Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2017, 18:35   #141
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vraag is natuurlijk wie er is gediend met een verkoper die daar tegen zin zin en ongemotiveerd zijn tijd staat te verdoen. Geen enkele werkgever staat daar op te wachten en al zeker de klanten niet.
Werk voor iedereen tegen hun zin doet me denken aan communistische USSR toestanden. Of het daar destijds zo leuk was om naar de winkels of overheidsdiensten te gaan denk ik niet.
Vraag mag ook eens worden of de werkende belastingsbetalers, die ook niet allemaal gaan werken voor hun plezier, moeten opdraaien voor lieden die geen zin hebben om te werken en zich nestelen in hun werkloosheid!
Werk weigeren dat men normaal zou kunnen doen gewoon omdat men geen zin heeft zou moeten gevolgen hebben voor de uitkering die die mensen ontvangen. En neen, men moet niet aan om het even wie om het even wat van werk geven! Een verkoopster in een winkel die zonder werk valt kan ook nog verkoopster spelen in een andere winkel achteraf!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 18:38   #142
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Vraag mag ook eens worden of de werkende belastingsbetalers, die ook niet allemaal gaan werken voor hun plezier, moeten opdraaien voor lieden die geen zin hebben om te werken en zich nestelen in hun werkloosheid!
Werk weigeren dat men normaal zou kunnen doen gewoon omdat men geen zin heeft zou moeten gevolgen hebben voor de uitkering die die mensen ontvangen. En neen, men moet niet aan om het even wie om het even wat van werk geven! Een verkoopster in een winkel die zonder werk valt kan ook nog verkoopster spelen in een andere winkel achteraf!
Zo is het.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 18:51   #143
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Er is maar één oplossing.
Basisloon.
Ik denk dat wel iedereen mensen kent waar je helemaal niks mee kan aanvangen. Als ze bewegen lopen ze ergens in de weg en kosten gewoon geld.
De enige plaatsjes waar deze mensen af en toe iets kunnen betekenen worden ingenomen door seizoensarbeiders/vrijwilligers/e.a. - jobs, waar je sowieso als Belg onmogelijk mee kan rondkomen.

De enige manier om tijdelijke hulp aan derden mogelijk en aantrekkelijk te maken kan enkel via het afschaffen van de hele papierwinkel.
Geef iedereen een basisloon en de vrijheid om extra centen te verdienen.
De kans dat deze centen worden uitgegeven op één of andere dure reis is toch redelijk laag - m.a.w. ze worden binnen onze grenzen uitgegeven.
Minstens de helft komt terug in de staatskas terecht.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 22:17   #144
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Basisloon.
Ik denk dat wel iedereen mensen kent waar je helemaal niks mee kan aanvangen. Als ze bewegen lopen ze ergens in de weg en kosten gewoon geld.
De enige plaatsjes waar deze mensen af en toe iets kunnen betekenen worden ingenomen door seizoensarbeiders/vrijwilligers/e.a. - jobs, waar je sowieso als Belg onmogelijk mee kan rondkomen.

De enige manier om tijdelijke hulp aan derden mogelijk en aantrekkelijk te maken kan enkel via het afschaffen van de hele papierwinkel.
De kans dat deze centen worden uitgegeven op één of andere dure reis is toch redelijk laag - m.a.w. ze worden binnen onze grenzen uitgegeven.
En van waar komt dat loon dan?
Niemand werkt en iedereen krijgt een basisloon.
Oud 10 september 2017, 22:45   #145
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Werk weigeren dat men normaal zou kunnen doen gewoon omdat men geen zin heeft zou moeten gevolgen hebben voor de uitkering die mensen ontvangen. En neen, men moet niet aan om het even wie om het even wat van werk geven! Een verkoopster in een winkel die zonder werk valt kan ook nog verkoopster spelen in een andere winkel achteraf!
Ja in principe wel. Maar wie geen geld heeft heeft niks te verliezen. Als men zich nu al zo onveilig voelt vraag ik me af hoe de broekschijters zich hier dan gaan voelen. Ga maar eens kijken in steden waar mensen geen inkomen hebben. Ik raad U niet aan er alleen rond te gaan lopen en zelfs niet op klaarlichte dag. Dus ik zou maar eens goed nadenken over hetgeen u vertelt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 23:43   #146
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Basisloon.

Onbetaalbaar. De berekeningen zijn gemaakt, wil je iedereen een leefbaar basisloon geven moet de belastingdruk van 50 % naar 65 en meer....

Je maakt daarmee letterlijk de economie kapot.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 23:44   #147
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja in principe wel. Maar wie geen geld heeft heeft niks te verliezen. Als men zich nu al zo onveilig voelt vraag ik me af hoe de broekschijters zich hier dan gaan voelen. Ga maar eens kijken in steden waar mensen geen inkomen hebben. Ik raad U niet aan er alleen rond te gaan lopen en zelfs niet op klaarlichte dag. Dus ik zou maar eens goed nadenken over hetgeen u vertelt.
Daar heb je politie en private beveiligingsfirmas voor.

En wapens.
Oud 10 september 2017, 23:45   #148
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En van waar komt dat loon dan?
Niemand werkt en iedereen krijgt een basisloon.
Rekenen, is iets wat velen niet onder de knie hebben. Geld fantaseren kunnen ze des te beter.
Oud 10 september 2017, 23:56   #149
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Daar heb je politie en private beveiligingsfirmas voor.

En wapens.
De oplossing ligt dus voor de hand.Dat ik daar nog niet had aan gedacht
Oud 11 september 2017, 00:04   #150
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
De oplossing ligt dus voor de hand.Dat ik daar nog niet had aan gedacht
In bepaalde wijken van NY moet je ook niet komen.

Als de mensen met centen dat weten, komen ze daar niet.

Dus, waar is het probleem ?
Oud 11 september 2017, 00:10   #151
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij een fenomeen dat veroorzaakt wordt door het steeds drukkere leven. Als je vrouw/man thuisbleef en het huishouden deed, kon je jezelf volledig focussen op je werk. En dan kan je inderdaad hard en veel werken. En goed carriere maken en centen verdienen.

Nu moet je dat combineren met het huishouden en zorg voor de kinderen omdat mensen met twee uit gaan werken. Niks mis mee, maar dat is wel veel zwaarder dan werken en thuis aankomen en het eten staat gereed. Er zijn geen rustmomenten meer. Alles moet gebeuren in die paar uren na uw werk. Winkelen, koken, wassen, enz....
Wat is het leven toch zwaar, boehoehoe, anyway heb er geen compassie mee, dat ze dat maar doen tijdens die 'glijdende uren' zou ik zeggen, tja, het is het één of het ander....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 00:15   #152
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is waar. Ik heb eigenlijk nooit een probleem. Maar waarom moet de Jambon dan gaan borstelen in Molenbeek en wil Bartman nu in Borgerhout beginnen borstelen.
Oud 11 september 2017, 00:17   #153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij een fenomeen dat veroorzaakt wordt door het steeds drukkere leven. Als je vrouw/man thuisbleef en het huishouden deed, kon je jezelf volledig focussen op je werk. En dan kan je inderdaad hard en veel werken. En goed carriere maken en centen verdienen.

Nu moet je dat combineren met het huishouden en zorg voor de kinderen omdat mensen met twee uit gaan werken. Niks mis mee, maar dat is wel veel zwaarder dan werken en thuis aankomen en het eten staat gereed. Er zijn geen rustmomenten meer. Alles moet gebeuren in die paar uren na uw werk. Winkelen, koken, wassen, enz....
Niemand verplicht je toch om met twee te gaan werken. Blijf thuis of laat je vrouw thuis. Dat gaat prima. Neem een voorbeeld aan de allochtonen ...die laten hun vrouw in vele gevallen thuis. En die leven ook..misschien nog beter als gij.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 september 2017 om 00:18.
Oud 11 september 2017, 00:21   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
U moet dat creperen niet letterlijk nemen.
Maar mensen bijna zoveel geld toesteken om thuis te blijven als mensen die iedere dag 8 uren kloppen is vragen om veel werklozen die niet meer willen werken.
Dat klopt. Ofwel verdienen de mensen te weinig ofwel krijgen werklozen te veel. Daar ben ik mee akkoord. Nu is er vooral bij laaggeschoolden nauwelijks verschil zodat men weinig is gemotiveerd om werken te gaan.
Oud 11 september 2017, 00:44   #155
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand verplicht je toch om met twee te gaan werken. Blijf thuis of laat je vrouw thuis. Dat gaat prima. Neem een voorbeeld aan de allochtonen ...die laten hun vrouw in vele gevallen thuis. En die leven ook..misschien nog beter als gij.
Ja maar die hebben geen fermette af te betalen....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 06:42   #156
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat zoiets gewoon niet kan misschien?
Oud 11 september 2017, 06:44   #157
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wat is het leven toch zwaar, boehoehoe, anyway heb er geen compassie mee, dat ze dat maar doen tijdens die 'glijdende uren' zou ik zeggen, tja, het is het één of het ander....
Ze moeten ook werken om u te onderhouden.
Zonder al die parasieten zo de werkdruk kunnen zakken.
Oud 11 september 2017, 06:45   #158
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Ik heb eigenlijk nooit een probleem. Maar waarom moet de Jambon dan gaan borstelen in Molenbeek en wil Bartman nu in Borgerhout beginnen borstelen.
Omdat no go zones in België gewoon niet mogen bestaan.
Het is eigenlijk al veel te ver gekomen.
Oud 11 september 2017, 06:47   #159
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Blijft nu eerder aan wie de belastingbetaler het te danken heeft. In elk geval kan geen enkel westers regime de eeuwigdurende werkloosheid blijven bekostigen.
Elk regime moet minder uitgeven !
Elk regime moet meer sparen !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2017, 06:55   #160
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja maar die hebben geen fermette af te betalen....
dat is idd iets raadselachtigs ... op t Kiel is t zo dat die de huizen die ze kopen cash betalen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be