Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 5 april 2017, 00:16   #141
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Je zoekt het allemaal te ver, als goede detective heeft deze bloederige crimescene de bloederige onrechtstreekse vingers van een vrouw over zich. Tot de bloemetje en kaarsjes aan toe.

Niet dat ik bommetjes in Syrië toejuich...laat dat duidelijk wezen.
Eigenlijk snap ik niet waarom je het steeds daarover hebt, de VS is 1 van de big instigators in dit geopolitiek machtsspel en daar is tot nu toe geen vrouw echt aan te pas gekomen... Dat er bloemetjes & kaarsjes gebrand worden, tja, wat moet men anders doen, die terroristen hun zin geven en ook hier beginnen vechten? Dat is natuurlijk waar ook het VB & co op zitten te hopen. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat veel Westerners op een WOIII zitten te wachten. Mss zal dat nog wel de redding zijn: want de jeugd van tegenwoordig is in wezen te mak/te verwend om alsnog een vinger in die richting uit te steken, ook het merendeel van de jeugd met niet-europese roots overigens, op dat vlak zitten ze vrijwel op gelijke hoogte, lol.
bembem is offline  
Oud 5 april 2017, 00:53   #142
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Eigenlijk snap ik niet waarom je het steeds daarover hebt, de VS is 1 van de big instigators in dit geopolitiek machtsspel en daar is tot nu toe geen vrouw echt aan te pas gekomen... Dat er bloemetjes & kaarsjes gebrand worden, tja, wat moet men anders doen, die terroristen hun zin geven en ook hier beginnen vechten? Dat is natuurlijk waar ook het VB & co op zitten te hopen. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat veel Westerners op een WOIII zitten te wachten. Mss zal dat nog wel de redding zijn: want de jeugd van tegenwoordig is in wezen te mak/te verwend om alsnog een vinger in die richting uit te steken, ook het merendeel van de jeugd met niet-europese roots overigens, op dat vlak zitten ze vrijwel op gelijke hoogte, lol.
Och ja uiteindelijk boeit het niet veel wie het zijn schuld was/is. Merkel haar "wir schaffen das" was in ieder geval duidelijke paniekvoetbal. Dat wilde ik alleen maar zeggen.

Als het aan iemand anders gelegen had was de eerste beste vluchtelingenboot kapotgeschoten en was er nooit een vluchtelingencrisis geweest. En was de situatie totaal anders geweest.
Oud 5 april 2017, 00:59   #143
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och ja uiteindelijk boeit het niet veel wie het zijn schuld was/is. Merkel haar "wir schaffen das" was in ieder geval duidelijke paniekvoetbal. Dat wilde ik alleen maar zeggen.

Als het aan iemand anders gelegen had was de eerste beste vluchtelingenboot kapotgeschoten en was er nooit een vluchtelingencrisis geweest. En was de situatie totaal anders geweest.
Mja....
bembem is offline  
Oud 5 april 2017, 07:54   #144
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Inchallah
Adamo zong dat ook al.

Salvatore Adamo Inch' Allah lyric

Karunesh - Inshallah

'Bij Gods wil ?????? '

Russen hun eigen schuld ... Grote moskee geopend in Moskou

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 april 2017 om 07:57.
Universalia is offline  
Oud 5 april 2017, 09:05   #145
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ooh, jij denkt in termen van verraad; ik denk vooral in termen van incompetentie,
Citaat:
gepruts en vrouwen aan het roer
. Een vrouw aan het stuur is bloed tegen de muur, hé => Zaventem.
Ik ben ook een vrouw ... Helga van t' camp .. scheer niet alle vrouwen over de zelfde kam peetje... niet teveel zeveren ..
de vuile muilekoek is offline  
Oud 5 april 2017, 09:22   #146
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Wat is er eigenlijk zo verwerpelijk aan de figuur van Mohammed? Hij heeft niet anders gehandeld dat de meeste leiders van zijn tijd, en 99% van wat hij vertelt, is een herhaling van wat toen al bestond...

