Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

Discussietools
Oud 11 november 2004, 18:04   #141
Hagal
Burger

Standaard

Jan

Wat betreft de Grieken: alleen de Atheners ... zeer betwistbaar.
Paulus schreef toch geen brieven tegen de Atheners?
Verder, stenigen bij de Spartanen...
Typisch voor de Spartaanse maatschappij zijn de tentgenootschappen en het samenleven van mannen in gemeenschappen.
Dat zij daarnaast gehuwd waren, was eigenlijk gewoon, net zoals in de rest van de Griekse wereld, een burgerplicht om het burgerrecht te kunnen doorgeven.
Verder was er ook het Thebaanse legioen, waar mannenparen naast elkaar vochten.
Het is niet allemaal zo simpel of zo eenvoudig. Nogmaals, men kan perfecte redeneringen op papier hebben, maar men heeft ook een bepaalde realiteit.
Men mag voor mijn part vinden over homosexualiteit wat men wil, men kan het afkeuren of begrijpen, maar men kan niet zijn normen opleggen op een vlak wat louter tot de privé-sfeer behoort.
Van diefstal en moord hebben anderen last. Wat tussen de vier muren van een slaapkamer gebeurt tussen volwassen mensen, met vrije wil, en zonder dat een van de twee daar het slachtoffer van is, sorry, daar moet niemand, zelfs Jan niet, zich mee bemoeien. Dat men vanuit een gelovige overtuiging daar problemen mee heeft, is ieders goed recht. Iets anders is als men mensen die anderen niet tot last zijn, belastert of kwetst.
Hagal is offline  
Oud 11 november 2004, 18:05   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Balkenende begon meteen aan een allochtonenknuffelronde door het land en Halsema van Groenlinks! wou er maar meteen ook al koningin Beatrix bijsleuren om de natie om verzoening te bidden.

Ondertussen leven 2 politiekers in Nederland vandaag zoals Salman Rushdie.
Eens te meer heeft men niet echt begrepen welke diepe scheidslijn er tussen autochtonen en allochtonen bestaat. Zolang men dat blijft negeren, zal het alleen maar erger worden. Slechts grondige maatregelen kunnen een oplossing brengen.

En uiteindelijk is dat dit nog maar een voorsmaakje van de spanningen die zullen ontstaan wanneer de moslimgemeenschap in de toekomst nog verder aangroeit.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 11 november 2004, 18:06   #143
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Derde keer, goede keer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door American Psychiatric Association

"Reparative therapy," also known as conversion therapy, is a term that is used to describe treatment attempts to change a person from a homosexual orientation to a heterosexual orientation. There is no published scientific evidence supporting the efficacy of "reparative therapy" as a treatment to change ones sexual orientation. It is not described in the scientific literature, nor is it mentioned in the APA's latest comprehensive Task Force Report, Treatments of Psychiatric Disorders (1989).

There are a few reports in the literature of efforts to use psychotherapeutic and counseling techniques to treat persons troubled by their homosexuality who desire to become heterosexual; however, results have not been conclusive, nor have they been replicated. There is no evidence that any treatment can change a homosexual person's deep seated sexual feelings for others of the same sex.

Clinical experience suggests that any person who seeks conversion therapy may be doing so because of social bias that has resulted in internalized homophobia, and that gay men and lesbians who have accepted their sexual orientation positively are better adjusted than those who have not done so.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 18:06   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hagal
Jan

Wat betreft de Grieken: alleen de Atheners ... zeer betwistbaar.
Betwistbaar? Volstrekt niet. U hoeft er alleen maar enkele historische werken op na te slaan.
Oud 11 november 2004, 18:08   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verder, stenigen bij de Spartanen...
Typisch voor de Spartaanse maatschappij zijn de tentgenootschappen en het samenleven van mannen in gemeenschappen.
Dat zij daarnaast gehuwd waren, was eigenlijk gewoon, net zoals in de rest van de Griekse wereld, een burgerplicht om het burgerrecht te kunnen doorgeven.
Verder was er ook het Thebaanse legioen, waar mannenparen naast elkaar vochten.
Dit alles heeft niets met homoseksualiteit te maken. Of hoe men bepaalde historische elementen in een ideologisch kader plaats en die wil duiden als homoseksualiteit (of dat op z'n minst suggereert).
Oud 11 november 2004, 18:09   #146
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Eens te meer heeft men niet echt begrepen welke diepe scheidslijn er tussen autochtonen en allochtonen bestaat. Zolang men dat blijft negeren, zal het alleen maar erger worden. Slechts grondige maatregelen kunnen een oplossing brengen.
Welke grondige maatregelen heb je in gedachten?

