Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Theo van Gogh
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Theo van Gogh Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent Theo van Gogh terecht.

 
 
Discussietools
Oud 15 november 2004, 13:04   #141
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Beter ware het mensen die bij herhaling beroofd werden van de vrucht van hun levenswerk -en bij gebrek aan bescherming van degenen die daarvoor betaald worden- en die op de duur zichzelf beginnen te verdedigen, vrij te spreken voor de rechtbank inplaats van hen nog te bestraffen ook!
Maar neen, ze doen de slachtoffers nog opdraaien ook voor de criminelen die de kogel(s), die ze terecht kregen, overleefden.
Jij vindt je snuisterijtjes belangrijker dan een mensenleven; ik niet, zelfs niet als dat mensenleven dat van een misdadiger is. Recht op zelfverdediging begint en eindigt voor mij met het zichzelf verdedigen wanneer je leven in gevaar is, niet wanneer je inboedel in gevaar is. Misdadigers moeten gepakt, berecht en gestraft worden, maar niet door jan-met-de-pet. Als je iets wil doen aan de misdaad, zorg dan dat er meer en betere ordediensten zijn en zorg dat ze misdaad bestrijden i.p.v. parkeer- en snelheidsovertredingen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 15 november 2004, 13:05   #142
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

(terug naar de topic)
Moordenaars en regentenkaste: één front tegen de vrije meningsuiting. Dat is de enige conclusie die je kan trekken wanneer je kijkt, hoe de heersende kaste nu het vrij spreekrecht aan banden wil leggen, om de obscurantisten ter wille te zijn. Vrijheid van meningsuiting kan volgens de regeringsleider enkel bestaan in"... zekere gebondenheid". Van nieuwspraak gesproken!. Zie Trouw van vandaag (15 11 04):


Kabinet verdeeld over godslastering

Binnen het kabinet is er verschil van mening over de uitleg van het recht op vrijheid van meningsuiting. De CDA-bewindslieden Balkenende en Donner (justitie) vinden dat beledigingen en godslastering strafbaar moeten zijn. VVD-minister Verdonk (integratie) wil daarentegen niet zo snel aan de vrijheid van meningsuiting tornen.


In het discussieprogramma Buitenhof wees Verdonk er gistermiddag op dat de ,,moslimgemeenschap een lager incasseringsvermogen heeft. Ik kan me niet voorstellen dat collega Donner bedoelt dat wij naar een lager incasseringsniveau moeten met zijn allen. Wij hebben hier vrijheid van meningsuiting en die moeten we gewoon bewaken'', aldus Verdonk.

Het beschermen van gelovigen tegen kwetsende uitspraken vindt Verdonk een te eenzijdige aanpak. Zij wees er in Buitenhof op dat er ook grenzen zijn aan het prediken tot homohaat en aan het achterstellen van vrouwen. Volgens VVD-minister Verdonk is het een grondrecht om deze kwesties aan de kaak te stellen.

,,We moeten voor het behoud van al die grondrechten willen strijden'', aldus Verdonk.

Zij reageerde hiermee op uitspraken die minister Donner en premier Balkenende zaterdag deden tijdens het CDA-congres in Utrecht.

Donner refereerde aan het onderzoek dat hij met minister Remkes van binnenlandse zaken afgelopen week in een brief aan de Tweede Kamer meldde, naar mogelijkheden voor verruiming van de strafbaarstelling voor belediging en godslastering. Het kabinet wil een aanscherping van het strafwetsartikel tegen zogeheten 'smalende godslastering' dat echter in de praktijk nooit wordt gebruikt. De regering wil hiermee aanhangers van een religie beter beschermen tegen kwetsende uitingen.

In de brief, die opmerkelijk genoeg mede namens minister Verdonk is geschreven, staat dat het kabinet ook bekijkt of er naast de strafrechtelijke weg ook andere manieren zijn om uitspraken op hun beledigende karakter te toetsen. Daarbij denkt de regering aan de instelling van een commissie, vergelijkbaar met de commissie gelijke behandeling, die op verzoek van klagers uitspraken beoordeelt.

Behalve Donner pleitte ook premier Balkenende zaterdag bij het CDA-congres voor een grotere terughoudendheid bij 'spraakmakende critici die onze opiniebladen bevolken'. Vrijheid van meningsuiting is volgens hem een groot goed, zelfs een pijler van de samenleving, maar dat kan alleen bestaan in een 'zekere gebondenheid'.

,,Ieder mag zijn bewoordingen kiezen, maar het is goed als we ons ook rekenschap geven van de 'ontvanger' van deze woorden'', zo zei Balkenende. ,,Laten we ons realiseren dat onze woorden ook wonden kunnen slaan.''

Volgens een woordvoerder van Verdonk bestaat er tussen haar en CDA-collega's Donner en Balkenende geen groot verschil van mening.

,,Verdonk legt wel andere accenten bij het beleid. Bij haar ligt dat accent bij de vrijheid van meningsuiting. Donner zoekt het eerder bij de bescherming tegen belediging en godslastering.''
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 15 november 2004 om 13:09.
Jos Verhulst is offline  
Oud 15 november 2004, 13:17   #143
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Kleine crosspost :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Geef die censuurbeluste muilkorvers van ministers hun zin.
Laat ze godslastering strafbaar stellen.

Laat ze wél enkel vervolging instellen wanneer God zelf klacht neerlegt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 15 november 2004, 13:18   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
De argumentaties van Raf en co, doen mij denken aan die uitspraak van een moslim, gedaan voor de camera's van Terzake, na het vrijdaggebed in de moskee in Hoboken. Ik probeer het zo letterlijk mogelijk neer te schrijven:

Journalist : "Men verwijt jullie vaak een tekort aan zelfkritiek. Kunt u zelfkritisch zijn?"

Moslim : "Jazeker, wij zijn zelfkritisch. Wij geven bijvoorbeeld grif toe dat er veel problemen zijn met bepaalde groepen jongeren. (...) De jarenlange discriminatie en uitstoting hebben ervoor gezorgd dat zij geradicaliseerd zijn".


Commentaar overbodig.
Niet akkoord Turkje!

Ik werd ook mijn hele jeugd lang gediscimineerd en uitgestoten,
en nog geen beetje ook!!!
Ik heb echter nooit mijn toevlucht gezocht tot het hetgeen jij zo propertjes 'radicalisme' noemt.

De allochtone jeugd is langs alle kanten gepamperd dat het niet mooi meer was om te zien. Zélf stak de grote meerderheid echter nauwelijks een poot uit om zich te verbeteren.
Wie zijn studies niet ernstig neemt heeft het nu eenmaal veel moeilijker in onze maatschappij. Dat is niet alleen voor allochtonen het geval, maar ook voor autochtonen.
Er zijn voorbeelden genoeg van allochtonen die het hier wél maakten met de geboden mogelijkheden en van autochtonen die daar niet in slaagden.
Het zou nogal wat zijn als al die niet geslaagde autochtonen, 'radicaliseerden' op de wijze dat islamieten dat doen...

Als er echter steeds nieuwe onaangepaste partners worden bijgehaald en hun kinderen niks anders te horen krijgen tot aan de dag dat ze naar school moeten, dan wat hun onaangepaste ouders en hun op het land van afkomst gerichte schotel hen leren, dan kan je d�*�*r beter het falen van die kinderen gaan zoeken inplaats van waar jij die schuld, nog maar eens, legt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 15 november 2004, 13:28   #145
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niet akkoord Turkje!

Ik werd ook mijn hele jeugd lang gediscimineerd en uitgestoten,
en nog geen beetje ook!!!
Ik heb echter nooit mijn toevlucht gezocht tot het hetgeen jij zo propertjes 'radicalisme' noemt.

blablablabla.
Mens, lees mijn post nog maar eens 100 keer, en probeer het tegen de 99ste keer eens te doen zonder vooroordelen naar mij toe.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 november 2004, 13:31   #146
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting kan volgens de regeringsleider enkel bestaan in"... zekere gebondenheid".
Een zekere gebondenheid dus aan de beperking van de vrije meningsuiting die komen gaat.

Om uit je vel te springen van machteloze woede bij zoveel domheid vanwege machthebbers met de pretentie van achterlijke beterweters!

