![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als het aan iemand anders gelegen had was de eerste beste vluchtelingenboot kapotgeschoten en was er nooit een vluchtelingencrisis geweest. En was de situatie totaal anders geweest.
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Adamo zong dat ook al.
Salvatore Adamo Inch' Allah lyric Karunesh - Inshallah 'Bij Gods wil ?????? ' Russen hun eigen schuld ... Grote moskee geopend in Moskou
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 5 april 2017 om 07:57. |
|
|
|
|
#145 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#146 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het moet net zo goed duidelijk zijn dat de huidige situatie niet definitief is, en dat er onder moslims grote groepen zijn die wél voor een seculiere samenleving staan. |
|
|
|
|
|
#148 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is dus een Kirgies, en te weten dat ik in heel Kirgizë maar enkele gesluierde vrouwen zag, ik eerder de indruk had dat de heilige Vodka aanbeden werd, en de discotheken veel voller waren dan de moskeeën. Ik was er laatst tijdens de Ramadan, niet een iemand die ik sprak deed er aan mee, behalve een Iraniër die met een Russische getrouwd was.
Maar de kleine minderheid die wel radicaal is, is dan erg radicaal, heeft meestal gevochten in Afghanistan en Syrië, of politiek asiel gekregen in het Westen of Turkije. Voor Kyrgyzstan is dit een slechte zaak, meer dan de helft van de bevolking werkt in Rusland. Ik denk echter niet dat Rusland maatregelen zal nemen tegen alle Kirgiezen, en de Kirgizische veiligheidsdienst werkt goed samen volgens Poetin. Wat nu volgt is een heksenjacht tegen alles dat ruikt naar radicale Islam in Kyrgyzstan. De Islam uitbannen in Rusland is onmogelijk, er wonen al moslims in Rusland sinds het ontstaan van Rusland. Wel een nog hardere crackdown tegen radicale elementen. Dat het deze keer geen Tsjetsjeen was, bewijst dat de ongenadige politiek van Kadyrov loont. Als banden met IS aangetoond kunnen worden, zou dat goed zijn voor Putin. Zowiezo stelt deze aanslag weinig voor als je de recente geschiedenis van Rusland kent. Hele scholen, ziekenhuizen, appartementsblokken en theaterzalen werden in het verleden uitgemoord door terroristen. Putin kwam aan de macht met de belofte hard op te treden tegen de terreur. Laatst gewijzigd door tomm : 5 april 2017 om 10:33. |
|
|
|
|
#149 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#150 |
|
Banneling
|
Kleine correctie, het is een in Kirgizie wonende Oezbeek.
Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 april 2017 om 11:02. |
|
|
|
|
#151 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
#152 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/2010_S...ethnic_clashes https://www.youtube.com/watch?v=IVSf8aQmoZY In Kyrgyzstan zijn de Kirgiezen in de meerderheid, maar je hebt ook grote etnisch Russische (vooral in het noorden) en Oezbeekse (in het zuiden) minderheden. Terwijl het noorden volledig Russisch aandoet, is het zuiden meer Centraal-Aziatisch, vooral de gebieden waar de Oezbeken wonen. Terwijl Kirgiezen enkel in naam moslim zijn, en enorme hoeveelheden vodka kunnen verzetten, zijn Oezbeken over het algemeen meer gelovig. |
|
|
|
|
|
#153 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#154 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ah, het is een Oezbeek? ja, 90% kans dan.
|
|
#155 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zeg dan gewoon dat het wel kan, maar dat het op een zeer dubieuze manier zal gaan gebeuren. |
|
|
|
|
|
#156 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volga Bulgaria adopted Islam in 922 - 66 years before Russia became Christian. In 921 Almış sent an ambassador to the Caliph requesting religious instruction. Next year an embassy returned with Ibn Fadlan as secretary. A significant number of Muslims already lived in the country. [7] The Bulgarians attempted to convert Vladimir I of Kiev to Islam; however Vladimir rejected the notion of Rus' giving up wine, which he declared was the "very joy of their lives".[8] https://en.wikipedia.org/wiki/Volga_Bulgaria Tussen haakjes, de Bulgaren waren een Russische stam, pas later trokken ze naar de Balkan en gaven ze hun naam aan het volk dat zich nu Bulgaren noemt. De toenmalige Bulgaren worden nu Tataren genoemd. |
|
|
|
|
|
#157 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Speciaal voor de vele wannabe Chuck Norrissen van het forum: Poetin legt bloemen aan het metrostation.
https://lh3.googleusercontent.com/7x...gAY1zlDFQ=s128 |
|
|
|
|
#158 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In naam van islam betekent niet dat islam de reden is!!!! Waar halen jullie dat idee toch vandaan?? Als iemand roept "in de naam van god" is god dan de reden ?? of de opdrachtgever ? of de motivator? Vaak zijn de redenen voor een aanslag uitvoerig gegeven , maar die redenen willen wij hier niet horen, hoe begrijpelijk ze ook zijn. Wanneer ik naar de achtergronden van aanslagen kijk, ben ik de islam uit de wind aan het zetten. Zodra het moslims zijn die iets verschrikkelijks doen geldt er een soort analyse verbod lijkt wel, omdat men zogenaamd al meent te weten hoe de vork in de steel zit. Doet mij denken aan complottheorieën waarbij alle kwaad aan 1 ding toegeschreven word , de nieuwe wereld orde, de illuminatie, de islam.
|
|
|
#159 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik herhaal mijn vraag gewoon.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 5 april 2017 om 19:33. |
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|