Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2017, 10:43   #141
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Er is geen dirrigerende kracht. Alles is oorzaak en gevolg. En alles is leeg. God is maar een benaming gegeven aan iets wat we niet kunnen of willen vatten.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 11:33   #142
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoe trekken microwezentjes dan materie aan ?
Harrie: "Dat weet ik niet."
Inderdaad: ik weet niet alles, want de microkosmos is een hogere wereld, waarvan ik niet alles weet en kan verklaren.
Maar door mijn atoomtheorie komt het heelal veel beter in elkaar te zitten dan dat krakkemikkige geval van de wetenschap en kan ik bovendien veel dingen veel beter verklaren dan de wetenschap doet.

Dus kijk eens naar wat ik wel goed kan verklaren met mijn atoomtheorie.

Maar die wil ontbreekt geheel en al bij jou.

Citaat:
Al bouwden microwezens het leven hier op aarde, zij zijn niet de dirigerende kracht naartoe het leven geweest. Dat was "God".
God dat zijn de microwezentjes.
En God is geen kracht, maar intelligentie.
Uit Gods Geest is alles geworden, dat zou jij toch als gelovige moeten weten.

Oud 22 februari 2017, 11:41   #143
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Er is geen dirrigerende kracht.
Het is geen kracht, maar intelligentie die het heelal dirigeert.
Citaat:
Alles is oorzaak en gevolg.
Niet alles is oorzaak en gevolg, maar ook doelgericht in een eeuwige evolutie, die al reeds bestaat in een oneindige reeks culturen in de microkosmos.
Citaat:
En alles is leeg.
Dat is zeker niet waar, want in het heelal bestaan de sterren en planeten en de atomen die uit ruimteschepen bestaan.
Citaat:
God is maar een benaming gegeven aan iets wat we niet kunnen of willen vatten.
God bestaat als een oneindige aantal microwezentjes in de microkosmos.

Oud 22 februari 2017, 11:50   #144
Peche
Banneling

Standaard

In welke mate zou intelligentie geen kracht zijn?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2017, 11:57   #145
Bhairav

Standaard

Intelligentie. Net zoals "bewustzijn" een hol woord. Complexiteit, mechanische, Dharma... Dat zijn betere woorden.
Oud 22 februari 2017, 11:58   #146
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In welke mate zou intelligentie geen kracht zijn?
kracht is iets uiterlijks van de natuur en intelligentie is iets innerlijks, waarbij kracht helemaal geen rol speelt.
Dat 1 = 1 = 2, heeft helemaal niets met kracht te maken.
En iemand die sterk is behoeft nog niet intelligent te zijn en wie intelligent is behoeft nog niet sterk te zijn.

En intelligentie verklaart de dingen, is de logica daarvan, maar kracht verklaart helemaal niks en behoeft zelf een verklaring.

En dat God kracht is behoort tot de natuurreligie, heidens dus.
De ware God is des Geestes, die met name geopenbaard is in de Logica van de filosofie van Hegel als dialectiek.
Ook het begrip: kracht komt daarin voor, maar als slechts een deel van de totale werkelijkheid, niet als iets essentieels of als grondslag, laat staan als geheel.
Oud 22 februari 2017, 11:59   #147
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het is geen kracht, maar intelligentie die het heelal dirigeert.
Niet alles is oorzaak en gevolg, maar ook doelgericht in een eeuwige evolutie, die al reeds bestaat in een oneindige reeks culturen in de microkosmos.
Dat is zeker niet waar, want in het heelal bestaan de sterren en planeten en de atomen die uit ruimteschepen bestaan.
God bestaat als een oneindige aantal microwezentjes in de microkosmos.

Microwezentjes zijn niet absoluut. Onderliggende leegte is dat. Microwezentjes zijn "jiva".
Oud 22 februari 2017, 12:02   #148
Peche
Banneling

Standaard

Het absolute drukt zich uit via energie Harrie. Die energiegolven doen atomen vibreren. Door die vibratie worden ze statisch geladen en stralen ze materie uit.
Dat is niet door microwezens, dat is door een achterliggende kracht die deze matrix stuurt. Het is dus wel degelijk holografisch als je het letterlijk gaat bekijken. Atomen zijn statisch geladen, pure elektriciteit.
Oud 22 februari 2017, 12:03   #149
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Intelligentie. Net zoals "bewustzijn" een hol woord. Complexiteit, mechanische, Dharma... Dat zijn betere woorden.
Intelligentie begrijpt en verklaart de dingen en de werkelijkheid, met name in de wetenschap en de filosofie en de theologie van mijn atoomtheorie.

En Complexiteit, mechanische, Dharma zijn slechts beperkte begrippen van de totale werkelijkheid, die uit nog veel meer begrippen bestaat.

Bovendien zijn ze willekeurig gekozen, want Dharma en Complexiteit met mechanische , dat past helemaal niet bij elkaar.
Oud 22 februari 2017, 12:13   #150
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het absolute drukt zich uit via energie Harrie. Die energiegolven doen atomen vibreren. Door die vibratie worden ze statisch geladen en stralen ze materie uit.
Nee hoor: het absolute drukt zich uit in de eeuwige en oneindige Geest van God zoals uitgelegd in mijn atoomtheorie.
En wat jij noemt is een zeer beperkte en primitieve opvatting van de natuurwetenschap.
Citaat:
Dat is niet door microwezens, dat is door een achterliggende kracht die deze matrix stuurt. Het is dus wel degelijk holografisch als je het letterlijk gaat bekijken. Atomen zijn statisch geladen, pure elektriciteit.
Dat is een primitieve opvatting omtrent het heelal, dat in werkelijkheid zoveel beter is als levende werkelijkheid van God.

Hoe zou je mij dan willen interviewen als je er helemaal niks van begrijpt?
En dat blijkbaar ook helemaal niet wil.
Zonde van je tijd en ook dat van mij.
Oud 22 februari 2017, 12:18   #151
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Intelligentie begrijpt en verklaart de dingen en de werkelijkheid, met name in de wetenschap en de filosofie en de theologie van mijn atoomtheorie.

En Complexiteit, mechanische, Dharma zijn slechts beperkte begrippen van de totale werkelijkheid, die uit nog veel meer begrippen bestaat.

Bovendien zijn ze willekeurig gekozen, want Dharma en Complexiteit met mechanische , dat past helemaal niet bij elkaar.
Mwuhahahaa. Geloof je ook in de oneindigheid van het heelal?
Oud 22 februari 2017, 12:19   #152
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

[quote=harriechristus;8387033]Intelligentie begrijpt en verklaart de dingen en de werkelijkheid, met name in de wetenschap en de filosofie en de theologie van mijn atoomtheorie.

Geloof je ook in de oneindigheid van het heelal?
Oud 22 februari 2017, 12:55   #153
Bhairav

Standaard

Citaat:

Past wel bij elkaar hoor. Het absolute omvat tegenstellingen.
Oud 23 februari 2017, 06:59   #154
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor: het absolute drukt zich uit in de eeuwige en oneindige Geest van God zoals uitgelegd in mijn atoomtheorie.
En wat jij noemt is een zeer beperkte en primitieve opvatting van de natuurwetenschap.
Dat is een primitieve opvatting omtrent het heelal, dat in werkelijkheid zoveel beter is als levende werkelijkheid van God.
De heilige geest - energie die zich uitdrukt - tomato - tomata
Er is geen primitief, het is dat wat is en drukt zich uit in dat wat we zien en meer.

