Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2017, 13:25   #141
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De enige nadruk op die taal was een klets tegen mijn oren van de leraar destijds, toen ik een dt fout maakte.
En dik gezwegen toen ik thuis kwam of 'k kreeg nog een extra klets.

Generatie Y gaat wat lullen en een proces aanspannen. Dat heet vooruitgang, correct ? Alleen uit nieuwsgierigheid: ben jij lid van Y?
je reageert er wat naast hé?

je verwijt anderen om in hokjes te denken, maar je doet het zelf, waarom in feite?

ik hoor trouwens in het hokje generatie X. en nog enkele wsl.
Oud 9 maart 2017, 13:25   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ja, HLN lezersreacties zijn een bron die kunnen tellen.

Als een partij daar wordt afbroken haalt die misschien nog 7%.
Het is de enige krant die haar lezers nog toelaat om hun gedacht te zeggen. Dat alleen al mag toegejuicht worden.

Het nadeel is dat de reacties niet rechtstreeks geplaatst worden. Ze worden dus uitgefilterd. Onderworpen aan censuur dus, bijgevolg worden ze een vorm van indoctrinatie.
Zelfs voor de peilingen geldt dat. Alleen lijkt de tijd voorbij dat indoctrinatie via die kanalen succesvol was. De mensen lezen niet meer alleen wat de "kwaliteitskranten" kwijt kunnen/willen/mogen.
Oud 9 maart 2017, 14:00   #143
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het democratisch verkozen parlement sprak zich uit. Dat een paar enkelingen daar geen vrede mee kunnen nemen en dan maar gaan fantaseren over referenda doet geen afbreuk aan de legaliteit en het democratisch gehalte van de genomen beslissing.
ja, om de vijf jaar een bolletje kleuren, om nadien vijf jaar uw bakkes toe te houden, is echt wel het toppunt van democratie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 14:16   #144
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Met het boek van Vuye waarin hij het ontgrendelen van de grendels bespreekt waarmee de Vlamingen tot meest vergrendelde meerderheid ter wereld werden gedegradeerd zal hij nochtans geen goede Waalse vrienden maken.
Als dat lukt zijn de Walen immers in één klap 16 miljard euro per jaar armer.
Zelf is hij ook geen strategisch genie. Dat klopt. Maar hij weet zo nu en dan pijnlijke inconsequenties van zijn voormalige vrienden bloot te leggen.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 14:35   #145
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je reageert er wat naast hé?
je verwijt anderen om in hokjes te denken, maar je doet het zelf, waarom in feite?
ik hoor trouwens in het hokje generatie X. en nog enkele wsl.
Thinking one step ahead in mijn lingo. Een hokje, volgens uw lingo.
X is 't hokje uit vorige eeuw waarin mijn dochter is opgevoed.
Allez, misschien maakt ge nog een kans.
(relax, geen slechte gedachten)
Oud 9 maart 2017, 14:39   #146
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ja, om de vijf jaar een bolletje kleuren, om nadien vijf jaar uw bakkes toe te houden, is echt wel het toppunt van democratie.
Love it!
Oud 9 maart 2017, 17:17   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het democratisch verkozen parlement sprak zich uit. Dat een paar enkelingen daar geen vrede mee kunnen nemen en dan maar gaan fantaseren over referenda doet geen afbreuk aan de legaliteit en het democratisch gehalte van de genomen beslissing.
Ik heb anders niet de indruk dat het maar enkelingen zijn die ontevreden zijn over jouw zogenaamd democratisch verkozen parlement.

Citaat:
Dewachter stelt in zijn boek 'De mythe van de parlementaire democratie. Een Belgische analyse' (Acco, 2001) dat de Belgische democratie structureel een particratie is, en nog slechts in zeer beperkte mate een afspiegeling is van de oorspronkelijke bedoeling, zoals die in 1831 werd geconcipieerd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wilfried_Dewachter
Oud 9 maart 2017, 18:09   #148
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb anders niet de indruk dat het maar enkelingen zijn die ontevreden zijn over jouw zogenaamd democratisch verkozen parlement.
tja, hij vindt vijfjaarlijks een groep "zelfverklaarde weldoeners" carte blanche geven voor de volgende vijf jaar, de ultieme vorm van democratie.

Kijk, ik heb helemaal niet de pretentie om bekwaam genoeg te zijn om deel te nemen aan de opstelling van een Begroting.
Ik ben er daarentegen wel voor te vinden om de bevolking medezeggingschap te verlenen (eventueel via referenda), indien deze daar rechtstreeks belang bij heeft. Ik denk dan vooral aan ethische zaken en migratie.
Ik ben er trouwens van overtuigd, dat de abortuswet van 1991 veel sneller was tot stand gekomen, indien een volksraadpleging de doorslag had kunnen geven. Nu is die wet jarenlang tegengehouden door de toenmalige CVP, die toen nog volledig onder de controle stond van de rkk.
Ik ben er evneens van overtuigd dat onze steden er anders hadden uitgezien, indien de bevolking zijn zeg had gehad inzake migratie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2017, 19:25   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, hij vindt vijfjaarlijks een groep "zelfverklaarde weldoeners" carte blanche geven voor de volgende vijf jaar, de ultieme vorm van democratie.

Kijk, ik heb helemaal niet de pretentie om bekwaam genoeg te zijn om deel te nemen aan de opstelling van een Begroting.
Ik ben er daarentegen wel voor te vinden om de bevolking medezeggingschap te verlenen (eventueel via referenda), indien deze daar rechtstreeks belang bij heeft. Ik denk dan vooral aan ethische zaken en migratie.
Ik ben er trouwens van overtuigd, dat de abortuswet van 1991 veel sneller was tot stand gekomen, indien een volksraadpleging de doorslag had kunnen geven. Nu is die wet jarenlang tegengehouden door de toenmalige CVP, die toen nog volledig onder de controle stond van de rkk.
Ik ben er evneens van overtuigd dat onze steden er anders hadden uitgezien, indien de bevolking zijn zeg had gehad inzake migratie.
De bevolking werd niet alleen geen rechtstreekse stem gegund, zelfs aan een onrechtstreekse werd fameus geknabbeld.
Oud 10 maart 2017, 14:37   #150
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Vlaamse regering heeft NU de bevoegdheid om een referendum te organiseren !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2017, 17:00   #151
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De Vlaamse regering heeft NU de bevoegdheid om een referendum te organiseren !
Maar even belangrijk dan het referendum zelf is het juist inlichten van de bevolking over wat la Belgique ons werkelijk opbrengt en over wat la Belgique ons werkelijk kost...
Denk je dat dat in het Vlaanderen, zogezegd van la Belgique, nog mogelijk is???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2017, 17:07   #152
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar even belangrijk dan het referendum zelf is het juist inlichten van de bevolking over wat la Belgique ons werkelijk opbrengt en over wat la Belgique ons werkelijk kost...
Denk je dat dat in het Vlaanderen, zogezegd van la Belgique, nog mogelijk is???
Uiteraard is dat mogelijk. Gewoon wat moeite doen om op te zoeken wat je wil weten. Alle cijfermateriaal is consulteerbaar. https://www.nbb.be/nl/statistieken/n...ingen/algemeen
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2017, 17:11   #153
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat mogelijk. Gewoon wat moeite doen om op te zoeken wat je wil weten. Alle cijfermateriaal is consulteerbaar. https://www.nbb.be/nl/statistieken/n...ingen/algemeen
Waarom licht de gesubsidieerde pers ons dan niet in als alles toch openbaar is???
Te lui, of past het niet in het indoctrinatieplaatje???
Oud 10 maart 2017, 17:17   #154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom licht de gesubsidieerde pers ons dan niet in als alles toch openbaar is???
Te lui, of past het niet in het indoctrinatieplaatje???
Marie, je stelt nu een suggestieve vraag om te omzeilen dat je ongelijk hebt...
En wie een krant koopt (én leest...) die beschikt over meer dan voldoende duiding over de kerncijfers hoor. En neen, ik bedoel niet de streekkrant of kerk & leven.
Oud 10 maart 2017, 17:31   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weet er intussen al iemand met zekerheid of De Wever nu wél met de PS wil regeren?
Oud 10 maart 2017, 17:31   #156
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
En wie een krant koopt (én leest...) die beschikt over meer dan voldoende duiding over de kerncijfers hoor. En neen, ik bedoel niet de streekkrant of kerk & leven.
Pandareus, de mallemolen van schandalen die nu van alle kanten over onze kop losbarsten en wetende dat we nog alleen maar het toppuntje van de ijsberg zien... mag ik gewoon zeggen dat je staat te liegen dat je zwartziet...
Niets en zeker de cijfers niet zijn in dit land doorzichtig; dat mogen ze zelfs niet zijn...
Dus als jij de moeite wil doen om je tijd te verdoen om door al die cijfers in het bos nog de bomen te zien... Veel geluk...
Ik denk dat je dan wel nog een tijdje zoet zult zijn...
Oud 10 maart 2017, 17:50   #157
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wie een goed geschiedenis boek koopt én leest, weet dat politiekers & journalisten sedert 1940 herkend zijn als de grootste leugenaars.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 06:33   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een andere draad wordt net het tegenovergestelde beweerd.
Oud 11 maart 2017, 07:01   #159
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een andere draad wordt net het tegenovergestelde beweerd.
Zo kunnen we blijven rondjes draaien...

-Marie stelt dat het belangrijk is voor een referendum dat de bevolking de kosten en opbrengsten van belgië kent, en suggereert dat dit niet kan.
Ik geef haar de link waar men alle gewenste info kan opzoeken.
-Zij probeert er zich uit te kletsen door een suggestieve vraag waarom de pers ons niet inlicht.
-Terwijl iemand die wél een krant leest (neen, geen gratis website...) beschikt over meer dan voldoende duiding. Dus : het feitelijke ongelijk van Marie.
-En dan gaat ze in overdrive, door gewoon te zeggen dat IK lieg, dat cijfers niet doorzichtig mogen zijn en dat ik mijn tijd daarmee mag verdoen...

Tja... dan stopt het hee ? Tegen irrationaliteit valt niet in te gaan.
Oud 11 maart 2017, 07:06   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo kunnen we blijven rondjes draaien...

-Marie stelt dat het belangrijk is voor een referendum dat de bevolking de kosten en opbrengsten van belgië kent, en suggereert dat dit niet kan.
Ik geef haar de link waar men alle gewenste info kan opzoeken.
-Zij probeert er zich uit te kletsen door een suggestieve vraag waarom de pers ons niet inlicht.
-Terwijl iemand die wél een krant leest (neen, geen gratis website...) beschikt over meer dan voldoende duiding. Dus : het feitelijke ongelijk van Marie.
-En dan gaat ze in overdrive, door gewoon te zeggen dat IK lieg, dat cijfers niet doorzichtig mogen zijn en dat ik mijn tijd daarmee mag verdoen...

Tja... dan stopt het hee ? Tegen irrationaliteit valt niet in te gaan.
Je kan er evengoed niet onderuit dat er elders op dit forum denigrerend wordt gedaan over mensen die geloven wat journalisten schrijven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be