Het gezegde, dat het mooiste bewijs van domheid pretentie is, klopt dus weer eens.

Ik hou steeds meer mijn hart vast voor wat komen gaat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 november 2004 om 13:31.
Knuppel is offline  
Oud 15 november 2004, 13:33   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Mens, lees mijn post nog maar eens 100 keer, en probeer het tegen de 99ste keer eens te doen zonder vooroordelen naar mij toe.
Deze blablabla, bedoel je?

Citaat:
De allochtone jeugd is langs alle kanten gepamperd dat het niet mooi meer was om te zien. Zélf stak de grote meerderheid echter nauwelijks een poot uit om zich te verbeteren.
Wie zijn studies niet ernstig neemt heeft het nu eenmaal veel moeilijker in onze maatschappij. Dat is niet alleen voor allochtonen het geval, maar ook voor autochtonen.
Er zijn voorbeelden genoeg van allochtonen die het hier wél maakten met de geboden mogelijkheden en van autochtonen die daar niet in slaagden.
Het zou nogal wat zijn als al die niet geslaagde autochtonen, 'radicaliseerden' op de wijze dat islamieten dat doen...

Als er echter steeds nieuwe onaangepaste partners worden bijgehaald en hun kinderen niks anders te horen krijgen tot aan de dag dat ze naar school moeten, dan wat hun onaangepaste ouders en hun op het land van afkomst gerichte schotel hen leren, dan kan je d�*�*r beter het falen van die kinderen gaan zoeken inplaats van waar jij die schuld, nog maar eens, legt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 15 november 2004, 14:08   #148
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Ik begrijp de kritiek op Turkje niet.
Hij lacht m.i. overduidelijk met de vergoelijkende afzeik, naar voorgebracht naar aanleiding van de vraag naar zelfkritiek.

Ik vertaal even waarmee Turkje (onbegrepen) de draak steekt
"Wij kunnen zeker aan zelfkritiek doen, hoor maar: 't is allemaal jullie fout"
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 15 november 2004, 14:09   #149
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Ja, diene blabla. Waarschijnlijk weet je nog geeneens niet waarom ik op deze wijze reageer... Soit, mijn medelijden is jouw deel.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 november 2004, 15:28   #150
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Vertel dat maar eens aan die jongen die over het hek van zijn buurman klauterde om zijn voetbal terug te halen, maar door de buurman neergeknald werd, omdat die zich "bedreigd" voelde...
In dat geval geldt uw mening “dat u eenschuimbekkende en tot de tanden bewapende Belg beter niet provoceert”, natuurlijk niet meer.
Als ik goed begrepen heb klom de kerel dagelijks een paar keer over de afsluiting om zijn bal terug te halen en had hij een paar kompanen bij. Waarschijnlijk kon hij zijn bal niet alleen dragen.
Bobke is offline  
Oud 15 november 2004, 15:38   #151
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
In dat verband ga ik voor het volle pond met SPIRIT akkoord.
Maak wapenbezit volledig strafbaar voor iedereen.
Dan is het simpel: al wie met een wapen gezien wordt: tuig verbeurd zonder pardon.
Dan zijn we ook snel van terroristen af.

Die spirit-gasten wegen natuurlijk loodzwaar op de besluitvorming............
We proberen al heel de tijd duidelijk te maken dat dit niet helpt.
Criminelen houden zich niet aan wetten. Wie nu met een wapen gezien wordt is strafbaar.
Probleem is dat het te laat is als ge het wapen ziet.
Bobke is offline  
Oud 15 november 2004, 15:54   #152
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Neen, dat is de vrijheid van meningsuiting beschermen!
Die imans kunnen er immers voor kiezen niet 'radicaal' te zijn en anderen te laten leven die het niet met hen eens zijn.

Of wil je DIT misschien liever?



Dit IS namelijk wat ook die radicale imams beogen én promoten in ANDERMANS land.
Of waarom denk jij dat Van Gogh de Islamitische doodstraf kreeg?
Ik moet precies niet veel meer doen...Alles wordt hier al voor mij gedaan.
Van een interactieve discussie gesproken...
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline  
Oud 15 november 2004, 16:25   #153
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Ik moet precies niet veel meer doen...Alles wordt hier al voor mij gedaan.
Hier nog niet.
In Nederland gaan ze om u te dienen al de censuurtoer op.

Citaat:
Van een interactieve discussie gesproken...
Wie houdt er u tegen om uw bizarre mening te zeggen?

Als de Nederlandse dictatortjes hier navolging krijgen, dan pas zal de wet geen discussie meer toelaten.

Dan worden we opnieuw naar de middeleeuwen geflitst, waar pastoors je op de brandstapel gooiden omdat je hun fetish lasterde.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 15 november 2004 om 16:30.
Supe®Staaf is offline  
Oud 15 november 2004, 16:44   #154
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ja, diene blabla. Waarschijnlijk weet je nog geeneens niet waarom ik op deze wijze reageer... Soit, mijn medelijden is jouw deel.
Bedankt dat je het in feite met mij eens bent en niet met de imam die zichzelf zo gematigd, en ons de ware schuldigen vond.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 15 november 2004, 16:46   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 116.545
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Knuppel
Neen, dat is de vrijheid van meningsuiting beschermen!
Die imans kunnen er immers voor kiezen niet 'radicaal' te zijn en anderen te laten leven die het niet met hen eens zijn.

Of wil je DIT misschien liever?

Ibeke kan er zelfs mee leven dat afwijkende meningen van staatswege met de doodstraf vergolden worden.

Dit IS namelijk wat ook die radicale imams beogen én promoten in ANDERMANS land.
Of waarom denk jij dat Van Gogh de Islamitische doodstraf kreeg?
Citaat:
Ik moet precies niet veel meer doen...Alles wordt hier al voor mij gedaan.
Van een interactieve discussie gesproken...
Niemand hield je nochtans tegen te ontkennen (of bevestigen)wat hierboven staat.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 15 november 2004 om 16:49.
Knuppel is offline  
Oud 15 november 2004, 17:03   #156
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Uit NRC-Handelsblad van vandaag
Opinie/hoofdartikel

http://www.nrc.nl/opinie/artikel/1100501210049.html

Achterhaald delict

,,De conclusie is toch wel deze dat vervolging wegens smalende Godslastering gewoon uit de tijd is.'' Zo noteerde de hoofdredacteur van Het Vrije Volk en latere hoogleraar strafrecht Th. van Veen na de destijds geruchtmakende vrijspraak van Gerard Reve in het zogeheten Ezeltjesproces in 1968. Minister Donner (Justitie, CDA) wil deze strafbepaling nu toch weer van stal halen, als deze beeldspraak geoorloofd is, om grenzen te stellen aan verbale aanvallen op de islamitische overtuiging. De ironie wil dat de slapende strafbepaling afkomstig is van grootvader Donner. Deze introduceerde hem in de jaren dertig - een periode die bekend is door de ,,autoritaire stroming'' in het strafrecht - terwijl Nederland het 121 jaar heel goed zonder had kunnen stellen.

Met reden hekelden de liberalen van die tijd ,,het geloof in het heil van verbieden'' dat uit het wetsvoorstel sprak. Ook nu ziet de confessionele minister Donner zich geconfronteerd met scepsis bij zijn liberale coalitiegenoten. De Wet-Donner is met reden betiteld als ,,een sprong in het duister''. ,,Juist op dit gebied is het onvermijdelijk dat krenking van gevoelens in allerlei vorm plaatsvindt. De religie raakt nu eenmaal het hart van de mens. Wat door de één een heilig mysterie is, is voor de ander een gruwelijke afgoderij'', aldus de jurist De Roo in zijn Groningse proefschrift uit 1970. Dat laatste gaat letterlijk op in het strafrecht. De Heidelberger catechismus mag de mis een ,,vervloekte afgoderij'' noemen, de SGP de ouwel een ,,broodgod''. De oude Donner maakte een uitzondering voor ,,wetenschappelijke uitingen en kondgevingen van eerlijke overtuiging, hoe bewogen ook''. Het ging hem om ,,hoonen''.

Daarvoor is echter in de jaren zeventig een nieuwe strafbepaling gemaakt tegen het beledigen van een bevolkingsgroep wegens hun geloof. De opperste ironie is dat deze al eens heeft geleid tot een strafvervolging tegen Theo van Gogh, al ging het toen om joden en niet om moslims. Het waren uitingen die velen te ver gingen. Maar dat betekent nog niet dat de overheid zich ambtshalve door middel van strafvervolging actief moet mengen in dit soort disputen, zoals Donner nu lijkt te bepleiten. De meer recente vervolging en vrijspraak van de imam El-Moumni over homoseksuelen, onderstreept het risico van justitiële interventie op dit gebied.

Het kan zijn dat minister Donner met zijn suggestie de islamitische gemeenschap enige compensatie wil bieden voor zijn staccato aan nieuwe strafbepalingen tegen extremisme. Het is niet onbegrijpelijk wanneer deze gemeenschap als geheel het gevoel bekruipt dat zij eenzijdig op de korrel wordt genomen door de overheid. Maar het bestraffen van smalende godslastering is het verkeerde middel om daaraan tegemoet te komen. Dit delict is de seculiere pendant van islamitische fatwa's zoals die tegen de schrijver Rushdie: het soort strafbaarstelling waarvoor asielzoekers juist naar ons land vluchten. Als Donner werkelijk het geboden tegenwicht wil bieden, kan hij zich beter nog eens goed bezinnen op de vraag of zijn nieuwe strafbaarstellingen wel zorgvuldig genoeg zijn toegesneden op de gevaren die ons bedreigen. Een achterhaalde strafbepaling aanbieden als bliksemafleider biedt geen soelaas.


De beperking van de vrije meningsuiting, zoals die overal in Europa worden ingevoerd onder toejuiching van de politiek correcten ('Verstandige mensen daar in Nederland.'), zijn inderdaad niets anders dan seculiere, maar daarom niet minder obscurantistische fatwa's. Gelukkig zijn er ook veel mensen die dit klaar zien, en zich duidelijk uitspreken. Dit stuk is daar een voorbeeld van. Maar of dit verzet ons uiteindelijk van een duik in de afgrond kan redden, blijft zeer de vraag.
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline  
Oud 15 november 2004, 17:16   #157
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Hier nog niet. In Nederland gaan ze om u te dienen al de censuurtoer op.
...Hmm...Ik had het eigenlijk over het denken dat jullie voor mij doen.

Citaat:
Wie houdt er u tegen om uw bizarre mening te zeggen?
Niemand, maar mijn repeatknop begint te verslijten, vandaar

Citaat:
Als de Nederlandse dictatortjes hier navolging krijgen, dan pas zal de wet geen discussie meer toelaten.
Komkom, niet paranoia worden he...Het Vlaamsblok is toch ook veroordeeld op basis van een conflict tussen recht op (onbeperkte) vrije meningsuiting en verbod op discriminatie.

Citaat:
Dan worden we opnieuw naar de middeleeuwen geflitst, waar pastoors je op de brandstapel gooiden omdat je hun fetish lasterde.
En neen, Dewinter wordt nog lang niet op de brandstapel gegooid voor zijn discriminerende meningen.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline  
Oud 15 november 2004, 17:18   #158
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Niemand hield je nochtans tegen te ontkennen (of bevestigen)wat hierboven staat.
Wel ter uwer informatie-moment: ik zet even de repeatknop aan...-Ik heb er een hele post over opgezet. Dus als jij ook ne keer moeite wil doen...
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline  
Oud 15 november 2004, 17:20   #159
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Dan worden we opnieuw naar de middeleeuwen geflitst, waar pastoors je op de brandstapel gooiden omdat je hun fetish lasterde.
Wat van ons dan meteen ook geiteneukers maakt.
Bobke is offline  
Oud 15 november 2004, 18:23   #160
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Bedankt dat je het in feite met mij eens bent en niet met de imam die zichzelf zo gematigd, en ons de ware schuldigen vond.
Daar hoef je me niet voor te bedanken: het is immers de logica zelve dat met dergelijke vorm van "zelfkritiek" de vloer wordt aangeveegd...

Ge ziet: ik ben gene moeilijke hé. Ge moet alleen soms voorbij mijn (nick)naam willen kijken
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be