![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk begon ik over Christus. En over de Paus. Bondgenoten van mij ter verdediging van de zwakke en de arme. In tegenstelling tot jij die zogezegd "terug naar de bron" wil. Maar als aartsconservatief zich liever langs de kant van het kapitaal opstelt. Met andere woorden, ik heb geprobeerd jouw hypocrisie aan de kaak te stellen. Ik hoop dat het gelukt is. Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2016 om 00:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zitten we dan op elkaar te schieten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() 504
Laatst gewijzigd door eno2 : 30 december 2016 om 00:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Wees dan eens duidelijk wat je wel wil. Het afromen van grote erfenissen noem je de rijken beroven. En je sleurt er Jezus en het evangelie bij om je gelijk te halen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U sleurt er Jezus bij. Ik antwoordde daarop. Uw inslag over erfenissen beschouw ik inderdaad als roof. Je hoort te belasten, niet te confisqueren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kijk de staat heft te weinig belasting op de mensen tijdens hun leven en betaalt teveel geld als pensioen aan ambtenaren, geeft teveel sociale uitkeringen aan de mensen, hoe kan je dat oplossen dat de HUIDIGE GENERATIE die op pensioen gaat, de zogenaamde groep van de mei68 met hun mooie idealen die onze wereld helpen vorm te geven hebben... Wiskundig gezien zijn we met 10miljoen belgen. Het volledige vermogen is ongeveer 1200miljard en de staatsschuld is ongeveer 400miljard Er is dus maar één gemakkelijke truuk om de staatsschuld volledig af te bouwen zonder dat je maar één euro uit uw zakken moet halen...En dat is alle erfenissen 33% belasten. TOUT SIMPLE comme bonjour... 33% op alles is genoeg om de staatsschuld te doen verdwijnen... Dan ivm de begroting kun je dezelfde calculatie maken. Ze hebben 50% van het BNP nodig als begroting. Ook daar tout simple comme bonjour: als je 50% BNP wil heffen is het voldoende dat je 25% heft op elk vorm van inkomen... Dus alle taksen die hoger zijn dan25% zijn te hoog. EN in een brede context is het voldoende dat je 25% heft op de consumptie van de burger... inclusief gezondheiszorg, opera, trein, postzegels, water, elektriciteit, en opnieuw klopt de begroting als een bus... In principe hef je nog taksen op energie, dus zelfs met een dalende inkomst schiet je er nog over. Dit noopt mij tot de conclusie dat elk begrotingsprobleem een schijnprobleem is... En dat in principe de overheid vooral moet bezuinigen op alles die niet rendabel lijkt te zijn. Mensen die niet werken is niet rendabel, je kunt ze dus allemaal een vervangingsinkomen geven als ze werken voor de staat. ZIe dat is logica gebruiken. Economische logica ontbreekt teveelbij de ambtenarij Niemand die zegt dat een asielzoeker hier gratis moet leven. Hij mag hier komen werken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat men de mensen meer keuzevrijheid geeft, dat er daarom tal van situaties zullen komen waarbij men de kinderen zo veel mogelijk gaat onterven. In de grote meerderheid van de gevallen zullen de kinderen nog steeds (quasi) alles krijgen. Vergelijk het met heel dat gedoe over de achternamen. Indien ik me niet vergis, wordt daar nog steeds - ondanks de keuzevrijheid - amper gebruikt van gemaakt. De meeste mensen grijpen nog steeds naar de standaardregel. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 december 2016 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Redenen?
De zogezegd zorgzame dochter gaat nu de dementerende moeder van 94 naar de notaris voeren om haar broer daar zo goed als volledig te laten onterven. En de notaris vindt alles OK want hij trekt het ereloon. Dat is wat er gaat gebeuren. Op grote schaal. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het trouwens zo onrechtvaardig dat het kind dat zorg draagt voor de moeder ook een groter deel krijgt? In de situatie die u beschrijft is het trouwens aan de notaris om aan de alarmbel te trekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En 'zo goed als volledig onterven'... in het nieuwe voorstel is er nog steeds een reservatair erfdeel van 50%, oftewel minstens 25% per kind indien het gaat om twee kinderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() erven wordt een lucratieve business:
je helpt een jaartje iemand sterven, en je krijgt een loontje van 150.000euro... |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Het woord successierecht is absurd. Er is enkel plicht omdat je moet betalen.
Aan wie? Aan de beëdigde staatsdief.
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wie zal het zeggen? En vooral : wat is de waarheid? Het eenvoudigste is : iedereen hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Betalen of geven, wij brave burgers zijnde, nog niet genoeg af denk ik dan??? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |