid heeft dat niks te maken. En met het nutteloos rondrijden al evenmin. Dat gebeurt overal met toeristen.
Oud 14 oktober 2016, 16:17   #149
Anitta
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als er afgerekend wordt op het einde v.d. rit, moet jij dan ook je klep houden ?
ik hoop dat je de meter kunt aflezen, maar daar moet je voor kunnen lezen.
Anitta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:18   #150
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Irrelevant. Ik stel simpelweg dat Kaproen aan het zeveren is.
Het verhaal tussen jou en Kaproen interesseert mij geen ballen...
Ik debateer over het wel of niet nodig zijn om de streektaal te kennen en je gaat mij toch niet vertellen dat Vlaams expats in China rechtstreeks in contact staan met de bevolking om hen in één van onze Westerse talen te bedienen...
Oud 14 oktober 2016, 16:21   #151
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik denk dat ik gevonden heb waarom Madame Marie steeds zoveel zever verkoopt. Niet dat we het nog niet wisten, hé, maar hier hebben wij de smoking-gun, het 100% bewijs.
Marie Daenen weet van geen ballen waarover ze het heeft.
Wat wil je, als de zuivere logica in la Belgique niet van kracht is omdat alleen de franstalige wensen moeten ingevuld worden...
Oud 14 oktober 2016, 16:25   #152
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jaja. Bejing Mandarijns, Hongkong Kantonees. Ik nam er gewoon de grootste taal uit. Feit is dat Kaproen gewoon aan het lullen is. Vlaamse expats worden niet standaard gevraagd om eerst Mandarijns of Kantonees te leren.
Expats die in contact komen met de Chinese klant ,
en die Mandarijns of Kantonees spreken zullen steeds een streepje voor hebben op iemand die enkel Engels spreekt.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:34   #153
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anitta Bekijk bericht
ik hoop dat je de meter kunt aflezen, maar daar moet je voor kunnen lezen.
Ik hoop dat jouw chauffeur het juiste bedrag aanrekent met z'n "meter"...en dat jij kunt betalen met pasgeld...
Oud 14 oktober 2016, 16:35   #154
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat wil je, als de zuivere logica in la Belgique niet van kracht is omdat alleen de franstalige wensen moeten ingevuld worden...
Neen, het is gewoon dat je denkt dat jouw logica de realiteit is terwijl het, bij gebrek aan kennis en misschien andere zaken, van A tot Z verkeerd is.
Een hopeloos geval dus.
Oud 14 oktober 2016, 16:36   #155
pajoske

Standaard

Citaat:
Expats die in contact komen met de Chinese klant ,
en die Mandarijns of Kantonees spreken zullen steeds een streepje voor hebben op iemand die enkel Engels spreekt.
Nu verschiet ik toch. Gij kunt ook iets verstandigs schrijven.

Maar leg mij dan eens uit hoe het komt dat er, toch volgens u en uw NVA-vriendjes, in Antwerpen en met uitbreiding Vlaanderen een zwaar taalprobleem is met taxichauffeurs. Zodat het nodig zou zijn dat ministers hun tijd verdoen met het opstellen van wetten die een taalexamen verplicht maakt.

Al die Nederlandstalige werklozen in het Vlaamse gewest hebben toch 'een streepje voor' bij de aanwerving.

Laatst gewijzigd door pajoske : 14 oktober 2016 om 16:37.
Oud 14 oktober 2016, 16:39   #156
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als die Vlaamse expat 50 plaatselijke personeelsleden moet leiden, mogen we dat dan beschouwen als 'rechtstreeks in contact staan met de plaatselijke bevolking"?

Ter info: de communicatie gebeurt in het Engels. Ttz hetgeen voor Chinezen moet doorgaan als zijnde Engels. Blijkbaar is dat Chinese Engels meestal niet echt goed verstaanbaar voor een Vlaming.
Neen, pajoske, dat is geen rechtstreeks contact met de plaatselijke bevolking want hier gaat het over vijftig, honderd of zelfs vijfhonderd zo u wil uitgekozen en/of ingeschreven.... mensen, die van op voorhand weten dat daar Engels gesproken wordt...
Jan met de Pet op riskeert niet dat hij ineens geholpen moet worden door iemand die zijn taal niet begrijpt...
Oud 14 oktober 2016, 16:43   #157
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals de Vlamingen altijd gedaan hebben; maar de Chinezen riskeren niet dat ze overrompeld zullen worden door een vreemde kultuur, zoals in Vlaanderen en met de Vlamingen wel gebeurde en nog steeds, zonder aflaten, gebeurt
Oud 14 oktober 2016, 16:44   #158
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als ik land in Zaventem, daal ik af naar het treinstation om de trein naar Antwerpen te nemen. Ik weet niet waarom ik een taxi zou nodig hebben. Veel mensen die in Zaventem terugkeren van vakantie zullen dat doen. Anderen worden afgehaald door familie of vrienedn.

Toeristen moeten dikwijls in Brussel zelf zijn. Dus al landen er misschien veel Vlamingen in Zaventem; een grote hoop daarvan heeft geen taxi nodig.
En Dalibor, omdat jij zo handelt mogen alle andere Vlamingen afgedroogd worden???
Oud 14 oktober 2016, 16:46   #159
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
"Parce que en est quand même en Belgique �*" Dieghem"

Alweer een bijkomende reden voor de Vlaamse Onafhankelijkheid
Nee, omdat Philippe Jaeken Franstalig is.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2016, 16:48   #160
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hopelijk kennen ze ook wat andere talen, zeker wanneer ze opereren buiten de dorpen.
Anders weer een bewijs van klotementaliteit van klotepolitici in een kloteregio.
'Ainsi soit-il.'
Neen hier is het Nederlands . Wist jij dat nog niet ?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be