Citaat:
En uiteindelijk is dat dit nog maar een voorsmaakje van de spanningen die zullen ontstaan wanneer de moslimgemeenschap in de toekomst nog verder aangroeit.
Oud 11 november 2004, 18:10   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men mag voor mijn part vinden over homosexualiteit wat men wil, men kan het afkeuren of begrijpen, maar men kan niet zijn normen opleggen op een vlak wat louter tot de privé-sfeer behoort.
Het huwelijk overstijgt dit laatste, daar het een maatschappelijk instituut is. Wat mij betreft, mogen homoseksuelen inderdaad samenleven en in hun bed uitvreten wat zij zelf willen, zelfs al vind ik hun gedrag hoogst vreemd, ziekelijk en afstotend. Zolang ze er een discrete levenswijze op nahouden is er geen enkel probleem. Dan zijn we inderdaad volledig in private sfeer terecht gekomen.
Oud 11 november 2004, 18:12   #148
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit alles heeft niets met homoseksualiteit te maken. Of hoe men bepaalde historische elementen in een ideologisch kader plaats en die wil duiden als homoseksualiteit (of dat op z'n minst suggereert).
Dat zeg jij.
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 18:15   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Dat zeg jij.
Lees dan het boek. Er bestaat ondertussen ook een Engelse vertaling.

http://www.grecoreport.com/debunking...ent_greece.htm

Oud 11 november 2004, 18:16   #150
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Het huwelijk overstijgt dit laatste, daar het een maatschappelijk instituut is. Wat mij betreft, mogen homoseksuelen inderdaad samenleven en in hun bed uitvreten wat zij zelf willen, zelfs al vind ik hun gedrag hoogst vreemd, ziekelijk en afstotend. Zolang ze er een discrete levenswijze op nahouden is er geen enkel probleem. Dan zijn we inderdaad volledig in private sfeer terecht gekomen.
Ik vind godsdienstbelevers ook vreemd, ziekelijk en afstotend, alleen vind ik het niet nodig om dat overal te gaan verkondingen. Ik vraag me dus ook af waar jij je zo aan stoort... Die derde leeftijd hé. 8) Met hun mooie katholieke waarden.
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 18:16   #151
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg jij.
En jij trekt dat zomaar in twijfel? Weet je dan niet dat Jan God aan zijn zijde heeft en derhalve de waarheid in pacht heeft? Afvallige! Hel en vagevuur zullen uw deel zijn!!
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 18:18   #152
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Ga je dit werkelijk blijven negeren, Jan?

Citaat:

"Reparative therapy," also known as conversion therapy, is a term that is used to describe treatment attempts to change a person from a homosexual orientation to a heterosexual orientation. There is no published scientific evidence supporting the efficacy of "reparative therapy" as a treatment to change ones sexual orientation. It is not described in the scientific literature, nor is it mentioned in the APA's latest comprehensive Task Force Report, Treatments of Psychiatric Disorders (1989).

There are a few reports in the literature of efforts to use psychotherapeutic and counseling techniques to treat persons troubled by their homosexuality who desire to become heterosexual; however, results have not been conclusive, nor have they been replicated. There is no evidence that any treatment can change a homosexual person's deep seated sexual feelings for others of the same sex.

Clinical experience suggests that any person who seeks conversion therapy may be doing so because of social bias that has resulted in internalized homophobia, and that gay men and lesbians who have accepted their sexual orientation positively are better adjusted than those who have not done so.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 18:18   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die derde leeftijd hé. 8) Met hun mooie katholieke waarden.
Dan zal ik mijn leeftijd u niet verklappen. Derde leeftijd
Oud 11 november 2004, 18:24   #154
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zal ik mijn leeftijd u niet verklappen. Derde leeftijd
Ja, na de 50 gaat het snel bergaf met de mensen hé, dat kan al tellen.8)

Had dat boek ook iets te zeggen over Alexander de Grote en zijn 'huppelepup what's his name' ?
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 18:26   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, na de 50 gaat het snel bergaf met de mensen hé, dat kan al tellen.8)
O, het duurt nog veeeeeeeeele jaren voor ik aan dat getal kom.
Oud 11 november 2004, 18:29   #156
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Zal het ook nog veeeeeeeeele jaren duren voor je hier een antwoord op verzonnen hebt, Jan?

Citaat:

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2004, 18:30   #157
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Zal het ook nog veeeeeeeeele jaren duren voor je hier een antwoord op verzonnen hebt, Jan?
Struisvogelpolitiek?
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 18:32   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Hierop moet ik geen antwoord verzinnen. De getuigenis van rechtschapen christen is veel solider dan wat u daar bovenhaalt. Als voormalig homoseksuelen juist zelf getuigen dat ze van hun afwijking genezen zijn of dat ze nu voortaan ermee kunnen leven in een gelovige context, dan hecht ik daar een veel grotere waarde aan. Geloof is immers veel krachtiger, want God kan de mens echt nabij zijn. Daarom is redding uit het verderf van de homoseksualiteit weldegelijk mogelijk.
Oud 11 november 2004, 18:34   #159
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Hierop moet ik geen antwoord verzinnen. De getuigenis van rechtschapen christen is veel solider dan wat u daar bovenhaalt. Als voormalig homoseksuelen juist zelf getuigen dat ze van hun afwijking genezen zijn of dat ze nu voortaan ermee kunnen leven in een gelovige context, dan hecht ik daar een veel grotere waarde aan. Geloof is immers veel krachtiger, want God kan de mens echt nabij zijn. Daarom is redding uit het verderf van de homoseksualiteit weldegelijk mogelijk.
Musketo is offline  
Oud 11 november 2004, 18:38   #160
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Musketo is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be