Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2017, 23:28   #141
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Beter als wetenschapper tot mijn 70ste moeten gaan dan als arbeider tot mijn 50ste.

Zoals ge gemerkt hebt, ik doe nogal wat ik zelf wil wanneer ik wil.
Nou, ik ben geen van beide en toch doe ik reeds wat ik wil.....
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 23:29   #142
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Niemand verplicht u om iets fiscaal in te brengen. U kan dat evengoed niet inbrengen. U kan ook uw kindergeld weigeren.
Dat gaat hij nooit doen hoor
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 06:11   #143
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken effectief niemand van mijn generatie waarvan de vrouw, die vaker hooggeschoold is als de man, nog thuis blijft.

En achterlijke praat, in Nederland bestaat dit soort belastingvoordeel al lang niet meer. De Nederlanders zijn dan ook allemaal achterlijk zeker ?
En in Duitsland bestaat het wel en toch hebben ze vele miljarden overschot in hun begroting.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 06:35   #144
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Heeft het zin dat ik voor U zinnige dingen vertel?
Ik heb je vroeger reeds gezegd dat je nog lang bij de reserven zult spelen.
En als je het verschil niet kent tussen een job en een arbeidsplaats dan zal ik dat moeilijk uitgelegd krijgen. Het zou een te lange bijdrage worden.
En er wordt nu al geklaagd dat mijn bijdragen te lang zijn.
Dus ik ga geen verder gevolg geven aan uw vraag. Vanzelfsprekend!
Als ge U afvraagt wat onzin is kan je beter bij uzelf terecht.
Geen vragen stellen via one-liners vriend. Als je leest wat er op het forum verschijnt; en er niet alleen de zaken uithaalt die in uw kraam passen; dan zou je al gemerkt hebben dat ik reeds honderd maal mijn allergie uitgedrukt heb tegenover one-liners en zeker tegenover de gebruikers ervan. Als je post op dit forum probeer tenminste iets te zeggen waar anderen serieus kunnen op reageren.
En anders zwijgen als het kan? Als dat niet te moeilijk is.
En uw tribunestoeltje krijg je niet terug.
Want dan gooi je het met graagte terug over de afsluiting.
Hoeveel is de stand bij de match? Slechte arbiter zeker?
Zonder de zinloze inleiding is uw bijdrage niet meer de helft zo lang.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 06:36   #145
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Heeft het zin dat ik voor U zinnige dingen vertel?
Ik heb je vroeger reeds gezegd dat je nog lang bij de reserven zult spelen.
En als je het verschil niet kent tussen een job en een arbeidsplaats dan zal ik dat moeilijk uitgelegd krijgen. Het zou een te lange bijdrage worden.
En er wordt nu al geklaagd dat mijn bijdragen te lang zijn.
Dus ik ga geen verder gevolg geven aan uw vraag. Vanzelfsprekend!
Als ge U afvraagt wat onzin is kan je beter bij uzelf terecht.
Geen vragen stellen via one-liners vriend. Als je leest wat er op het forum verschijnt; en er niet alleen de zaken uithaalt die in uw kraam passen; dan zou je al gemerkt hebben dat ik reeds honderd maal mijn allergie uitgedrukt heb tegenover one-liners en zeker tegenover de gebruikers ervan. Als je post op dit forum probeer tenminste iets te zeggen waar anderen serieus kunnen op reageren.
En anders zwijgen als het kan? Als dat niet te moeilijk is.
En uw tribunestoeltje krijg je niet terug.
Want dan gooi je het met graagte terug over de afsluiting.
Hoeveel is de stand bij de match? Slechte arbiter zeker?
Eén oneliner kan veel meer zeggen dan één bladzijde oeverloos gelul.
Denk daar maar eens over na!
Oud 23 oktober 2017, 06:44   #146
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Rutten weet blijkbaar niet hoe zwaar een huishouden is, hoe kan het ook?
Dat leeghoofd heeft vast voor elke huishoudelijke taak een poetsvrouw/man met dienstencheques, betaald met ons belastinggeld.
Niet iedereen kan met het geld van de gemeenschap JOUW huishouden laten doen.....En verplichte gemeenschapsdienst?
Dat ZIJ eens begint aan haar verplichte gemeenschapsdienst ipv vrouwen te schofferen die voor hun gezin ZORGEN, de trut wordt er genoeg voor betaald en bakt er NIKS van.
Bovendien is het mede door haar partij dat gezinnen met twee MOETEN gaan werken om financieel het hoofd boven water te kunnen houden.
Velen hébben zelfs de keuze niet meer om hun kinderen zelf op te voeden omdat 1 inkomen niet toereikend is om een ménswaardig bestaan te leiden.
In plaats van de steeds terugkerende leugen te herhalen dat werk alle problemen zou oplossen (wat zeker niet het geval is én de politiek zélf onze economie afbreekt en vernietigt waarbij de vinger hypocriet wordt gewezen naar het volk!) zouden politici beter wérken aan oplossingen ipv telkens met hun kop in de media aandacht te komen opeisen voor hun verkiezingspropaganda dat kant noch wal raakt zoals het schofferen van thuisblijvende moeders/vaders die ze dan nog dom durft te noemen.
Om eerlijk te zijn hebben we het feit dat we met twee moeten gaan werken te danken aan de herverdelingspartij (u weet wel de partij die graag geld van anderen uitdeelt).

Maar, voor een groot deel ook aan onszelf.
We willen altijd het nieuwste van het nieuwste, en dat kost natuurlijk geld.

Een kast van een huis met alles er op en er aan, vroeger richtte men zijn huis geleidelijk aan in (als er geld was).

De grootste wagen is nog maar net groot genoeg, daarnaast een iets kleinere voor de echtgenote.

1 jaarlijkse vakantie is onvoldoende, een citytripke, een skivakantieke, een ...

De laatste nieuwe smartphone moet je toch absoluut hebben hé.

Kinderen moeten aangesloten zijn bij meerdere sportclubs.

Kinderen hebben daarbij ook nood aan een tablet of ....

De restaurants zitten overal overvol, ook dat moet betaald worden
Oud 23 oktober 2017, 07:44   #147
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het aantal vrouwen dat onder druk staat om mee uit te gaan werken is ontegensprekelijk veel veel groter dan het aantal vrouwen die onder druk zouden staan om thuis te blijven daar ben ik rotsvast van overtuigd.
Het aantal mannen dat onder druk staat om mee uit te gaan werken is ontegensprekelijk veel veel groter dan het aantal mannen die onder druk zouden staan om thuis te blijven daar ben ik rotsvast van overtuigd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 07:45   #148
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een gehuwde huisvrouw mag ook niet genieten van het overlevingspensioen van haar man ? Die man heeft toch gewerkt voor hun pensioen ?
Neen, die man heeft gewerkt voor zijn pensioen. Als die man wil dat zijn huisvrouwtje nog centjes heeft als ie doodvalt, dan moet hij maar een levensverzekering afsluiten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 23 oktober 2017, 07:47   #149
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een gehuwde huisvrouw mag ook niet genieten van het overlevingspensioen van haar man ? Die man heeft toch gewerkt voor hun pensioen ?
Neen, die man heeft gewerkt voor zijn pensioen. Als die man wil dat zijn huisvrouwtje nog centjes heeft als ie doodvalt, dan moet hij maar een levensverzekering afsluiten.

Als ik doodval, krijgt mijn vrouw ook geen overlevingspensioen hoor. Waarom de thuisblijvende vrouw wel en de werkend vrouw niet? En omgekeerd ook. Waarom krijgt de werkende man het pensioen van zijn overleden vrouw niet?
Oud 23 oktober 2017, 08:02   #150
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het aantal mannen dat onder druk staat om mee uit te gaan werken is ontegensprekelijk veel veel groter dan het aantal mannen die onder druk zouden staan om thuis te blijven daar ben ik rotsvast van overtuigd.
goeike !
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 08:17   #151
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand verplicht u om iets fiscaal in te brengen. U kan dat evengoed niet inbrengen. U kan ook uw kindergeld weigeren.
Krijg ik dan belastingverlaging ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 08:18   #152
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Nou, ik ben geen van beide en toch doe ik reeds wat ik wil.....
Neen dat doe je niet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 08:41   #153
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Draai of keer het hoe je wil. Alle mannen die ik ken vinden het bijna een noodzaak dat hun vrouw ook gaat werken. Niet noodzakelijk opdat dat beter zou zijn voor de emancipatie of als voorbeeld voor de kinderen. Dat is allemaal prietpraat die ik in het dagelijkse leven nog nooit heb horen vertellen.
Het enige ik overal hoor is.....als je het tegenwoordig zou moeten doen met 1 wedde ....Dus de enige reden dat mannen graag hebben dat hun vrouw mee uit gaat werken is dat dat het gezin financieel geen windeieren legt. Niks mis mee maar dan moeten ze ook niet klagen dat ze het ontzettend druk hebben en geen tijd meer hebben voor niks.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2017, 08:43   #154
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als ik doodval, krijgt mijn vrouw ook geen overlevingspensioen hoo
r. Waarom de thuisblijvende vrouw wel en de werkend vrouw niet? En omgekeerd ook. Waarom krijgt de werkende man het pensioen van zijn overleden vrouw niet?

Ook als u doodvalt en uw vrouw heeft de leeftijd van 45 jaar bereikt (momenteel) kan zij aanspraak maken op haar overlevingspensioen ( de leeftijd wordt nu stilaan opgetrokken naar 55) Wil zij blijven werken kan dat ook maar daar wordt dan rekening mee gehouden voor de berekening.

Ook een man kan aanspraak maken op het overlevingspensioen van zijn vrouw. Er is geen onderscheid daaromtrent ( heel veel vroeger wel )

U kent blijkbaar niemendal van pensioenen

http://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/...s/default.aspx

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2017 om 08:52.
Oud 23 oktober 2017, 08:45   #155
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Krijg ik dan belastingverlaging ?
Ja als u kinderen ten laste hebt krijgt u belastingverlaging. U krijgt die ook als u een hypothecaire lening inbrengt? Waarom moet de samenleving trouwens bijleggen als u het zich kan permitteren om een eigen huis te kopen ? Of uw verplaatsingskosten inbrengen ?
Zie je waar ik naartoe wil.
Oud 23 oktober 2017, 08:50   #156
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die krijgt dat wel. Het overlevingspensioen bestaat ook voor mannen. Informeer U alvorens al te veel onzin neer te schrijven.
Het gaat hier over het krijgen van een overlevingspensioen als je zelf een rustpensioen hebt. Dat is zwaar begrenst.
Oud 23 oktober 2017, 08:52   #157
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja als u kinderen ten laste hebt krijgt u belastingverlaging. U krijgt die ook als u een hypothecaire lening inbrengt? Waarom moet de samenleving trouwens bijleggen als u het zich kan permitteren om een eigen huis te kopen ? Of uw verplaatsingskosten inbrengen ?
Zie je waar ik naartoe wil.
Natuurlijk, je wil ergens naartoe, maar je weet zelf niet echt waar. Het is als maatschappij niet wenselijk dat mensen gestimuleerd worden om zich uit de arbeidsmarkt te onttrekken. Het is echter wel wenselijk dat mensen een eigen huis bezitten. Het is eveneens wenselijk dat mensen kinderen blijven maken om de economie blijvend te ondersteunen. Maatschappelijk wenselijke dingen kunnen uiteraard rekenen op financiele duwtjes in de rug, maatschappelijk onwenselijke dingen uiteraard niet.
Oud 23 oktober 2017, 08:52   #158
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat hier over het krijgen van een overlevingspensioen als je zelf een rustpensioen hebt. Dat is zwaar begrenst.
Aan 110 % ja. Er is zelfs een tijd geweest dat je overlevingspensioenen kon cumuleren. Sommige weduwen hadden toen 3 of 4 pensioenen. het was de tijd van les veuves joyeuses

Nooit gekend zeker die tijden

http://www.onprvp.fgov.be/NL/profes/...s/default.aspx

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 oktober 2017 om 08:55.
Oud 23 oktober 2017, 08:53   #159
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Draai of keer het hoe je wil. Alle mannen die ik ken vinden het bijna een noodzaak dat hun vrouw ook gaat werken. Niet noodzakelijk opdat dat beter zou zijn voor de emancipatie of als voorbeeld voor de kinderen. Dat is allemaal prietpraat die ik in het dagelijkse leven nog nooit heb horen vertellen.
Het enige ik overal hoor is.....als je het tegenwoordig zou moeten doen met 1 wedde ....Dus de enige reden dat mannen graag hebben dat hun vrouw mee uit gaat werken is dat dat het gezin financieel geen windeieren legt. Niks mis mee maar dan moeten ze ook niet klagen dat ze het ontzettend druk hebben en geen tijd meer hebben voor niks.
Draai of keer het hoe je wil. Alle vrouwen die ik ken vinden het bijna een noodzaak dat hun man ook gaat werken. Niet noodzakelijk opdat dat beter zou zijn voor de emancipatie of als voorbeeld voor de kinderen. Dat is allemaal prietpraat die ik in het dagelijkse leven nog nooit heb horen vertellen.
Het enige ik overal hoor is.....als je het tegenwoordig zou moeten doen met 1 wedde ....Dus de enige reden dat vrouwen graag hebben dat hun man mee uit gaat werken is dat dat het gezin financieel geen windeieren legt. Niks mis mee maar dan moeten ze ook niet klagen dat ze het ontzettend druk hebben en geen tijd meer hebben voor niks.
Oud 23 oktober 2017, 08:54   #160
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zwaar begrenst dus als je zelf een rustpensioen geniet. Bij de les blijven hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be