Citaat:
Hoe zou je mij dan willen interviewen als je er helemaal niks van begrijpt?
En dat blijkbaar ook helemaal niet wil.
Zonde van je tijd en ook dat van mij.
Ik bewerk graag films en mijn youtube kanaal is nu al jaren leeg. Ik heb de juiste film nog niet gevonden om er op te gooien.
Ik dacht ik ga interessante figuren ontmoeten. Terence Mckenna is dood en jij leeft nog.
De film zal centraal rond jouw atoomtheorie draaien en je kan hem dan zelf delen via twitter.
Oud 23 februari 2017, 07:32   #155
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Mwuhahahaa. Geloof je ook in de oneindigheid van het heelal?
Zeker: eeuwig en oneindig, niet alleen uitwendig, maar ook inwendig.
Oud 23 februari 2017, 07:36   #156
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Past wel bij elkaar hoor. Het absolute omvat tegenstellingen.
Zeker, maar dat is iets anders dan mechanisme en complexiteit enerzijds en Dharma anderzijds.
Dat is een willekeurige greep uit de grabbelton, waarvan nog verklaard moet worden waarom dat tegenstellingen zouden zijn.
Oud 23 februari 2017, 07:46   #157
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De heilige geest - energie die zich uitdrukt - tomato - tomata
Er is geen primitief, het is dat wat is en drukt zich uit in dat wat we zien en meer.
Energie is een primitief natuurbegrip, dat op zichzelf geen bewustzijn en intelligentie bezit, en dat is zeker niet de Heilige Geest.
Of denk je soms dat de natuurwetenschap een religie is?
Volgens E=mc2 = God.
Neen, dat is dikke onzin.
God is niet de natuur, maar God is in de Geest van de mens als denken en begrijpen en nog meer in de microwezentjes.

En tomaten hebben daar al helemaal niks mee te maken.
Citaat:
Ik bewerk graag films en mijn youtube kanaal is nu al jaren leeg. Ik heb de juiste film nog niet gevonden om er op te gooien.
Ik dacht ik ga interessante figuren ontmoeten. Terence Mckenna is dood en jij leeft nog.
De film zal centraal rond jouw atoomtheorie draaien en je kan hem dan zelf delen via twitter.
Nu zolang je denkt dat de drugs meer is dan mijn atoomtheorie, lijkt het mij beter je daaraan te wijden.
Van mijn atoomtheorie begrijp je immers helemaal niets.
Oud 23 februari 2017, 07:54   #158
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Energie is een primitief natuurbegrip, dat op zichzelf geen bewustzijn en intelligentie bezit, en dat is zeker niet de Heilige Geest.
Of denk je soms dat de natuurwetenschap een religie is?
Volgens E=mc2 = God.
Neen, dat is dikke onzin.
God is niet de natuur, maar God is in de Geest van de mens als denken en begrijpen en nog meer in de microwezentjes.
God is alles en drukt zich daarin dan ook uit Harrie. De heilige geest is de levensstroom die het leven van energie voorziet. Ze vloeit overal, van de wortel tot in het puntje van een boom. Ze werkt hele tijd is ijver bezig.

Je zou eens wetenschappelijk moeten kijken hoe dat allemaal werkt, dat is net het mysterie. Wij weten hoe bv een bevruchting werkt, maar wij weten dus niet hoe dat ontstaat. Hoe alles daarvoor aan toe gaat in de microwereld. Wij zien het plaatsnemen als het al reeds ontstaan is maar het ontstaan is nog helemaal niet in kaart gebracht. De wetenschap heeft ons nog een show te leveren en ik zit daarvoor op het puntje van mijn stoel.

Citaat:
En tomaten hebben daar al helemaal niks mee te maken.
Nu zolang je denkt dat de drugs meer is dan mijn atoomtheorie, lijkt het mij beter je daaraan te wijden.
Van mijn atoomtheorie begrijp je immers helemaal niets.
Ik denk dat helemaal niet, sommige onder hen zijn alleen pragmatischer dan jouw atoomtheorie. Omdat we er niets mee kunnen doen. Het is toekomstmuziek. En als we dan toch de ruimte gaan koloniseren, gaan we dat eerder op andere planeten doen. Welk nut heeft het gigantische atomen na te bouwen in het heelal?
Oud 23 februari 2017, 08:09   #159
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
God is alles en drukt zich daarin dan ook uit Harrie. De heilige geest is de levensstroom die het leven van energie voorziet.
O,sinds wanneer ? Vast met groene stroomvoorziening.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2017, 08:13   #160
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
O,sinds wanneer ? Vast met groene stroomvoorziening.
Een boom "leeft" toch? Dat leven is de heilige geest.
Gij leeft toch ook? Raak enkele vitale organen en je bent weg.
De heilige geest stopt dan met stromen door u omdat uw lichaam niet meer levensvatbaar is.

Laatst gewijzigd door Peche : 23 februari 2017 om 08:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be