Dat je debiel moet zijn om zijn "lessen" op te volgen, staat buiten kijf, maar dat geldt voor 99% van de andere "religieuze figuren".
Iemand die zijn krijgers opdraagt om ook de vrouwen en kinderen van een onderworpen stam af te slachten verdient niet echt om zo aanbeden te worden. Maar goed, in de bijbel vind je iets soortgelijks na de val van Jericho. En dat gebod kwam van Jahweh zelve.
Elio di Supo is offline  
Oud 5 april 2017, 09:58   #147
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Dat jij dit durft aan te halen, dat pleit juist tegen uw winkel.

Alles werd weggelachen, toen en nu wordt alles nog altijd weggelachen.
En ondertussen stroomt het hier vol met moslims en kopvodden.

PS. Die namen die je noemt zijn allemaal dood en in hun landen heerst in realiteit geen godsdienstvrijheid
Voor mij toont het aan dat de plaats van godsdienst in de samenleving ook daar aan verandering onderhevig is. Het is niet zo dat vanaf het ontstaan van de islam tot nu er geen plaats was voor godsdienstvrijheid of voor een seculiere staat, die afgescheiden is van de religie. Het is wel juist dat het seculier nationalisme er betere tijden heeft gekend, en dat de aanhangers van de verstrengeling van staat en godsdienst er de laatste decennia terrein hebbben gewonnen.

Maar het moet net zo goed duidelijk zijn dat de huidige situatie niet definitief is, en dat er onder moslims grote groepen zijn die wél voor een seculiere samenleving staan.
dalibor is offline  
Oud 5 april 2017, 10:21   #148
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het is dus een Kirgies, en te weten dat ik in heel Kirgizë maar enkele gesluierde vrouwen zag, ik eerder de indruk had dat de heilige Vodka aanbeden werd, en de discotheken veel voller waren dan de moskeeën. Ik was er laatst tijdens de Ramadan, niet een iemand die ik sprak deed er aan mee, behalve een Iraniër die met een Russische getrouwd was.

Maar de kleine minderheid die wel radicaal is, is dan erg radicaal, heeft meestal gevochten in Afghanistan en Syrië, of politiek asiel gekregen in het Westen of Turkije.
Voor Kyrgyzstan is dit een slechte zaak, meer dan de helft van de bevolking werkt in Rusland. Ik denk echter niet dat Rusland maatregelen zal nemen tegen alle Kirgiezen, en de Kirgizische veiligheidsdienst werkt goed samen volgens Poetin. Wat nu volgt is een heksenjacht tegen alles dat ruikt naar radicale Islam in Kyrgyzstan.

De Islam uitbannen in Rusland is onmogelijk, er wonen al moslims in Rusland sinds het ontstaan van Rusland. Wel een nog hardere crackdown tegen radicale elementen. Dat het deze keer geen Tsjetsjeen was, bewijst dat de ongenadige politiek van Kadyrov loont.
Als banden met IS aangetoond kunnen worden, zou dat goed zijn voor Putin. Zowiezo stelt deze aanslag weinig voor als je de recente geschiedenis van Rusland kent. Hele scholen, ziekenhuizen, appartementsblokken en theaterzalen werden in het verleden uitgemoord door terroristen.
Putin kwam aan de macht met de belofte hard op te treden tegen de terreur.

Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2017 om 10:33.
tomm is offline  
Oud 5 april 2017, 10:59   #149
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het is dus een Kirgies, en te weten dat ik in heel Kirgizë maar enkele gesluierde vrouwen zag, ik eerder de indruk had dat de heilige Vodka aanbeden werd, en de discotheken veel voller waren dan de moskeeën. Ik was er laatst tijdens de Ramadan, niet een iemand die ik sprak deed er aan mee, behalve een Iraniër die met een Russische getrouwd was.

Maar de kleine minderheid die wel radicaal is, is dan erg radicaal, heeft meestal gevochten in Afghanistan en Syrië, of politiek asiel gekregen in het Westen of Turkije.
Voor Kyrgyzstan is dit een slechte zaak, meer dan de helft van de bevolking werkt in Rusland. Ik denk echter niet dat Rusland maatregelen zal nemen tegen alle Kirgiezen, en de Kirgizische veiligheidsdienst werkt goed samen volgens Poetin. Wat nu volgt is een heksenjacht tegen alles dat ruikt naar radicale Islam in Kyrgyzstan.

De Islam uitbannen in Rusland is onmogelijk, er wonen al moslims in Rusland sinds het ontstaan van Rusland. Wel een nog hardere crackdown tegen radicale elementen. Dat het deze keer geen Tsjetsjeen was, bewijst dat de ongenadige politiek van Kadyrov loont.
Als banden met IS aangetoond kunnen worden, zou dat goed zijn voor Putin. Zowiezo stelt deze aanslag weinig voor als je de recente geschiedenis van Rusland kent. Hele scholen, ziekenhuizen, appartementsblokken en theaterzalen werden in het verleden uitgemoord door terroristen.
Een moslim dus.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 april 2017, 11:02   #150
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is dus een Kirgies,
Kleine correctie, het is een in Kirgizie wonende Oezbeek.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 april 2017 om 11:02.
Elio di Supo is offline  
Oud 5 april 2017, 11:16   #151
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Een moslim dus.
zo'n 80% kans.
Oud 5 april 2017, 11:31   #152
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Kleine correctie, het is een in Kirgizie wonende Oezbeek.
OK, dat verklaart veel. De enige stad waar ik gesluierde vrouwen zag was Osh, daar wonen vooral Oezbeken. Die zijn over het algemeen meer Turks dan de Kirgiezen, die meer Mongools en Russisch zijn. Het zal de etnische spanningen in het land weer op de spits drijven.

https://en.wikipedia.org/wiki/2010_S...ethnic_clashes
https://www.youtube.com/watch?v=IVSf8aQmoZY

In Kyrgyzstan zijn de Kirgiezen in de meerderheid, maar je hebt ook grote etnisch Russische (vooral in het noorden) en Oezbeekse (in het zuiden) minderheden. Terwijl het noorden volledig Russisch aandoet, is het zuiden meer Centraal-Aziatisch, vooral de gebieden waar de Oezbeken wonen.
Terwijl Kirgiezen enkel in naam moslim zijn, en enorme hoeveelheden vodka kunnen verzetten, zijn Oezbeken over het algemeen meer gelovig.
tomm is offline  
Oud 5 april 2017, 11:51   #153
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
zo'n 80% kans.
Oezbeek => 90%

Zelfmoordterrorist => 99,9%

Een moslim dus.
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 5 april 2017, 12:59   #154
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Oezbeek => 90%

Zelfmoordterrorist => 99,9%

Een moslim dus.
Ah, het is een Oezbeek? ja, 90% kans dan.
Oud 5 april 2017, 13:06   #155
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Islam De uitbannen in Rusland is onmogelijk, er wonen al moslims in Rusland sinds het ontstaan van Rusland. Wel een nog hardere crackdown tegen radicale elementen. Dat het deze keer geen Tsjetsjeen was, bewijst dat de ongenadige politiek van Kadyrov loont.
Je kunt de islam niet uitbannen in Rusland omdat er al erg lang moslims wonen? wat is dat nu weer voor argumentatie?

Zeg dan gewoon dat het wel kan, maar dat het op een zeer dubieuze manier zal gaan gebeuren.
Nietzsche is offline  
Oud 5 april 2017, 13:23   #156
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Je kunt de islam niet uitbannen in Rusland omdat er al erg lang moslims wonen? wat is dat nu weer voor argumentatie?

Zeg dan gewoon dat het wel kan, maar dat het op een zeer dubieuze manier zal gaan gebeuren.
Het zal niet gebeuren. Islam bestaat al in Rusland van voor de stichting van Moskou.

