![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de retorische one trick pony ![]() je ontkent niet dat je het altij over abortus wil hebben je begrijpt perfect wat k bedoel, je noemt het zelf uithalen naar gelovige, en beslis je om me opzettelijk verkeerd te begrijpen hoe je dat 150 000 berichten volhoudt snap ik niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U mag me trouwens altijd uitleggen wat ik opzettelijk verkeerd begrijp en waar het dan wel over gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Even duidelijker stellen: Geestelijken zijn moraalridders van beroep en zouden als voorbeeld voor de ouders moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk, we kunnen niet met zekerheid bepalen op welk moment we van een mens spreken. Maar dit betekent niet dat het gedurende gans het transformatieprocess een mens is. Dit laatste tegenspreken is namelijk juist uw drogargument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
samengevat alle wetsartikels rond godsdienstvrijheid kunnen gerust verdwijnen want ze zijn totaal overbodig, alle regels die de hobbyclub godsdienst nodig heeft zijn krek dezelfde als voor de brei- en voetbalclub. jij noemt dit zelfs een uithaal naar gelovigen je weet dus perfect wat ik bedoel maar begint bewust verkeerd te lezen en te goochelen met de verschillende wetsboeken. Ik gok er trouwens op dat je nu ook weer een woordje vindt waar je zult over beginnen leuteren ipv bij e inhoud te blijven ![]() het 2e en de abortus? jij bent diengene die altijd opnieuw begint te leuteren over wanneer een foetus een mens is. dus je trekt elke topic altijd terug naar datzelfde onderwerp. Denk jij echt dat jij ewaarheid in pacht hebt en jouw mening de enige juiste is? nooit een vraag beantwoorden, als echte one-trick pony, is ook standaard bij u. Jimmy wijst u er trouwens op hoe de drogreden functioneert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U blijft stout in uw discussie. Ik ga u even links laten liggen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen heeft zijn verantwoordelijkheid. Ik weet trouwens niet hoe u tot die zienswijze op geestelijken komt, daar u nu eenmaal niet akkoord bent met de katholieke moraal. Tenzij u natuurlijk een ferme bocht hebt gemaakt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De opstellers van de Belgische grondwet waren het duidelijk niet met u eens dat, zoals u dat verwoordde, godsdienstvrijheid werd gedekt door "algemeen recht" (wat moet dat trouwens voorstellen?). De Belgische grondwet werd in zijn tijd geroemd als helder en overzichtelijk (en later gebruikt als voorbeeld voor de Nederlandse grondwet). Als er hier sprake was van dubbels, had men zich niet op die manier erover uitgesproken. U maakt trouwens niet duidelijk waarom het desbetreffend artikel uit de grondwet zou moeten worden geschrapt. Ik heb ook al aangegeven dat godsdienstvrijheid veel meer omvat dan enkel recht op vereniging, een element dat ook specifiek wordt vermeld in de grondwet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is praktisch onmogelijk. België zou daarvoor niet alleen zijn eigen grondwet moeten voor aanpassen, maar ook uit het UVRM stappen en het EVRM stappen. Dat laatste is niet compatibel met lidmaatschap van het EU verdrag. Totale science fiction dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is de bovengrens van een rationeel getal kleiner dan 1? Als je me dit kun zeggen verdien je voor mijn part de Nobelprijs. Maar, dit betekent niet dat het getal 1 niet bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat u toch kunt zeggen wat een "brood" is en dus het onderscheid weet te maken met "deeg". Misschien is het moeilijk om tijdens het bakproces exact te bepalen wanneer "deeg" "brood" wordt, maar u kunt hopelijk toch wel bepalen wat een brood is en wat het niet is als u bij de bakker staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet alleen is er inderdaad die juridische omkadering, maar de redenering klopt ook niet. Godsdienstvrijheid gaat nu eenmaal veel verder dan alleen het recht op vereniging. Daarom ook hebben de opstellers van de Belgische grondwet de verschillende vrijheden met naam genoemd in de verschillende artikelen. Als er slechts sprake zou zijn van "algemeen recht" (een omschrijving die volgens mij trouwens nergens op slaat), dan had de toenmalige wetgever de grondwet nutteloos in details laten verzinken. Alleen is dat natuurlijk niet zo. Elk grondrecht heeft een specifieke draagwijdte en wordt dan ook terecht apart vermeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is een perfecte parallel met het transformatieproces van embryo naar mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een mensenleven begint met de geboorte, met ademen en de verbreking van de navelstreng. Vóór de geboorte heet de vrucht foetus. We hebben bij wet aan de foetus speciale rechten toegekend. De foetus kan zelfs bij testament erfrecht krijgen. Nochthans is het afwachten of de foetus een mens wordt. Nu zijn er groeperingen die het onderscheid niet begrijpen. Ze noemen een foetus of zelfs een embryo een kind, een baby en een mens. Hert is hun niet aan het verstand te brengen hoe het zit. Discussies daarover zijn zinloos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg immers naar de bovengrens in uw redenering. En merkwaardig genoeg komt daar dan geen antwoord op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die redenering is van dezelfde orde als: "Iemand die in die bepaalde cultuur leeft, is een mens. Maar iemand uit een andere cultuur is dat niet." Situatie bepaalt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Waar is de bovengrens van het deeg in uw geval? Ga je naar de bakker en vraag je een brood of een deeg? Als ik jou redenering volg ben je niet zeker dat wat je krijgt bij de bakker brood is, het zou ook deeg kunnen zijn, maar dit is tegenspraak met wat je zelf beweerde. Snap je nu niet dat je jouw eigen redenering onderuit hebt gehaald? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |