![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op zich is dat tof voor mij, maar als middenklasser was dat niet hoogstnoodzakelijk. Ik had met veel plezier iets minder verhoging gehad en gezien dat er in de gezondheidszorg wat meer geld was ingepompt of dat er meer investeringen waren gebeurd in infrastructuur.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
U bent het perspectief een beetje kwijt, denk ik. Citaat:
Sommige dingen zijn duurder, natuurlijk, met name vervuilende consumptie. Dat is ook noodzakelijk voor ecofiscalitieit, hetzelfde beleid waar de oppositie nu al tientallen jaren voor ijvert. Gelijktijdig zijn ook de lasten op arbeid sterk gedaald. Men zou als het ware over een shift in de belastingen kunnen spreken, als ik er zo spontaan even een term voor moet bedenken. Wie zuinig consumeert gaat er financieel op vooruit, wie verkwist niet. Goed gedaan, vind ik dat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, ik beweer dat jij enkel naar je eigen situatie kijkt en dat doortrekt voor de ganse bevolking.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien valt het reclame filmpje van de Nieuwe Vreemdelingen Alliantie nogal mager uit, want op de eerste uitspraak (staatsschuld) is het al een dikke buis ! ![]() ![]() ![]() http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...ideo=1.2830758 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En toch reageren sommigen hier alsof ze gestoken zijn door een bij als ik schrijf dat zij neo-belgicisten zijn geworden. Nog sarcastischer kan dan wel moeilijk haalbaar zijn , maar esthetisch mag die campagne toch wel wat aantrekkelijker worden. Zou een grote optocht door brussel in Helfie-kostuum geen goed idee zijn ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1200 euro extra basiskosten per jaar, 10% stijging in huizenprijzen, etc... Dat zijn allemaal toch statistieken waar van heel ver met de klak naar gesmeten is. Het is duidelijk dat de feiten voor sommige mensen volstrekt ondergeschikt zijn aan hun politiek onderbuikgevoel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Last op arbeid gedaald.
Dat is een goeie. Het is zelfs nog duurder geworden. Ook de dividententaks is gestegen. Polen werken wel steeds goedkoper zie ik. De onzen mogen gaan doppen. Of erger nog...vliegen van de dop ook nog een keer. Bende scheefkakkers.
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja, voor mij zijn feiten en wetenschap nu eenmaal wel belangrijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat wil je nu precies beweren, dat de belastingsschalen niet zijn aangepast? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien bent u gewoon graag kwaad? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kunnen zeggen dat de sexuele fetish van Demonen N-VAers in latexpakkies is...
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het heeft geen enkele zin om via persoonlijke anekdotes te proberen het grotere plaatje te evalueren. De lastenverlaging is een realiteit. Maar evenzeer is de turteltaks e.a. maatregelen een realiteit. In haar studies neemt NBB alle parameters mee en komt zo tot cijfers waarbij we kunnen vergelijken met vroeger. Dat lijkt me toch de enige objectieve manier om uiteindelijk te evalueren of we vooruit gaan, of ter plaatse trappelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
in specifieke situaties zullen er mensen zijn die verliezen, maar meestal zijn dat mensen die dividenden moeten betalen, veel elektriciteit verbruiken, met een vervuilende auto rijden, veel roken en veel alcohol drinken. Sorry, daar heb ik geen medelijden mee. Daarnaast zijn er de echt slechte gevallen, mensen die hun werk kwijt geraakt zijn, 50-plussers die in de steek gelaten worden door zowel bedrijven als overheid. Je hebt de mensen die ziek zijn gevallen, of gewoon pech hebben gehad, die in de steek worden gelaten door hun directe omgeving, de samenleving en de overheid. Met die mensen heb ik wel medelijden, maar die zitten niet hier op het forum.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien moeten we allemaal werkgever worden? Wie dan uiteindelijk het werk gaat uitvoeren is bijkomstig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De forfaitaire aftrek van de beroepskosten en de belastingvrije som zijn allebei verhoogd, en de belastingsschalen zijn verlaagd. Dat heeft niets met uw werkgever en alles met uw netto-inkomen te maken. Bovendien zijn er vorig jaar netto meer dan 40000 jobs bijgekomen en voorspelt men voor het einde van de legislatuur nog 140000 extra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog nooit zo duur als nu geweest.
Er is nog nooit zo weinig economische activiteit geweest.