Volga Bulgaria adopted Islam in 922 - 66 years before Russia became Christian. In 921 Almış sent an ambassador to the Caliph requesting religious instruction. Next year an embassy returned with Ibn Fadlan as secretary. A significant number of Muslims already lived in the country. [7]

The Bulgarians attempted to convert Vladimir I of Kiev to Islam; however Vladimir rejected the notion of Rus' giving up wine, which he declared was the "very joy of their lives".[8]

https://en.wikipedia.org/wiki/Volga_Bulgaria

Tussen haakjes, de Bulgaren waren een Russische stam, pas later trokken ze naar de Balkan en gaven ze hun naam aan het volk dat zich nu Bulgaren noemt. De toenmalige Bulgaren worden nu Tataren genoemd.
tomm is offline  
Oud 5 april 2017, 14:55   #157
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Speciaal voor de vele wannabe Chuck Norrissen van het forum: Poetin legt bloemen aan het metrostation.

https://lh3.googleusercontent.com/7x...gAY1zlDFQ=s128
dalibor is offline  
Oud 5 april 2017, 19:11   #158
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ze zouden het zonlcht nog ontkennen om de islam uit de wind te zetten.

In naam van islam betekent niet dat islam de reden is!!!!

Waar halen jullie dat idee toch vandaan??
Als iemand roept "in de naam van god" is god dan de reden ?? of de opdrachtgever ? of de motivator?

Vaak zijn de redenen voor een aanslag uitvoerig gegeven , maar die redenen willen wij hier niet horen, hoe begrijpelijk ze ook zijn.
Wanneer ik naar de achtergronden van aanslagen kijk, ben ik de islam uit de wind aan het zetten. Zodra het moslims zijn die iets verschrikkelijks doen geldt er een soort analyse verbod lijkt wel, omdat men zogenaamd al meent te weten hoe de vork in de steel zit.
Doet mij denken aan complottheorieën waarbij alle kwaad aan 1 ding toegeschreven word , de nieuwe wereld orde, de illuminatie, de islam.
atmosphere is offline  
Oud 5 april 2017, 19:29   #159
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

In naam van islam betekent niet dat islam de reden is!!!!

Waar halen jullie dat idee toch vandaan??
Als iemand roept "in de naam van god" is god dan de reden ?? of de opdrachtgever ? of de motivator?

Vaak zijn de redenen voor een aanslag uitvoerig gegeven , maar die redenen willen wij hier niet horen, hoe begrijpelijk ze ook zijn.
Wanneer ik naar de achtergronden van aanslagen kijk, ben ik de islam uit de wind aan het zetten.
Zodra het moslims zijn die iets verschrikkelijks doen geldt er een soort analyse verbod lijkt wel, omdat men zogenaamd al meent te weten hoe de vork in de steel zit.
Doet mij denken aan complottheorieën waarbij alle kwaad aan 1 ding toegeschreven word , de nieuwe wereld orde, de illuminatie, de islam.
Jij bent echt het toonbeeld van een Y-generatie stadbewoner die gewoon zo ontworteld is en nu in zijn eigen wereld leeft dat hij zich niet kan voorstellen wat iemand voor een religie zou doen. Maar bon, daar kunnen we niet veel aan verhelpen.

Ik herhaal mijn vraag gewoon.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Formele laatste poging met jou.

Hoeveel Kongolezen plegen aanslagen in Brussel?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 april 2017 om 19:33.
AnarchoChristophe is offline  
Oud 5 april 2017, 19:48   #160
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Speciaal voor de vele wannabe Chuck Norrissen van het forum: Poetin legt bloemen aan het metrostation.

https://lh3.googleusercontent.com/7x...gAY1zlDFQ=s128
Wat kan hij anders doen? Dat is trouwens altijd een mooi meegenomen marketing. In feite heeft hij evenveel gevoelens als een vijf sterren diepvries.
Gipsy is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be