![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() ik heb er even over nagedacht. ik ga het probleem toch nog even gewoon in Wallonië laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Magnette was volgens mij al van in het begin volledig op de hoogte maar ik heeft er nul de botten aan gedaan. Dat maakt hem medeplichtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou Di Rupo ook vandaag nog eens herhaald hebben dat hij er zijn gat van vol heeft, van die parvenus ?
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die baardaap zit ermee te lachen en strijkt in 1 jaar het pensioen op van van 20 mensen met een normale carrière. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ze hun eigen moeder verkopen voor 5 euro. Maar hun zucht naar "winnen" maakt dat ze supergevoelig zijn voor externe pogingen tot corruptie. En dan komt het grote geld af... Puur persoonlijk hoop ik dat PS er met de grove borstel doorgaat, en alle zakkenvullers kortwiekt. Ras & crapuul moet buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#149 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
En dit wist je ook niet, zeker? Citaat:
Apache, liep jij daar niet hoog mee op, panda? Citaat:
Mijn naam is haas zei Furlan. En Di Rupo? Die bevestigt zijn vertrouwen in Furlan. http://www.demorgen.be/plus/politiek...ffia-b680ec60/
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Luikse CDH maffia afdeling heeft een besluit genomen. Nu iedereen op de hoogte is besluiten ze te stoppen met het stelen van geld:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-ontslag.dhtml En de Luikse PS maffia afdeling heeft ook een besluit genomen: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk staat er helemaal niet dat er een einde komt aan de betaalde bestuursmandaten. Het lijkt me eerder een afleidingsmanoeuver: de zoveelste werkgroep met als ultieme doel de zaak laten wegdeemsteren zodanig dat er ten gronde niet al te veel moet veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is dat. Idem met Di Rupo die twee dagen geleden ten aanval ging tegen de cumuls. Zie je de kloothommel, met 11 mandaten waarvan 7 bezoldigde ten tijde dat hij partijvoorzitter was van de PS, al met zichzelf beginnen? Heb jij al één rooie, die voortdurend op de nek zitten van De Wever omdat hij meer dan één politiek mandaten bekleedt, d�*�*rover horen piepen? Stevaert had in 2011 maar liefst 14 mandaten, waarvan 12 bezoldigde. Welke rooie hebben we daar ooit op horen vitten?
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij er niets van af wist, dan is hij schandalig onbekwaam. Alle fatsoenlijke en eerlijke subtoppers en middenkaders uit die partij zouden moeten opstaan en eisen dat meerdere koppen rollen, ook die van het actuele driespan Rupo, Onkelwietes en Magneet. Maar zijn er nog fatsoenlijke en eerlijke subtoppers en middenkaders in dat partijtje ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn conclusie is: de politici en hun zuil/middenveld-organisaties hebben geen zaken in de financiële en commerciële wereld. We hebben de voorbije jaren reeds té veel schandalen en catastrofes meegemaakt ingevolge dergelijke nefaste belangenvermenging en machtshonger. Zowel langs de Tsjeven- als langs de Sossen-kant. De debacles rond Arco en Ethias zeggen genoeg. Om van Electrawinds maar te zwijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerlijkerisbeter.
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dus herhaal ik wat ik eerder zegde : grote kuis houden. En zich NIET beperken tot het kortwieken van een klein groepje betrokkenen, maar nieuwe regels binnen de partijen afspreken. Een decumul tussen burgemeester en directeur van een bedrijf dat met overheidsgeld werk lijkt me alvast een goed begin. Ik lees in de franstalige pers dat de eerste koppen aan het rollen zijn zowel bij PS als bij CDH. Vooral niet te snel stoppen, en de augiasstal grondig uitkuisen. Een ander punt, dat ik jammer genoeg nog NIET hoorde is een verplichting tot publicatie van directieweddes en bestuursvergoedingen in elke vennootschap van publiek recht of elk bedrijf dat met publiek geld werkt. Corporate governance, net zoals bij beursgenoteerde bedrijven nu al het geval is. Zodat we in het jaarverslag kunnen opzoeken wie wat krijgt. Een ander punt, dat ik ook nog niet hoorde : elke consultancy opdracht vanaf een bepaald facturatiebedrag (bv vanaf 10.000 euro per jaar) verplicht te noteren in het jaarverslag. Zo kun je de contracten om politieke vrienden te bevoordelen transparant maken. Maar ik maak me niet teveel illusies... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De N-VA is zelfs akkoord gegaan om haar eigen programma aan de kant te schuiven. Daar zal je dus zeker niet van hoeven te verwachten dat ze in staat is om iets af te dwingen waar in hoofdzaak de traditionele partijen zich de das mee omdoen.
![]() |
![]() |
#159 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, hij slaagde daar duidelijk nog niet in. Citaat:
Citaat:
Apache schrijft artikels en reeksen over alle politieke malversaties waar ze weet van krijgen. Ik heb hier al minstens 10 keer verwezen naar de diverse artikelen over de schimmige samenwerking van Stephane Moreau en zijn Tecteo/Ogeo verhaal en de antwerpse vastgoed lobby van Van der Paal en Schaling, de gentse Optima kliek, Vandenbossche Luc, schepen Rob Van de Velde van N-VA. Toen ik je ernaar verwees was je interesse in elk geval niet groot genoeg om een abonnement te nemen en gaf je liever commentaren op zaken die je niet gelezen had. Citaat:
Als Furlan zelf naast de pot piste, moet PS ook hem buiten gooien. Maar als dat niet zo is, is er geen enkele reden om ontslag te nemen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 21 januari 2017 om 13:44. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |