![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
per leerling is het kalotenonderwijs het minst kostelijke van alle zuilen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vroeger lag dat zelfs nog lager! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De meester geeft weer les aan de papschool. Officieel heeft hij wel gelijk. De overheid mag dit niet en ook dat niet. Maar de overheid (lees : sommige politiekers) heeft wel andere middelen om uw bezit waardeloos te maken zonder onteigeningen. Maar dat mag niet gezegd worden in de papschool. Bovendien zitten we weer ver naast het opzet van deze topic. Janneman heeft ons weer meegetroond naar het oerwoud en is nu aan het les geven over de bomen en de plantjes. Verdomd ik krijg de kriebels van die vent. En hij heeft nog andere trucjes achter de hand. Komt er een bijdrage over iets wat hem niet aanstaat dan scharrelt hij meestal een paar reacties bij mekaar en post een paar one-liners met onnozele truut. Hij weet ook dat de meeste forumbezoekers niet de moeite doen om een paar voorgaande inbrengen te lezen. En......dan zijn we weer vertrokken natuurlijk. Nieuw gezeur over onderwerpen waarin de Jan denkt les te kunnen geven. Verdorie; we zitten hier met een perpetum-mobile op dit forum. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zou inderdaad mooi zijn en besparend. Maar..... het is een droom. Inmenging is er steeds. Ik heb "College" gevolgd (een paar jaar) en ben overgestapt naar een Atheneum. Het college was immers meer gericht op de elite. Maar bepaalde leraren in habijt konden hun handen niet thuishouden. Feitelijk was het dus geen overstappen maar een vluchten. Een feit was wel dat in het college beter onderwijs werd gegeven. Toch in de vakken waarmee men later in het leven iets kon aanvangen. In het Atheneum waren er echter leraars die van hun vak een hoofdvak maakten en die enorm veeleisend waren. (Geschiedenis-Aardrijkskunde enz.) Hun bekommernis was echter niet om ons een basis te geven. Hun bekommernis was vooral om ons niks waardevol mee te geven. En dan kwam je tot eigenaardige toestanden. Een leraar Frans die verhaaltjes vertelde en die ons de meeste examenvragen gaf want anders was de ganse klas gebuisd. En die leraar was heel onderlegd hoor. De inspecteurs die langs kwamen smeten telkens met bloemetjes maar geen enkele inspecteur heeft ons ooit getest op hetgeen wij kenden. Engels kende hetzelfde lot. Daar hadden wij ook een leraar die ze omwille van andere mankementen niet wilden in het vrije onderwijs. Duits werd ook stiefmoederlijk behandeld. Moet ik doorgaan? Ik kende dus bijna nik toen ik in het leven stapte. Op zeker ogenblik kreeg ik een collega binnen op de dienst. Een Waal die in het atheneum van Moucron (Moeskroen) had school gelopen. En het eerste wat die vent zei tegen mij was :"Nous n'avons pas eu la base!". Hij wist en besefte het dus ook. Zonder idiologische inmenging is dus een droom. Maak van die leraren dus geen goden. Wiens brood men eet....... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() d
u b b e l Laatst gewijzigd door reservespeler : 27 december 2016 om 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar winst maken kan er wel voor zorgen dat het doel bereikt wordt. Een klein voorbeeldje Oudervereniging Hupeldepup vzw heeft als doel in haar statuten staan: Doel: Het ondersteunen van schooluitstappen voor de leerlingen van de school ... Het ondersteunen van het onderhoud en / of nieuwbouw van klaslokalen van de school ... Het aanschaffen van didactische materialen voor school ... ... Het is nogal evident dat die vereniging winst moet maken om te kunnen ondersteunen. Zonder winst, geen ondersteuning. __________________ Ik sta midden op het veld en aanschouw het politieke spel van de losers! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wist ik ook weeral. Ik schreef het trouwens reeds. "De behaalde winst moet integraal gebruikt worden voor het in de statuten vermelde maatschappelijk doel." Maar ik ben toch uitzonderlijk eens op het forum geraakt met een inbreng waarin mijn bevindingen geuit werden. Maar wie zal het lezen? Allemaal moeite voor niks dus. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zit; meegelokt door de Jan; nog steeds in het oerwoud maar...ik heb geen goesting meer om een boom om te hakken. De topic ging over besparingen. Niet over een jeremiade hoe slecht of goed het in het onderwijs wel is of niet is. Maar hopelijk heeft de Jan ook eens iets aan een andere visie? Tenzij het hij het hier ook weer beter weet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog een voorstel om te besparen op ambtenaren. We stoppen met ze statutair te benoemen, het zijn voortaan gewoon bedienden zoals er zoveel zijn in de privé. Voordeel:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of een bediende goedkoper is dan een vastbenoemde ambtenaar zal ook moeten blijken. Welke ambtenaar heeft een salariswagen? Een tankkaart? Een hospitalisatieverzekering? Een gsm? Bonussen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |