Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2017, 18:24   #141
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Aartsvijanden? N-VA en CD&V zitten al ruim 10 jaar samen in de Vlaamse regering.
Als er strubbelingen zijn binnen deze regering dan is het in meer dan 90% van de gevallen tussen N-VA en CD&V. Bij CD&V hebben ze een typisch linkse ziekte, ze kunnen het namelijk nog altijd niet verkroppen dat zij almaar onbenulliger worden terwijl hun vroegere coalitiepartner zomaar de eerste viool kan blijven spelen.

CD&V, OVLD en Sp.a, DAT zijn aan Vlaamse kant natuurlijke partners. N-VA zal gedumpt worden van zodra daar ook maar enige kant toe is.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 18:26   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Sossen bijna onder de 10%

Perfect waar ze thuis horen : onder de kiesdrempel.
De kiesdrempel is 5%. Toen Verhofstadt en Vande Lanotte die drempel invoerden volstond dat om de N-VA de strot toe te nijpen. Ze verkochten die maatregel als middel tegen de versnippering. De waarheid is dat ze hun eigen partij daarmee dachten te bevoordelen. Ze kwamen bedrogen uit. Die twee hebben met voorsprong het meest funeste beleid gevoerd van alle naoorlogse regeringen. Daar dragen we vandaag, en nog lang na vandaag, de gevolgen van.

Wat de staatsnationalisten graag vergeten is dat de VLD zonder de MR niets betekent, en dat de MR verlies boekt.
Dat de SP.a niets betekent zonder de PS, en dat de PS enkel in Brussel nog macht heeft.

Panda kakt uit arren moede nog maar eens op de bruine pest die recht krabbelt, zwijgt zedig over het standhouden van de N-VA, maar spuit ongegeneerd zijn minachting over de partij waar de voorkeur naar uitgaat van zijn vrienden-staatsnationalisten.

Dat belooft voor de toekomst van hun geliefde, eendrachtige, voor eeuwig en een dag overlevende absurdistan.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 9 december 2017 om 18:30.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 18:26   #143
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Heb over tijd de volledige serie nog eens bekeken.

Eigenlijk is de laatste, WWI, de enige die nog overeind staat na al die tijd.

In de eerste serie staat alleen Brian Blessed nog recht.
Och, als ik bv blackadder II de aflevering "potato" bekijk, dan valt dat nog reuze goed mee hoor. Maar de WWI afleveringen zijn idd magistraal.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 18:28   #144
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aartsvijanden? N-VA en CD&V zitten al ruim 10 jaar samen in de Vlaamse regering.
Wat bewijst dat wetend dat de "natuurlijke partners" tientallen jaren samen de macht deelden, en toch mekaar het licht in de ogen niet gunnen?
Oud 9 december 2017, 18:32   #145
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De huidige met CDH, de rest is utopie.
Dat denk ik ook.
En nu in wallonië er een opbod in zuiverheid in de leer bezig is tussen PS en de sekte van Hedebouw, zetten die zichzelf in de etalage als zijnde onwerkzame dromers. MR blijft het goed doen, zal door de campagne heen als beleidspartij blijven overkomen en zal na de verkiezingen in een zetel zitten. Michel II staat in de steigers, er is maar één ding dat hen kan couilloneren en dat is dat ze zelfs met cdh erbij bv een zetel te weinig hebben om een meerderheid te halen. Dan zijn we vertrokken voor 6 maand onderhandelen en een blauw-rood-oranje meerderheid met een beleid dat op niets trekt voor niemand.
Oud 9 december 2017, 18:39   #146
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het basis-DNA van de NVA is dan ook oer-katholiek. Katholieker dan de CD&V
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 18:43   #147
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dan zijn we vertrokken voor 6 maand onderhandelen en een blauw-rood-oranje meerderheid met een beleid dat op niets trekt voor niemand.
ik denk niet dat ze er geraken met een tripartite. Dan moeten ze de groene al meenemen

dolletjes
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 18:48   #148
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat denk ik ook.
En nu in wallonië er een opbod in zuiverheid in de leer bezig is tussen PS en de sekte van Hedebouw, zetten die zichzelf in de etalage als zijnde onwerkzame dromers. MR blijft het goed doen, zal door de campagne heen als beleidspartij blijven overkomen en zal na de verkiezingen in een zetel zitten. Michel II staat in de steigers, er is maar één ding dat hen kan couilloneren en dat is dat ze zelfs met cdh erbij bv een zetel te weinig hebben om een meerderheid te halen. Dan zijn we vertrokken voor 6 maand onderhandelen en een blauw-rood-oranje meerderheid met een beleid dat op niets trekt voor niemand.
Vraag is of de MR nog eens een kamikaze gaat riskeren. Ze gaan ook in Wallonië/Brussel in een meerderheid moeten zitten denk ik vooraleer ze zich aan een federale wagen deze keer.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 18:50   #149
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik geloof graag dat jij het een probleem acht dat de "bruine pest" jouw favoriete partij naar de kroon steekt. Haat vertroebeld wel vaker jouw inschattingsvermogen. Je kan er hoe dan ook moeilijk omheen dat steeds meer mensen de buik vol hebben van de rode cholera.

Geen woord over de N-VA?
Doet het zo'n pijn dat ze veruit de grootste partij van Belgique blijft?
Mag ik er even op wijzen dat ik al 2 jaar lang zeg dat ik ervan uitga dat we een Michel II regering zullen krijgen in 2019 ? En dat doe je niet met een gedecimeerde N-VA. Ik heb er ook een cijfer op geplakt : mijn voorspelling voor 2019 voor n-va is 25 �* 27% en dus de blijvende marktleider.
Zolang De Wever de voorzitter blijft, zullen zij het marktleiderschap in het nederlandstalige deel van belgië blijven houden. En zeker nu hij zijn versie 2 van de "bocht van Bracke" aan het vermarkten is, gaan ze duurzaam voor politiek leiderschap. Het is een meesterzet, om van een club vendeliers langzaam een partij te maken die achter staatsmanschap en degelijk bestuur gaat staan terwijl je ze een wortel geeft om op te knabbelen onder de noemer "identiteit". De Wever slaagt erin om zijn oceaanstomer van koers te doen veranderen, en niemand protesteert. Als CEO van zijn partij zet hij de strategie uit, en het volk volgt hem. De machine draait op volle toeren, en de Grote Leider zorgt ervoor dat na de vervaldag in 2019 de honderden partijgerelateerde jobs zullen behouden blijven. Iedereen happy !

De rode cholera zoals je ze noemt : not my problem. Ik heb het al een paar keer eerder geschreven, nu voor het laatst, maar ik wil niets te maken hebben met een partij die het hoofddoekenverbod dat Janssens instelde terug intrekt. Daar zit mijn individuele "rode lijn" waarover er geen compromis mogelijk is.

De bruine horde : ja, het maakt me droevig dat de voorspelling die men eerder in frankrijk maakte over FN ook bij ons blijkt te kloppen : tot 10% van de bevolking staat fundamenteel open voor extreem rechts, racisme en Nieuwe Orde ideologie. De score van 5,7% voor de bruine horde blijkt dus niet fundamenteel te zijn, we evolueren terug naar 1 burger op 10 die extreem rechts saucissenvolk is.
Oud 9 december 2017, 19:01   #150
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het basis-DNA van de NVA is dan ook oer-katholiek. Katholieker dan de CD&V

Maakt mij niks uit! Fantastisch zoals er hier al jaren rondom de hete brij gesmurfd wordt. Als het kan zal de N-VA er uit vliegen bij de eerstvolgende gelegenheid. De reden daartoe kent iedere kiezer met een minimum IQ.
Ze is echter zo vanzelfsprekend dat iedereen er te graag over zwijgt.
En ik ga het hier niet vertellen hoor. Wie het weet heeft voldoende onder de hersenpan. En wie het echt niet weet zijn sukkelaars.
En ik heb absoluut geen enkele aspiratie nog om sukkelaars wegwijs te maken.
Sukkelaars zijn er om te sukkelen en blijven dat doen omdat er maagden beloofd werden. Later dus. Veel later!
Zij zien verder als wij. Zoals Martens destijds. Die zag ook het einde van de tunnel met twee steriliseerbokalen op zijn neus.
Wat hij zag was de schittering van het glas maar dat vertelde hij er niet bij.
Hoefde ook niet. Als toch de meerderheid hem blindelings geloofde.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 19:06   #151
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nie melken.
Op basis van de huidige peiling, en gegeven de nieuwe zwakte van de PS: welke meerderheden zijn mogelijk ?

Beke heeft al aangegeven dat hij voor het stadsbestuur van Antwerpen geen veto uitspreekt tegen de pvda, en dat ze het lokaal maar moeten uitvogelen.
Gaat hij met de PTB gaan regeren ? Als Di Rupo dat al zou doen.

Gaan de vld en de groensels iets kunnen bakken van een ontwerp-regeringstaart ?
Schoof, we gaan toch niet zeveren hee ? Jij weet even goed als iedereen dat Tsjeef Beke nooit iets samen gaat stemmen met de commie bastards van pvda. Maar een a priori uitspreken tegen een partij, gaat te snel lijken op het cordon sanitaire, en hij is nu net te slim om zich in dat semantische spelletje te laten meesleuren.
Het cordon is nu eenmaal op maat van racistische nazi's geschreven.

Maar voor antwerpen ga ik ervan uit dat kris peeters die door beke naar voor geschoven is als kandidaat ongelooflijk tegen zijn kloten gaat krijgen van de kiezer, en dat ze met hun 7 of 8% heeel snel bij BDW aan de gsm zullen hangen om te vragen of ze mee mogen aanschuiven bij zijn coalitiegesprekken 2018.
Oud 9 december 2017, 19:13   #152
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom ontwijk je de vraag te beantwoorden?

Een zweedse regering was alles behalve realistisch en toch is ze een feit.

Ik begrijp maar al te goed dat jullie geestesgenossen van de Vlaamse nationalisten afwillen. We zullen zien of hun droom bewaarheid wordt, maar ik blijf liever bij mijn voorspelling dat het bij elke verkiezing moeilijker wordt om een werkbare federale regering te vormen. Het enige waar ik zeker van ben is dat de verrassingen niet de wereld uit zijn.

Face it. Ondanks jullie haat voor zowel de N-VA als de 'bruine pest" kiezen 40% van alle Vlamingen voor de separatisten. Ondanks jullie gespeelde zekerheid dat Belgique pour toujour is hoort men steeds vaker "uit onverdachte hoek" dat Belgique op zijn grenzen stoot. 40 jaar ononderbroken wanbeleid kan onmogelijk in een tijdspanne van vier jaar recht worden getrokken. Daar zijn 2 X 40 jaar voor nodig, en die tijd heeft Belgique niet (meer). Noch mét, noch zonder de N-VA.
Fundamenteel fout, op alle vlakken dan nog...
N-VA is overduidelijk geen separatistische partij meer, maar een systeempartij. Zij behoren ondertussen tot het meubilair van België. Alleen de merde van het vlaams blok spreekt nog voor 10% over onafhankelijkheid nadat ze voor 90% over islam en makakken predikten.
Nog een fout : de burger smaakt het huidige beleid duidelijk, straft het niet af in de peilingen. Het enige dat fundamenteel verandert is de strijd voor het marktleiderschap van politiek wallonië maar in vlaanderen is er een merkwaardige tevredenheid met het gevoerde centrumbeleid. We hebben een door vlamingen gedomineerde federale regering, met vanuit waalse hoek enkel een liberale input, en de vlaamse kiezer weet dat blijkbaar zeer goed te waarderen.
Oud 9 december 2017, 19:15   #153
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Zweedse coalitie is zijn meerderheid kwijt. Zoiets is even relevant als vragen over andere potentiële coalities. Gaat N-VA de groenen er bij nemen? Vlaams Belang, maar zal men dat aan de blauwen en de christendemocraten kunnen verkopen?
Dat is science fiction, Michel zal gewoon Lugtgen eens moeten uitnodigen voor de lunch en hem zeggen : "dit is je enige kans om nog ooit een rol te spelen, bij Magnette en Di Rupo zijn al je bruggen opgeblazen" en dan kan Michel II van start gaan.
Oud 9 december 2017, 19:21   #154
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een héle goeie! Die "normale" democratie van reuzepanda.
Niet zo dwaas zitten giechelen...
We euthanaseren die mensen niet, ze mogen stemmen, hun verkozenen mogen zetelen, ze krijgen hun wedde, ze mogen zelfs spreken binnen de hun toegestane limieten van het reglement. Ze mogen vragen stellen, ze krijgen hun pensioen en hun wedde en ze mogen zelfs gebruik maken van de parlementaire lokalen om duivelsuitdrijvingen te doen samen met obscure religieuze figuren.

In de periode dat hun lichtende voorbeelden aan de macht waren, vertrok de trein naar de vernichtungslagers.
Oud 9 december 2017, 19:23   #155
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei is de NVA separatistisch? Dat moet je toch effe aan hun voorzitter gaan zeggen, ik denk dat hij daar niet van op de hoogte is
Die krijgt er het schijt van, elke keer als er weer eens ene komt zeveren over separatisme. Die man bestuurt de meest succesvolle partij van België en een paar zeloten van langs de kant gaan hem vragen waarom hij het kot niet in brand steekt...
Oud 9 december 2017, 19:28   #156
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat heb ik ook wel eens tegen Panda gezegd, als ze zo Belgisch zijn kan iedereen er met een gerust hart op stemmen toch.
Heb je dan echt nog altijd niet begrepen dat ondanks dat er maar een heel klein deel van de vlamingen interesse heeft voor separatisme, dat ze toch massaal op n-va stemmen ? Ze DOEN dat dus nu al. De burger is heus geen klootzak hoor, die ziet ook wel dat BDW de machine wil doen laten draaien en liefst beter dan ze dat nu doet.
Oud 9 december 2017, 19:34   #157
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De regeringsmeerderheid uiteraard.
Dat bedoel ik niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2017, 19:37   #158
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De N-VA is gewoon verveld tot een soort conservatief-liberale partij die na de verkiezing gewoon zal handelen zoals alle andere spelers. VLD, CD&V en MR zijn hun natuurlijke partners. Desgevallend gaan ze om een meerderheid te halen nog een centrumpartij moeten betrekken. Défi, CdH, zoiets. Denk jij daar anders over?
Knuppel WIL dat niet zien. Ze wil mordicus blijven geloven in haar verhaaltje over 40% separatisten en bla bla bla.

Ze mist totaal de pointe van het verhaal : vlaamse partijen, centrum rechts, regeren België in een regering die centrum rechts is conform hun eigen elektorale meerderheid en ze doen dat in perfecte symbiose met een centrum rechtse franstalige partij die er niet om geeft dat ze minoritair is in deze constellatie.

Ooit droomden "vlaemsche volksleiders" van vlaams leiderschap. Nu hebben we het, en nog lopen die bende potzeikers te jengelen dat het niet goed is...
Oud 9 december 2017, 19:43   #159
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Als er strubbelingen zijn binnen deze regering dan is het in meer dan 90% van de gevallen tussen N-VA en CD&V. Bij CD&V hebben ze een typisch linkse ziekte, ze kunnen het namelijk nog altijd niet verkroppen dat zij almaar onbenulliger worden terwijl hun vroegere coalitiepartner zomaar de eerste viool kan blijven spelen.

CD&V, OVLD en Sp.a, DAT zijn aan Vlaamse kant natuurlijke partners. N-VA zal gedumpt worden van zodra daar ook maar enige kant toe is.
Tien jaar geleden zou die analyse rationeel geweest zijn, nu klopt ze van geen kanten meer. Heb je lang in het buitenland verbleven, verstoken van de media ? Of heb je een paar jaar lang comateus geweest ?
Oud 9 december 2017, 19:48   #160
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat bewijst dat wetend dat de "natuurlijke partners" tientallen jaren samen de macht deelden, en toch mekaar het licht in de ogen niet gunnen?
In politiek bestaan er geen vriendschappen , enkel tijdelijke bondgenoten en gelijklopende belangen. Als je tijdelijke bondgenoot scoort, is hij als politicus je meest directe concurrent.
Nooit anders geweest, zal altijd zo blijven. Seneca heeft daar mooie zaken over geschreven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be