Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 maart 2017, 18:13   #141
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Enerzijds wil je alle alcohol verbieden en anderzijds het gebruik in het openbaar toelaten.
Ik wil de online verkoop van alcohol verbieden.
De minimumleeftijd opdrijven naar 18 en een decriminalisatie van drugs.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 18:14   #142
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik kan het niet helpen dat jij moeite hebt met gastland en thuisland.

Als ik blijf zeggen tot in de 3de generatie dat ik Turk ben, met 2 verschillende identiteitskaarten, terwijl ik woon, leef en werk in België en nooit meer hier zal vertrekken, snap jij toch net zo goed als ik, dat een van de 2 identiteitskaarten niet nodig is en de integratie tegenwerkt.
Ook in het seculiere Turkije verloor iemand zijn eigendommen indien hij aan de Turkse nationaliteit verzaakte.
Begrijpbaar is het dus wel dat iemand met eigendom in Turkije zijn Turkse nationaliteit wil blijven aanhouden, maar dan is het aan de Belgische regering om zo iemand ook altijd als buitenlander te blijven aanzien en net zoals het in het begin was, kan hij dan zijn Turks stemrecht blijven uitoefenen, maar als hij daar stemt, moet hem het stemrecht hier ontzegd worden.

Zo eenvoudig was het vroeger en kan het nu nog zijn.

Nationaliteit kan je maar 1 hebben.
Je kan en mag verklaren dat je roots elders liggen, maar je kan geen discriminerende 2 nationaliteiten hebben.

Dit vertel ik reeds aan iedereen sedert mijn 17de.
Ter zijn er die drie nationaliteiten hebben.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 18:15   #143
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik wil de online verkoop van alcohol verbieden.
De minimumleeftijd opdrijven naar 18 en een decriminalisatie van drugs.
Sterk.
Zie hoever die middelen u gebracht hebben.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 18:16   #144
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Sterk.
Zie hoever die middelen u gebracht hebben.
Neen dat is door te stoppen. Dat je dat nu gelooft of niet.
Toen ik niet stil stond bij mijn gebruik deed ik dikwijls een 70 uren week hoor.
Oud 6 maart 2017, 18:28   #145
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Heeft dus heel die tijd niets uitgehaald.
Dat subokaj dit al sinds zijn 17 beweert wil niet zeggen dat iedereen het op dit forum gelezen heeft. Mij is het in alle geval ontgaan.

Het is leuk om te lezen dat hij tegen de dubbele nationaliteit is en het misbruik dat daarvan gemaakt wordt.
Ik vraag mij af wat subokaj belet om zijn Turkse nationaliteit vrijwillig op te geven als hij hier al zolang woont en wil blijven. Eventuele bezittingen in Turkije had hij toch allang van de hand kunnen (laten) doen als hij al zolang hier is en al sinds zijn 17de meent wat hij hier schrijft?

Enfin, het worden nog plezante tijden voor subokaj als zijn Turkse medemensen en Erdogan-aanhangers uit Limburg de mening zouden kennen die hij op dit forum heeft geuit.
Oud 6 maart 2017, 18:31   #146
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Benoemt BDW de feiten dan? Of wat gaat de NVA doen tegen de islamisering van Europa? Behalve het versnellen door mee te lopen in het Wir Schaffen DAs verhaal?
Als De Wever de feiten niet benoemde was hij niet aangeklaagd voor racisme omdat hij durfde zeggen dat Berbers moeite hebben om zich aan te passen, en waarom.

Als Francken meeging in het Wir schaffen das verhaal was hij niet de duvel aangedaan omdat hij een moslimgezin visa weigerde.
Oud 6 maart 2017, 18:32   #147
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als De Wever de feiten niet benoemde was hij niet aangeklaagd voor racisme omdat hij durfde zeggen dat Berbers moeite hebben om zich aan te passen, en waarom.

Als Francken meeging in het Wir schaffen das verhaal was hij niet de duvel aangedaan omdat hij een moslimgezin visa weigerde.
Och komaan, alsof berbers het probleem zijn? Zeg toch gewoon Soennieten?
Oud 6 maart 2017, 18:38   #148
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:

En wow hij weigert 100 mensen terwijl er tienduizenden geïntegreerd worden.
De NVA begon meteen over integreren.

Francken heeft onderdak gezocht voor heel dat park in Brussel.
Daarbovenop heeft BDW er geen goed aan gedaan zich te beperken tot berbers. Dat is veralgemenend en raakt nergens wal. Hij had het de islam moeten noemen. Benoem de islam zoals het is, niet die mensen. Dat is gelijk ze achter de boerkini gaan, bij het weerloze schaap. Maar de cultuur die het hen opdringt blijft telkens buiten schot.
Oud 6 maart 2017, 18:39   #149
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ter zijn er die drie nationaliteiten hebben.
Op papier.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 18:52   #150
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat subokaj dit al sinds zijn 17 beweert wil niet zeggen dat iedereen het op dit forum gelezen heeft. Mij is het in alle geval ontgaan.

Het is leuk om te lezen dat hij tegen de dubbele nationaliteit is en het misbruik dat daarvan gemaakt wordt.
Ik vraag mij af wat subokaj belet om zijn Turkse nationaliteit vrijwillig op te geven als hij hier al zolang woont en wil blijven. Eventuele bezittingen in Turkije had hij toch allang van de hand kunnen (laten) doen als hij al zolang hier is en al sinds zijn 17de meent wat hij hier schrijft?

Enfin, het worden nog plezante tijden voor subokaj als zijn Turkse medemensen en Erdogan-aanhangers uit Limburg de mening zouden kennen die hij op dit forum heeft geuit.
Mijn goede vriend, wat doet jou denken dat ik Turk ben?
Ik kan je enkel vertellen dat ik redelijk wat Turkse maten heb, vandaar dat ik hun situatie ook ken.

In iedere Europese en Belgische stad heb je Erdogan en Gülen aanhangers.

Alleen de Erdogan aanhangers denken de Gülen aanhangers te moeten intimideren, omdat hun staatshoofd hen opjut.

Maar dat zijn net die, die hier al hun rechten opeisen en in Turkije hun muil niet durven opentrekken.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 18:57   #151
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn goede vriend, wat doet jou denken dat ik Turk ben?
Ik kan je enkel vertellen dat ik redelijk wat Turkse maten heb, vandaar dat ik hun situatie ook ken.

In iedere Europese en Belgische stad heb je Erdogan en Gülen aanhangers.

Alleen de Erdogan aanhangers denken de Gülen aanhangers te moeten intimideren, omdat hun staatshoofd hen opjut.

Maar dat zijn net die, die hier al hun rechten opeisen en in Turkije hun muil niet durven opentrekken.
"Doe normaal"
Wie zegde dat ook weer ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 20:31   #152
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Samenvattend;

Misschien is ook voor de Turkse President(goed op weg naar een soort verlicht despotisme),die kwestie van die dubbele paspoorten ,een NADEEL aan het worden.En al zeker als de EU-naties verhinderen dat de Turkse propaganda- en intimidatiemachine fysiek toegang krijgt tot de mensen van de Turks/Koerdische diaspora....

(digitaal raken ze er altijd wel door,dat is nu eenmaal onvermijdelijk)

Vergelijkbaar met onze goede vriend in het Kremlin ,die het er zeer moeilijk mee moet hebben dat een paar miljoen Russen feitelijk "net buiten zijn bereik" zijn in buurlanden....Wat denken ze,komen ze nog terug,zijn ze "besmet" met andere ideeen over hoe een staat moet gerund worden,hebben ze nog kontakten met het "moederland" ?

Daar ligt een despoot snachts wakker van!

Laatst gewijzigd door kelt : 6 maart 2017 om 20:33.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 22:11   #153
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik hier aanspraak maak op een recht en ik steun in mijn thuisland en gastland, de leider die het tegenovergestelde uitvoert van wat ik in het gastland eis, omdat ik een dubbele nationaliteit heb, is dat een omgekeerde discriminatie.

Voorbeeld, ik eis hier vrije meningsuiting, maar in mijn thuisland geef ik mijn toestemming, door mijn kiesgedrag, Gülen aanhangers en mensen die het niet eens zijn met degene die je verkozen hebt, broodroven, vervolgen en opsluiten.

Duidelijk?
Is dat hypothetisch of heb jij echt weet van Belgische Erdogan supporters die op hun Belgische rechten staan die Erdogan niet aan Turken gunt ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 22:18   #154
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet toch tot welke partijen de fervente voorstanders van dit soort discriminaties behoorden?
Ik weet dat 's lands grootste politieke partij de dubbele nationaliteit wensen te handhaven. Als je tegen bent kan je het beste voor het Vlaams Belang stemmen. Deze zijn tegen de dubbele nationaliteit. Alle andere partijen zijn meelopers van de N-VA visie.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 6 maart 2017, 22:47   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik weet dat 's lands grootste politieke partij de dubbele nationaliteit wensen te handhaven. Als je tegen bent kan je het beste voor het Vlaams Belang stemmen. Deze zijn tegen de dubbele nationaliteit. Alle andere partijen zijn meelopers van de N-VA visie.
En hoe gaat het Blok dat dan bolwerken.
Bijvoorbeeld: mijn kleinzoon trouwt met een Vlaams Turks meisje die hooguit een aantal maal op vakantie geweest is in Turkije, maar voor de rest zo Vlaams als een boerenpatat uit de polder.
Zij wil daarbij graag de Vlaamse nationaliteit.
Ze wil dus afzien van de Turkse nationaliteit.
Maar Turkije blijft haar beschouwen als ook Turkse.

En dan ?

Wat kan gans het Blok doen ? Een scheet laten voor de Turkse ambassade ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 22:47   #156
Peche
Banneling

Standaard

...

