![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is geen dirrigerende kracht. Alles is oorzaak en gevolg. En alles is leeg. God is maar een benaming gegeven aan iets wat we niet kunnen of willen vatten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar door mijn atoomtheorie komt het heelal veel beter in elkaar te zitten dan dat krakkemikkige geval van de wetenschap en kan ik bovendien veel dingen veel beter verklaren dan de wetenschap doet. Dus kijk eens naar wat ik wel goed kan verklaren met mijn atoomtheorie. Maar die wil ontbreekt geheel en al bij jou. Citaat:
En God is geen kracht, maar intelligentie. Uit Gods Geest is alles geworden, dat zou jij toch als gelovige moeten weten.
![]() |
![]() |
#143 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen kracht, maar intelligentie die het heelal dirigeert.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#144 |
Banneling
|
![]() In welke mate zou intelligentie geen kracht zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() Intelligentie. Net zoals "bewustzijn" een hol woord. Complexiteit, mechanische, Dharma... Dat zijn betere woorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kracht is iets uiterlijks van de natuur en intelligentie is iets innerlijks, waarbij kracht helemaal geen rol speelt.
Dat 1 = 1 = 2, heeft helemaal niets met kracht te maken. En iemand die sterk is behoeft nog niet intelligent te zijn en wie intelligent is behoeft nog niet sterk te zijn. En intelligentie verklaart de dingen, is de logica daarvan, maar kracht verklaart helemaal niks en behoeft zelf een verklaring. En dat God kracht is behoort tot de natuurreligie, heidens dus. De ware God is des Geestes, die met name geopenbaard is in de Logica van de filosofie van Hegel als dialectiek. Ook het begrip: kracht komt daarin voor, maar als slechts een deel van de totale werkelijkheid, niet als iets essentieels of als grondslag, laat staan als geheel.
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Het absolute drukt zich uit via energie Harrie. Die energiegolven doen atomen vibreren. Door die vibratie worden ze statisch geladen en stralen ze materie uit.
Dat is niet door microwezens, dat is door een achterliggende kracht die deze matrix stuurt. Het is dus wel degelijk holografisch als je het letterlijk gaat bekijken. Atomen zijn statisch geladen, pure elektriciteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Complexiteit, mechanische, Dharma zijn slechts beperkte begrippen van de totale werkelijkheid, die uit nog veel meer begrippen bestaat. Bovendien zijn ze willekeurig gekozen, want Dharma en Complexiteit met mechanische , dat past helemaal niet bij elkaar.
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat jij noemt is een zeer beperkte en primitieve opvatting van de natuurwetenschap. Citaat:
Hoe zou je mij dan willen interviewen als je er helemaal niks van begrijpt? En dat blijkbaar ook helemaal niet wil. Zonde van je tijd en ook dat van mij.
![]() |
![]() |
#151 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() [quote=harriechristus;8387033]Intelligentie begrijpt en verklaart de dingen en de werkelijkheid, met name in de wetenschap en de filosofie en de theologie van mijn atoomtheorie.
En Complexiteit, mechanische, Dharma zijn slechts beperkte begrippen van de totale werkelijkheid, die uit nog veel meer begrippen bestaat. Bovendien zijn ze willekeurig gekozen, want Dharma en Complexiteit met mechanische , dat past helemaal niet bij elkaar. Geloof je ook in de oneindigheid van het heelal?
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is geen primitief, het is dat wat is en drukt zich uit in dat wat we zien en meer. Citaat:
Ik dacht ik ga interessante figuren ontmoeten. Terence Mckenna is dood en jij leeft nog. De film zal centraal rond jouw atoomtheorie draaien en je kan hem dan zelf delen via twitter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker: eeuwig en oneindig, niet alleen uitwendig, maar ook inwendig.
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is een willekeurige greep uit de grabbelton, waarvan nog verklaard moet worden waarom dat tegenstellingen zouden zijn.
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of denk je soms dat de natuurwetenschap een religie is? Volgens E=mc2 = God. Neen, dat is dikke onzin. God is niet de natuur, maar God is in de Geest van de mens als denken en begrijpen en nog meer in de microwezentjes. En tomaten hebben daar al helemaal niks mee te maken. Citaat:
Van mijn atoomtheorie begrijp je immers helemaal niets.
![]() |
![]() |
#158 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zou eens wetenschappelijk moeten kijken hoe dat allemaal werkt, dat is net het mysterie. Wij weten hoe bv een bevruchting werkt, maar wij weten dus niet hoe dat ontstaat. Hoe alles daarvoor aan toe gaat in de microwereld. Wij zien het plaatsnemen als het al reeds ontstaan is maar het ontstaan is nog helemaal niet in kaart gebracht. De wetenschap heeft ons nog een show te leveren en ik zit daarvoor op het puntje van mijn stoel. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Banneling
|
![]() Een boom "leeft" toch? Dat leven is de heilige geest.
Gij leeft toch ook? Raak enkele vitale organen en je bent weg. De heilige geest stopt dan met stromen door u omdat uw lichaam niet meer levensvatbaar is. Laatst gewijzigd door Peche : 23 februari 2017 om 08:13. |
![]() |
![]() |