Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 februari 2017, 10:17   #141
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zowel zijzelf als hare vent, zijn intelligent en wijs genoeg om dit op voorhand goed geweten en ingeschat te hebben.

Daarmee bevestig je maar dat het zeer diep gezeten moet hebben bij mevr Windels.

.
Met zo een ontwapenend en volstrekt vertrouwen in de mening en het woord van tsjeven politici is het eigenlijk vreemd dat in plaats van het kartel op te blazen dat jullie niet gewoon allemaal CD&V'ers zijn geworden. Dan kon je nu flyers gaan bussen voor Beke, Peeters, Vandeurzen, en niet te vergeten Servais Verherstraeten.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 12:03   #142
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als daarmee de faciliteiten zouden afgeschaft worden, akkoord.
Mag gerust. Weg met de faciliteiten. Franstaligen hebben decennia lang de kans gehad zich aan te passen en de Nederlandse taal te leren.

Laatst gewijzigd door strijkijzer : 10 februari 2017 om 12:05.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 12:29   #143
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Mevrouw Windels zal blij zijn met de blijken van steun en onvoorwaardelijk begrip vanuit de hoek van het vlaams blok.
Oei, het woord Vlaams Blok is weer gevallen... Een andere manier om terug naar Hitler te verwijzen...
Allé dwaze Vlamingen, verder zwijgen, want Pandareus weet beter...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 12:30   #144
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk ?
Bedoel je dat dat niet mag onderzocht worden... of, indien wel, dat er vooral over moet gezwegen worden???
Oud 10 februari 2017, 12:33   #145
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet simpel doen Anna : de pers schrijft gewoon wat mw windels komt vertellen. De auteur van de -mogelijke- leugen is dus diegene van wie de uitspraak komt.
Wat de presse vertelt wat de Vlamingen denken of ze schrijft alleen wat zijzelf wil dat de Vlamingen denken???
Groot verschil, Pandareus; maar een verschil die wel elke geloofwaardigheid van die presse tot nihil herleid en dus idem voor al jouw verwijzingen of het ontbreken van verwijzingen naar diezelfde presse...
Alleen een steenezel blijft geloven in dat pleidooi...
Oud 10 februari 2017, 12:35   #146
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Xenophon, ik denk dat jij hier de enige vlaams nationalist bent die het balonnetje doorprikt. De rest van de nationalisten heeft meer vertrouwen in de mededeling van een CVP madam.
niet simpel doen Panda, dat een CD&V'ster in verkiezingsmodus gaat, wil nog niet zeggen dat haar verhaal niet klopt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 12:36   #147
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Met zo een ontwapenend en volstrekt vertrouwen in de mening en het woord van tsjeven politici is het eigenlijk vreemd dat in plaats van het kartel op te blazen dat jullie niet gewoon allemaal CD&V'ers zijn geworden. Dan kon je nu flyers gaan bussen voor Beke, Peeters, Vandeurzen, en niet te vergeten Servais Verherstraeten.
Weer totaal naast de kwestie... Maar dit gezegde had wel in de presse kunnen staan... Ze moeten de Vlamingen toch nodig heropvoeden, niet???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 10 februari 2017 om 12:36.
Oud 10 februari 2017, 13:11   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, als ik dat lijstje lees denk ik dat het besluit is dat mevrouw windels een bijzonder zwakke politica en een krachteloze figuur in het schepencollege is. Wie zich zo in het hoekje laat zetten is ongeschikt voor het harde politieke bestaan in gemeentepolitiek. Bleiten in de pers over pesterij, het is infantiel en beschamend. Hopelijk zal haar opvolgster het wat beter aanpakken.
Dit is een typische reactie van belgicist puur sang. Wel kappen op een Vlaamse die uiteindelijk de moed heeft om de kwalijke handelswijze van Franstaligen in de Vlaamse rand aan te klagen, maar geen kwaad woord over de Franstaligen die zich schuldig maken aan pesterijen tegen, en tegenwerking van de enige Vlaamse schepen. Het doet denken aan roedels "jongeren" die één autochtoon in mekaar schoppen terwijl er "machteloze" " toeschouwers op staan te kijken.

Niemand maakt mij wijs dat de vrouw van een "grooot Belgisch staatsman" er niet alles aan deed om zich, ondanks de gegeven omstandigheden, nuttig te maken. De invloed van haar man zal beslist een niet te onderschatten rol gespeeld hebben in de tolerantie van zijn vrouw ten overstaan van haar Franstalige "vrienden". Dat de vrouw er uiteindelijk toch de brui aan gaf, en een toestand die alles behalve nieuw is in de Vlaamse rand aanklaagt, zou tot nadenken en begrip moet stemmen, maar neen, belgische nationalisten doen wat ze altijd al gedaan hebben en altijd zullen blijven doen: de kant kiezen van de Vlaamsvijandige francofonie.

Nochtans bewijzen arrogante Franstaligen, tot op dit forum toe, dat mevrouw Van Rompuy gelijk heeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
- Werk in een oftewel 100% Franstalige omgeving oftewel in een omgeving waarvan de grote meerderheid Franstalig is.

-Probeer met de tijd minder interesse te hebben voor Vlaanderen en kijk liever richting Frankrijk. In andere woorden, leef vooral in een Franstalige wereld.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159

Citaat:
[Als ik echt geen communautaire problemen in België wil hebben en als ik de mogelijkheid heb om te verhuizen, verhuis ik dan naar Frankrijk.[/b] Iedereen spreekt er Frans van Noord naar Zuid en van Oost naar West; de communautaire problemen zijn dus, wat mij betreft, opgelost.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=23

Citaat:
Ton Vlaamse Leeuw, je le prends et je chie dessus!!!Ca me servira de papier WC!!!!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=145

Terloops panda, het raakt mijn koude kleren niet dat je mij in het Marie-kamp duwt als de argumenten op zijn.
Oud 10 februari 2017, 13:24   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
niet simpel doen Panda, dat een CD&V'ster in verkiezingsmodus gaat, wil nog niet zeggen dat haar verhaal niet klopt.
Zo is dat.

Panda weet trouwens evengoed als iedereen die niet ziende-blind is dat madam Van Rompuy niet de eerste speelbal van de Franstaligen is in de "Vlaamse" rand. In het "officiele" tweetalige Brussel is het trouwens niet anders.

Panda reageerde nooit negatief, zelfs helemaal niet, op de Vlaamsvijandige uitlatingen van Everytime, maar hij laat zich wél denigrerend uit over een Vlaamse schepen die er, met recht en reden, de brui aan geeft in de Vlaamse rand.
Moet er nog zand zijn?
Oud 10 februari 2017, 13:29   #150
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah, want jij hebt weet van eerdere opmerkingen van disfuncties in dat schepencollege ? Kun je er een paar concreet maken aub ?

Ik zal misschien mijn vraag van gisteren nog eens een bump geven.

Tot hiertoe kreeg ik van niemand een concreet element. Lukt het niet ?
Oud 10 februari 2017, 13:37   #151
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Heb je het over het schepencollege waar het VB democratisch van uitgesloten is?
Oud 10 februari 2017, 13:48   #152
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Heb je het over het schepencollege waar het VB democratisch van uitgesloten is?
Moeilijk om in een schepencollege te raken als je partij daar zelfs geen lijst had hoor...
Oud 10 februari 2017, 14:13   #153
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zal misschien mijn vraag van gisteren nog eens een bump geven.

Tot hiertoe kreeg ik van niemand een concreet element. Lukt het niet ?
Je bedoelt dat madam van Rompuy liegt?
Oud 10 februari 2017, 14:14   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Panda reageert door Geertrui Windels als "zwak" te bestempelen. Ik kan niet oordelen over de karaktersterkte van Windels. Maar Panda vindt het blijkbaar "normaal" dat St Genesius-Rode door dat francofoon bourgeois-volkje wordt beschouwd als "une commune francophone située dans la périphérie". Niet als een Vlaamse gemeente.
We zijn er.
Oud 10 februari 2017, 14:57   #155
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je bedoelt dat madam van Rompuy liegt?
Antwoord was gisteren in #114 al gegeven.

Citaat:
Citaat:
Je bedoelt dat de mevrouw van Rompuy liegt?
Dat is één van de mogelijkheden, naast het zoeken van een zondebok voor haar falen als schepen, of dat ze gewoon ongeschikt was om compromissen te maken en dus ongeschikt is voor politiek. Of dat ze bijzaak niet van hoofdzaak kon scheiden en dus van alles een halszaak maakt. Of dat ze het gewoon kotsbeu was en een beetje wil natrappen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=114
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Oud 10 februari 2017, 15:01   #156
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zijn er.
Neen, "we" herhalen gewoon het riedeltje van geertrui windels sinds 2 dagen. Enige objectieve onderbouw van haar bewering ontbreekt voor zover ik weet nog altijd. Niks in de nederlandstalige pers, niks in de franstalige pers. Niks vanwege de forumleden die hier zo plots believers zijn geworden van een CVP madam die op de dag van haar ontslag "plots" een communautair probleem meent te ontwaren.
Oud 10 februari 2017, 15:22   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, "we" herhalen gewoon het riedeltje van geertrui windels sinds 2 dagen. Enige objectieve onderbouw van haar bewering ontbreekt voor zover ik weet nog altijd. Niks in de nederlandstalige pers, niks in de franstalige pers. Niks vanwege de forumleden die hier zo plots believers zijn geworden van een CVP madam die op de dag van haar ontslag "plots" een communautair probleem meent te ontwaren.
Sinds wanneer hebben Belgische nationalisten een objectieve onderbouw nodig om te geloven, of niet te geloven, wat ze graag, of juist niet graag, willen geloven?

Wie houdt jou tegen om de riedeltjes van Geertui Van Rompuy te checken op hun waarheidsgehalte? Of is dat nergens voor nodig gezien de houding van Franstaligen tegenover Vlamingen een typisch Belgisch fenomeen is dat al sinds 1830 wereldberucht is?
Oud 10 februari 2017, 15:26   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 februari 2017 om 15:37.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2017, 15:36   #159
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat de mevrouw van Rompuy liegt?
Citaat:
Dat is één van de mogelijkheden, naast het zoeken van een zondebok voor haar falen als schepen, of dat ze gewoon ongeschikt was om compromissen te maken en dus ongeschikt is voor politiek. Of dat ze bijzaak niet van hoofdzaak kon scheiden en dus van alles een halszaak maakt. Of dat ze het gewoon kotsbeu was en een beetje wil natrappen.
Dat ze "het" kostbeu was is duidelijk.
Al wat jij tot de mogelijkheden rekent zijn niet meer of minder dan riedeltjes die uit je eigen kraam komen. Geen énkele van die mogelijkheden werd geopperd in de Franstalige, noch in de Nederlandstalige media.
Geertrui heeft klaar en duidelijk de feiten benoemd die haar gedemotiveerd hebben en uiteindelijk tot haar ontslag hebben geleid. Ik geloof haar riedeltjes eerder dan jouw Franslievende veronderstellingen.
Oud 10 februari 2017, 16:22   #160
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier geef je duidelijk aan waarom men oerdom moet zijn om de Vlaamse pers voor vol aan te zien (wat de franstalige pers betreft laat ik het aan de grote francofonie over om haar te beoordelen)... en het feit dat zij ergens niet over praat is dan ook geen enkele vorm van bewijs dat er niets aan de hand zou zijn... We mogen zelfs eerder het tegendeel vermoeden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be