Laatst gewijzigd door Peche : 6 maart 2017 om 22:47.
Oud 6 maart 2017, 22:54   #157
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En hoe gaat het Blok dat dan bolwerken.
Bijvoorbeeld: mijn kleinzoon trouwt met een Vlaams Turks meisje die hooguit een aantal maal op vakantie geweest is in Turkije, maar voor de rest zo Vlaams als een boerenpatat uit de polder.
Zij wil daarbij graag de Vlaamse nationaliteit.
Ze wil dus afzien van de Turkse nationaliteit.
Maar Turkije blijft haar beschouwen als ook Turkse.

En dan ?

Wat kan gans het Blok doen ? Een scheet laten voor de Turkse ambassade ?

.
Eenvoudig. Bij het aannemen van een andere nationaliteit, al dan niet door huwelijk, verlies je de Belgische nationaliteit en krijg je het bevel het grondgebied te verlaten.

Oud 6 maart 2017, 22:57   #158
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Eenvoudig. Bij het aannemen van een andere nationaliteit, al dan niet door huwelijk, verlies je de Belgische nationaliteit en krijg je het bevel het grondgebied te verlaten.
Is dit een theorie die je gehoord hebt aan de toog v.e. Vlaams café ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 23:03   #159
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Vreemd antwoord, als ik het samen lees met de passie die je legt in het afbreken van de negationisme wetgeving omdat die de vrije meningsuiting beknot volgens jou.

Negationisme verbieden = vrije meningsuiting beperken
Speech erdogan verbieden = geen beperking vrije meningsuiting ?

Hoe rijm je dat ?
Precies.

Darom dat ik het ongelofelijk vindt dat dit individu mij enige hypocrisie verwijt (en dit weigerde te verduidelijken of terug te trekken). Dit individu geeft feitelijk geen jota om het principe van vrije meningsuiting voor iedereen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volledig mee eens.
Puur principieel raakt Nebur met zijn topic een terecht pijnpunt aan : het recht op vergaderen en vrije meningsuiting is niet om licht over te gaan.
Maar geen enkel recht is absoluut.
Ook veiligheid en de fysieke integriteit van de bevolking is een recht. En massa demonstraties van buitenlandse leiders die hier hun kiesvolk komen opzwepen kunnen een gevaar voor de veiligheid vormen.
Tenslotte moet elke burgemeester die een aanvraag krijgt voor een manifestatie of betoging ook elke keer weer de afweging maken of hij het ene recht laat primeren tegenover een mogelijk gevaar anderzijds.
Hier is dat alleen op grotere schaal.

Maar omwille van de inhoud van zijn boodschap vind ik niet dat men Erdogan mag verhinderen te spreken. Ik walg van die verlichte despoot. Maar net zoals een wilders, een Le Pen, een Philip Dewinter en andere would be despoten heeft hij principieel spreekrecht.

Als we zijn recht beknotten, moet het om de juiste motieven gaan.
Het principe is voor mij onnoemelijk veel keer belangrijker dan de eventuele praktische gevolgen. Iedere vorm van staatscensuur is verwerpelijk. Period.

We moeten Erdogan heus niet met de hoogste egards ontvangen. Ook zijn vertegenwoordigers of ministers niet. Integendeel, ik ben bereid om een diplomatieke rel te ontketenen door hen op te pakken indien ze werkelijk tot geweld zouden oproepen. Als die man of de vertegenwoordigers van zijn regime in dit land aanwezig zijn, dan is het onze morele plicht om tegen hun beleid te protesteren. Om zijn dictatuur in de meest strenge en duidelijke bewoordingen te verwerpen.

Maar het op voorhand verbieden van een bijeenkomst omdat de boodschap of de boodschapper ons niet aanstaat, dat is voor mij een Bosporusbrug te ver.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2017, 23:04   #160
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Je hebt dus totaal niet begrepen waarom die bijeenkomsten niet toegelaten worden.
In enkele woorden dus: Turkije stuurt een afgevaardigde naar ons land om de verkiezing tot dictator van Erdogan in Turkije te promoten met het dringende verzoek aan de Turkse Belgen "OM ZICH IN AFWACHTING ZEKER NIET TE INTEGREREN";
Turken die Turk willen blijven en Erdogan als grote leider aanbidden hebben er alle belang bij naar hun geliefde land terug te keren i.p.v. hier TEGEN HUN GOESTING te leven van dop, OCMW , ziekenkas en invaliditeit. Erdogan gaat ze bij hun terugkeer een huis, een auto en een dikke uitkering geven met een hoofddoekje voor hun vrouw er bovenop.
Het is u die mijn punt niet heeft begrepen. Niemand heeft de plicht om te integreren in de samenleving. Iedereen heeft de vrijheid om zich af te keren van de samenleving, of om daartoe op te roepen. Als er nog dingen zijn die u niet begrijpt, u zegt het maar.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be